Sosiaalityö pääsykokeet 2020
Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?
Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...
Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.
Kommentit (2052)
Mä en jaksa enää tätä epätietoisuuttaaaa. Essee ei menny täysin putkeen, mutta ei se nyt täysin penkin allekkaan mennyt. Ihan järkyttävä ahdistus päällä kokoajan.
https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/yhteishaku/tulosten-julkaisu-p…
Ruotsin kielisten valinta ilmeisesti tehty tänään
90% varma oon siitä, että huomenna julkaistaan.
Esseitä on tarkastettavana paljon normaalia vähemmän, joten luulisi tarkastuksen sujuvan nopeasti. Ehkä lisäviiko laitettiin sinne varmuuden vuoksi tai videoiden tarkastaminen on työlästä? Videoista ei varmaan tarkasteta muuta kuin läpipäässeet, joille tarjotaan opiskelupaikkaa ja ehkä varasijoilla olijoita jonkin verran, joten luulisi sen sujuvan myös ihan hyvin. Oletan, että tähän työhön on varattu sen verran työvoimaa, että tarkastamisen nopeus vastaa aiempia vuosia.
Muut Helsingin valtsikat näkyvät pistelinkissä. Näkyykö jollain sossu?
Mulla näkyy myös HY koepisteet.
Mulla ei näy HY muuta ku todistusvalinta.
Mulla näkyy vain Turun ja Tampereen kohdalla valintakoelaatikot, muissa ei näy mitään. Vitsit kun sydän hakkaa näitä kommentteja lukiessa
Mulla näkyy myös pisteet! Mitä te saitte?
Pääseeköhän 22 pisteellä ensikertalaisena sisään?
Mä en näe pisteitä missään. 22 pisteellä voi hyvinkin tulla valituksi ensikertalaisena. Eikö esseen maksimi ollut 30 pistettä? Aika harva varmaan saa maksimipisteet, kun esseen kirjoittaminen ei ollut ihan helpoimmasta päästä.
Mulla näkyy HY vaan todistusvalinta...
Pistelinkki on siis HY:n oma palvelu, josta voi katsoa pisteet hakemusnumerolla (näin ymmärsin)
Diplomi-insinööriksi hakeneilla oli ilmestynyt koevalintajono perjantaina ja tänään tuli tulokset, joten mahtaakohan meidänkin tulokset tulla huomiseen mennessä (ainakin Tku ja Tre) 😦