Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
1781/2052 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö muilla ja yliopistojen kohdalla opintopolussa kohdat koevalintajono ensikertalaisille ja kaikille? Mulla näkyy Tampereen kohdalla... Jyväskylän yo kohdalla mulla ei taas näy enään varasijoja lainkaan 🤔

Oot varmaankin päässyt Tampereelle! Olitko todistusvalinnassa hyvillä varasijoilla, vai uskotko päässeesi kokeella?

Miten näin päättelet, että olisi päässyt Tampereelle? Itselläni myös näkyy Tampereen kohdalla tuo koevalintajono, mutta ei muiden yliopistojen.

Vierailija
1782/2052 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö muilla ja yliopistojen kohdalla opintopolussa kohdat koevalintajono ensikertalaisille ja kaikille? Mulla näkyy Tampereen kohdalla... Jyväskylän yo kohdalla mulla ei taas näy enään varasijoja lainkaan 🤔

Oot varmaankin päässyt Tampereelle! Olitko todistusvalinnassa hyvillä varasijoilla, vai uskotko päässeesi kokeella?

Miten näin päättelet, että olisi päässyt Tampereelle? Itselläni myös näkyy Tampereen kohdalla tuo koevalintajono, mutta ei muiden yliopistojen.

Siis ne koevalintajonot pitäisi näkyä kaikille Tampereelle hakeneille, eikä niistä voi päätellä mitään. Mutta tuo, että aiemmin on näkynyt varasijat, mutta nyt ne ovat hävinneet, viittaisi siihen, että on saanut opiskelupaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2052 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö teillä muilla vielä siis varasijat jyväskylään, kun itselläni ei?

Vierailija
1784/2052 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa asiaa Opintopolusta ja tulosten julkistamisesta:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006563697.html

"Oman haun tilannetta ei kannata yritä päätellä mistään muusta kuin julkaistuista tuloksista, toteaa Opetushallituksen erityisasiantuntija Merja Väistö. Korkeakoulut julkaisevat tulokset manuaalisesti ja päättävät itse julkaisuajankohdan."

Vierailija
1785/2052 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen kohdalla lukee, että opiskelijavalinnat kesken. Samanlainen viiva hässäkkä oli tullut sosionomiopintojen kohdalle minulle, vaikka en edes mennyt toiseen vaiheeseen. Tästä ei siis selvinnyt mitään. 

Vierailija
1786/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti tampereeltakin varasijat.... ketään samassa veneessä olevia? 🤔

Vierailija
1787/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku hakenut Helsinkiin? Mitkä sinne on tällä hetkellä todistuspisterajat?

Vierailija
1788/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Tampere ensimmäisenä vaihtoehtonasi?

Vierailija
1789/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin ensikertalaisille 114,7 ja muille 117,9.

Vierailija
1790/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä enää tätä epätietoisuutta🙄

#varasija4

Vierailija
1791/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Tampere ensimmäisenä vaihtoehtonasi?

Ei ollut, oli kolmantena.

Vierailija
1792/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tampereelle kellään ei näy varasijoja, se tarkoittanee sitä, että varasijoilta ottaminen on siellä päättynyt, koska kaikki todistusvalinnalla päässeet ovat hyväksyneet paikan lopullisesti.

Vierailija
1793/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.utu.fi/fi/opiskelijaksi/tulokset/julkaistut-tulokset

Miks tuolla lukee julkaistuissa valintakoevalinnan tuloksissa

3.7 Sosiaalitieteet?

Eikös sosiaalityö kuulu sosiaalitieteisiin?

Vierailija
1794/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöllä on erillinen pääsykoe, siksi tuloksetkin voidaan julkaista eri aikaan. 

Vierailija
1795/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy, että Turkuun ja Tampereelle on ilmestynyt koevalintapalkki, mutta tuloksia ei vielä lue.

Vierailija
1796/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin näkyy todistusvalinnan varasijat edelleen Tampereelle, Turkuun ja Jyväskylään. Uskon, että tästä voi päätellä, etten päässyt ainakaan Tampereelle tai Turkuun (Jkl koevalintajonoja ei vielä näy, eli sen suhteen ei voi vielä päätellä mitään). Te, joilla varasijat ovat kadonneet näkyvistä olette erittäin todennäköisesti päässeet sisään.

Itse toki odotinkin koko ajan, etten pääse mihinkään kokeella, koska esseeni oli todella huono. Mutta kyllähän tämä silti kirpaisee.

Vierailija
1797/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin lähti tampereelta varasijat, hmmm

Vierailija
1798/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää niin paljon, ravaan koko ajan opintopolussa enkä saa mielenrauhaa ennen kuin valinnat tulevat julki😂

Vierailija
1799/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää niin paljon, ravaan koko ajan opintopolussa enkä saa mielenrauhaa ennen kuin valinnat tulevat julki😂

Sama, tai no ravaan kokoajan täällä keskustelupalstalla koska täältä saa takuulla tiedon kun tulokset on tullu 😄 Haluan valmistautua siihen hetkeen henkisesti ku avaan sähköpostin/opintopolun ja katon tulokset 😬

Vierailija
1800/2052 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolku lähettää sähköposteja klo 8 ja 20. Muutoin pitää itse käydä katsomassa, onko tulokset tulleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi