"En voi tehdä töitä, jos lapsi on kotona" -tyypit, jotka vie lapset turhaan päiväkotiin. Lukekaapa tämä -->
KOKO maailma on nyt sekaisin. Jos joudut pitämään Skype-kokousta lapsi sylissä, niin kaikki ymmärtävät. Joka ikinen ihminen tässä maailmassa ymmärtää, että kaikilla on hankalaa. Ja varmasti ymmärtävät, jos joudut syöttämään lasta samalla kun luettelet päivän lukuja Excelistä.
On totaalista itsekkyyttä viedä oma lapsi nyt päiväkotiin, jos olet itse etätöissä. Juu, kaikki pystyy tekemään paremmin töitä ilman lapsia jaloissa, MUTTA ME OLEMME KAIKKI SAMASSA TILANTEESSA!
T. 6v, 4v ja 1v lasten äiti, esimies, tukka pystyssä ja lapset kainalossa eilen Skype-kokouksessa!
Kommentit (82)
Ja meidän etäope soitti lapsen tehtävistä, niin lapsensa huusivat taustalla.
No kaikilla ei ole jotain skype-kokouksia, vaan ihan oikeaa aivotyötä.
Mulla ei ole lapsia, mutta meidän osastolta kaikilla viidellä muulla naisella on lapsia ihan taaperosta teiniin. Ollaan pidetty kokouksia päivittäin videoyhteydellä ja kyllä yhden palaverin aikana yksi työkaveri kävi pyyhkimässä potalta nousseen lapsen pyllyn, toisen palaverin aikana yksi kävi selvittämässä kahden tappelua (jotain 3-5-vuotiaita), on laitettu Ryhmä Hau-ohjelmaa uudestaan päälle, käyty hakemassa parvekkeella nukkuva 1v päiväunilta jne.
Oikeasti, kaikki ymmärtää. Ja jos joitain lukuja ei ole tasan 12, kun ne yleensä pitäisi olla, niin hälläväliä. Tulee sitten joskus myöhemmin.
Päiväkotiin voi viedä lapsia, jos ei ole etätöissä. Muuten en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sulla aivot nollille, kun olet lasten kanssa? Outoa. Oletko käynyt lääkärissä tämän ongelman takia?
Erinäiset asiantuntijat lasten psykologista psykiatriin ja lastensuojeluun ovat yhtä mieltä siitä, ettei lapsi oikeasti mene rikki, vaikka seuraavat 1-2 kuukautta katsoisi DVD:tä 8 tuntia päivässä, kun vanhemmat tekevät töitä.
Ei ole mitään syytä viedä lapsia päiväkotiin, jos itse on etätöissä.
Olisipa omakin duuni sellainen, jossa työsuoritteeksi katsotaan skype-palaveriin osallistuminen ja käsienheiluttelu.
Toisaalta tuollaisia duuneja tuskin kohta enää onkaan.
Luojan kiitos en ole halunnut lapsia...
Jotkut ei vain ymmärrä, mitä tarkoittaa poikkeustilanne. Tyhmyyttä ja itsekkyyttä samassa paketissa. Itse väitän, että on ihan murto-osa yh-etätyöläisiä, jotka eivät kykenisi työhönsä, koska lapset häiritsee ja tällaisten lasten on pakko olla sitten erityislapsia. Etätyöläinen, jolla on vieläpä puoliso kotona ja kyseessä normaalit lapset, niin en usko sekuntiakaan etteikö lasten pitäminen kotona onnistuisi. Olette vain niin saakelin mukavuudenhaluisia tai muuten vain pidätte työtänne jostain syystä suuremmassa arvossa kuin mitä se on.
Mun mies on ison firman toimitusjohtaja ja tekee nyt etänä töitä. Minä olen tavallinen toimistosihteeri, enkä voi tehdä töitäni etänä. Meillä on kolme lasta kotona (7v, 5v ja 2v). Nyt viimeisen viikon ajan kotiin tullessa vastaan on tullut pyjamaisia lapsia, jotka ovat syöneet vähän mitä sattuu ja milloin sattuu. 2v saattaa olla päiväunilla klo 17, vaikka normaali päiväuniaika on 12-14. Mitään kotitöitä ei varmasti ole tehty, eikä ruokaa laitettu. Lapset ovat leikkineet talon mullinmallin ja katsoneet pädejään 9 tuntia putkeen.
Tällaista elämä nyt on! Vaikka mieskin on ihan pulassa, niin ei sillekään tullut mieleen laittaa lapsia päiväkotiin.
Meilläkin proffa luennoi lasten leikkiessä taustalla.
Ymmärtäisittekö te kaikki työntekijät hyvissä suin palkanlaskijaa, pankkivirkailijaa tms., joka sitten möhlii teidän rahoihin liittyviä asioita sen vuoksi että lapsi häiritsee? Niin, epäilen että ette ymmärrä ja hyväksy. KUMMA JUTTU.
Vierailija kirjoitti:
Annapa esimerkki sellaisesta aivotyöstä, jota ei voi edes kansallisessa poikkeustilanteessa tehdä, jos lapsi/lapset ovat kotona.
Anna edes yksi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisittekö te kaikki työntekijät hyvissä suin palkanlaskijaa, pankkivirkailijaa tms., joka sitten möhlii teidän rahoihin liittyviä asioita sen vuoksi että lapsi häiritsee? Niin, epäilen että ette ymmärrä ja hyväksy. KUMMA JUTTU.
Nykyään joka ikiseen työhön vaaditaan stressinsietokykyä. Ilmeisesti näillä henkilöillä ei sitten sellaista ole, jos möhlii toisten raha-asiat oman lapsen läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri! Tämä korona on tehnyt näkyväksi sen, että osan työt on pelkkää joutavaa kokoustelua. Ilmeisesti aivoja ei tarvi käyttää monessakaan työssä, jos nykytilanne ei tunnu yhtään pahalta.
Itse olen opiskeleva yh ja ihan kusessa tämän homman kanssa. Samaan aikaan pitäisi huolehtia lapsista, kun itse pitäisi lukea satoja sivuja ja kirjoittaa 15-sivuista esseetä. Ei helvetti, tämä ei vaan onnistu kun ei voi keskittyä lainkaan. Aiemmin pystyin esimerkiksi koulumatkat hyödyntämään siten, että pohdiskelen eri teemoja yms, mutta nyt pitää olla kotona jatkuvassa hälytysvalmiudessa.
Se, että sinä pystyt pitämään palaveria lapsi sylissä, ei tarkoita, että kaikki muut etätyöntekijät pystyisivät. Aikuisia on erilaisia, etätöitä on erilaisia, ja yllätys yllätys, niitä lapsiakin on hyvin erilaisia, jopa eri ikäisiä.
Rauhallisen 1 vuotiaan kanssa voi olla mahdollista pitääkin etäpalaveri, jos ei siinä palaverin aikana tarvitse tehdä muuta kuin puhua ja kuunnella.
Kokeilepa olla etäpalaverissa vilkkaan 2-3 vuotiaan kanssa, joka pysyy sylissä tasan 2 sekuntia. Siinä samalla kun keskustelet asiakkaan kanssa, selaat teknisiä piirrustuksia ja taulukoita ja etsit tietoa alihankkijoiden sivuilta. Mahdollisesti teet pieniä muutoksiakin piirrustuksiin. Samalla aikaa se sinun kullannuppusi tutustuu keittiössä jauhokaapin sisältöön pussi ja purkki kerrallaan, kippaamalla ne pöydälle siistiksi kasaksi. Siihen vielä kasan päälle sokerit, ja viimeistelee koko homman tyhjentämällä termarista kahvit koko komeuden päälle.
Sen jälkeen voisi tuntua ihan hyvältä idealta viedä lapsi päiväkotiin etätyöpäivän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri! Tämä korona on tehnyt näkyväksi sen, että osan työt on pelkkää joutavaa kokoustelua. Ilmeisesti aivoja ei tarvi käyttää monessakaan työssä, jos nykytilanne ei tunnu yhtään pahalta.
Itse olen opiskeleva yh ja ihan kusessa tämän homman kanssa. Samaan aikaan pitäisi huolehtia lapsista, kun itse pitäisi lukea satoja sivuja ja kirjoittaa 15-sivuista esseetä. Ei helvetti, tämä ei vaan onnistu kun ei voi keskittyä lainkaan. Aiemmin pystyin esimerkiksi koulumatkat hyödyntämään siten, että pohdiskelen eri teemoja yms, mutta nyt pitää olla kotona jatkuvassa hälytysvalmiudessa.
Ymmärrän kyllä, mutta nyt on poikkeustilanne.
Olen itsekin kolmen lapsen äiti, teen tässä samalla gradua ja etätöitä. Kukaan lapsista ei ole päiväkodissa.
Minä en voi keskittyä, jos pitää samaan aikaan vahtia lasta/huolehtia hänen hyvinvoinnistaan. Työsuoritukseni heikkenee sellaisesta selvästi. Lapsen on parempi olla päiväkodissa/koulussa työaikanani. Ihmiset ovat erilaisia; minun kohdallani on näin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä pystyt pitämään palaveria lapsi sylissä, ei tarkoita, että kaikki muut etätyöntekijät pystyisivät. Aikuisia on erilaisia, etätöitä on erilaisia, ja yllätys yllätys, niitä lapsiakin on hyvin erilaisia, jopa eri ikäisiä.
Rauhallisen 1 vuotiaan kanssa voi olla mahdollista pitääkin etäpalaveri, jos ei siinä palaverin aikana tarvitse tehdä muuta kuin puhua ja kuunnella.
Kokeilepa olla etäpalaverissa vilkkaan 2-3 vuotiaan kanssa, joka pysyy sylissä tasan 2 sekuntia. Siinä samalla kun keskustelet asiakkaan kanssa, selaat teknisiä piirrustuksia ja taulukoita ja etsit tietoa alihankkijoiden sivuilta. Mahdollisesti teet pieniä muutoksiakin piirrustuksiin. Samalla aikaa se sinun kullannuppusi tutustuu keittiössä jauhokaapin sisältöön pussi ja purkki kerrallaan, kippaamalla ne pöydälle siistiksi kasaksi. Siihen vielä kasan päälle sokerit, ja viimeistelee koko homman tyhjentämällä termarista kahvit koko komeuden päälle.
Sen jälkeen voisi tuntua ihan hyvältä idealta viedä lapsi päiväkotiin etätyöpäivän ajaksi.
Olet vanhempi ja tehtäväsi on laittaa koti siihen kuntoon, ettei lapsi pääse kippaamaan mitään jauhoja! Etenkin tässä poikkeustilanteessa. Miten lapsellasi voi olla pääsy kahvitermariin edes normaalioloissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi keskittyä, jos pitää samaan aikaan vahtia lasta/huolehtia hänen hyvinvoinnistaan. Työsuoritukseni heikkenee sellaisesta selvästi. Lapsen on parempi olla päiväkodissa/koulussa työaikanani. Ihmiset ovat erilaisia; minun kohdallani on näin.
Kaikilla heikkenee! Sehän se pointti tässä onkin, että koska olemme tässä samassa tilanteessa kaikki, koko maailma lähestulkoon, niin tämä on ymmärrettävää. Saatko potkut, jos työsuorituksesi heikkenee hetkellisesti? Et. Levitätkö koronaa, jos viet lapsesi päiväkotiin? Kyllä.
Tämä!