Anna Hanski sairastui koronaan - miten nuo saavat noita testejä kun itsellä mikään määrä oireita ei riitä?
Sinänsä kaikki tsemppi ja voimia Annallekin (kuten myös Eeva Ahtisaarelle jne), vaikuttaa sympaattiselta ihmiseltä.
Mutta mitä ihmeen julkkislisää tässä on kun minä en ainakaan pääse testeihin vaikka ihan karmeat oireet hengenahdistuksineen jo kaksi viikkoa. Kuulemma sitten vasta testataan jos joudun sairaalahoitoon.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/33f08ea2-88f9-4e13-ac90-bc7d53…
Kommentit (86)
Olen kriittisellä alalla töissä. Olen mahdollinen tartuttaja koska oireita, mutta koska ei testata, niin -
Luulin aluksi, että on tärkeää pysäyttää tartunnat.
On potenut tautia jo viikon, ja alkuvaiheessa kaikki oirehtivat vielä testattiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kriittisellä alalla töissä. Olen mahdollinen tartuttaja koska oireita, mutta koska ei testata, niin -
Oletko ap, jolla on oireita? Miksi menet kipeänä töihin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He liikkuvat erittäin paljon ihmisten parissa. Tapaavat myös paljon ulkomailla olevia ja käyneitä ystäviään ja tuttaviaan ja perheenjäseniään.
Matkustelevat myös runsaasti itse. Eli on ollut suuri mahdollisuus saada tauti.
Näin ollen, kun he kertovat oireensa, niin lääkäri voi heti päätellä, että tällä ihmisellä voi olla Korona ja hänet testataan.
Sitten on niitä, jotka kertovat pelkistä oireista, mutta eivät ole matkustaneet, eivätkä tavanneet kriisalueilla käyneitä ihmisiä, ja viettää erittäin runsaasti aikaa vain yksin tai perheen kanssa kotona.Lääkäri arvio silloin: että tartunta riski on ollut niin pieni, että testiä ei kannata tehdä.
Juuri näin! Mitä ihmettä ihminen tosiaan sillä tiedolla tekee, että onko hänellä korona vai ei, jos kerran on oireita, mutta kunto on sen verran hyvä, ettei vaadi sairaalahoitoa? Olisi se nuhasi sitten koronaa tai tavallista flunssaa vaan, niin pysyt eristyksissä etkä huitele missään tarttuttamassa muita.
Kyllä vaan haluaisin varmuuden, mistä on kyse jos sairastuisi. On hyvä tietää onko riski siihen, että keuhkot vaurioituvat pysyvästi. Ihmisellä pitää olla varmuus.
Ei kukaan halunne jättää syöpädiagnoosiakaan arvailun varaan eikä monen muun sairauden.
Tässä maassa ei saa kunnon terveydenhuoltoa, ellei osaa, viitsi ja kehtaa räkyttää, vaatia ja uhkailla oikein kunnolla. Läheiseni on tuollainen räkyttäjä ja saa aina liikettä noihin terveydenhuoltoalan ”ammattilaisiimme”. Itse olen arempi yksilö ja silloin harvoin kun jotain apua koitan saada, eli kun on oikeasti hätä niin en meinaa saada edes antibioottikuuria eikä tutkita kunnolla. Eikä edes kuunnella mitä sanon, tai ”kuunnellaan” ja mäkätetään omaa mantraa päälle (yleensä joku sairaanhoitajanrutkale)
Vierailija kirjoitti:
Jep ja kuninkaallisten sairastumis% on kans aika kova. Toinen kuolee 40asteen kuumeeseen kotio ja toiset saa heti testit ja hoidot. Raha ja kuuluisuus? Ei pitäisi vaikuttaa, mutta..
No tietysti nämä kuninkaalliset testataan heti. Olen varma että Suomenkin valtionjohto ym isokenkäiset saavat testin halutessaan. Olen myös varma että näitä varten on valmisteltu joku oma osasto joko Meikusta tai yksityissairaalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He liikkuvat erittäin paljon ihmisten parissa. Tapaavat myös paljon ulkomailla olevia ja käyneitä ystäviään ja tuttaviaan ja perheenjäseniään.
Näin ollen, kun he kertovat oireensa, niin lääkäri voi heti päätellä, että tällä ihmisellä voi olla Korona ja hänet testataan.
