Kirjaimellisesti kusessa
Heippa. En tiedä miksi tänne kirjoitan, kai toivon saavani jonkinlaista neuvoa tilanteeseen. Ollaan ajauduttu tilanteeseen, että haastemies toi 3kk vastike haasteen ja tänään olisi viimeinen maksupäivä. Kuvittelin saavani rahat jostain, mutta näin ei käynyt. Mies ei tiedä, jotenkin kummasti olen asian häneltä onnistunut salaamaan ja hänellä ei ole tällaisia rahoja. En enää tiedä mitä tehdä. Lisäaikaa on haettu ja tosiaan viimeinen päivä tänään. Kohta jäädään asunnottomiksi 3 lapsen kanssa. Olen niin loppu, että tekisi mieli vain päättää kaikki ja täten mies saisi vakuutusyhtiöstä rahat ja saisi maksettua kaiken. Rakastan lapsiani ylikaiken.
Kommentit (75)
Mihin olet käyttänyt vuokrarahat, kun mieskään ei tiedä. Ryyppäätkö, käytätkö huumeita, pelaatko vai shoppailetko. Oletko ajatellut karata. Kerro mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet käyttänyt vuokrarahat, kun mieskään ei tiedä. Ryyppäätkö, käytätkö huumeita, pelaatko vai shoppailetko. Oletko ajatellut karata. Kerro mistä on kyse.
Lapsen syöpähoito ja kalliit lääkkeet. Johan se sanottiin aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen syöpähoito ja kalliit lääkkeet. Johan se sanottiin aikaisemmin.
Miksi miehesi ei tiedä.
Sen verran korjaan, lapsellani ei ole syöpää, kasvaimet ovat olleen hyvälaatuisia ja on nyt leikattu jo kaksi kertaa. Yksi leikkaus ainakin vielä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä juttu on päässäsi paisunut kokoaan suuremmaksi ongelmaksi. Kun kerrot miehellesi, asia saa oikeat mittasuhteet, ja pääsette yhdessä eteenpäin.
Tämä. Jos mies kerran on suht hyväpalkkaisissa töissä, luulisi että tuollaiset parit tonnit saisi maksettua ihan luottokortilla? Minä olen työtön ja miehelläni aika pieni palkka ja silti huushollista löytyy sen verran luottoa (jota ei kyllä koskaan käytetä) että tuollaisen voisi maksaa.
Ja jatkossa sitten ihan kaikki laskut ja muut suoraveloitukseen, ettei pääse unohtumaan.
Etkä enää KOSKAAN salaile mieheltäsi asioita. Parisuhteessa täytyy voida luottaa toiseen.
Kyllä mies lapsen kasvaimista/leikkauksista ja hoidoista tietää! Mies ei tiedä, että häätö tulee jos ei tänään makseta. Mies ei ole ollut täysin perillä mitä rahoja saan nyt opiskellessa ja ilmeisesti on jotenkin kuvitellut, on että rahani ovat riittäneet kaikkeen kun olen sanonut vastikkeen maksaneeni. En tiedä. En oikeasti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä juttu on päässäsi paisunut kokoaan suuremmaksi ongelmaksi. Kun kerrot miehellesi, asia saa oikeat mittasuhteet, ja pääsette yhdessä eteenpäin.
Tämä. Jos mies kerran on suht hyväpalkkaisissa töissä, luulisi että tuollaiset parit tonnit saisi maksettua ihan luottokortilla? Minä olen työtön ja miehelläni aika pieni palkka ja silti huushollista löytyy sen verran luottoa (jota ei kyllä koskaan käytetä) että tuollaisen voisi maksaa.
Ja jatkossa sitten ihan kaikki laskut ja muut suoraveloitukseen, ettei pääse unohtumaan.
Etkä enää KOSKAAN salaile mieheltäsi asioita. Parisuhteessa täytyy voida luottaa toiseen.
Ai teillä olikin jo luottokorttivelkaa. Miksi helvetissä? Jos on jo asunto- ja autolaina, ei sitä luottoa mihinkään kannata käyttää paitsi hätätilanteissa. Tällaisissa missä olet juuri nyt. Normaaleilla ihmisillä ei ole luottokorttivelkaa, tiedokseksi vaan. Se luottokortti on sitä varten että voi maksaa ulkomailla, mutta ne kuitataan heti kun mahdollista.
No jos syy on yhteisen lapsen hoitomaksut, niin kerrot nyt miehellesi että näin kävi. Ja jos teillä ei ole mitään mielisairaita järjestelyjä rahojen suhteen, hoidatte rästit pois ja sitten mietitte miten toimitte jatkossa ettei näin käy. Ilmeisesti olet sen verran epävakaa persoona että parempi olisi antaa miehen hoitaa näin tärkeät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies lapsen kasvaimista/leikkauksista ja hoidoista tietää! Mies ei tiedä, että häätö tulee jos ei tänään makseta. Mies ei ole ollut täysin perillä mitä rahoja saan nyt opiskellessa ja ilmeisesti on jotenkin kuvitellut, on että rahani ovat riittäneet kaikkeen kun olen sanonut vastikkeen maksaneeni. En tiedä. En oikeasti tiedä.
Näin voi joskus käydä, meillä kaikilla on omat murheemme ja omat vikamme. Tärkeintä on että opit tästä episodista jotain. Nyt kirjoita asiat paperille ja tee tärkeysjärjestys:
1. Kerro miehellesi tilanne
2. Keskustelkaa miten "tuli sammutetaan" elikä otatteko jonkun vipin tai lainaatteko sukulaisilta/tuttavilta rahaa
3. Tehkää lähikuukausille suunnitelma miten tuo laina maksetaan takaisin
4. Keskustelkaa miehen kanssa miten vältytään vastaavanlaisilta tilanteilta ja väärinkäsityksiltä jatkossa.
Oleellista ei ole nyt syyllisen etsiminen, vaan tilanteen ratkaiseminen. Raha pitää jotain löytyä, tai perheesi "joutuu kadulle". Vaikka itse lähtisitkin livohkaan, ei se perhettäsi pelasta, joten nyt järki käteen ja keskustelkaa miehen kanssa!
Nyt kyllä. HÖPÖNLÖPÖN. Se on rahaa nainen, jos tytölläsi oli kasvaimia niin tiedät itsekin että olisit mieluummin vaikka katuojassa kuin ilman tyttöäsi. Niin on perheesikin kuin ilman sinua. Kolme tonnia saa järjesteltyä, saat sosiaalitoimesta apua lisälykkäyksiin ja suunnitelmiin ja maksueriin.
Herätys, pois tuo jäätyminen ja alat toimia. Ne asiat ei sillä ainakaan huonommaksi mene!
Jotakin on pielessä, jos mies ei tiedä. Joko ap. Valehtelee tälle palstalle tai miehelleen.
Kommentissasi nro 39 lupasit jättää asian tähän täällä, mutta aina vaan riittää asiaa.
Porvoon asumisoikeusasunnoista tulee nyt lähtö.
Johan mä olen monta kertaa sanonut, että olen valehdellut miehelleni. Olen väittänyt maksaneeni vastikkeet, vaikka todellisuudessa en sitä ole tehnyt. Tänne minulla ei ole mitään syytä valehdella.
En tiedä onko tämä oikea paikka ruveta kenellekään mielenterveysongelmia diagnosoimaan. Mutta en sitä kiellä, etteikö mieleni olisi oikeasti järkkynyt loppuvuodesta kun elettiin epätietoisuudessa. Jotenkin tästä paskasta on vaan henkisesti ollut vaikea päästä pois, vaikka nyt tiedetäänkin jo, että kasvaimet onneksi on hyvälaatuisia. En koskaan olisi uskonut että joudun tähän tilanteeseen, ja tarkoitus oli hakea jutteluapua.
Ylläpito voisi poistaa nämä huijaus-kerjuu-viestit
Vierailija kirjoitti:
Johan mä olen monta kertaa sanonut, että olen valehdellut miehelleni. Olen väittänyt maksaneeni vastikkeet, vaikka todellisuudessa en sitä ole tehnyt. Tänne minulla ei ole mitään syytä valehdella.
En tiedä onko tämä oikea paikka ruveta kenellekään mielenterveysongelmia diagnosoimaan. Mutta en sitä kiellä, etteikö mieleni olisi oikeasti järkkynyt loppuvuodesta kun elettiin epätietoisuudessa. Jotenkin tästä paskasta on vaan henkisesti ollut vaikea päästä pois, vaikka nyt tiedetäänkin jo, että kasvaimet onneksi on hyvälaatuisia. En koskaan olisi uskonut että joudun tähän tilanteeseen, ja tarkoitus oli hakea jutteluapua.
Jutteluapu on ok, mutta puhu ensin miehellesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Markku Pääskysen Vihan päivä. Kertoo tositapauksesta, jossa perheenäiti päätyi lopulliseen ratkaisuun velkojen vuoksi.
Helvetin hyvä tilannetaju sulla.
No niin on. Tuossa kirjassa on todella taitavasti kuvattu naisen pään sisäistä maailmaa, ja kuinka vääristyneesti omaa tilannettaan lopulta tarkastelee, kun on vuosia pimittänyt rahavaikeudet perheeltään ja häätö uhkaa. Siinä siis lukija kuitenkin koko ajan ymmärtää, kuinka triviaaleista ongelmista siinä loppujen lopuksi on kyse, mutta myös näkee sen naisen mielen hajoamisen ja sen, miksi tuohon ratkaisuun päädytään. Tuon luettuaan ap:kin saisi heti kerrottua miehelleen asioiden oikean laidan. Oikein sopiva kirjasuositus.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele ap.
Asumisoikeus asunnon vuokra tuskin on 1000 euroa kuussa.
Ja mihin miehesi koko palkka on muka mennyt.
Puhdasta paskaa koko juttu.
No kyllä ainakin meillä on, eikä asuta edes keskustassa. Paritalonpuolikas, kolmio kahdessa tasossa rinnetontilla, todella iso piha, ikkunoista näkyy metsää. Me ollaan ennenkin asuttu asumisoikeusasunnossa, eikä silloinkasn vastike ollut yhtään matalampi, kuin vuokra-asunnoissa yleensä. Pitäisi olla, mutta ei ole.
Hopihopi istut pankin päällä. Sieltä nopsaan rahat. Tai vessan lattialle polvilleen. Ei siin montaa päivää mene kun rahat kasassa.
Tavallaan ymmärrän! Kun lapsella todetaan kasvaimia, siinä kyllä maailma romahtaa eikä kykene järjellisesti ajattelemaan mitään.
Pahinta on, ettet oo kertonut miehellesi.
Tänään kerrot.
Ja onneksi lapsen kasvaimet eivät olleet syöpää.
Aso lainaa on jäljellä 19 000e. Sen päälle luottokorttivelka ja autolaina. Itse en tällä hetkellä käy töissä. Syksyllä aloitin opiskelut kun oli hyvä tilanne rahallisesti. Ja nyt ollaan tässä.