Mikä Suomen pääkaupungiksi, kun Uusimaa irroitetaan maasta?
Minusta Turku olisi parempi valinta kuin Tampere. Turulla on jo kokemusta pääkaupunkina toimimisesta.
Kommentit (50)
Tietenkin Kotka, tuo puolueeton työläiskaupunki.
Lahti tietysti! Talviurheilun mekka!
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minulle. Nauttikaa vain siellä sitten 40% kunnallisverosta kun Uusimaa ei enää subventoi teidän menojanne.
Höpönlöpön, esim. joku Naantali maksaa nytkin enemmän kuin vaikka Hyvinkää. Rikkaita kuntia on muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minulle. Nauttikaa vain siellä sitten 40% kunnallisverosta kun Uusimaa ei enää subventoi teidän menojanne.
Höpönlöpön, esim. joku Naantali maksaa nytkin enemmän kuin vaikka Hyvinkää. Rikkaita kuntia on muuallakin.
Mutta ne eivät olekaan enää kohta rikkaita kun sitten ne joutuvat subventoimaan ne kaikki köyhät kunnat. Nyt sen tekee isolta osalta Uusimaa joka saa valtavasti yhteisöveroja ja muuta tuloa.
Oulu. Satamakaupunki melkein keskellä suomea
Kaupungissa isolla K:lla pitää olla nämä kolme asiaa:
-keskiaikainen katedraali
-keskiaikainen linna
-joki
Kriteerit täyttäviä Kaupunkeja on Suomessa vain yksi: Turku.
Turun korruptoitunnet paikallispiirit ei halua sinne mitään valokeilaa, eli ei ne ota tuollaista julkisuusriskiä sotkemaan hyvien veljien leikkikenttiä.
Vierailija kirjoitti:
Valtion virastot ja suomalaisten yritysten pääkonttorit tietenkin perustetaan Uudenmaan ulkopuolelle. Uudellemaalle jääkin sitten kerrostaloja ja rikas kulttuuri. Voitte pyöritellä vaikka vessapaperirullia toimistoissanne ja subventoida toisianne.
Vierailija kirjoitti:
-keskiaikainen linna
-jokiKriteerit täyttäviä Kaupunkeja on Suomessa vain yksi: Turku.
Amerikassa ei siis ole Kaupunkeja. New York, San Francisco, mitä lie tuppukyliä.
Vierailija kirjoitti:
No pärjätkää te sitten vastaavasti omalla ruokatuotannollanne! Onnea siihen!
Vierailija kirjoitti:
Voitte pyöritellä vaikka vessapaperirullia toimistoissanne ja subventoida toisianne.
Kunpa voitaisiinkin! Mutta ei vessapaperirullia ole täällä enää missään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-keskiaikainen linna
-jokiKriteerit täyttäviä Kaupunkeja on Suomessa vain yksi: Turku.
Amerikassa ei siis ole Kaupunkeja. New York, San Francisco, mitä lie tuppukyliä.
Huoh....
On jo aikakin että Uudestamaasta tehdään oma valtio.
Johan Newland kuulostaakin kivalta noin kansainvälisesti.
Verot ainakin pienenee kun ei tartte olle muulle Suomelle makselemassa.