Kirjaimellisesti kusessa
Heippa. En tiedä miksi tänne kirjoitan, kai toivon saavani jonkinlaista neuvoa tilanteeseen. Ollaan ajauduttu tilanteeseen, että haastemies toi 3kk vastike haasteen ja tänään olisi viimeinen maksupäivä. Kuvittelin saavani rahat jostain, mutta näin ei käynyt. Mies ei tiedä, jotenkin kummasti olen asian häneltä onnistunut salaamaan ja hänellä ei ole tällaisia rahoja. En enää tiedä mitä tehdä. Lisäaikaa on haettu ja tosiaan viimeinen päivä tänään. Kohta jäädään asunnottomiksi 3 lapsen kanssa. Olen niin loppu, että tekisi mieli vain päättää kaikki ja täten mies saisi vakuutusyhtiöstä rahat ja saisi maksettua kaiken. Rakastan lapsiani ylikaiken.
Kommentit (75)
Jumala auttaa rukoile häntä. Mene diakonin luokse!
Miten isosta summasta on kyse. Oletko käynyt seurakunnassa ja sosiaalivirastossa. Laita tänne tietoa.
Ota heti yhteys oman kotikuntasi sosiaaalitoimeen.
Tap paisit itsesi muutaman satasen tai tonnin takia ja aiheuttaisit ikuiset traumat lapsillesi ja miehellesi? Vähän nyt suhteellisuudentajua.
Kerro ihan ensiksi miehellesi. Ehkä hän keksii paikan/sukulaisen, josta saatte lainaa.
Jos ette saa lainaa tai pikavippiä, niin sossu kyllä huolehtii lapsiperheistä, joten seuraavaksi otatte yhteyttä sinne. Ette jää kadulle, vaan teille järkätään asunto.
Niele ylpeytesi äläkä tee mitään hölmöä. Tilanne helpottaa, kun kerrot miehelle ja pyydätte apua.
No maksa vaikka luottokortilla. Hae sitten pankista lainaa. Ei tuo mitenkään lopulliselta kuulosta.
Vastikkeet on yleensä muutamia satasia kuussa. Veikkaan, että kolmen kuukauden rästit on selvästi alle 2000 €. Tuollaisen summan takia ei todellakaan ole syytä ruveta itsetuhoiseksi. Tosiaan kuten joku sanoi niin voit ottaa vaikka pikavipin nyt, ja sitten hakeutua velkajärjestelyyn, ja saada halpakorkoisen pankkilainan. Onko sinulla ennestään muita maksamattomia laskuja? Ei se haltuunottokaan päivässä tapahdu, eli jos et juuri tänään saa maksettua, niin sanoisin että viikon loppuun on aikaa hankkia rahat.
Kyseessä on asumisoikeusasunto ja korkojen kera summa on jo vähän reilu 3000e. Olemme asuneet tässä jo 4 vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa tämä tilanne. Kaikki kaatui marraskuussa kun saimme kuulla , että tytöllä on kasvaimia. Tyttö voi hyvin ja kaikki on hoidettavissa, sen puoleen ei hätää, mutta henkisesti asia oli niin raskas, että kaikki muu jäi. Tiedän jo etukäteen, että on aivan turha lähteä hakemaan apua mistään sosiaalitoimisto yms, sieltä ei meille apua heru. Miehen tulot ovat kuitenkin hyvät ja sen perusteella meidän pitäisi pärjätä. Ja pärjäsimme, ellen olisi itse kurssit kaikkea. Tämä tilanne on ihan täysin oma vika.
Aloituksesta ei ilmennyt, kuka ap:n päälle on pissannut. Tämä kiinnostaisi.
Etsi töitä. Pääsetkö esim. siivoojaksi tai kaupan kassaksi. Voiko esim. isovanhemmat hoitaa lapsia sen aikaa, kun sinä käyt töissä? Parissa kuukaudessa voit päästä jaloilleen.
Itse olet asiat sössinyt, joten selvitä ne myös.
Olisit hakenut apua ajoissa.
Mutta selkeä provohan tämä on ja huono sellainen.
Ota pikavippiä vipin päälle vaan. Oot jo hyvällä alulla ku tuli vähä joulua vietettyä ja reissattua. Ja nyt kuvittelet että joku hoitas asian pois PUFFF. Mistään et saa niihin rahoja enää täs vaiheessa. Elämä on valintoja.
AP jatkaa.. niinkuin jo aikaisemmin sanoin, itse olen soppani keittänyt. En ole syyttänyt tilanteesta ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on asumisoikeusasunto ja korkojen kera summa on jo vähän reilu 3000e. Olemme asuneet tässä jo 4 vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa tämä tilanne. Kaikki kaatui marraskuussa kun saimme kuulla , että tytöllä on kasvaimia. Tyttö voi hyvin ja kaikki on hoidettavissa, sen puoleen ei hätää, mutta henkisesti asia oli niin raskas, että kaikki muu jäi. Tiedän jo etukäteen, että on aivan turha lähteä hakemaan apua mistään sosiaalitoimisto yms, sieltä ei meille apua heru. Miehen tulot ovat kuitenkin hyvät ja sen perusteella meidän pitäisi pärjätä. Ja pärjäsimme, ellen olisi itse kurssit kaikkea. Tämä tilanne on ihan täysin oma vika.
Ok, olet mokannut. Sitä sattuu. Nyt kerrot miehellesi. Hänellä toivottavasti toimii aivot paremmin ja hän saattaa keksiä jotain. Tilanne ei parane sillä, että torppaat jokaisen ehdotuksen, koska muka tiedät paremmin.
Luulin että sinulla on inkontinenssi. Silloin olisit kirjaimellisesti kusessa, nyt olet vain kuvaannollisesti kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Markku Pääskysen Vihan päivä. Kertoo tositapauksesta, jossa perheenäiti päätyi lopulliseen ratkaisuun velkojen vuoksi.
Helvetin hyvä tilannetaju sulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu jäi, paitsi shoppailu? Muutenhan niiden asumiseen tarkoitettujen rahojen pitäisi olla käyttämättöminä tilillä...
Varaa aika sosiaalitoimeen.
Sitä varten se on olemassa.
Kerro miehelle ja Etsikää yksityiseltä asuntoa.