Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.
Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.
Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.
Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis naisella on laumanvartijakoira ja myös aseenkantolupa, koska harrastaa metsästystä. Itse en kyllä suostuisi pelkäämään, vaan tulisi pihasta äkkilähtö. Todella häiriintynyt pitää olla, että pyörii toisen pihassa irvailemassa kameralle tuntikausia. Ensalkuun päästäisin koiran irti sinne pihalle.
Jos pelkää että tuo hullu tappaa sen koiran? Silläkin voi olla ase mukana.
Ei tuollaiset mt-potilaat, ahdistelurikoksista tuomitut omista mitään aseita eikä niitä kukaan myöskään myy kun voi tulla seuraamuksia.
Kunnon lukot kämppään ja ase mukana reissussa.
Aseita saa kyllä laittomastikin.
Saa, mutta pitää tuntea ihmisiä "piireistä" ja niissäkin noita nykyään liikkuu hyvin nihkeästi eikä niitä tosiaankaan myydä kelle tahansa kun voi tulla seuraamuksia.
Mistäs tiedät tunteeko ahdistelija, mistäs sanna voisi sellaista tietää tunteeko vaiko ei? Onko päässyt käsiksi lailliseen aseeseen luvatta? Kyllä niitä saa.
Useimmat tuntemani ihmiset eivät saisi, ja tunnetuille pöpipäille ei tosiaan myydä ellei sitten ole tiukasti "piireissä" ja kuvioissa, mitä vahvasti epäilen tuon kaverin kohdalla.
On kyllä kauhea tilanne ja ihan normaaliahan Suomessa on, että rikoksen tai häirinnän uhrilla ei paljon oikeuksia ole, rikollisella sen sijaan on. Meilläpäin liikkui yhteen aikaan outo hiippari, kuljeskeli talojen pihoilla iltaisin ja öisin, yhteen taloon oli mennyt sisälle, kukaan ei tiedä miten hän pääsi, kun ovet olivat lukossa. Oli jättänyt terveisiä keittiöön. Hän ei ilmeisesti ollut vaarallinen, mutta oli se aika kammottava ajatuskin, että joku hiippailee pimeällä pihalla. Meilläkin oli kerran jalanjäljet ympäri taloa. Eräs tuttavani oli ollut laittamassa iltasella verhoja kiinni, kun yhtäkkiä oli miehen naama ollut ruudussa kiinni, oli ollut aikamoinen säikäys. Mies hävisi yhtäkkiä, eikä kukaan tiedä mitä tapahtui.
Polokasee paskan jatkeeksi tuommosen tallkerin. Sillä siitä pääsee...
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain tuollaista tapahtuisi minulle, ehdottomasti hyökkäisin vainoajan kimppuun kirveen kera - ampuma-asetta kun en omista. Ihan sama, vaikka siinä lähtisi itseltä(kin) henki. Kuolisin tai menisin mieluummin vankilaan, kuin suostuisin elämään vuosikausia pelossa.
Sitten täällä vielä jotkut puolustelevat tuota hullua? Mikä teillä on päässä vialla? Oletteko itse vainoajia? Ei tässä tarvita mitään toisen osapuolen mielipiteitä, kun tyyppi on kerran saanut tuomioistuimen päätöksen lähestymiskiellosta. Se siis tarkoittaa, että hän on toiminut todistettavasti väärin.
Sama täällä. Hankkisin vaikka sitten laittoman aseen jostakin ja tusauttaisin tyypiltä aivot mäkeen. Väliäkö sillä, vaikka itse joutuis vuodeksi kiven sisään - taatusti elämälaatu paranisi silti. Toinen vaihtoehto olisi pyytää muutamaa miespuolista kaveria pyörittelemään jätkää vähän pitkin pihoja.
Tietääkö joku mikä paikkakunta on kyseessä?
Jos olisin Sanna, niin seuraavalla kerralla vainoajan ilmestyessä ottaisin pihalle mukaan koiran, kättä pidempää sekä huutaisin että nyt tulee lähtö galaksiin! Mutta eipä sitä tiedä miten tositilanteessa käyttäytyisi. Hirveä tilanne, ei voi muuta sanoa.
Oli vastaava tilanne. Poliisi ei puutu asiaan kun ei ole riittävästi näyttöä kuin epäselvä kamerakuva.
Eniten ihmetyttää se, miksi "Sannalla" on liiketunnistimella varustettu riistakamera, joka napsii kuvia - ja jonka sijainnin stalkkeri tietää ja irvailee sille - eikä jatkuvasti kuvaa lähettävää, nauhoittaaa kameravalvaontasysteemiä siellä täällä, jolloin hän havaitsisi heti tunkeutujan? Ja liiketunnistimella varustetut halogenpihavalot, ilman muuta. Itsekin olen metsästäjä, ja jos minulla olisi aseita kotona niin kyllä parit latingit ampuisin taivaan tuuliin, tuli sitten seuraukseksi mitä tahansa - luultavasti ei mitään.
