Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi porukka käy edelleen kaupoissa säännöllisesti sen sijaan että hankkisi sen kotivaran ja jäisi kotiin?

Vierailija
22.03.2020 |

Ärsyttää ihmisten täysin vastuuton toiminta.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä, joskus kaksikin kertaa jos jotain unohtuu.

Töissäkin käyn joka päivä, ja olen lähikontaktissa useiden ihmisten kanssa. Myös riskiryhmään kuuluvien.

Tuntuisi ihan pöljältä sännätä sen jälkeen kotiin istumaan nurkkaan hazmat-puku päällä nakertamaan kotivaranäkkäriä. :D

Vierailija
62/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työmatkalla. Sillä välin hamsterit olivat tyhjentäneet kaupat perusteellisesti ja kotitoimitukset olivat menneet tukkoon. Eipä auttanut muu kuin mennä kolmena päivänä peräkkäin kauppaan kun hyllyt oli aina tyhjiä. Kiitos hamsterit. Olen mahdollisesti tartuttanut useamman ihmisen näillä kauppareissuillani. Ei meillä kaikilla ole läheisiä, jotka kantaisivat ruokaa kotiin. Hyvin toimittu! Toki kylläpä siinä kotimatkallakin tuli väkisinkin joku tartutettua kun vaihtoehtona oli bussi tai taksi. Ei tää karanteeni ole aukoton. Ja sehän ei edes koske terveydenhoitoalaa. Menevät suoraan töihin ilman mitään testausta tartuttamaan huonokuntoisia potilaita! Hyvä systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rahaa???? Mieti sitä! Rikkaiden helppo huudella >:(

Vierailija
64/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin myyjillekin että on inhottavaa ihmisten itsekkyys kun ne tunkee joukolla kauppaan tässä tilanteessa ja myyjät on oli samaa mieltä! 

Vierailija
65/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön lähden taas aamukuudeksi, paluumatkalla käyn kaupassa.

Vierailija
66/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ahdistavaa, kun ihmiset on ruvenneet kyttäämään toisiaan entistäkin enemmän. En haluaisi tuntea itseäni rikolliseksi, jos käyn kerran pari viikossa kaupassa.

Vierailija
67/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole autoa joten jalan joutuu kantamaan. Eipä sitä hirveitä pysty kerralla ostamaan että jaksaa kantaa. Mutta käyn siis kahdesti-kolmesti viikossa.

Lisäksi poltetaan sätkiä ja tupakanpuru kuivuu nopeasti toppaan joten pakko hakea tuore sätkätoppa sitten.

Vierailija
68/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ap tiedät miten usein ihmiset käy kaupassa ja että käyvätkö säännöllisesti vai epäsäännöllisesti, jos käy joka päivä tai aina kerran viikossa, molemmat käyvät säännöllisesti.

Vierailija
69/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn normaalisti töissäkin joka päivä. Työskentelen sairaalan ensiavussa, lähikauppa ei ole se paikka mitä pelkään. Se on se mun työmaa.

No ajattele sitten edes muita, etkä käy siellä kaupassa niin usein viemässä työpaikkasi bakteereja ja viruksia sinne.

Vierailija
70/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tätä hullunmyllyä ostinkin yleensä viikon ruokatarvikkeet viikonloppuna ja täydensin pari kertaa maitoja ja hevituotteita. Nyt joutuu ramppaamaan lähes päivittäin, kun esim. kanat ja jauhelihat on rohmuttu. Onneksi kala ei ole niin suosittua, ja mä taas laitan sitä 1-2 krt viikossa.

Harmittaa, kun toimiva ruokasysteemi ei enää onnistu.

Vierailija
71/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelle se kotivara riittäisi kerralla? Mikä järki siinä että kaupat hamstrataan tyhjiksi niin että osalle ei jää mitään?

Vierailija
72/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perhe, jääkaappin mahtuu viikon ruoka. Käydään kaupassa sunnuntaiaamuisin heti kun kaupat aukeaa, ostetaan listan mukaiset tavarat tehokkaasti ja poistutaan kaupasta.  Sori tästä.

Vierailija
73/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä näkee kotivaran järjettömyyden, koskaan ei tule niin vaikeaa hetkeä että nötkötti narahtaisi auki. Sinne vanhenee sitten kymmeniä kiloja ruokaa.

No ei vanhene kun niitä syödään normitilanteessakin, vanhimmasta päästä ja silloin laitetaan uutta tilalle. Näin olen toiminut jo vuosia, ja muutaman kerran mulla on tullut tilanne että olen tosissani kotivaraani tarvinnut ja käyttänyt. Mm. oma sairastaminen jolloin en ole kauppaan päässyt, autottomana. Ja ihan sellaisia tilanteita, jolloin olen leipoessani huomannut että jokin on kaapista loppu, niin ei kun kotivarakaapille ottamaan, eikä tarvitse lähteä bussilla kauppaan. Ja sitten seuraavalla kauppareissulla hankitaan uusi tilalle. 

Vierailija
74/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules minä käyn ihan töissäkin. Jään ilomielin kotiin makaamaan vaikka jo heti

huomenna, jos joku maksaa rahaa tililleni saman verran mitä työstä saan.

Lisäksi monet eivät tunnu tajuavan, ettei kaikilla todellakaan ole etätyömahdollisuutta. Minulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta etätyöskentelyyn. Lisäksi Helsingissä ei autoakaan tarvi, joten julkisilla kuljettava. Kyllä harmittaa itseäkin, mutta ei ole mitään mahdollisuutta jäädä kotiin makaamaan niin pitkään aikaan kun töihin on mentävä. 🙄

Työn ulkopuolella kyllä teen kaikkeni tämän eteen ja olen vähentänyt kaiken ihan minimiin/olemattomiin. Töistä tulen vain kotiin ja olen sitten kotona, mutta kyllähän se julkisilla kulkeminen ja työpaikka ovat riskejä... Onneksi sentään osa-aikainen työ, eli ei tarvitse 5 kertaa viikossa työpaikalle mennä.

Lasken miten talous riittää ja mahdollisesti vielä pyrin vähentämään vuoroja tämän tilanteen takia, mutta kyllä se on elettävä kuitenkin, eli pakko on tienata elääkseen.

Vierailija
75/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monelle se kotivara riittäisi kerralla? Mikä järki siinä että kaupat hamstrataan tyhjiksi niin että osalle ei jää mitään?

Mä en hamstraa, mulla on ennestään kotivara jota olen täyttänyt pikkuhiljaa jo ennen koronaa. Juuri sen takia mulla ei ole nyt tarvetta ostaa mitään. Enkä muutenkaan ole itsekäs hamstraaja.

Vierailija
76/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keikkalaisena rohmuttava kaikki vuorot nyt kun on vielä terve. Sitä odotellessa jos karanteenia pukkaa, itse korona ja koronan jälkeen vielä 2 viikkoa karanteenia.. sillon ei töitä tehdä piiiiitkään aikaan. Meillä keikkalaisilla ei ole mitkään maailman parhaimmat työehdot. Mitään ei tienata jos kipeinä ollaan, se on nyt tienattava kun on tarve. Onneksi taloudesta löytyy toinenkin osapuoli ja olen myös opiskelija, joten vähän saa kelastakin rahaa..

Vierailija
77/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraus on tosi itsekästä! Nyt sitä vasta joutuukin kaupassa käymään jatkuvasti teidän hamstraajien takia!!!! En ole varmaan ikinä joutunut ramppaamaan kaupassa niin usein kuin nyt korona-aikana. Että kiitos vaan!

Vierailija
78/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa olen tilannut ja hakenut kaupan ovelta (ulkoa), kun sen tekee ajoissa, saa valita toimituspäivän ja kellonajan. Kerään viikon ajan puutelistaa ja tilaan sen mukaan. Toimii.

Tuolla joku päivystyksen sh kirjoitti menevänsä töiden jälkeen kauppaan. Mitähän hän jättää jälkeensä?

Vierailija
79/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kotivarakaan iänkaiken riitä. Epidemiaa on tiedossa useita kuukausia. Olen kyllä harventanut kaupassakäyntiä, tuon enemmän kerralla. Kasvikset painavat paljon eivätkä säily kovin hyvin, eli nyt en pidä kiinni puolen kilon päiväkiintiöstä. Olisipa kylmäkellari ja siellä pönttö hapankaalia!

Vierailija
80/103 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa olen tilannut ja hakenut kaupan ovelta (ulkoa), kun sen tekee ajoissa, saa valita toimituspäivän ja kellonajan. Kerään viikon ajan puutelistaa ja tilaan sen mukaan. Toimii.

Tuolla joku päivystyksen sh kirjoitti menevänsä töiden jälkeen kauppaan. Mitähän hän jättää jälkeensä?

Minä taas koen, että nimenomaan hoitajat ovat todellisia ammattilaisia näissä hygienia-asioissa. Hoitajat osaavat työssään suojautua todella hyvin, väitän että paremmin kuin lääkärit. Hoitajilla on oikeasti todella hyvä aseptinen työote ja aseptiikka tulee ihan selkärangasta heillä. Koen, että oikeastaan kuka tahansa muu työntekijä siellä kaupassa on suurempi uhka kuin sh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi