Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
1961/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän liikkuneet ainakaan itselläni sostyön varasijajonot, vaikka Helsingin valtsikan kaikki tulokset julkaistiinkin eilen. Taitaa olla aika heittää hanskat tiskiin.

Vierailija
1962/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa jono liikkui 6 pykälää eilisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-ensikertalaisille oli niin vähän paikkoja jaossa, etten olisi harmissani tai syyttäisi itseäni rannalle jäämisestä. Itsekin hain vain Turkuun ja kilpailin neljästä paikasta. Aion yrittää avoimen yliopiston kautta uudelleen👍🏼

Vierailija
1964/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistusvalinnan jono?

Vierailija
1965/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistusvalinnan jono?

Kuopiossa siis valintakoejono liikkui sen kuusi paikkaa.

Vierailija
1966/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistusvalinnan jono?

Kuopiossa siis valintakoejono liikkui sen kuusi paikkaa.

Mitenköhän todistusvalinnassa käy, vieläkö liikkuu johonkin...

Vierailija
1967/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä elättelin toivoa, että varasijat liikkuis, mut ei... syvä huokaus ja pettynyt olo.

Vierailija
1968/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitasko jutella nyt vähän itse koulusta. Itse en pääse muuttamaan yliopistokaupunkiin ja välmatkakin melko pitkä. Joten etänä niin paljon kun mahdollista. Onko muita kenellä se toiveena ja onko ketään vanhoja opiskelijoita, ketkä etänä enimmäkseen menneet? En tiedä mitä tästä tulee, mutta lasten takia en voi muuttaa ja töissäkin on pakko käydä, vaikka opintovapaita meinaan kyllä pitää myös.

Sosiaalityössä on paljon läsnäolopakkoja ensimmäisinä vuonna joten en tiedä miten ajattelit ne  hoitaa? Niistä ei kyllä jousteta, että sais olla pois. Paljon seminaareja, harjoitteluryhmiä jne. Ekoina vuonna kursseista vähintään 3/4 on läsnäolopakko. 

Ja nimenomaan VUOSINA, ei vuonna kuten vahingossa kirjotin :)

Kuulostaa kyllä aika paljolta jos 3/4 on läsnäolopakollisia. Syksystä ajattelin selvitä, kun koronan takia pitäisi muutenkin olla etää ja keväällä jään opintovapaalle ja pääsen kyllä silloin ainakin jonkin verran osallistumaan, pahintahan se on kun ne on pari tuntia yhtenä päivänä ja pari tuntia toisena. Paikkakunnalla voi yöpyä esim. Airbnb, vaikkei muuta. Ajatuksena kaikki mitä voi niin etänä, vähintään sivuaineet. Itselle tämä toki henkisesti vaikeaa, kun oon aina ollut se joka osallistuu joka tunnille enkä ole koskaan lintsannut ja muutenkin nauttisin opetuksesta. Mutta olen 10 vuotta tästä haaveillut, joten aijon edes yrittää. Ja tietääkseni kuitenkin moni etänä käy. Ja ymmärrän ettei mitään erityiskohtelua ole.

Vierailija
1969/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pisteitä saitte ensimmäisestä kokeesta? Itse sain 34 ja pääsin siis toiseen vaiheeseen.

Vierailija
1970/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monen alan tulokset on vielä tulematta? Voisikohan vielä moni jo paikan saanut odottaa ylemmän hakukohteen tuloksia

Vierailija
1971/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monen alan tulokset on vielä tulematta? Voisikohan vielä moni jo paikan saanut odottaa ylemmän hakukohteen tuloksia

Tämä kiinnostaa minuakin... Itse vielä odotan tuloksia ja mietin onko hakukohteeni viimeinen, joka tiedot julkaisee.

Vierailija
1972/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pisteitä saitte ensimmäisestä kokeesta? Itse sain 34 ja pääsin siis toiseen vaiheeseen.

Mistä ne ekan vaiheen pisteet näkee?

Vierailija
1973/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka tuleville Jyväskyläläisille

t: Seppo

Vierailija
1974/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin itselleni, etten enää klikkaa auki tätä keskustelua, mutta pakko päästä avautumaan. Anteeksi tästä. Harmittaa, kun oma pistesaldo jäi niinkin alhaiseksi kuin 13/30. Tein kovasti töitä ja tunsin sisäistäneeni asiat hyvin. Sovelsin teorioita ihan arkielämään ja aineiston opiskelu oli mielekästä. Tämän vuoden esseen tehtävänanto jäi kuitenkin itselleni etäiseksi ja aika loppui pahasti kesken. Yleensä olen ollut taitava kirjoittamaan esseevastauksia, ja yliopistossa (kasvatustieteiden tdk) sain tenteistä ja kirjallisista tehtävistä arvosanoiksi aina 4-5. Masentaa ja tunnen itseni nyt umpisurkeaksi ja kelvottomaksi, kun jäin näin kauas rajasta. En vaan pääse näistä tuntemuksista eroon. :( Tuskin olisi ollut sen helpompaa jäädä muutaman pisteen päähän sisäänpääsystä, mutta noin alhaisella pistemäärällä sitä tuntee itsensä vain vähälahjaiseksi.

Koitan parhaani mukaan ajatella myönteisesti, vaikka itku silmässä raapustelen tätäkin viestiä. Huomenna on uusi päivä ja elämä on mahdollisuuksia täynnä. Tämä kokemus oli ilman muuta opettavainen. Nyt saan myös lisäaikaa miettiä, onko sosiaalityö sittenkään itselleni ideaali ala. Herkkänä ja helposti uupuvana introverttinä ammatinvalinta ei ole mikään simppeli juttu.

Tsemppiä kaikille muille samassa veneessä oleville ja suuret onnittelut opiskelupaikan saaneille! Kaikki ovat ansainneet kunnianosoitukset raskaan kevään jälkeen.

Tosi harmi - kyllähän sie kirjoittaa osaat. Ehkä pääsiksessä haettiin jotain muuta, kuin kasvatustieteilijän näkökulmaa... Lähes mekaanistista vastaamista? Tsemppiä kaikkeen

Vierailija
1975/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko pistämässä pystyyn whatsapp-ryhmiä tms tuleville sosiaalityön fukseille eri kaupunkeihin? Tamperelainen sisään päässyt täällä kyselee :)

Vierailija
1976/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 29 pistettä ja pääsin Tampereelle ei-ensikertalaisena. En vieläkään ihan ymmärrä että tää on todellista. Toki tein hommiakin mutta aineistokoe tuntui haastavalta joten en uskonut pääseväni. Oon avoimen kautta opiskellut perusopinnot ja aineopinnot aloitin tammikuussa 2020. Saas nähdä miten niitä sovittelee yksiin.

Vierailija
1977/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais Helsinkiin päässeiden wappiryhmä!

Vierailija
1978/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole vieläkään tullut sähköpostia hyväksymisestä, vaikka otin jo paikan vastaan opintopolussa ja ilmoittauduin läsnäolevaksi. Siitä tuli kyllä sähköposti, mutta ei sitä että mut on hyväksytty.

Vierailija
1979/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutorit tekevät ryhmät kun varasijoilta ottaminen on päättynyt.

Vierailija
1980/2052 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole vieläkään tullut sähköpostia hyväksymisestä, vaikka otin jo paikan vastaan opintopolussa ja ilmoittauduin läsnäolevaksi. Siitä tuli kyllä sähköposti, mutta ei sitä että mut on hyväksytty.

Sitä ei tule, jos ottaa paikan vastaan ennen kuin viesti lähetetään. Et tarvitse sitä viestiä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi