Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
1741/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä provo

Vierailija
1742/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Socius ry Kuopiosta toivotti onnea opiskelupaikan saaneille??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SosiaaliTIETEIDEN tulokset tulleet, ei sosiaaliTYÖN

Vierailija
1744/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut eikös Socius ole myös sosiaalityön ainejärjestö? :D

Vierailija
1745/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Turku

2. Tampere

3. Helsinki

4. Jyväskylä

5. Kuopio

6. Rollo

oma järjestys

Vierailija
1746/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut eikös Socius ole myös sosiaalityön ainejärjestö? :D

On, mutta nyt julkaistiin vasta sosiaalitieteet. Sosiaalityön osalta opiskelijavalinta on vielä kesken.

Vierailija
1747/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tampere

2. Jyväskylä

Omat hakukohteet järjestyksessä.

Vierailija
1748/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hakukohteet:

1. Jyväskylä

2. Kuopio

Vierailija
1749/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Helsinki

2. Turku

3. Jyväskylä

Vierailija
1750/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain vain Kuopioon, se on itselle ensisijainen, joten en nähnyt järkeväksi hakea esim. Helsinkiin, koska pisterajat on Kuopioon matalammat. Rovaniemi ei tule perheen takia kyseeseen, vaikka kuopioonkin jos pääsisin joutuisin etäopiskelemaan kaiken minkä voi.

Vierailija
1751/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle vain. Jälkeenpäin harmittaa etten hakenut kaikkiin kaupunkeihin.

Vierailija
1752/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata jättää hakematta sen takia, että ajattelee johonkin olevan kuitenkin korkeammat pisterajat. Aikoinaan hain OKL:n ja silloin Raumalle vaadittiin korkeammat pisteet kuin Helsinkiin, niin hullulta kuin se kuulostaakin 😂 Riippuu niin paljon vuodesta, sisäänottomääristä, hakija-aineksesta jne.

Vierailija
1753/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan kannata jättää hakematta sen takia, että ajattelee johonkin olevan kuitenkin korkeammat pisterajat. Aikoinaan hain OKL:n ja silloin Raumalle vaadittiin korkeammat pisteet kuin Helsinkiin, niin hullulta kuin se kuulostaakin 😂 Riippuu niin paljon vuodesta, sisäänottomääristä, hakija-aineksesta jne.

No ei tietysti, mutta olen 100 % varma, että Helsinkiin on korkeammat kuin Kuopioon. 

Vierailija
1754/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla liikkui niin, et pääsin kuopioon 4. varasijalta todistusvalinnalla. Nyt odottaa saanko jonkun ylemmän hakutoiveen paikan. Mut esim Lapin yliopiston jono ei oo liikkunut.

Itse olen ensikertalainen ja Lapin jonossa olen noussut kolmella varasijalla. Tosin en paikkaa haluaisi, kun sainkin opiskelupaikan eri alalta alemmalta toiveelta. 

Osaakohan kukaan veikata onko n. 15 varasijalta mahdollista vielä päästä?

On mahdollista varsinkin juuri Lappiin, kun se on monilla varmaan viimeisiä hakutoiveita ja moni sinne todistuksella hyväksytty odottelee vielä valintakokeen tuloksia muiden hakukohteiden osalta. Toisaalta onhan tuossa 14 ihmistä ennen sinua jonossa, eli hyvin mahdollista sekin, että ei pääse.

Miksi Rovaniemi ei liiku? Spekulointia...

Vierailija
1755/2052 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietysti, mutta olen 100 % varma, että Helsinkiin on korkeammat kuin Kuopioon. 

Farmasiassa oli tänä vuonna korkeampi raja Kuopioon kuin Helsinkiin.

Mitä vaan voi käydä.

Vierailija
1756/2052 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla täysin sama tilanne

Vierailija
1757/2052 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla täysin sama tilanne

Mikä teillä mielen muuttanut?

Vierailija
1758/2052 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Socius ry Kuopiosta toivotti onnea opiskelupaikan saaneille??

Tämän tekstin alla ig:ssa oli kysytty, että joko sosiaalityön tulokset tuli ja vastattu, että tuleekin näköjään vasta 8.7. Että onkohan heillä vanha päivämäärä vai tuleekohan ne vanhan aikataulun mukaan. No sitten nähdään.

Vierailija
1759/2052 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua, miten yksi yliopisto voisi julkaista tulokset eri päivänä kun muut pääsykokeen osalta, kun se koe on sama kaikissa. Jos yksi tietää tulokset, kaikki tietää. Ei harmittaisi silti, jos tulokset tulisivat jo 8.7. 

Vierailija
1760/2052 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua, miten yksi yliopisto voisi julkaista tulokset eri päivänä kun muut pääsykokeen osalta, kun se koe on sama kaikissa. Jos yksi tietää tulokset, kaikki tietää. Ei harmittaisi silti, jos tulokset tulisivat jo 8.7. 

Ja jos tämä julkaisupäivä on jo tiedossa, miksi sitä ei voida ilmoittaa hakijoille etukäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi