Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa kuoli 58v nainen koronaan, yritti 6-7 päivää 40 asteen kuumeessa päästä sairaalaan, pääsi liian myöhään

Vierailija
24.03.2020 |

"Sonen berättar att mamman försökte få vård under dagarna med hög feber.

– Hon ringde 4–5 gånger till 1177 och vårdcentralen och försökte komma in. Hon pratade även med smittskyddsläkare i Eskilstuna (Mälarsjukhuet).

– Men de sa också att hon skulle vara hemma, säger sonen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgAGkm/annu-ett-dodsfall-i-hogsjo-…

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo tyyli on ikävä väestöä kohtaan. Koronauhreja tulee.

Vierailija
2/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi jo kuollut koronaan samasta perheestä. Miten se sopii yhteen THL:n ennusteeseen 0,1-0,05% kuolleisuudesta sairastuneiden osalta? Voin sanoa ettei mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputtomiin ei voi vaan soitella, jossain vaiheessa pitää vaan kävellä kuin zombiarmeija sinne ensiapuun ja vaatia apua.

Vierailija
4/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ruotsille valitsemallaan tiellä. Sitä ne todentotta tarvitsevat nyt.

Vierailija
5/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolleisuus koronaan on alle 0,2%.

Vierailija
6/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaksi jo kuollut koronaan samasta perheestä. Miten se sopii yhteen THL:n ennusteeseen 0,1-0,05% kuolleisuudesta sairastuneiden osalta? Voin sanoa ettei mitenkään. 

Näissä perheissä on todennäköisesti jotain suvussa kulkevia sairauksia, jotka vaikuttavat selviytymismahdollisuuksiin.

Vierailija
7/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THLn ilmoittamat luvut koskee lapsia ja nuoria aikuisia, muulla väestöllä on omat ennusteensa ja vanhuksilla vielä erikseen.

Vierailija
8/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa taas VG kirjoittaa siitä, että ihmisten pitäisi hakeutua hoitoon nopeammin. Suomen ohjeistus taitaa tässä asiassa olla lähempänä Ruotsin linjaa eli sairaalaan pääsee aikaisintaan, kun keuhkot ovat paskana.

Vierailija
9/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vakuuttunut, että ruuhkaisessa tilanteessa nuorempikaan ihminen saa välttämättä hoitoa ajoissa. Minä muistan, kun pari vuotta sitten oli pahin influenssakausi meneillään, ja olin viikon kotona 40 asteen kuumeessa. Soittelin päivystykseen, että nyt on tosi huono olo, mutta minulle sanottiin, että täällä on nyt niin paljon ruuhkaa, että sairasta kotona vaan. Jäi jotenkin paha maku tuosta suuhun, sillä korkea kuume on vaarallistakin, jos se jatkuu liian kauan.

Olin 35 tuolloin.

Vierailija
10/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko somali? Sano, että oli.

Vierailija
11/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on taustalla sydänkohtaus ja keuhkosairaus... Ei sitten ambulanssia kukaan soittanut?

Vierailija
12/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THLn ilmoittamat luvut koskee lapsia ja nuoria aikuisia, muulla väestöllä on omat ennusteensa ja vanhuksilla vielä erikseen.

Sopii hyvin. Nainen 57v, jolla ollut sydänkohtaus ja lisäksi keuhkosairaus. Toinen perheenjäsen ikänsä puolesta isommassa riskissä.

Vierailija
13/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole vakuuttunut, että ruuhkaisessa tilanteessa nuorempikaan ihminen saa välttämättä hoitoa ajoissa. Minä muistan, kun pari vuotta sitten oli pahin influenssakausi meneillään, ja olin viikon kotona 40 asteen kuumeessa. Soittelin päivystykseen, että nyt on tosi huono olo, mutta minulle sanottiin, että täällä on nyt niin paljon ruuhkaa, että sairasta kotona vaan. Jäi jotenkin paha maku tuosta suuhun, sillä korkea kuume on vaarallistakin, jos se jatkuu liian kauan.

Olin 35 tuolloin.

Niin mitä ne sairaalassa sitten olisi voineet tehdä toisin kuin sinä itse kotona? Kai osaat lääkkeet itsekin ottaa? Olisit soittanut äidillesi, niin ei olisi sairaalaan tarvinnut soitella 🙈🙈 hyvin meni ilman sairaalan apua, vai mitä siellä ulvot?

Vierailija
14/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän kylmää jättää sydänkohtauksen juuri saanut ja jo valmiiksi jotain keuhkosairautta sairastava ihminen kotiin sairastamaan. Ehkä sairaalassa oli paikat täynnä.

Vierailija
15/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen laumasuoja alkaa purra ja raatoja tulee.

Vierailija
16/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 tuolloin.

Niin mitä ne sairaalassa sitten olisi voineet tehdä toisin kuin sinä itse kotona? Kai osaat lääkkeet itsekin ottaa? Olisit soittanut äidillesi, niin ei olisi sairaalaan tarvinnut soitella 🙈🙈 hyvin meni ilman sairaalan apua, vai mitä siellä ulvot?

Siis kyselin päivystyksestä apua. Ei minulla kotona mitään lääkkeitä ollut. Hengitysvaikeuksia oli, olisi ihan hyvin voinut olla keuhkokuumekin. Mutta ei se päivystystä kiinnostanut.

Vierailija
17/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 tuolloin.

Voihan se olla että hänellä oli vaikka keuhkokuume ja se meni ohi oman immuunipuolustuksen ansiosta tällä kertaa. Mahdotonta sitä kumminkaan puhelimessa nähdä, onko kyse viruksesta, bakteerista, tarvisiko tippaa kun elimistö kuivuu... 40 asteen kuume on todella kova, ei mitenkään yleistä olla niin kovassa kuumeessa varsinkaan pidempään kuin pari päivää.

Vierailija
18/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo vähän kylmää jättää sydänkohtauksen juuri saanut ja jo valmiiksi jotain keuhkosairautta sairastava ihminen kotiin sairastamaan. Ehkä sairaalassa oli paikat täynnä.

Vähän

Vierailija
19/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ois kuollu kuitenkin, tää on vaan nuha."

Vierailija
20/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kuolleisuus koronaan on alle 0,2%.

Sama kuin sinun älykkyysosamääräsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän