Sosiaalityö pääsykokeet 2020
Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?
Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...
Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.
Kommentit (2052)
Tuohan on kätevää. Itse hain vain Kuopioon ja sinne ei näytä edes koevalintariviä tulleen.
Kertokaahan minkälaisia pisteitä ootte saaneet?
Mulla ei ainakaan ton kautta näy vielä mitään.
Esim. psykologia keskustelussa on ohje, miten saa omat pisteet näkymään hy pistelinkin kautta. Ne ei näy jos vaan laittaa hakemusnumeron.
Ei näy vielä Helsingin sosiaalityön tulokset minulla vaikka opettelin käyttämään tuota pistelinkkiä. Ehkä ne näkyvät sellaisilla, joilla on muitakin hakukohteita Helsingissä?
HY Kerkesi tukkia kyseisen porsaanreiän, eli ei näykkään enää 😅
Joku täällä trollaa, älkää uskoko näitä. Jos pistemäärä näkyisi, niin kyllä siinä varmasti myös lukisi vieressä, onko opiskelupaikka hyväksytty vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä trollaa, älkää uskoko näitä. Jos pistemäärä näkyisi, niin kyllä siinä varmasti myös lukisi vieressä, onko opiskelupaikka hyväksytty vai ei.
Eihän tuo pistelinkki sitä tiedä! Eikä yliopistokaan. Se tietää vain parhausjärjestyksessä hakijat. Tietysti jos paikkoja on 15 ja hakija on vaikkapa 10. paras, hän on varmasti sisällä. Mutta voi olla 50. paraskin, jos häntä paremmin menestyneet ovat menneet muihin kaupunkeihin tai toisiin koulutusohjelmiin.
Opintopolku sijoittelee paikat yliopiston laatiman järjestyksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä näkyny, että onko opiskelupaikka hyväksytty :) Näky siinä jotain numeroita, mutta niistä oli mahdoton tulkita suuntaan tai toiseen. Ja kyse oli alun alkaenkin vaan pisteistä, ei siitä onko joku päässyt sisään vai ei.
Siellä näkyi myös 1. kokeen pisteet sekä 2. vaiheen haastattelun tuomio. Jodelissa on myös aika paljon keskustelua tästä kuvineen ja ohjeineen, itsellänikin on screenshot pistesivusta.
Mua kyllä jännittää, tuleeko tulokset jo huomenna aamulla, kun selvästi vaikuttaa siltä, että ne ovat jo valmistuneet tänään. Olisi nimittäin muutakin tekemistä tällä hetkellä kuin jännittää tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä jännittää, tuleeko tulokset jo huomenna aamulla, kun selvästi vaikuttaa siltä, että ne ovat jo valmistuneet tänään. Olisi nimittäin muutakin tekemistä tällä hetkellä kuin jännittää tuloksia.
Ei ne yleensä aamulla tule.
Keskity siihen muuhun tekemiseen, niin jännittäminen unohtuu! :)
Silirimpsis siliä tiie.onnetarten ottolasta maailman halki viiie...
Varma tieto - huomenna tulee tulokset. Brace yourselves.
Nukuin viime yönä vaan 3 tuntia kun jännitin niin paljon. Jos ne tulokset ei tuu nyt tänään niin voihan....🤬
Mulla ei ole peruuntunut sosiaalityötä alempia hakukohteita, joten en usko päässeeni. Olisi silti kiva jo tietää varmaksi, että voi taas keskittyä paremmin muihin asioihin omassa elämässä. Odottelu vie energiaa muusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole peruuntunut sosiaalityötä alempia hakukohteita, joten en usko päässeeni. Olisi silti kiva jo tietää varmaksi, että voi taas keskittyä paremmin muihin asioihin omassa elämässä. Odottelu vie energiaa muusta.
Luulen, että jos joillain olisi alempi hakukohde peruuntunut, niin siitä olisi tässä ketjussa joku jo ilmoittanut. Joten sen perusteella ei kannata vielä heittää toivoa 🤗
Vierailija kirjoitti:
Kuopioon ei ainakaan vielä äsken ollut tullut koe riviä. Ja eikö siinä Hesarin jutussa lukenut että on poistettu se että etukäteen peruuntuu ne alemmat, koska siitä on voitu päätellä että päässyt ylempiin, vai oliko se joku muu juttu.
Haluan kyllä uskoa, että tänään tulee tulokset, mutta varmaan vasta iltapäivällä.
Harmi, etten ole hakenut Helsinkiin :/