Sitten on niitä, jotka kertovat pelkistä oireista, mutta eivät ole matkustaneet, eivätkä tavanneet kriisalueilla käyneitä ihmisiä, ja viettää erittäin runsaasti aikaa vain yksin tai perheen kanssa kotona.Lääkäri arvio silloin: että tartunta riski on ollut niin pieni, että testiä ei kannata tehdä.
Juuri näin! Mitä ihmettä ihminen tosiaan sillä tiedolla tekee, että onko hänellä korona vai ei, jos kerran on oireita, mutta kunto on sen verran hyvä, ettei vaadi sairaalahoitoa? Olisi se nuhasi sitten koronaa tai tavallista flunssaa vaan, niin pysyt eristyksissä etkä huitele missään tarttuttamassa muita.
Kyllä vaan haluaisin varmuuden, mistä on kyse jos sairastuisi. On hyvä tietää onko riski siihen, että keuhkot vaurioituvat pysyvästi. Ihmisellä pitää olla varmuus.
Ei kukaan halunne jättää syöpädiagnoosiakaan arvailun varaan eikä monen muun sairauden.
No sitten vaan kaivamaan kuvetta ja testeihin. Mutta edelleen mitä teet tuolla tiedolla, että vaikka keuhkoillasi olisi vaara vaurioitua pysyvästi? Erityistä hoitoahan tuohon ei ole ja tehohoitoon pääsevät ainoastaan sitä tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se tieto ei kuitenkaan estä niitä tuhoja keuhkoissa. Paniikkihan siinä vaan tulisi siitä tiedosta ja ylim. stressi todennäköisesti lisäisi oireita ja pitkittäisi parantumista.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö siis töihin vaikka sinulla on oireita??? Se on ihan sama onko sinulla koronaa, influenssaa vai tavallista nuhaa, mutta KIPEÄNÄ EI MENNÄ TÖIHIN!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja kuninkaallisten sairastumis% on kans aika kova. Toinen kuolee 40asteen kuumeeseen kotio ja toiset saa heti testit ja hoidot. Raha ja kuuluisuus? Ei pitäisi vaikuttaa, mutta..
No tietysti nämä kuninkaalliset testataan heti. Olen varma että Suomenkin valtionjohto ym isokenkäiset saavat testin halutessaan. Olen myös varma että näitä varten on valmisteltu joku oma osasto joko Meikusta tai yksityissairaalasta.
Kuninkaallisethan ravaavat kaikenmaailman kissanristiäisissä joten tartuntariski on suuri, samoin se mahdollisuus että he itse levittävät tartuntaa vierailuillaan koska monet haluavat mm. poseerata yhteiskuvissa jne. Tartuntaketjun selvittämiseksi on ihan hyvä testata.
Ihan tasan joka maassa on valtionjohdolle tehty omat varotoimenpiteet, ei pelkästään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei saa kunnon terveydenhuoltoa, ellei osaa, viitsi ja kehtaa räkyttää, vaatia ja uhkailla oikein kunnolla. Läheiseni on tuollainen räkyttäjä ja saa aina liikettä noihin terveydenhuoltoalan ”ammattilaisiimme”. Itse olen arempi yksilö ja silloin harvoin kun jotain apua koitan saada, eli kun on oikeasti hätä niin en meinaa saada edes antibioottikuuria eikä tutkita kunnolla. Eikä edes kuunnella mitä sanon, tai ”kuunnellaan” ja mäkätetään omaa mantraa päälle (yleensä joku sairaanhoitajanrutkale)
Minua ärsyttää juuri tuo että nykyään sairaanhoitajat leikkivät lääkäriä ja ovat vielä ylimielisiä. Itse vaihdoin tuon takia db-hoitoni yksityiselle erikoislääkärille. Nyt on hyvä, käyn kaksi kertaa vuodessa ja labrassa julkisella. Kyllä se parisataa euroa johonkin vuodessa kuluisi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä tekisit siellä tiedolla onko sulla korona vai ei?
Mä en ymmärrä tätä ihmisten valtavaa halua saada tietää tuo asia.
Itseä ajatuskin siitä, että jotain puikkoja tungettaisiin sieraimiin kuvottaa niin älyttömästi, että haluasin viimeiseen asti välttää ko. testin.
Kyllä se tieto vaikuttaisi siihen voiko mies käydä vielä töissä, jos mä johonkin köhään sairastuisin. Vaikka liikkumista tulisi välttää ja ajatella yhteistä hyvää, niin täytyy tässä omaakin napaa ajatella sen verran ettei veneen alla kohta asu. Säästöt on menny kun itse sairastuin ja jouduin alkaa opiskelemaan uutta ammattia ja miehelle iski lomautus päälle muutama kuukausi sen jälkeen joka pitkittyi. Mun valmistuminen pitkittyy tämän koronan takia ja näillä näkymin työn saaminen tulee olemaan entistä haastavampaa yritysten mennessä konkkaan tämän korona sekoilun takia. Joten kyllä se vaan vaikuttaa onko esim. mulla normi flunssa vai korona. Ja on varmasti monia muitakin perheitä tai pariskuntia jotka ovat riippuvaisia siitä että toinen edes pääsee käymään töissä. Kaikkea työtä kun ei tehdä etänä. Mieheni työ liittyy sähkönjakelun varmistamiseen ja parantamiseen ja niin moni on joutunut jo jäämään pois töistä että jokainen korona-vapaa mies (tai ne muutama nainen) tarvitaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä tekisit siellä tiedolla onko sulla korona vai ei?
Mä en ymmärrä tätä ihmisten valtavaa halua saada tietää tuo asia.
Itseä ajatuskin siitä, että jotain puikkoja tungettaisiin sieraimiin kuvottaa niin älyttömästi, että haluasin viimeiseen asti välttää ko. testin.
Tietäisi sen, voiko tartuttaa sen jollekin muulle. Pitääkö eristäytyä täysin, omasta perheestäkin.
Mikä tässä nyt on vaikeaa tajuta?
Vierailija kirjoitti:
AP siis asuu Helsingissä ja todellakin sillä olisi elämän kokonaisuuden kannalta merkitystä onko tartunta vai ei. Yksin olevana on aivan helkkarinmoinen säätäminen ihan kaiken kanssa. Ruokakuljetuksia myöten kaikki nettipalvelutkin tukossa, ja kaukana ovat ne jotka voisivat auttaa.
Työkaveri tuli reipastellen kuukausi sitten Italiasta "ihan vaan vähän kipeänä" töihin.... Itse aloin sairastaa siitä noin 10 päivän päästä ja nyt siis ahdistaa henkeä ja yskittää aivan järkyttävästi, mutta eipä tosiaan pääse testiin, ei.
AP
No oliko sillä työkaverilla siis korona? Ilmeisesti ei testattu, koska Suomen ensimmäinen kiinalaisella turistilla rekisteröity tapaus oli myöhemmin kuin kuukausi sitten. Viranomaisia varmasti kiinnostaa, jos on ollut tartuntaketju jo ennen sitä. kannattaisi ottaa yhteyttä jonnekin ja kertoa asiasta. Jos pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpädiagnoosi on hiukan eri asia, siihen on tehokkaita hoitoja ja harvoin paranee itsestään.
Ei testattu sitä työkaveriakaan, saati minua. Siksi ihmettelenkin millä perustein nuo eevat ja annat noita testejä saa... Enkä siis todellakaan ole töissä kuten joku epäili. Kotona olen ja yritän säätää etten mene edes pihalle ihmisten aikaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se asu Jallukassa? Nyt on korona saavuttanut Jätkäsaarenkin sitten?
Sehän oli siinä uutisessa, kun lauloivat Jallukassa kuten italialaiset.
Katselin Annan instagramia, niin on ollut mökillä vielä 5pv sitten, ellei ollut jostain vanhoista kuvista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei testattu sitä työkaveriakaan, saati minua. Siksi ihmettelenkin millä perustein nuo eevat ja annat noita testejä saa... Enkä siis todellakaan ole töissä kuten joku epäili. Kotona olen ja yritän säätää etten mene edes pihalle ihmisten aikaan.
AP
Ota nyt hyvä ihminen yhteyttä johonkin lehteen, koska tuohan on aikaisempi tartunta, mikä sillä työkaverilla on ollut verrattuna kaikkiin tilastoituihin tapauksiin meillä. Silloin kuun vaihteessa ei kitsasteltu testausta.
Olen todella pahoillani, jos kirjoitat totta, mutta kyllä tämä vähän vaikuttaa trollaukselta. Aivan varmasti viranomaisia kiinnostaa tieto, jos tauti on alkanut levitä jo ennen kuin on tiedetty. Ilmoitatko jonnekin itse, vai pitääkö sinut jäljittää.