Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
281/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

erota viittaustekniikalla oma ajattelu/tulkinta/arvio artikkelin kirjoittajan näkökulmasta. Esim tutkijat se ja tämä nostavat esiin artikkelissa tuo ja tämä.. sen seikan. Sen jälkeen täydennä omalla analyysilla esim. Tulkitsen näiden ja noiden tutkijoiden.. Esim. Aineiston rakenne on tärkeä. 45 minuuttia aikaa. En ehkä kiirehtisi, vaan pyrkisin laadukkaaseen kirjoittamiseen, missä kirjoittaja vakuuttaa ymmärtävänsä käsiteltävän asian. Monivalinnat ovat helppoja. Sillä edellytyksellä, että olet varma siitä mihin vastaat.

Vierailija
282/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todistusvalintoja vieläkään näkynyt?

Itse sain kutsun kokeeseen, eli taitaa olla, että valinnat on tehty todistuksien suhteen, mutta pisteet eivät vielä näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu että vihaan sossuja!

Vierailija
284/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevia palkastaan itkeviä.

Vierailija
285/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
286/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Huostaanotti lapseni.

Vierailija
287/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Huostaanotti lapseni.

Saisit lapsesi takaisin, jos keskittyisit vihaamisesi sijaan parantamaan omaa tilannettasi.

Vierailija
288/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Huostaanotti lapseni.

Saisit lapsesi takaisin, jos keskittyisit vihaamisesi sijaan parantamaan omaa tilannettasi.

Ihan ilman syytä veivät.

Vierailija
289/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei pääse todistuksella ylimpään kohteeseen voi hakea pääsykokeella siihen joten eikö viesti voi tulla käytännössä kaikille?

Vierailija
290/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei pääse todistuksella ylimpään kohteeseen voi hakea pääsykokeella siihen joten eikö viesti voi tulla käytännössä kaikille?

Kyllä. Mutta uskon, että pisterajat on aikalailla samassa linjassa kaikissa yliopistoissa.

Vierailija
291/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö viestistä päätellä ettei ole tullut todistuksella valituksi vaikkei opintopolussa ole vielä mitään tietoa todistusvalinnoista?

Vierailija
292/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykoekutsu ja todistusvalinna eteneminen eivät ole sidoksissa toisiinsa mitenkään.

Kukaan ei tosiaankaan poimi kutsuja sieltä pois, lähetään kaikille hakijoille. Plim.

Vierailija
293/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö viestistä päätellä ettei ole tullut todistuksella valituksi vaikkei opintopolussa ole vielä mitään tietoa todistusvalinnoista?

Itse uskon, että kyllä. En nimittäin saanut toiseen kohteeseen lainkaan kutsua valintakokeeseen, johon minut valittiin pelkästään todistuksella.

Vierailija
294/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsykoekutsu ja todistusvalinna eteneminen eivät ole sidoksissa toisiinsa mitenkään.

Kukaan ei tosiaankaan poimi kutsuja sieltä pois, lähetään kaikille hakijoille. Plim.

Itse en saanut lainkaan AMK koekutsua, johon oli valittu todistuksen kautta. Eli kyllä itse uskon, että kutsua ei lähetetä niille, jotka pääsivät sisään todistuksen kautta.

Vierailija
295/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat jo tehneet todistusvalinnat mikseivät voi niitä julkaista...

Vierailija
296/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat jo tehneet todistusvalinnat mikseivät voi niitä julkaista...

Luulisi huomenna näkyvän.

Vierailija
297/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kutsun kokeeseen, eli taitaa olla, että valinnat on tehty todistuksien suhteen, mutta pisteet eivät vielä näy.

Eikö ole tullut vasta tiedote tässä viikonloppuna. Kutsu tulee vasta kolme päivää ennen koetta tiedotteen mukaan.

Tiedote tulee varmaan kaikille.

Vierailija
298/2052 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole tullut vasta tiedote tässä viikonloppuna. Kutsu tulee vasta kolme päivää ennen koetta tiedotteen mukaan.

Tiedote tulee varmaan kaikille.

En saanut lainkaan edes tuota tiedotetta siihen toiseen kokeeseen, johon minut oli jo valittu todistuksen kautta.

Tiedä sitten, kai huomenna sitten näkee miten asia on.

Vierailija
299/2052 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa kun todistusvalinnat näkyy, ärsyttävää kirjautua uudelleen ja uudelleen opintopolkuun?

Vierailija
300/2052 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jotenkin ikävä tunne, että sosiaalityön todistusvalintoja pantataan ihan viimeiseen asti ja ne tulevat vasta ylihuomenna. Noissa sosiaalityön hakukohteissa ei näy opintopolussa edes sitä ”lisätiedot”-kohtaa vielä. Toisen alan hakukohteisiini se ilmestyi päivää ennen kuin todistusvalinnat julkaistiin. Mutta toivottavasti olen väärässä ja ne tulisivat jo tänään! Epätietoisuus on niin turhauttavaa. Kauhean vaikeaa keskittyä pääsykokeeseen lukemiseen, kun koko ajan pitää käydä tarkistamassa, joko todistusvalinnat olisivat tulleet. Muutenkin iskenyt pieni paniikki noiden artikkelien kanssa, kun kokeeseen on enää viikko ja tuntuu, etten osaa noita yhtään.

Ketju on lukittu.