Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.
Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.
Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.
Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahestymiskielto on ihan yhta tyhjan kanssa. Se tehoaa niihin jotka kerrasta uskovat kiellon ja taysin tehoton hulluille. Itsensa siina uuvuttaa, kun pitaa jatkuvasti olla raportoimassa sen rikkomisista. Ei tuo Sanna todella pelkaa tuota tyyppia. Jos pelkaisi ja olisi fiksu, niin ottaisi ja haipyisi. Neljassa vuodessa luulisi Jo ymmartavan, ettei tilanne muutu parempaan. siellako meinaa lapsensa kasvattaa sekopaan piipahdellessa miten sattuu. Ja ihan turhaa tuo uhoaminen, etta mopopojat pelottelemaan miesta Jne mihin ikina yllytattekin, huoh. Tyypillista toimintaa, uhotaan netissa ja toteuktus olematonta. miksi ylipaansa ulkopuolisten pitaisi sotkea katensa sontaan, kun virkavalta ei pysty auttamaan, niin itse hoidat mita taytyy ja vaihdat maisemaa. Jos piilossa haluaa olla, niin onnistuu kylla. nama ovat omia valintoja todella.
No mut mitä elämää se on piilotella lopun elämäänsä ja pelätä että tyyppi löytää? Kyllä mä tuossa tilanteessa ehkä lähtisin siihen että mies joku kaunis päivä katoaa. Se riski on sitten otettava että linnassa saattaa joutua istumaan, mutta toisaalta ihmiset varmasti ymmärtää ainakin jossain määrin.
Lopun elämää piilotella? Tuskin. Virkavalta on voimaton ennen kuin fyysistä vahinkoa sattuu. Eli vaihtoehdot ovat:
Häivytkö maisemista joksikin aikaa ja toivot, että hullu löytää uuden uhrin.
Vai nirhaatko sen? Usutat jonkun sen kimppuun ja elät sitten sen asian kanssa?
Oli minullakin vaikea lähteä pakoon ja piiloon, mutta ei vaihtoehtoja silloin kun kuviossa lapset.
Ei yllätä että lähdit pakoon koska sulla oli lapset, sulla oli rakkaimmat mukana. Olisitko lähtenyt jos olisit joutunut jättämään lapset, vaikkakin jonkun turvallisen huomiin? Sitähän sä tässä pyydät että tuo ihminen jättää kaikki rakkaansa taakseen. Tee itse ensin samoin ja lähde yksin ja tule sitten vasta selittämään mitä itse tekisit.
Minä ryhtyisin kyllä ihan itse toimiin, jos virkavallasta ei olisi mitään apua. Ei voi olla oikein, että joutuu jotain hullua sietämään nurkissaan vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Sanna ostaa kamerallisen dronen ja se drone seuraamaan äijää. Kuva suoraan poliisille. satasella selviää, euroissa.
Drooneissa kestää akku 10 min ja ne pärisee helvetisti. Ei siis onnistuisi kuvailemallasi tavalla.
Silloin kun oma henkikulta on kallis/haluaa elää ilman pelkoa, niin silloin pitää lähteä. Valitettavasti näin on Suomessa uhrin asema. Se ei ole helppoa, muttakun vaihtoehtoa vertaa, niin mikäpä ettei. Toki voi antaa tilanteen jatkua ja voihan se eskaloitua fyysiseksi, mutta luulenpa naapureidenkin toivovan että häipyisi tuo Sanna poijes. Rauha kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun oma henkikulta on kallis/haluaa elää ilman pelkoa, niin silloin pitää lähteä. Valitettavasti näin on Suomessa uhrin asema. Se ei ole helppoa, muttakun vaihtoehtoa vertaa, niin mikäpä ettei. Toki voi antaa tilanteen jatkua ja voihan se eskaloitua fyysiseksi, mutta luulenpa naapureidenkin toivovan että häipyisi tuo Sanna poijes. Rauha kaikille.
