Sosiaalityö pääsykokeet 2020
Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?
Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...
Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.
Kommentit (2052)
Olin saanut esseestä 26 pistettä, ei olisi siis ei-ensikertalaisena riittänyt Tampereelle, joka sosiaalityön kohteista oli mulla ylimpänä. Ihmettelen, että sain noinkin korkeat pisteet, mielestäni esseeni oli todella huono. Onneksi jotenkin ihmeen kaupalla sainkin opiskelupaikan logopedialta, joka oli mulla sosiaalityötä ylempänä toiveena, joten ei tarvitse asiaa harmitella :)
Tekee kyllä taas pahaa katsoa noita piste-eroja ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten kiintiöissä. Eihän tuo ole mitenkään päin oikeudenmukaista, että ensikertalaiset pääsevät opiskelemaan noin paljon huonommilla pisteillä. Tälle asialle pitäisi oikeasti tehdä jo jotain.
Pääsin helsinkiin, olen ensikertailainen sain 28 pistettä ja 20.5 pistettä riitti, oon niin onnellinen!!! 😭😭
Mä pääsin ei-ensikertalaisena Tampereelle! Pisteet 29.
Luulin kokeen menneen hyvin ja sain 13,5 pistettä ei-ensikertalaisena 😭😭 Itkettää. Onnea kaikille paikan saaneille, tämä ei ollut mun vuosi. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa hakemassa ei-ensikertalaisena. Paljonkohan nuo jonot yleensä liikkuu?
tarkoitan siis valintakoejonoa... että milläköhän varasijalla on vielä toivoa?
Aika mahdotonta sanoa. Mä olin viime vuonna sosiaalityössä Turkuun varasijalla 1. juuri ei-ensikertalaisten koejonossa, en päässyt. Tässä haussa olin taas varasijalla 1. koejonossa (toiselle alalle), ja tänään se varasija oli muuttunut hyväksytyksi. Riippuu ihan niiden sua paremmin kokeessa menestyneiden muista halutoiveista, pääsetkö varasijalta vai et. Toivottavasti pääset, pidän sun puolesta peukkuja pystyssä :)
Mistä ei ole vielä tullut tuloksia?
On kyllä hurjat pisteet 29 tuossa kokeessa. Onneksi olkoon tosi paljon. Pääsin myös opiskelemaan, mutta paljon huonommilla pisteillä.
Näkyykö ensimmäisten kokeiden oikeat vastaukset missään?
Pääsin todistuksella ei-ensikertalaisena Helsinkiin.
Otan luultavasti paikan vastaan ja tulen katsomaan, kiinnostaako tää ala ollenkaan.
Mä uskon pääseväni ensivuonna! Nyt tiedän ensivuonna, mitä pitää opiskella, miten pitää opiskella ja miten ne esseet kannattaa kirjoittaa. Jäin yhden pisteen päähän.
tuliko jyväskylästä jo tulokset?
Lähtikö teillä, jotka saitte opiskelupaikan, varasijatiedot alemmista toiveista? Ainakin Turku ja Jyväskylä vielä julkaisematta, ja minulla lähti alemmasta varasija todistusvalinnasta..
hakija kirjoitti:
tuliko jyväskylästä jo tulokset?
Ei oo ainakaan mulle tullut..
Vierailija kirjoitti:
Lähtikö teillä, jotka saitte opiskelupaikan, varasijatiedot alemmista toiveista? Ainakin Turku ja Jyväskylä vielä julkaisematta, ja minulla lähti alemmasta varasija todistusvalinnasta..
Millaiset pisteet sulla on?
Onko Rovaniemeltä tullu tulokset?
Kiitos! Ja onnea opiskelupaikasta:)
On tämä kyllä ollut yllättävän raskas prosessi, ekaa kertaa hain ei-ensikertalaisena 10 vuoden kotiäitiyden jälkeen. Nyt pitää vielä odottaa Tampereelle varasijalla. En usko, että jono niin paljon liikkuu, mutta on ärsyttävää olla löysässä hirressä vieläkin! onneksi pystyn avoimessa edistämään opintoja.
Kaikki opiskelupaikan saaneet, ovat kyllä sen todella ansainneet, respect.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa hakemassa ei-ensikertalaisena. Paljonkohan nuo jonot yleensä liikkuu?
tarkoitan siis valintakoejonoa... että milläköhän varasijalla on vielä toivoa?
Aika mahdotonta sanoa. Mä olin viime vuonna sosiaalityössä Turkuun varasijalla 1. juuri ei-ensikertalaisten koejonossa, en päässyt. Tässä haussa olin taas varasijalla 1. koejonossa (toiselle alalle), ja tänään se varasija oli muuttunut hyväksytyksi. Riippuu ihan niiden sua paremmin kokeessa menestyneiden muista halutoiveista, pääsetkö varasijalta vai et. Toivottavasti pääset, pidän sun puolesta peukkuja pystyssä :)
Kiitos! Ja onnea opiskelupaikasta:)
On tämä kyllä ollut yllättävän raskas prosessi, ekaa kertaa hain ei-ensikertalaisena 10 vuoden kotiäitiyden jälkeen. Nyt pitää vielä odottaa Tampereelle varasijalla. En usko, että jono niin paljon liikkuu, mutta on ärsyttävää olla löysässä hirressä vieläkin! onneksi pystyn avoimessa edistämään opintoja.
Kaikki opiskelupaikan saaneet, ovat kyllä sen todella ansainneet, respect.
Millä pisteillä olisi päässyt Rolloon?
Onnea! ❤️ Kaikki järjestyy varmasti😊 Itse en uskalla nyt työpäivän aikana kirjautua opintopolkuun etten saa kohtausta, mutta jos satunkin pääsemään, joudun myös tekemään paljon etänä.