Laitetaan painetta Vasemmistoliitolle joka ei hyväksy liikkumisrajoitteisille koska liikkuminen on perusoikeus. Haloo, ELÄMÄ on perusoikeus!
Vasemmistoliitto jarruttaa eristyksiä ja rajoituksia perusoikeuksien nimissä. Entä ne sadantuhannen suomalaiset jotka menettävät henkensä viivyttelyn vuoksi, eikö heillä ole perusoikeutta elämään?
Iltalehti, HS ja muut ovat kertoneet että hidastelu johtuu Vasemmistoliitosta ja sen johtajasta Li Anderssonista, laitetaan kaikki sellaiset terveiset Vasemmistoliitolle että tärkein oikeus on oikeus ELÄMÄÄN! Se oikeus pyritään nyt viemään.
Sinä voit olla Vasemmistoliiton ja Li Anderssonin uhri!
Kommentit (57)
Mitä elämää tällainen on? Tai jatkossa?
Koittakaa nyt ymmärtää että virusta ei voida eikä pyritä estämään. Se tarttuu keihin tarttuu ja piste. Pyrkimyksenä on pitää tartuntataso sellaisena että terveydenhuolto sen kestää. Ulkonaliikkumiskielto EI ole tarpeen! Joukkoliikenteen pitää kulkea, päiväkotien pitää olla auki. Ihmiset joilla vielä on töitä on mentävä töihin. Yhteiskunta ei voi pysähtyä. Koittakaa näjdä kokonaiskuva. Tämä ei ole tappaja virus. Virus joka tarttuu herkästi ja aiheuttaa keuhkokuumetta. Keuhkokuume on yleisin kuoleman aiheuttaja riskiryhmillä ilman koronaakin ja vaatii terveydenhuollon erityistoimenpiteitä ja kuormittaa terveydenhuoltoa.
Noudatetaan näitä rajoituksia ja sairastatetaan ja parannutaan sopivaan tahtiin niin vältytään turhilta kuolemilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on jo vahvasti suosittanut kaiken ylimääräisen liikkumisen lopettamista joten missä nyt on se ongelma? Siinä, ettei ihmiset noudata ohjeita, ei pätkän vertaa. Ei tällä pelillä tule mistään muusta mitään kuin täydellisestä ulkonaliikkumiskiellosta jota valvomaan on käytännössä otettava koko armeija avuksi.
Ja se taas tietää sitten entistä pahempaa kaaosta suomen taloustilanteelle ja vielä vaikeampia aikoja jotka on edessä päin. Sen minä sanon että tämä on kyllä osoittanut että jos suomi vielä joskus joutuu oikeaan sotatilaan niin se on tämän valtion loppu.
Mutta kun kieltoa ei voida tehdä kun se rajoittaa. vasemmistoliiton mielestä liikkumisoikeuksia!
Siinä on se ongelma että jos kielto laitetaan niin sitä on sitten oikeasti valvottava että ihmiset noudattaa kieltoa ja se taas vie erittäin raskaasti poliisin resursseja.
Käytännössä suomen poliisilla ei ole mahdollisuutta sitä kattavasti alkaa valvomaan kaiken muun toiminnan lisäksi, johan tässä oli uutinen että poliisin olisi vaikea valvoa edes uudenmaan eristämistä muusta suomesta ja ulkonaliikkumiskielto on vielä paljon raskaampi valvottava.
Kieltoa pystyttäisiin valvomaan osittain isoimpien kaupunkien keskusta-alueilla mutta muualla ei ja se taas vie viranomaiselta uskottavuuden jos noinkin raju kielto ei vaikuta mihinkään. Vahvaa suositusta ei tarvitse valvoa samoissa määrin mutta sen vaikutus ihmisten käyttäytymiseen pitäisi olla täysin sama = kaikki ylimääräinen liikkuminen minimiin.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää. Kaikki ylimääräinen liikkuminen minimiin. Turha huutaa ettei hallitus tee mitään ja suomi menee p**se edellä puuhun tässä asiassa kun itse riekkuu kaupungilla ja sitten tulee paasaamaan palstalle miten on taas nähnyt miten typerästi porukka toimii eikä tajua että on itse osa ongelmaa!
Koko vasemmistoliitto on puhdas vitsi. Poppulistinen sekasikiö. Entiset pioneerileiriläiset toimivat päinvastoin mitä aate olettaa, kommunistit tappoivat omiaan, toisiaan, tuhosivat maita, pitivät rajat niin kiinni, ettei mitään järkeä jne. En ole koskaan tavannut täyspäistä kommunistia, tuskin tulen koskaan näkemäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan kuolettavuustilasto on 17% (WHO 21.03.2020). Suomeen siis puolitoista miljoonaa kuolluttaja ja jokainen jahkailupäivä nostaa uhrilukuja. Kansanrintama tekee kansanmurrhaa!
Nyt kyllä vetäisit täysin hatusta tuon kuolleisuusluvun! Ei pidä paikkaansa, ei sitten lainkaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic
Reilut 4% on kuolleisuus kun laskee tuolta kuolleiden määrän jaettuna kaikilla vahvistettujen tartintojen määrällä. Tosin kun vahvistamattomia tartuntoja on vielä paljon, paljon enemmän, on kuolleisuusprosentti vielä selvästi pienempi kuin tuo 4%.
4% on luultavasti väärää suuruusluokkaa koska suurin osa tartunnoista jää vahvistamatta.
"Erittäin arvostettu epidemologian professori John P.A. Ioannidis kirjoitti statnews.com-sivustolla pari päivää sitten, että tämänhetkinen tieto tartunnan saaneiden määrästä väestössä on hyvin epäluotettavaa. Kuolleisuus saattaa olla jotain 0,025 prosentin ja 0,625 prosentin välillä, hän esittää."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006448525.html
THL:n arvio on 0,05-0,1 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on jo vahvasti suosittanut kaiken ylimääräisen liikkumisen lopettamista joten missä nyt on se ongelma? Siinä, ettei ihmiset noudata ohjeita, ei pätkän vertaa. Ei tällä pelillä tule mistään muusta mitään kuin täydellisestä ulkonaliikkumiskiellosta jota valvomaan on käytännössä otettava koko armeija avuksi.
Ja se taas tietää sitten entistä pahempaa kaaosta suomen taloustilanteelle ja vielä vaikeampia aikoja jotka on edessä päin. Sen minä sanon että tämä on kyllä osoittanut että jos suomi vielä joskus joutuu oikeaan sotatilaan niin se on tämän valtion loppu.
Mutta kun kieltoa ei voida tehdä kun se rajoittaa. vasemmistoliiton mielestä liikkumisoikeuksia!
Siinä on se ongelma että jos kielto laitetaan niin sitä on sitten oikeasti valvottava että ihmiset noudattaa kieltoa ja se taas vie erittäin raskaasti poliisin resursseja.
Käytännössä suomen poliisilla ei ole mahdollisuutta sitä kattavasti alkaa valvomaan kaiken muun toiminnan lisäksi, johan tässä oli uutinen että poliisin olisi vaikea valvoa edes uudenmaan eristämistä muusta suomesta ja ulkonaliikkumiskielto on vielä paljon raskaampi valvottava.
Kieltoa pystyttäisiin valvomaan osittain isoimpien kaupunkien keskusta-alueilla mutta muualla ei ja se taas vie viranomaiselta uskottavuuden jos noinkin raju kielto ei vaikuta mihinkään. Vahvaa suositusta ei tarvitse valvoa samoissa määrin mutta sen vaikutus ihmisten käyttäytymiseen pitäisi olla täysin sama = kaikki ylimääräinen liikkuminen minimiin.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää. Kaikki ylimääräinen liikkuminen minimiin. Turha huutaa ettei hallitus tee mitään ja suomi menee p**se edellä puuhun tässä asiassa kun itse riekkuu kaupungilla ja sitten tulee paasaamaan palstalle miten on taas nähnyt miten typerästi porukka toimii eikä tajua että on itse osa ongelmaa!
No ei sitä poliisi valvoisi. Meillä on puolustusvoimat jotka on jo valmistautuneet kutsuntoihin tän epidemian takia. Saadaan sotilaspoliisit. Niillä muuten on oikeus kovempaan voimankäyttöön sitten.
Itsekkin kannatan suosituksia ja noudatan niitä. Jos vaikka yksinhuoltaja lapseni on yksin kotona kioeiden kolmosten kanssa, niin haluan että minulla on mahdollisuus mennä auttamaan heitä. En ymmärrä miksei suositukset riitä? Olen ainakin itse ollut kotona. Käynyt lenkillä ulkona, jossa ei lähelleni ole tullut ihmisiä. Käynyt kaupassa, koska on pakko ja käynyt kaupassa ja yhden lähipäivin viikossa töissä, koska on pakko. Muuten olen kotona. Ja lapset myös. Teinit. Eivät ole nähneet edes kavereitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä poliisi valvoisi. Meillä on puolustusvoimat jotka on jo valmistautuneet kutsuntoihin tän epidemian takia. Saadaan sotilaspoliisit. Niillä muuten on oikeus kovempaan voimankäyttöön sitten.
Siellä harkintakyvytyömät teinit kyykyttää toisia. Mielivalta on taattu. Sorry vain, mutta minulla ei ole kovin hyvää kuvaa minkään maan armeijasta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin kannatan suosituksia ja noudatan niitä. Jos vaikka yksinhuoltaja lapseni on yksin kotona kioeiden kolmosten kanssa, niin haluan että minulla on mahdollisuus mennä auttamaan heitä. En ymmärrä miksei suositukset riitä? Olen ainakin itse ollut kotona. Käynyt lenkillä ulkona, jossa ei lähelleni ole tullut ihmisiä. Käynyt kaupassa, koska on pakko ja käynyt kaupassa ja yhden lähipäivin viikossa töissä, koska on pakko. Muuten olen kotona. Ja lapset myös. Teinit. Eivät ole nähneet edes kavereitaan.
Sama täällä ja omalla lähipiirillä. Fiksut ihmiset ajattelee muitakin ja kokonaisuutta, mutta sitten on nää itsekeskeiset jotka aattelee vain omaa mukavuuttaan. Tulee kalliiksi ja ikäväksi näitten typeryys. Mikä ihmeen peruste on ettei oo käsketty? On moneen kertaan kehoitettu toimimaan tietyllä tavalla, mutta nää ei suostu jos ei oo laitettu sanktiota. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä harkintakyvytyömät teinit kyykyttää toisia. Mielivalta on taattu. Sorry vain, mutta minulla ei ole kovin hyvää kuvaa minkään maan armeijasta.
Eiköhän ekana kutsuta reservistä ne ei-teinit ja sitten otetaan muut. Tätähän ei kukaan järkevä ihminen haluais, mutta luultavasti siihen mennään kun ei osa hyvällä usko.
Muistetaan sitten ketkä ei noudattaneet ohjeita ja keiden takia mentiin kovalle linjalle. Eikä anneta niiden unohtaa. Ikinä.
Ainakin huomaa selkeästi, että oikeistolainen systeemi ei toimi kuin hyvinä aikoina. Joka yrittäjä on pyytämässä valtion rahaa ja se on sosialismia. Yksityiset terveydenhoitolaitokswt eivät pysty kuin vähän tulemaan julkista terveydenhuotoa, joka hoitaa raskaamman työn. Toivottavasti kaikki muistavat tämän seuraavissa vaaleissa.
luuleko tyttö hallitus että se käskyttää evp poliiseita, rajaa ja armeijaa, tytöt viedään ensimmäiseksi hennalan leirille opettelemaan käytös tapoja. viher punikithan ovat oikein masinoineet 6.12 mellakoita, nauttikoot hedelmistään. on tytöillä luulot vallastaan nyt pitäs meidän apua antaa
Jokainen joka vetoaa WHOn suosituksiin, pitää muistaa että.ne annetaan globaalisti. Ja kaikkeinnhaavottuvampien maiden näkökulmasta. Suomen tilanne voi erota siitä.hyvinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhukset ja muut joille korona on vaarallinen voipi pysyä kotosalla. Tuo virus tulee jokatapauksessa kiertämään suomen kerran jos toisenkin ja enemmistö sen tulee sairastamaan.
Jaa, no tolla logiikalla voidaan avata myös Suomen rajat Italiaan saman tien eikö vaan, riskiryhmät voi pysyä himassa🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhukset ja muut joille korona on vaarallinen voipi pysyä kotosalla. Tuo virus tulee jokatapauksessa kiertämään suomen kerran jos toisenkin ja enemmistö sen tulee sairastamaan.
Jaa, no tolla logiikalla voidaan avata myös Suomen rajat Italiaan saman tien eikö vaan, riskiryhmät voi pysyä himassa🙄
Enemmistö tulee sen sairastamaan. Minimoidaan tartunnat kerta rysäyksellä. Tämä on ihan kaikkien asiaa vähänkään ymmärtävien logiikka!
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää että virusta ei voida eikä pyritä estämään. Se tarttuu keihin tarttuu ja piste. Pyrkimyksenä on pitää tartuntataso sellaisena että terveydenhuolto sen kestää. Ulkonaliikkumiskielto EI ole tarpeen! Joukkoliikenteen pitää kulkea, päiväkotien pitää olla auki. Ihmiset joilla vielä on töitä on mentävä töihin. Yhteiskunta ei voi pysähtyä. Koittakaa näjdä kokonaiskuva. Tämä ei ole tappaja virus. Virus joka tarttuu herkästi ja aiheuttaa keuhkokuumetta. Keuhkokuume on yleisin kuoleman aiheuttaja riskiryhmillä ilman koronaakin ja vaatii terveydenhuollon erityistoimenpiteitä ja kuormittaa terveydenhuoltoa.
Noudatetaan näitä rajoituksia ja sairastatetaan ja parannutaan sopivaan tahtiin niin vältytään turhilta kuolemilta.
Olet varmasti terveydenhoitoalalla töissä. Niin ylemmän tahon sanelemaa tuotosta tulee sieltä sormien päästä että ihan ihmetyttää miten joku voi olla noin lammas. Tämä virus on erittäin tehokkaasti tarttuva. Miten sinä pieni ihminen kuvittelet, että ilman testausta ja kunnollista rajoittamista saadaan virus pidettyä hallinnassa niin, ettei meillä ole tuhatta tehohoitoa vaativaa tapausta yhtä aikaa? Kuvittelet tosiaan että täällä on tilanne jotenkin nyt hallinnassa?? Kun ne ei ole pelkästään ne vanhukset ketkä sinne tehohoitoon päätyy, vaan ihan työikäiset ja perusterveetkin.
Sitten kun Suomesta loppuu ne muutama hassu hengityskone, niin porukkaa alkaa kaatumaan urakalla yksinkertaisesti hoidonpuutteeseen. Luuletko todella että Suomella on kapasiteettia pitää satoja henkilöitä hengityskoneessa viikkotolkulla? Kun ei ne ole pelkästään koronapotilaat jotka niitä koneita tarvitsee. Viruksen leviäminen täytyisi estää, ei hidastaa, kuten Kiinassa tehtiin. KOKO KIINA LAITETTIIN KIINNI jotta virus saatiin aisoihin. Ainoastaan ne maat, joissa rajat on suljettu välittömästi ja on reagoitu nopeasti alkumetreillä (esim. Japani), on saaneet tilanteen hallintaan ja tuskin tulee suuria taloudellisia menetyksiä. Ei voida kun odottaa ja toivoa, että ollaan sen verta eristäytynyttä kansaa muutenkin että virus ei ole päässyt leviämään.
Tarttuu keihin tarttuu... voi luoja mikä imbesilli.
Olen itse helsinkiläinen mutta todellakin kannatan Uudenmaan eristämistä. Mä en voisi olla enemmän raivoissani näille, jotka suuntaavat Lappiin ja mökilleen levittämään tartuntaa, tähän olisi ollut itsellänikin mahdollisuus (lähteä mökille) mutta kun sattuu oleen sellainen pikku juttu kuin sosiaalinen omatunto. Meidän rapusta on kaksi perhettä mökeillään ja useampi sometuttu, joista olen nyt jokaisen poistanut kontakteistani. Kannustan tähän muitakin, Lapin- tai mökkipostaus - > instant ban.
vasemmistoliitto ei lainkaan noudata omaa ideologiaansa eli kommunismia. Siinä rajat olivat täysin kiinni, ihmisiä murhattiin pienestäkin syystä ja lähetettiin leireille. Miten kauas vasemmistoliitto meinaa mennä perusaatteestaan?
Vierailija kirjoitti:
Teemu Selänne Twitterissään
"Sel8nne"
Eikö se osaa edes kirjoittaa sukunimeään oikein?
Nyt kyllä vetäisit täysin hatusta tuon kuolleisuusluvun! Ei pidä paikkaansa, ei sitten lainkaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic
Reilut 4% on kuolleisuus kun laskee tuolta kuolleiden määrän jaettuna kaikilla vahvistettujen tartintojen määrällä. Tosin kun vahvistamattomia tartuntoja on vielä paljon, paljon enemmän, on kuolleisuusprosentti vielä selvästi pienempi kuin tuo 4%.