Juu, ja toki sitten toi tyyppi lopettaa naisten vainoamisen ja elää onnellisena elämänsä loppuun asti? Ettei vaan käy niin että naapurit on sitä mieltä että luojan kiitos se vainoaa tuota Sannaa eikä minua ja toivottavasti tilanne ei muutu. Varsinkin jos naapurit ovat jollain tavalla osallistuneet Sannan suojelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahestymiskielto on ihan yhta tyhjan kanssa. Se tehoaa niihin jotka kerrasta uskovat kiellon ja taysin tehoton hulluille. Itsensa siina uuvuttaa, kun pitaa jatkuvasti olla raportoimassa sen rikkomisista. Ei tuo Sanna todella pelkaa tuota tyyppia. Jos pelkaisi ja olisi fiksu, niin ottaisi ja haipyisi. Neljassa vuodessa luulisi Jo ymmartavan, ettei tilanne muutu parempaan. siellako meinaa lapsensa kasvattaa sekopaan piipahdellessa miten sattuu. Ja ihan turhaa tuo uhoaminen, etta mopopojat pelottelemaan miesta Jne mihin ikina yllytattekin, huoh. Tyypillista toimintaa, uhotaan netissa ja toteuktus olematonta. miksi ylipaansa ulkopuolisten pitaisi sotkea katensa sontaan, kun virkavalta ei pysty auttamaan, niin itse hoidat mita taytyy ja vaihdat maisemaa. Jos piilossa haluaa olla, niin onnistuu kylla. nama ovat omia valintoja todella.
No mut mitä elämää se on piilotella lopun elämäänsä ja pelätä että tyyppi löytää? Kyllä mä tuossa tilanteessa ehkä lähtisin siihen että mies joku kaunis päivä katoaa. Se riski on sitten otettava että linnassa saattaa joutua istumaan, mutta toisaalta ihmiset varmasti ymmärtää ainakin jossain määrin.
Lopun elämää piilotella? Tuskin. Virkavalta on voimaton ennen kuin fyysistä vahinkoa sattuu. Eli vaihtoehdot ovat:
Vai nirhaatko sen? Usutat jonkun sen kimppuun ja elät sitten sen asian asianö: kanssa?
Oli minullakin vaikea lähteä pakoon ja piiloon, mutta ei vaihtoehtoja silloin kun kuviossa lapset.
Ei yllätä että lähdit pakoon koska sulla oli lapset, sulla oli rakkaimmat mukana. Olisitko lähtenyt jos olisit joutunut jättämään lapset, vaikkakin jonkun turvallisen huomiin? Sitähän sä tässä pyydät että tuo ihminen jättää kaikki rakkaansa taakseen. Tee itse ensin samoin ja lähde yksin ja tule sitten vasta selittämään mitä itse tekisit.
Okei, niin juuri. Sanna käsittääkseni aikuinen ihminen, joka todennäköisesti kykeneväinen sopeutumaan uuteen alkuun etäämmällä läheisistään. Voi olla ettei, mutta nää on näitä, miten kukanenkin haluaa varjella itseään pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna ostaa kamerallisen dronen ja se drone seuraamaan äijää. Kuva suoraan poliisille. satasella selviää, euroissa.
Drooneissa kestää akku 10 min ja ne pärisee helvetisti. Ei siis onnistuisi kuvailemallasi tavalla.
No vaan todisteeksi just kunas tuu pihaan se 10 min kerralla riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai nirhaatko sen? Usutat jonkun sen kimppuun ja elät sitten sen asian asianö: kanssa?
Okei, niin juuri. Sanna käsittääkseni aikuinen ihminen, joka todennäköisesti kykeneväinen sopeutumaan uuteen alkuun etäämmällä läheisistään. Voi olla ettei, mutta nää on näitä, miten kukanenkin haluaa varjella itseään pahalta.
No vain masokisti ei halua varjella itseään ja läheisiään pahalta! Ei ole normielämää elää pelossa ja maksaa siitä vielä.
Mitä sitten kun Sanna lähtee? Seuraava nainen joutuu tulilijalle ja kokemaan saman helvetin. Onko esim. palstahullu Henna lopettanut vainoamista ja oikeuslaitoksen kanssa tekemisiin joutumista? Not a chance.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvän tähden. Tajuatko, että tällä Sannalla voi olla hyvä työpaikka ko. paikkakunnalla, lapset ja lemmikkieläimet suuressa talossa maaseudulla, jota kukaan ei välttämättä osta. Ei ainakaan sellaisella hinnalla, jolla saisi lapsille ja lemmikeille vastaavan jostain muualta. Helppohan se on sanoa, että hanki työpaikka ja myy talo, mutta kyse on vähän muustakin kuin siitä että asuu etäämmällä läheisistään.
Jäin jutussa ihmettelemään, miksi koiraa ei ole päästetty irti pihalle. Ei siitä saa kuin sakkoja, jos niitäkään. Loppuisi kameralle ilvehtiminen nopeasti ja ei kukaan vapaaehtoisesti itseään tule purettamaan. Koiraa ei yksin valvomatta pihalle, ettei käy myrkyttämään ja ase mukana kun liikkuu ulkona itsepuolustusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Lahestymiskielto on ihan yhta tyhjan kanssa. Se tehoaa niihin jotka kerrasta uskovat kiellon ja taysin tehoton hulluille. Itsensa siina uuvuttaa, kun pitaa jatkuvasti olla raportoimassa sen rikkomisista. Ei tuo Sanna todella pelkaa tuota tyyppia. Jos pelkaisi ja olisi fiksu, niin ottaisi ja haipyisi. Neljassa vuodessa luulisi Jo ymmartavan, ettei tilanne muutu parempaan. siellako meinaa lapsensa kasvattaa sekopaan piipahdellessa miten sattuu. Ja ihan turhaa tuo uhoaminen, etta mopopojat pelottelemaan miesta Jne mihin ikina yllytattekin, huoh. Tyypillista toimintaa, uhotaan netissa ja toteutus olematonta. miksi ylipaansa ulkopuolisten pitaisi sotkea katensa sontaan, kun virkavalta ei pysty auttamaan, niin itse hoidat mita taytyy ja vaihdat maisemaa. Jos piilossa haluaa olla, niin onnistuu kylla. nama ovat omia valintoja todella.
Oletko sinä se natottaja ja tämä nyt sitä kansan totuttamista hiippareihin??? Ihan sairasta puhut. Kenenkään ei tarvi kotoaan lähteä kun joku yrittää savustaa.
Ja mopopoikien käyttäminen paikalla riittää monet realiteetteihin ja jos ei auta ne voivat mennä jututtamaan ilman väkivaltaa. % mopopoikaa ympärillä saa puntit tutisemaan ihan verbaalisestikin.
Sannalla ei ole lapsia, on sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtaa vanhat karhunraudat siihen (omalle) pihalle vajan eteen, mihin kenelläkään vieraalla ei pitäisi olla yhtään mitään asiaa.
No ei. Sen jälkeen maksat sille tyypille tuhansia euroja ruumiinvamman tuottamisesta ja parannuttuaan se on entistä hullumpi ja vihaisempi ja yrittää ------ täydennä itse.
Tuskin maksaa korvauksia omalla pihallaan olevasta ansasta, sinne menee hiippari omalla vastuulla.
Muistelen sellaista sattuneen muinoin, että autonomistaja oli varustanut autoradion partakoneen terillä ja sitten pieni viaton varas silpoi sormensa. Arvatkaa, kuka sai syytteen.
Ei jumalauta ihan tosi???
Vierailija kirjoitti:
Sannalla ei ole lapsia, on sinkku.
Lehtijutussa on varmasti muutettu yksityiskohtia, ettei Sannaa voi tunnistaa. Näin toimitaan aina, jos kyseessä on arkaluonteinen asia, joten moni omituiseksi leimattu asia voi selittyä sillä. Sannalla voi olla lapsia, hän voi olla omaishoitaja tai voi asua vaikka maatilalla, jota viljelee, minkä takia ei voi pois muuttaa. Voi olla vaikka kotieläimiä siellä eli koko elämä siellä.
Se joku joka rikkoi sen hiipparin auton ikkunat vois tehdä sen useemmin ja renkaat kanssa ja koko sen auton vois polttaa? Kyläläiset ampuis koko koslan reikiä täyteen? Kun luulivat sitä ukkoa hirveksi, niin kuinkas kävikään?
Facebookkiin ilmoitus että keltä tai mistä tää ukko on karannut?
Vierailija kirjoitti:
Se joku joka rikkoi sen hiipparin auton ikkunat vois tehdä sen useemmin ja renkaat kanssa ja koko sen auton vois polttaa? Kyläläiset ampuis koko koslan reikiä täyteen? Kun luulivat sitä ukkoa hirveksi, niin kuinkas kävikään?
Luulis että jos renkaat on paskana joka kerta kun käy hiippailemassa rupeaisi pikku hiljaa rassaamaan. Toteutus vain hankalaa ja vaarallista. Lisäksi Sanna saisi helposti syyt niskoilleen. Eikä naapuritkaan varmaan halua rikosrekisteriä jonkun muun painajaisen takia.
Eikösillä ollut puukko kerran mukana kun oli pihalla? Se tappais sen koiran varmaan eka.
Vai nirhaatko sen? Usutat jonkun sen kimppuun ja elät sitten sen asian kanssa?