Lisäksi häiritsee se, että "Sannalla" on ollut useita keskusteluja stalkkerin kanssa, ilmeisesti todellakin keskusteluja, joissa on mm. ilmaissut sen, että hän ei ole chattaillut stalkkerin kanssa - mikä tietysti vielä lisää bensaa liekkeihin.
Vaan helppohan se meidän on neuvoa, aidat ja koirat, liivijengit ja ansat. Lähes jokainen tulee jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän stalkatuksi, oli kyse sitten kiusanteosta tai ihastuksesta. Ja moni stalkannut itsekin... Mutta että kolme vuotta. Kolme pitkää vuotta takana ja monta edessä? Ihan hullua, että lähestymiskiellon rikkomisesta ei joudu linnaan. 500 m on kuitenkin aika pitkä matka, ei pelkkä pihapiiri.
Lauermat ymmärtää miehinä pitkälle näitä, naiset saavat diagnooseja vaikkeivat tekisi mitään edes.
90dayz kirjoitti:
Eniten ihmetyttää se, miksi "Sannalla" on liiketunnistimella varustettu riistakamera, joka napsii kuvia - ja jonka sijainnin stalkkeri tietää ja irvailee sille - eikä jatkuvasti kuvaa lähettävää, nauhoittaaa kameravalvaontasysteemiä siellä täällä, jolloin hän havaitsisi heti tunkeutujan? Ja liiketunnistimella varustetut halogenpihavalot, ilman muuta. Itsekin olen metsästäjä, ja jos minulla olisi aseita kotona niin kyllä parit latingit ampuisin taivaan tuuliin, tuli sitten seuraukseksi mitä tahansa - luultavasti ei mitään.
Lisäksi häiritsee se, että "Sannalla" on ollut useita keskusteluja stalkkerin kanssa, ilmeisesti todellakin keskusteluja, joissa on mm. ilmaissut sen, että hän ei ole chattaillut stalkkerin kanssa - mikä tietysti vielä lisää bensaa liekkeihin.
Vaan helppohan se meidän on neuvoa, aidat ja koirat, liivijengit ja ansat. Lähes jokainen tulee jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän stalkatuksi, oli kyse sitten kiusanteosta tai ihastuksesta. Ja moni stalkannut itsekin... Mutta että kolme vuotta. Kolme pitkää vuotta takana ja monta edessä? Ihan hullua, että lähestymiskiellon rikkomisesta ei joudu linnaan. 500 m on kuitenkin aika pitkä matka, ei pelkkä pihapiiri.
Mistä tulee tämä käsitys että moni on stalkannut itsekkin, että raja menee 3 vuodessa. Mitä ihmettä ihmiset? Saatte tuollaisen näyttämään aivan normaalilta toimelta mitä se ei kyllä aikuisten maailmassa ole! Haluan uskoa että täällä on vain yksi stalkkeri näin vastaamassa ties vaikka sama joka "chattaillut" Sannan kanssa täällä.
jokainen vähänkään hyvännäköinen julkisuudessa esiintynyt nainen saa yleensä vähintäänkin yhden pitkäaikaisen stalkkerin. Se, että kerron asian olevan yleistä ei tarkoita, että hyväksyn asian. Kuten täällä jotkut tuntuvat kuvittelevan. Se, että tuo on mieheltä tavallista toimintaa ei tarkoita että olisi hyväksyttävää. Valitettavasti vaan hyvin monet miehet ovat tuollaisia. Ja kyllä, mielenterveysongelmat ovat ERITTÄIN yleisiä. Ja laitospaikkoja ei ole.
Jokin tuossa jutussa mättää. En tiedä vaan mikä.
Vierailija kirjoitti:
jokainen vähänkään hyvännäköinen julkisuudessa esiintynyt nainen saa yleensä vähintäänkin yhden pitkäaikaisen stalkkerin. Se, että kerron asian olevan yleistä ei tarkoita, että hyväksyn asian. Kuten täällä jotkut tuntuvat kuvittelevan. Se, että tuo on mieheltä tavallista toimintaa ei tarkoita että olisi hyväksyttävää. Valitettavasti vaan hyvin monet miehet ovat tuollaisia. Ja kyllä, mielenterveysongelmat ovat ERITTÄIN yleisiä. Ja laitospaikkoja ei ole.
Tulipa heti mieleen ex-Nylkkäreitä Jonnaa ja Eriniä vainoava/vainonnut Mehtis Raketti. On pommittanut molempien instat ja ainakin Erinin FB-artistisivun täyteen "mun ihana bestis prinsessa hani"- ja "milloin lähetät mulle ne ystävyyskamat" -sekoilua. Suuttui kerran Jonnalle tämän instassa ihan tosissaan, koska Jonna oli lähtenyt ulkomaanmatkalle kysymättä häneltä lupaa ja vielä juonut alkoholia paikan päällä. Tässä tapauksessa kyseessä ei käsittääkseni ole puhdas mt-potilas, vaan jotain kehitysvammaisuuden tapaista löytyy myös taustalta.
Mä ostin kans riistakameran, oiva peli ❤️.
Vierailija kirjoitti:
Jokin tuossa jutussa mättää. En tiedä vaan mikä.
Sama tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa heti mieleen ex-Nylkkäreitä Jonnaa ja Eriniä vainoava/vainonnut Mehtis Raketti. On pommittanut molempien instat ja ainakin Erinin FB-artistisivun täyteen "mun ihana bestis prinsessa hani"- ja "milloin lähetät mulle ne ystävyyskamat" -sekoilua. Suuttui kerran Jonnalle tämän instassa ihan tosissaan, koska Jonna oli lähtenyt ulkomaanmatkalle kysymättä häneltä lupaa ja vielä juonut alkoholia paikan päällä. Tässä tapauksessa kyseessä ei käsittääkseni ole puhdas mt-potilas, vaan jotain kehitysvammaisuuden tapaista löytyy myös taustalta.
Nyt pitää kuitenkin muistaa että netissä stalkkailu on hieman eri, kuin lähteä jonkun kodin lähistölle hiippailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No mitä se auton vaihto auttaa, kai se stalkkeri näkee silti ns. Sannan!"
Ensin lavastetaan muutto, sitten vaihdetaan auto.
"No kai se stalkkeri osaa selvittää auton omistajan!"
Ehkä, ehkä ei. Mutta kyllä itsekin voi tehdä asioita. Eikä tarvitse mennä niinkään pitkälle, jos vain hommaa sen ison miekkosen vähän juttelemaan stalkkerin kanssa.
Stalkkeri on jo ollut isojen poliisimiekkosten kanssa juttelemassa, eikä siitä ole ollut apua. Henkilön mt-ongelmat eivät parane siitä että joku iso miekkonen käy uhkailemassa ja pahoinpitelemässä (kuten luultavasti oletat), vaan päinvastoin nehän voivat pahentua ja aiheuttaa väkivaltaisia taipumuksia jotka sitten kohdistuvat Sannaan tai tämän omaisuuteen.
Valitettavasti sitä ei voi elää edes isokokoisen miehen kanssa symbioosissa 24/7. Pakko Sannan on varmasti käydä töissäkin, tuskin on miljonääri joka voi lojua kotona miehen kanssa koko päivän. Sitä paitsi tuskin kukaan kestää roikkua toisessa koko päivää. Sanna varmaan on nainen, joka haluaa omaa rauhaa ja tilaa, siksi ehkä onkin sinkkuna. Ei mies mitään ongelmaa ratkaisisi, voisi jopa muuttua se stalkkeri aggressiivisemmaksi, mistä tietää. Siis ei vaan onnistu varmasti tuo suojelu koko vuorokautta. Pahinta kun se hullu kulkee yöaikaankin Sannan pihamailla. Koiran onneksi ottanut, mutta stalkkerit tunnetusti tappaneet koiriakin, tuo ehkä siksi sitä linkkaria on kuljettanut. Eli siis voisi olla väkivaltainenkin.
Voi todellakin muuttua aggressiiviseksi!
Muistan suomesta sen tapauksen jossa stalkkeri kävi jopa heidän luonaan kotona lukemassa tytön päiväkirjaa, muttei poliisit voineet mitään.
Tyttö alkoi seurustelemaan ja..
Eräänä aamuna äiti löysi tyttärensä murhattuna sängyltä, verisenä, päiväkirjaan oli sotkettu verellä särkynyt sydän.
Syyksi murhaan oli "jos en minä saa niin ei saa kukaan muukan"
M kirjoitti:
Tuollainen tyyppi ei varmaan ymmärrä lopettaa vaikka se hakattaisiin kunnolla.
- on hoidossa välillä jutun mukaan.
- sannan koira ei tee mitään kenellekään jos on normaali ja tuntee jo tuon tyypin, haistellut, nähnyt ym. Ei välitä.
Paska homma, varmaan ainut millä pääsee eroon on että mies tapetaan tai saa jonkun toisen pakkomielteen kohteen.
Laumanvartijat ei hyväksy noin vain laumaan kuulumattomia ihmisiä eivätkä he saa sen enempää liikkumavaraa kuin tuntemattomatkaan, jos koira toimii niin kuin sen on tarkoitus. Niin kauan kun koiran omistaja ei kuittaa vierasta tervetulleeksi, olet vihollinen. Kokemusta on. Kävin vuoden ajan useasti viikossa 3 laumanvartijan pihapiirissä sijaitsevalla tallilla, olin siis kyllä tuttu koirille, jotka pyörivät aina pihalla. Sillä erotuksella, että yleensä pihassa oli myös joku isäntäväkeen kuuluva. Kerran isäntäporukka oli sisällä talossa, yksi koira oli ulkona. Menin portista sisään niin kuin normaalistikin vaikka koira haukkui, käännyin pistämään porttia kiinni niin koira puri pohkeeseen varoituksena ja siirtyi eteeni haukkumaan. Menin portista ulos ja samalla isäntä tuli katsomaan ovelle, mitä koira haukkuu niin raivolla. Morjesti minulle ja meni takaisin sisälle, koira hiljeni ja väistyi portilta ja meni makaamaan talon portaille. Näin sen kuuluisikin toimia vastaavissa tilanteissa.
Eihän turvallisuuden nyt hemmetti pidä parisuhdestatuksesta kiinni.