Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
1861/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen 6. sijalla ensikertalais todistusjonossa Kuopioon??

Vierailija
1862/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa näytti olleen ensikertalaisille esseiden alin pistemäärä 8.5, eli ei rima ole ihan äärimmäisen korkealla ensikertalaisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen katsomaan tulokset vasta kun joku raportoi, että Helsinki ja Tampere on myös julkaissut tuloksia😂 En halua pettyä, jos Kuopion kohdalla lukee "Et saanut opiskelupaikkaa" koska tällöin en myöskään olis päässyt noihin ylempiin kohteisiin.

Vierailija
1864/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe miellettiin yleisesti niin vaikeaksi, että pisterajat ovat varmaan melko alhaalla, ainakin ensikertalaisilla..

Vierailija
1865/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo Kuopioon päässyt, mulla ei näy omat pisteet vielä! Näkyy vaan että alimmat hyväksytyt pisteet ensikertalaisille eli myös minulle 8.5. Kaikille hakijoille näyttäisi raja olevan 22.

Vierailija
1866/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa näytti olleen ensikertalaisille esseiden alin pistemäärä 8.5, eli ei rima ole ihan äärimmäisen korkealla ensikertalaisille. 

Jep mutta kaikille hakijoille 22 :(

Vierailija
1867/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo Kuopioon päässyt, mulla ei näy omat pisteet vielä! Näkyy vaan että alimmat hyväksytyt pisteet ensikertalaisille eli myös minulle 8.5. Kaikille hakijoille näyttäisi raja olevan 22.

Oho, melkoinen piste-ero. Hieman kaduttaa, että tuhlasin ensikertalaisuuteni viime vuonna 😐

Vierailija
1868/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuri piste-ero ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten välillä... 

Vierailija
1869/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, jos Kuopioon on noin korkea raja niin mikäköhän muihin kaupunkeihin.. Oma essee oli niin surkea raapustus, että hävettää

Vierailija
1870/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osasin odottaa, että kuilu ekakertalaisten ja muiden välillä kasvaa ihan valtavaksi ja meillä muilla on mahdollisuus päästä opiskelemaan vain huippusuorituksella. Minusta tuo piste-ero on jo niin suuri kuitenkin, että voidaan miettiä, toimiiko tämä valintatapa ollenkaan. Poikkeusoloissa ja oudolla karsintamallilla ei voi tehdä kovin isoja johtopäätöksiä. Ehkä ensimmäinen vaihe karsi liian tehokkaasti ensikertalaisia kokeella yrittäviä ja lopuille riitti sitten aika vaatimatonkin essee? En usko, että tuota 8,5 pisteen esseetäkään on silti ihan helppo kirjoittaa. 

Vierailija
1871/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, jos Kuopioon on noin korkea raja niin mikäköhän muihin kaupunkeihin.. Oma essee oli niin surkea raapustus, että hävettää

Ei kannata päätellä liikoja, ennen kuin loputkin valinnat julkaistaan. Kuopion farmasiaan oli tänä vuonna ei-enskoilla korkeampi raja kuin Helsinkiin.

Vierailija
1872/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup:

Pääsin koevalinnassa sisään ensikertalaisena, ylös

Pääsin koevalinnassa sisään ei-ensikertalaisena, alas

Vierailija
1873/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22/30 ei nyt ole mikään mahdottomuus, toki oli vaikea koe, mutta ei mielestäni kohtuuton pistemäärä.

Vierailija
1874/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi en päässy mihinkääm. Tampere jo tuli ja siitä näki omat pisteet.

Vierailija
1875/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kirjoitin asiapitoisen ja analyyttisen esseen, mutta en päässyt Kuopioon (ei-ensikertalainen). Täytynyt olla tiukka arviointi. Tuskin pääsin muuallekaan, sillä Rollon paikkaa en ottaisi vastaan. Tuntuu kuin matto olisi vedetty jalkojen alta. Luin koko toukokuun ja panostin tähän hakuun. Täytyy varmaan tutkia avoimen opintoja :(

Vierailija
1876/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Helsingin ja Tampereen tulokset tullu. Tampereelle alin 27 kaikille ja 19.5 ensikertalaisille. Helsingissä kaikille 26 ja ensikertalaisille 20.5.

Vierailija
1877/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 25 pistettä! Kuopioon pääsin ja se oli ainut mihin hain. Essee ei nyt kovin hyvin mennyt, mutta jälkikäteen mietin, että oli siinä jotain oikeaakin, vaikka aika loppui ja vain vähän alle 400 sanaa. Mutta itsellä tosiaan viisi vuotta kun olen viimeksi esseen kirjoittanut. 

Itse kyllä joudun enimmäkseen etänä tehdä ja töissäkin käydä, että en tiedä mitä tästä tulee, nyt menin samalla paniikkiin, en tosiaan uskonut että pääsen.

Vierailija
1878/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Helsingin ja Tampereen tulokset tullu. Tampereelle alin 27 kaikille ja 19.5 ensikertalaisille. Helsingissä kaikille 26 ja ensikertalaisille 20.5.

Jännä, että Tampereella on Helsinkiä korkeampi raja

Vierailija
1879/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa hakemassa ei-ensikertalaisena. Paljonkohan nuo jonot yleensä liikkuu?

Vierailija
1880/2052 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa hakemassa ei-ensikertalaisena. Paljonkohan nuo jonot yleensä liikkuu?

tarkoitan siis valintakoejonoa... että milläköhän varasijalla on vielä toivoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi