Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruotsissa kuoli 58v nainen koronaan, yritti 6-7 päivää 40 asteen kuumeessa päästä sairaalaan, pääsi liian myöhään

Vierailija
24.03.2020 |

"Sonen berättar att mamman försökte få vård under dagarna med hög feber.

– Hon ringde 4–5 gånger till 1177 och vårdcentralen och försökte komma in. Hon pratade även med smittskyddsläkare i Eskilstuna (Mälarsjukhuet).

– Men de sa också att hon skulle vara hemma, säger sonen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgAGkm/annu-ett-dodsfall-i-hogsjo-…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen laumasuoja alkaa purra ja raatoja tulee.

Tavoite ilmeisesti on, että kun ihmiset kuolevat pois, niin eivät ole tartuttamassa.

Vierailija
22/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomikin on täynnä tarinoita, joissa sairas on saanut hoitoa vasta, kun on jaksanut vaatia sinnikkäästi tai läheiset ovat olleet tiukkana. Ja moni on myös jäänyt vaille hoitoa, ainakin julkisella puolella. Muistisairaat on aina helppo sivuuttaa. En väitä, että kyse on tahallisesta julmuudesta tai edes välinpitämättömyydestä. Mutta tuntuu, että vastuut on hajautettu ja byrokratiaa liikaa ja ennen kaikkea karsittu terveydenhuollon määrärahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko somali? Sano, että oli.

No ei ollut, vaan pienen keski-ruotsalaisen maalaiskylän asukas. Kylällä vain 713 asukasta. Kolmas kuollut tuolla pienellä kylällä, jossa korona on päässyt leviämään.

Vierailija
24/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää se raskaan oleva vai onko se päässyt sairaalaan jo. Ihan hirveä tilanne

Vierailija
25/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole vakuuttunut, että ruuhkaisessa tilanteessa nuorempikaan ihminen saa välttämättä hoitoa ajoissa. Minä muistan, kun pari vuotta sitten oli pahin influenssakausi meneillään, ja olin viikon kotona 40 asteen kuumeessa. Soittelin päivystykseen, että nyt on tosi huono olo, mutta minulle sanottiin, että täällä on nyt niin paljon ruuhkaa, että sairasta kotona vaan. Jäi jotenkin paha maku tuosta suuhun, sillä korkea kuume on vaarallistakin, jos se jatkuu liian kauan.

Olin 35 tuolloin.

Niin mitä ne sairaalassa sitten olisi voineet tehdä toisin kuin sinä itse kotona? Kai osaat lääkkeet itsekin ottaa? Olisit soittanut äidillesi, niin ei olisi sairaalaan tarvinnut soitella 🙈🙈 hyvin meni ilman sairaalan apua, vai mitä siellä ulvot?

Voihan se olla että hänellä oli vaikka keuhkokuume ja se meni ohi oman immuunipuolustuksen ansiosta tällä kertaa. Mahdotonta sitä kumminkaan puhelimessa nähdä, onko kyse viruksesta, bakteerista, tarvisiko tippaa kun elimistö kuivuu... 40 asteen kuume on todella kova, ei mitenkään yleistä olla niin kovassa kuumeessa varsinkaan pidempään kuin pari päivää.

Influenssassa on ihan normaalia olla 40 asteen kuumeessa noin viikko. Minä olen ollut kahdesti, eikä ole kummallakaan kerralla tullut mieleenkään, että pitäisi lähteä sairaalaan.

Vierailija
26/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomikin on täynnä tarinoita, joissa sairas on saanut hoitoa vasta, kun on jaksanut vaatia sinnikkäästi tai läheiset ovat olleet tiukkana. Ja moni on myös jäänyt vaille hoitoa, ainakin julkisella puolella. Muistisairaat on aina helppo sivuuttaa. En väitä, että kyse on tahallisesta julmuudesta tai edes välinpitämättömyydestä. Mutta tuntuu, että vastuut on hajautettu ja byrokratiaa liikaa ja ennen kaikkea karsittu terveydenhuollon määrärahoista.

