Vähentääkö koronavirus itsekkyyttä Suomessa?
Kommentit (40)
Ei vähennä. Eripura vain lisääntyy, osoitellaan sormella aina jotakuta muuta, on niin sen ja sen vika kun minä sairastuin, vastuuta ei oteta mistään. Tilanne ei syyttelyllä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kohdalla saattaa vähentää, 30-vuotiaiden nuorien reppureissaajien kohdalla ei.
Nykyään myös 40 vuotias on nuori! T: palsta mamma
Elimellisesti ei kuitenkaan. T. Palstamamma
Onko 40-vuotiaalla palstamammalla elimet vanhoja? Väittäisin täysin päinvastaista ;)
Juuri näin! Nainen on parhaimmillaan seksuaalisesti 35-60 v. Tästähän on jopa tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä voisi kuvitella, kun nämä minä-minä-ihmiset kohta sairastuvat matkojensa vuoksi sankoin joukoin...
Jankutijankuti. Tässä hyvä esimerkki itsekkäästä koronakyylästä, joka piinaa kaikkia muita jeesustelullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä voisi kuvitella, kun nämä minä-minä-ihmiset kohta sairastuvat matkojensa vuoksi sankoin joukoin...
Jankutijankuti. Tässä hyvä esimerkki itsekkäästä koronakyylästä, joka piinaa kaikkia muita jeesustelullaan.
Jäikö reissu tekemättä ja riippurinnat paistamatta aurinkorannalla?
Vierailija kirjoitti:
No näittekö toissapäivänä sen kuvan Helsingin Herttoniemestä, kun ämpärinjonottajat olivat paikalla?
Vastaus siis: ei todellakaan.
Asun siitä noin 5 km Jollaksessa. Näin itsekästä porukkaa en ole nähnyt missään. Minun napani. Minun rauhani. Lapset eivät saa leikkiä, siitä tulee heti heippalappu oveen. Mutta aikuinen mies saa karjua vaimolleen niin, että ikkunalasit helisevät.
Pelkäävät koronaa enemmän sitä, että huono-osaisuus tai white trash disease tarttuvat. Eikä siinä mitään. Kun riutuvat asunnossaan karanteenissa, niin turha vaan odottaa siltä naapuriltakaan apua.
Suomalaiset ovat todellista luuserikansaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu polarisoituvan. Toiset auttavat muita, toiset huutelee että MINÄ teen mitä haluan ja haistakaa muut pitkä.
Polarisoituu myls se ketä autetaan. Naapurin mummoa, lapsiperheitä ja yksinholtaja äitejä kyllä, työttömiä, vähäosaisia ja sinkku miehiä ei.
Suomessakin on paljon tyhjäkäynnillä käyviä seurakuntia ym kuntahommia, jotka voisivat nyt oikeasti auttaa kerrankin ihmisiä, jotka apua tarvisivat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin on paljon tyhjäkäynnillä käyviä seurakuntia ym kuntahommia, jotka voisivat nyt oikeasti auttaa kerrankin ihmisiä, jotka apua tarvisivat.
Kerran kysyin seurakunnasta, että voinko auttaa jotain vähävaraista esim jouluna.
Vastaus: ihmistä ei saa kutsua vähävaraiseksi
Tällä tasolla siis liikutaan noissa suojatyöpaikoissa
Kriisin aikana itsekkyys vähenee, yhteisöllisyys lisääntyy ja autetaan toista. Kriisin jälkeen alkaa eloonjäämuskamppailu.
Vierailija kirjoitti:
Kriisin aikana itsekkyys vähenee, yhteisöllisyys lisääntyy ja autetaan toista. Kriisin jälkeen alkaa eloonjäämuskamppailu.
Toivottavasti näin.
Enempi vaikuttaa vaan lisänneen. Normi-ihmiset on kuten ennenkin ja välittää kanssaihmisistä, mutta sitten nämä minäminä-ihmisprseet onkin vetänyt itsekkyyden, röyhkeyden ja piittaamattomuuden ihan uudelle tasolle.
Nuorisossa on todella röyhkeää sikamaisuutta, toivottavasti maailmaan iskee joku granaatti mahdollisimman pian!½
Suomalaiset tulevat olemaan aina itsekkäitä paskakasoja!
Lisää vaan, osa kuvittelee olevansa jollain ylimääräisellä vapaalla töistä ja käyttäytyy sen mukaisesti. Eipä siihen voi vaikuttaa, kun ei voi jokaista vetää turpaan, mutta kyllä pidätän oikeuden haukkua ne idiooteiksi, jos tilanne sitä vaatii.
En usko. Suomessa on paljon hyvää, mutta yhteisöllisyyttä on tosi vähän. Se on suuri syy sille miksi en enää asu Suomessa.
Mitä lie pitäis tapahtua jotta niin kävis.
Onko 40-vuotiaalla palstamammalla elimet vanhoja? Väittäisin täysin päinvastaista ;)