Sosiaalityö pääsykokeet 2020
Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?
Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...
Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.
Kommentit (2052)
Mitä veikkaatte että miltä varasijalta olisi mahdollista päästä vielä Turkuun todistusvalinnalla? Jos osa menee kokeella esim. Helsinkiin tai Tampereelle.
Onko pääsykokeessa alin hyväksytty pistemäärä suuri ero verraten esim tampere ja lappi?
Olen Rovaniemelle nyt 2. varasijalla todistuksella ei-ensikertalaisena. Mitä veikkaatte, nouseeko varasijat enää ja onko mahdollisuutta päästä?
Vierailija kirjoitti:
Mä en viittinyt ottaa sitä riskiä, että tekisin aineopinnot avoimessa ilman että kuitenkaan koskaan pääsisin maisteriopintoihin sisälle. Siksi hain yhteishaussa kandi+maisteriopintoihin tutkinto-opiskelijaksi. Hain sitten hyväksilukuja sosionomin tutkinnolla. En toki päässyt ei-ensikertalaisena ykköshakukohteeseeni ja voi olla että tämä reitti on vähän työläämpi kuin avoin yliopisto+ maisterihaku, mutta en ole katunut hetkeäkään. T: kohta valmis YTM
Paljonko sait sosionomista hyväksilukuja ja mitä otit sivuaineeksi? Kiinnostaa kun oon vastaavassa tilanteessa nyt
Vierailija kirjoitti:
Olen Rovaniemelle nyt 2. varasijalla todistuksella ei-ensikertalaisena. Mitä veikkaatte, nouseeko varasijat enää ja onko mahdollisuutta päästä?
Uskon, että pääset. Rovaniemi ei ole ollut kaikille sinne hyväksytyille ykkösvaihtoehto, mukaanlukien itselleni. Pääsykokeen kautta voi vielä moni päästä muihin hakukohteisiinsa! Mutta kannattaa toki sinunkin panostaa kokeeseen, Lappiin on pääsykokeen pisterajatkin olleet yleensä kohtuullisen matalat.
Vierailija kirjoitti:
Onko pääsykokeessa alin hyväksytty pistemäärä suuri ero verraten esim tampere ja lappi?
Kyllä oli mun muistaakseni ihan merkittävä ero ainakin ei ensikertalaisilla. Kun Tampereelle oli ehkä 48 p, niin Lappiin oli samana vuonna 30 p pintaan tai jopa alle?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että pääset. Rovaniemi ei ole ollut kaikille sinne hyväksytyille ykkösvaihtoehto, mukaanlukien itselleni. Pääsykokeen kautta voi vielä moni päästä muihin hakukohteisiinsa! Mutta kannattaa toki sinunkin panostaa kokeeseen, Lappiin on pääsykokeen pisterajatkin olleet yleensä kohtuullisen matalat.
Pääsitkö Rolloon ja aiotko vielä pyrkiä muualle?
Voiko 11 sijalta päästä rolloo? 😅 toki spekulointia voi vaan esittää
Mikä oli tuollon kokeen maksimipistemäärä? :) mietin kuinka paljon mahtaa vaatia pisteitä aineistokokeesta jossa maksimipisteet 30...
Edelliseen kommenttiin viitaten tampereella näyttänyt viime vuonna alhasin hyväksytty koepistemäärä olleen 49, mutta muistaako kukaan mikä on ollu kokeen maksimipisteet?
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen kommenttiin viitaten tampereella näyttänyt viime vuonna alhasin hyväksytty koepistemäärä olleen 49, mutta muistaako kukaan mikä on ollu kokeen maksimipisteet?
60 oli muistaakseni maksimi.
Valmis Lähäri ja sosionomi opiskelija kirjoitti:
Onkohan maanantaina koe monivalinta vai essee vai molemmat...
No ei 45 minuutissa kyllä esseetä kirjoiteta. Oletan, että maanantain koe on monivalintaa, ehkä jokunen käsite pitää selittää. Se toinen vaihe voisi varmaankin olla sitten essee.
Hyvin todennäköstä että toinen osio essee, aineistokoe nimellä kuitenkin kulkee ja se aina vastannut kokeessa esseetä :)
Kuinkahan paljon annetaan sen esseen kirjoittamiseen? Jos miettii, että tuo mahdollinen monivalintakin on vaan 45.
Elikkä täytyy varautua ajallisesti 10-14 ainakin jostain luin? Oisko se monivalinta klo 10-10.45 ja sit alkaa essee
Vierailija kirjoitti:
Elikkä täytyy varautua ajallisesti 10-14 ainakin jostain luin? Oisko se monivalinta klo 10-10.45 ja sit alkaa essee
Se toinen osahan on vasta myöhemmin, ilmeisesti 12.6. ja siihen pääsee vain parhaiten menestyneet ensimmäisessä kokeessa.
Perjantaina tulee lopullinen tieto toisen vaiheen kokeesta. Nyt tosiaan on ilmoitettu tuo päivämäärä 12.6 ja se, että vähintään kolminkertainen määrä paikkoihin nähden pääsee kokeeseen.
Lappiin on ollut kautta linjan matalin pisteraja ja toivoa on myös ei-ensikertalaisille päästä sisään. Siellä on myös hyvät etäopiskelumahdollisuudet.