Kyllä ja kun virheitä ja laiminlyöntejä tulee, on vaikea näyttää toteen, että lakia on rikottu ja potilaan oikeudet jääneet toteutumatta. Sitten vielä pitäisi näyttää se henkilö, jolla vastuu on ollut, jotta kannattaisi mennä oikeuteen. Tämä on usein vaikeaa, kun vastuu ei ole ollut selvästi kenelläkään. Kun virheet ja laiminlyönnit mitätöidään muka näytön puutteen perusteella, ne eivät tilastoidu ja saadaan taas toitottaa, että tutkimuksien perusteella meillä on maailman paras terveydenhuoltojärjestelmä.

Vierailija
27/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää se raskaan oleva vai onko se päässyt sairaalaan jo. Ihan hirveä tilanne

Tuskin 58-vuotias on raskaana.

Vierailija
28/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa lukee "58 v".

Jokohan se messukeskussairaala olisi kohta auki...

Vierailija
29/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole vakuuttunut, että ruuhkaisessa tilanteessa nuorempikaan ihminen saa välttämättä hoitoa ajoissa. Minä muistan, kun pari vuotta sitten oli pahin influenssakausi meneillään, ja olin viikon kotona 40 asteen kuumeessa. Soittelin päivystykseen, että nyt on tosi huono olo, mutta minulle sanottiin, että täällä on nyt niin paljon ruuhkaa, että sairasta kotona vaan. Jäi jotenkin paha maku tuosta suuhun, sillä korkea kuume on vaarallistakin, jos se jatkuu liian kauan.

Olin 35 tuolloin.

Niin mitä ne sairaalassa sitten olisi voineet tehdä toisin kuin sinä itse kotona? Kai osaat lääkkeet itsekin ottaa? Olisit soittanut äidillesi, niin ei olisi sairaalaan tarvinnut soitella 🙈🙈 hyvin meni ilman sairaalan apua, vai mitä siellä ulvot?

Voihan se olla että hänellä oli vaikka keuhkokuume ja se meni ohi oman immuunipuolustuksen ansiosta tällä kertaa. Mahdotonta sitä kumminkaan puhelimessa nähdä, onko kyse viruksesta, bakteerista, tarvisiko tippaa kun elimistö kuivuu... 40 asteen kuume on todella kova, ei mitenkään yleistä olla niin kovassa kuumeessa varsinkaan pidempään kuin pari päivää.

Influenssassa on ihan normaalia olla 40 asteen kuumeessa noin viikko. Minä olen ollut kahdesti, eikä ole kummallakaan kerralla tullut mieleenkään, että pitäisi lähteä sairaalaan.

En usko, että se on kumminkaan yleistä. Minulla 40 asteen kuume on ollut vain, kun olen ollut vakavasti sairaalahoidon tarpeessa ja tulehdusarvot olleet korkeat. Influenssan yhteydessä nousee korkeintaan 38. Riippuu toki yksilöstäkin tämä ja lähtölämmöstä, mutta harvat aikuiset kertovat kuumeilevansa paljon.

Vierailija
30/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 tuolloin.

Ei todellakaan ole normaalia olla 40 asteen kuumeessa monta päivää. Ja en minä SAIRAALAAN mihinkään osastolle halunnut, olisin vain toivonut päivystyksestä jotain apua, mutta sieltä kiellettiin tulemasta tutkittavaksi.

Vierailija
31/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko somali? Sano, että oli.

Ei ollut.

Vierailija
32/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tegnell hieroo käsiään.

Vierailija
33/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 tuolloin.

Kuulostat ihan siltä tyypiltä joka vastailee hätäkeskuksessa kansalaisten ambulanssipyyntöihin. 

Vierailija
34/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 tuolloin.

Ei todellakaan ole normaalia olla 40 asteen kuumeessa monta päivää. Ja en minä SAIRAALAAN mihinkään osastolle halunnut, olisin vain toivonut päivystyksestä jotain apua, mutta sieltä kiellettiin tulemasta tutkittavaksi.

Mitä ne olis voineet päivystyksessä tehdä? Lääkitä kuumetta voi kotonakin, kunhan pystyy juomaan ja syömään.