Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenä vuotaa ja aivastuttaa - EI siis voi olla koronaa??

Vierailija
25.03.2020 |

Olen vähän hukassa. Mulla on lämpöä 37,7 lihaskipuineen ja kurkku ihan vähän kipeä ja yskittää hyvin vähän. Sen sijaan aivastelen paljon ja nenä valuu välillä.

Lueskelin asiasta ja joka paikassa sanotaan, että koronaan ei kuulu nuhaa. Voinko siis olla suhteellisen varma, että tautini ei ole koronaa? Eristäytyminen on melkoisen hankalaa juuri nyt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla varma. _Eristäydy_

Vierailija
2/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavarmasti koronaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen koronaan suurimmalla osalla se nuhakin kuuluu. Ja ihan sama kuinka vaikeaa, niin NYT ET LIIKU MISSÄÄN TAMPIO

Vierailija
4/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan pitää ottaa sitä todellista vastuuta ja eristäytyä vaikka se olisi kuinka hankalaa. 

Vierailija
5/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa itse! Nuha EI kuulu koronan oireisiin.

Vierailija
6/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellainen oire, että nenä tukossa, mutta se ei vuoda. Voiko olla allergiaa? On muitakin oireita ja osa niistäkin voi olla allergiaa. Olen ollut eristyksissä jo yli viikon. Ahdistaa vaan aivan valtavasti kun ei tiedä mitä ihmettä tämä on. Oireiden perusteella voisi olla koronaakin.

Vierailija
7/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu, mutta vain pienessä määrässä tartuntoja.

Vierailija
8/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha on harvinaisempi oire koronassa, mutta ei mahdoton. Kuulostaa enemmän normiflunssalta kuin koronalta. Varma ei silti voi olla, joten eristäydy parhaasi mukaan.

Vierailija
9/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha ei ole tyypillinen koronan oire, mutta juuri sinulla se voi olla tai sitten sinulla voi olla yhtä aikaa korona ja joku nuhavirus - jostainhan jonkun virustartunnan olet saanut. Se on ihan yhtä hyvin voinut olla korona.

Nyt eristäydyt tarkasti muista ihmisistä, olet jo hyvässä vauhdissa sen kanssa.

Lääkäriin tarvitsee ottaa yhteyttä vasta vakavissa oireissa, oli mikä flunssatauti vaan.

Vierailija
10/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nuhaa ja nenä vuotanut yli vuoden verran kokoajan.

Vierailija
11/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuhan ei ole TYYPILLINEN koronan oire, mutta mahdollinen silti. Tai sitten on käynyt vähän paskempi tuuri ja on samaan aikaan päällä sekä tavallinen flunssa että korona.

Vierailija
12/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut nuhaa ja nenä vuotanut yli vuoden verran kokoajan.

Silloin kyseessä ei ole korona. Ei tässä ole tarkoitus hoitaa jokaista allergista nuhaa koronana.

Vierailija
13/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nuha tarkoita ettei sinulla voisi olla koronaa. Jos olet allerginen tai muu flunssa, sinulla on nuhaa jos samalla on koronaa levität sitä vain tehokkaammin. 

Vierailija
14/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sellainen oire, että nenä tukossa, mutta se ei vuoda. Voiko olla allergiaa? On muitakin oireita ja osa niistäkin voi olla allergiaa. Olen ollut eristyksissä jo yli viikon. Ahdistaa vaan aivan valtavasti kun ei tiedä mitä ihmettä tämä on. Oireiden perusteella voisi olla koronaakin.

Mitä sinä sillä tiedolla tekisit, jos tietäsit sen olevan koronaa? Lieväoireiset sairastaa sen joka tapauksessa kotona ja nyt on ohjeistettu pysymään joka tapauksessa kotona jos on minkä tahansa sairauden oireita, kun sitä varmuutta ei ole.

Vierailija
15/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli hyvin pientä kurkkukipua ja yskää viikon verran. Sitten nousi lämpö ja tuli lihaskivut. Nuha alkoi vasta puoli vuorokautta kuumeen alun jälkeen.

Vierailija
16/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ainakin siitepölyallergian oireet. Muuten ihan samat kuin flunssassakin, mutta kurkkukipu pahenee ulkoillessa, ja olo helpottuu suihkussa ja saunoessa.

Tunnistan siis siitepölyallergiani, koska on ollut paha about viimeiset 15 vuotta. Ja kestää joka vuosi maaliskuulta kesäkuulle. Lääkkeitä saa syödä max 2 viikkoa, eli niistä ei paljon apua ole.

Niistäessä erottaa nuhan väristä. Keltainen räkä on flunssaa, läpinäkyvä allergiaa.

Vierailija
17/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap googlaillut, mutta oletko käynyt THL:n sivuilla? Jopa he ovat tiedottaneet, että oireiden perusteella ei voi tietää onko kyse koronasta vai tavallisesta flunssasta, joten eristäytyminen on tärkeää.

Mistä tiedän, onko minulla juuri koronaviruksen aiheuttama hengitystietulehdus?

Oireiden perusteella et voi päätellä, onko hengitystietulehduksen aiheuttaja koronavirus vai joku muu virus tai bakteeri. 

Vierailija
18/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se todella tärkeää tietää onko JO sairastanut koronan. Voisi sitten alkaa elää normaalisti ja hoitaa töissä hommat, kun muut ovat sairaana.

TIETENKIN se on tärkeä tieto... Suomessa ei vaan testata... 😒

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sillä tiedolla tekisit, jos tietäsit sen olevan koronaa? Lieväoireiset sairastaa sen joka tapauksessa kotona ja nyt on ohjeistettu pysymään joka tapauksessa kotona jos on minkä tahansa sairauden oireita, kun sitä varmuutta ei ole.

Vierailija
19/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan se helpottaisi tietää, että on sairastanut sen lievänä. Ei tarvisi pelätä, että saa koronan, kun sen on jo sairastanut.

Vierailija
20/23 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi ainakin siitepölyallergian oireet. Muuten ihan samat kuin flunssassakin, mutta kurkkukipu pahenee ulkoillessa, ja olo helpottuu suihkussa ja saunoessa.

Tunnistan siis siitepölyallergiani, koska on ollut paha about viimeiset 15 vuotta. Ja kestää joka vuosi maaliskuulta kesäkuulle. Lääkkeitä saa syödä max 2 viikkoa, eli niistä ei paljon apua ole.

Niistäessä erottaa nuhan väristä. Keltainen räkä on flunssaa, läpinäkyvä allergiaa.

Miksi lääkkeitä saa syödä muka vain 2 viikkoa? Itse ja lapseni syödään pari kuukauttakin joka kevät siitepölyallergian takia. Lapsi uudestaan vielä heinäkuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi