Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei enää rakasta - onko pitkällä liitolla toivoa?

Vierailija
22.03.2020 |

15 vuotta yhteistä elämää, kaksi teini-ikäistä lasta, velaton okt, mökki ja auto. Molemmilla töitä ja talous erittäin vakaa. Elämä helppoa, ei sairauksia eikä muutakaan ongelmaa.

Mies ilmoitti että ei enää rakasta, kuulemma rakkaus loppui 4 kuukautta (!!) sitten. Ja nyt on ajatellut että eletään kämppiksinä. Ei koske minuun, ei tule metriä lähemmäksi. Jos yritän pussata tai halata on jäykkänä eikä katso edes minua.

Sanoo ettei ole toista naista. On päivät töissä, kaiken muun ajan kotona (ei harrasta mitään, eikä käy koskaan edes kavereilla eikä sukulaisilla). Jos joku nainen on niin en keksi muuta kuin face tms.

Juttelee kanssasi kuitenkin runsaasti arjen asioista eli ei pidä mykkäkoulua. Jos ei olisi sanonut, että tunteet kuolleet niin mistään en olisi huomannut, paitsi nyt kun ilmoitti asiasta. Sanoi, että ei näe meillä mitään yhteistä tulevaisuudessa. Kuulemma se sentään on hyvä puoli kämppisliitossa että saa vakipi*lua. Se viilsi sydämeen, enkä ole enää antanut tuon jälkeen koskea minuun.

Kuulemma teki erosuunnitelman jo viime marraskuussa, mihin aikoo muuttaa jne. Sanoin, että teet vain eropäätöksen ja lähdet, ovesta pääsee ulos koska vain. On kuulemma meinannut jo monta kertaa lähteä vuosien varrella, mutta ei tiedä itsekään miksi ei ole lähtenyt. Sanoin, että kerro heti kun haluat eron. Mies sanoi, että se pitää olla yhteinen päätös. Sanoin, että ei se ole yhteinen jos hän eron haluaa ja minä en ole ollut edes miettimässä eroa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta ja miten lopulta kävi? Ja kyllä, voisin toki itsekin laittaa erohakemuksen, mutta ei ole koskaan ollut edes mielessä. Miksi mies ei eroa ja lähde jos kerran jo 4 kk sitten loppui rakkaus? Rahasta se ei ole kiinni, hän voi vuokrata vaikka heti asunnon itselleen. Omakotitalomme voi laittaa myyntiin ja rahat jakaa.

Sanoin miehelle että en halua elää missään välitilassa tietäen, että miehen tunteet loppuneet mutta ei saa aikaiseksi lähteä. Minä kuitenkin joko olen suhteessa rakkaudesta tai sitten erotaan. En halua kyräilevää kämppisliittoa.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että kaiken takana on nainen.

Oma liitto 25v vanha ja nyt käyny ilmi että mies pettänyt tänä aikana ja lähiaikoinakin.

Aina puhunut ettei ikinä voisi pettää. Lopettaisi meidän suhteen sitä ennen.

Niin vaan miehet pettää todella herkästi. Huvikseni tässä testaillut perheellisiä miehiä et lähtikö ja jokainen on ollut heti valmis pettämään... En siis ole itse pettänyt. Kunhan testaillut miehiä kun oman miehen kusipäisyys selvisi.

En luottaisi kehenkään.

Nytkin mieheni haluaisi jatkaa kanssani mut ei pettämistä voi antaa anteeksi. Mietin vaan koko ajan sitä. Vielä et se tapahtu meidän sängyssä.

Vierailija
22/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanot että olet superrauhallinen ja ystävällinen.

Ehkäpä kunnon raivari ja pari lautasta täpärästi ohi miehen naaman seinään piristäisivät miestäkin niin, että puhkeaisi puhumaan, mistä oikeasti kiikastaa.

Ehkä on tullut tietoiseksi homoudestaan, tai on sen salatakseen ryhtynyt ja pysynyt suhteessa kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kunnon raivari ja pari lautasta täpärästi ohi miehen naaman seinään piristäisivät miestäkin niin, että puhkeaisi puhumaan, mistä oikeasti kiikastaa.

Ehkä on tullut tietoiseksi homoudestaan, tai on sen salatakseen ryhtynyt ja pysynyt suhteessa kanssasi.

Mieheen ei tehoa raivoaminen. Siksi yritän puhua rauhallisesti, että en raivoamisella karkota miestä.

Mutta mitä luulette, miksi mies rupesi ylisosiaaliseksi ja yliavuliaaksi nähtyään 'salaa' että selailen netissä vaihtoautoja ja etuovi.comia? 

AP

Vierailija
24/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä sanoo, että takana täytyy olla nainen. Ehkä on, mutta varsin erikoinen seurustelu heillä on meneillään. Olen kysynyt mieheltä asiaa, ja hän kieltää että ketään naista olisi. En pääse tutkimaan miehen puhelinta, siinä on sormenjälkitunnistus. Miten saan selville?

Mies on tosiaan töissä arkena klo 8-16 ja KAIKEN muun ajan kotona eli en keksi muuta kuin netti- tai työpaikkaseurustelun.

Mies ei ole alkanut panostamaan töihin mennessä ulkonäköönsä, on ihan tavallinen farkut+ villapaita pukeutuminen töihin, ei käy parturissa useammin, ei aja partaa useammin, ei laita vahaa/lakkaa hiuksiin. Eli kohentuneella ulkonäöllä ei ainakaan yritä panostaa mahdolliseen uuteen ihastukseensa. 

Jos taas on pelkkä netti-ihastus niin millainen mies edes suunnittelee jättävänsä perheensä jonkin Tinder/Insta/facebook- tuttavuuden kanssa, kun 'seurustelu' perustuu muokattuihin valokuviin ja ehkä pikkutuhmiin chättäilyihin?

AP

Vierailija
25/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tuli toi homous mieleen.

Vierailija
26/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että takana täytyy olla nainen. Ehkä on, mutta varsin erikoinen seurustelu heillä on meneillään. Olen kysynyt mieheltä asiaa, ja hän kieltää että ketään naista olisi. En pääse tutkimaan miehen puhelinta, siinä on sormenjälkitunnistus. Miten saan selville?

Mies on tosiaan töissä arkena klo 8-16 ja KAIKEN muun ajan kotona eli en keksi muuta kuin netti- tai työpaikkaseurustelun.

Mies ei ole alkanut panostamaan töihin mennessä ulkonäköönsä, on ihan tavallinen farkut+ villapaita pukeutuminen töihin, ei käy parturissa useammin, ei aja partaa useammin, ei laita vahaa/lakkaa hiuksiin. Eli kohentuneella ulkonäöllä ei ainakaan yritä panostaa mahdolliseen uuteen ihastukseensa. 

Jos taas on pelkkä netti-ihastus niin millainen mies edes suunnittelee jättävänsä perheensä jonkin Tinder/Insta/facebook- tuttavuuden kanssa, kun 'seurustelu' perustuu muokattuihin valokuviin ja ehkä pikkutuhmiin chättäilyihin?

AP

Kyllähän siinä työpäivän aikana kerkeää vialla mitä eikä panostusta tarvitse jos on vanha tuttu eikä niihin vaatteisiin ihastuta. Ex ihastui töissä muhun, valehteli mulle ja naiselle en mutta ei se verkkareita ja t-paitaa vaihtanut smokkiin. Työpaikkaromanssit on aika yleisiä, mitä työtä mies tekee?

Ja kyllä jotkut ukot hullaantuu täysin vaikka pelkkään kuvana ja pariin huomionosoitukseen, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Miehet usein myös alkaa suhteen lopulla oikein ystävällisiksi ja huomioiviksi sen takia ettei vaan naiselle jää pahaa sanottavaa. Niillä on joku juttu että kaikkien täytyy pitää hyvänä jätkänä.

Sormenjälkitunnistuksen jotkut ovat saaneet auki miehen nukkuessa.

Vierailija
27/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kyllähän siinä työpäivän aikana kerkeää vialla mitä eikä panostusta tarvitse jos on vanha tuttu eikä niihin vaatteisiin ihastuta. Ex ihastui töissä muhun, valehteli mulle ja naiselle en mutta ei se verkkareita ja t-paitaa vaihtanut smokkiin. Työpaikkaromanssit on aika yleisiä, mitä työtä mies tekee?

Ja kyllä jotkut ukot hullaantuu täysin vaikka pelkkään kuvana ja pariin huomionosoitukseen, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Miehet usein myös alkaa suhteen lopulla oikein ystävällisiksi ja huomioiviksi sen takia ettei vaan naiselle jää pahaa sanottavaa. Niillä on joku juttu että kaikkien täytyy pitää hyvänä jätkänä.

Miten sormijälkitunnistuksen saa auki miehen nukkuessa? Siihen kun tarvitaan se miehen sormi ja mies herää jos sormesta ottaa kiinni ja laittaa puhelinta vasten.

Vierailija
28/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kamalaa huomata tuhlanneensa vuosia tyhmään mieheen. Kukaan järkevä ei sanoisi vakip *llujuttuja.

Sinuna rupeaisin tekemään eroa.

Ja siihen, mitä tulee miehen lähtemiseen, niin empii sen takia, koska palvelu kotona toimii hyvin.

Vierailija
29/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies puhuu, että ollaan kämppissuhteessa niin siihen ei kuulu vakituinen seksi. Kämppissuhteessa oleminen tarkoittaa juuri sitä, että ei ole seksiä mutta asutaan yhdessä.

Sano tämä miehellesi. Ja jos vielä ehdottaa niin ei, ei mitään seksiä, ei mitään pussientyhjennystä sinun kanssasi tässä tilanteessa.

Tuli myös mieleeni, että mies ei halua laittaa eroa vireille koska haluaa säilyttää kasvonsa. Odottaa sinun tekevän aloitteen.

Sinuna en pelkästään selailisi ja jättäisi näitä sivuja miehen näkyville. Alkaisin puhua, normaalilla äänellä, että katselen tässä asuntoa/autoa/lainamahdollisuutta jne. kun kerran sinä haluat erota. Että täytyyhän minun alkaa valmistella asioita.

Jospa mies sitten alkaisi puhua mitä mieltä siitä on.

Voit varautua taas siihen mielistelyyn jos aika ei ole vielä kypsä miehen erota. Mikä siellä eroajatuksen takana sitten onkin.

Samoin tuli mieleeni toinen nainen, saattaa olla joku tuttukin, siksi ei tarvitse miehen muuttua ja pystyy pitämään yhteyttä työaikana ja kotona ollessa.

Jos tuntevat toisensa hyvin ennestään ei tarvitse soidinmenoja ja treffailuja.

Vierailija
30/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastua voi uudestaan! Se vaatii kyllä molempien panostuksen. Kun meillä "loppui rakkaus" hain kirjastosta muutaman aihetta käsittelevän kirjan ja niiden neuvoilla päästiin eteenpäin. Jos kumpikin haluaa, voitte rakastua uudestaan.

Vierailija
31/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mies haluaa sinut hakemaan eroa. Eli hän tuli onnelliseksi kun näki että etsit itsellesi asuntoa. Hän ei itse jaksa, viitsi hakea eroa, mutta tekee kaiken muun jotta sinulla olisi huono olo kotona.

Miehet harvemmin hakee eroa itse, vaan se on yleensä nainen joka hakee eron. Se on vaikea, se on hankalaa ja joutuu maksamaan. Siksi se on helpompaa kun vaimo sen hoitaa hänen puolesta.

Et tule samaan selville mitään jos mies ei halua itse kertoa, ja miehet eivät pelaa samoilla säänöillä kuin naiset. Ne ei  anna merkkejä, ne kertoo asian niin kuin se on. Sinun miehesi on sanonut että haluaa eron, niin silloin hän haluaa eron.

Jos minä olisin sinä, niin etsisin sitä asuntoa rauhassa. Varaisin ajan Lastenvalvojalle. Ja, kun kaikki on valmista, niin jättäisin erohakemuksen. Antaisin sen tulla postissa ja muuttaisin pois. Älä itseäsi riko roikkumalla semmoisessa suhteessa jossa olisit vain vakipano. Sinä anasaitset enemmän. Älä myöskään mieti sen enenmpää mitä se iloisuus tarkoittaa, se syö vaan mieenterveyttä. Miehesi haluaa eron ja käyttäytyy juuri niin. 

Tsemppiä! 

Vierailija
32/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä dä odotat tulevaisuudelta miehen kanssa, joka kutsuu sua vakipanoksi?

Eihän tollasta voi unohtaa, älä ole kynnysmatto.

Vierailija
33/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin tilanteesta jo ainakin ystäville ja vanhemmille. Ja todellakin lopetettaisiin miehen vaateiden pesun ja kaiken muun palvelun. Saisi myös muuttaa vierashuoneeseen nukkumaan, kunnes uudet asumisjärjestelyt tulevat ajankohtaiseksi.

Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
34/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies puhuu, että ollaan kämppissuhteessa niin siihen ei kuulu vakituinen seksi. Kämppissuhteessa oleminen tarkoittaa juuri sitä, että ei ole seksiä mutta asutaan yhdessä.

Sano tämä miehellesi. Ja jos vielä ehdottaa niin ei, ei mitään seksiä, ei mitään pussientyhjennystä sinun kanssasi tässä tilanteessa.

Tuli myös mieleeni, että mies ei halua laittaa eroa vireille koska haluaa säilyttää kasvonsa. Odottaa sinun tekevän aloitteen.

Sinuna en pelkästään selailisi ja jättäisi näitä sivuja miehen näkyville. Alkaisin puhua, normaalilla äänellä, että katselen tässä asuntoa/autoa/lainamahdollisuutta jne. kun kerran sinä haluat erota. Että täytyyhän minun alkaa valmistella asioita.

Jospa mies sitten alkaisi puhua mitä mieltä siitä on.

Voit varautua taas siihen mielistelyyn jos aika ei ole vielä kypsä miehen erota. Mikä siellä eroajatuksen takana sitten onkin.

Samoin tuli mieleeni toinen nainen, saattaa olla joku tuttukin, siksi ei tarvitse miehen muuttua ja pystyy pitämään yhteyttä työaikana ja kotona ollessa.

Jos tuntevat toisensa hyvin ennestään ei tarvitse soidinmenoja ja treffailuja.

Ei ole enää minulla tarkoitusta ylläpitää intiimiä elämää hänen kanssaan kämppisliitossa.  Tuo yksi kerta oli niin kamala. Omaa tyhmyyttäni siihen suostuin, kun mies sanoi että 'enkö voi helpottaa hänen oloaan, kaksi kättä kun ei ole sama asia'. Eli tuon kommentein perusteella tuskin on miehellä intiimiä sivusuhdetta, vai?

Ehdotin myös miehelle, että kämppissuhteessa ei tarvitse keskustella muuta kuin arjen pakolliset asiat. Ja että en halua keskustella hänen kanssaan mitään small talkia vaan ollaan sitten kämppiksiä eikä jutustella niitänäitä, naureta yhdessä jne. Mies suuttui raivokkaasti tästä. 

En ole enää mennyt miehen kanssa samaan aikaan saunaan. Eilen lämmitin saunan itselleni ja menin yksin saunaan. Olin aivan äimistynyt, kun mies tuli 10 minuutin päästä perässäni löylyyn ihan normaalin oloisena ja mukavia jutellen. Olin lauteilla selällään maaten ja mieskin kävin lauteille selälleen maaten niin että hänen päänsä oli 2cm päässä pepustani! Olin aivan hölmistynyt! Olin hölmistynyt että tulee oma-aloitteisesti löylyyn kanssani, koin ensimmäistä kertaa olevani kiusaantunut yhteisestä alastomuudesta ja sitten vielä laittaa päänsä lähes peppuuni kiinni. Eikö kämppisliitossa tällainen kuulosta oudolta miehen toiminnalta? Hyväksyisittekö te tällaisen kämppisliitossa, joka on vielä miehen tahdosta kämppisliitto?

AP

Vierailija
35/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mies haluaa sinut hakemaan eroa. Eli hän tuli onnelliseksi kun näki että etsit itsellesi asuntoa. Hän ei itse jaksa, viitsi hakea eroa, mutta tekee kaiken muun jotta sinulla olisi huono olo kotona.

Miehet harvemmin hakee eroa itse, vaan se on yleensä nainen joka hakee eron. Se on vaikea, se on hankalaa ja joutuu maksamaan. Siksi se on helpompaa kun vaimo sen hoitaa hänen puolesta.

Et tule samaan selville mitään jos mies ei halua itse kertoa, ja miehet eivät pelaa samoilla säänöillä kuin naiset. Ne ei  anna merkkejä, ne kertoo asian niin kuin se on. Sinun miehesi on sanonut että haluaa eron, niin silloin hän haluaa eron.

Jos minä olisin sinä, niin etsisin sitä asuntoa rauhassa. Varaisin ajan Lastenvalvojalle. Ja, kun kaikki on valmista, niin jättäisin erohakemuksen. Antaisin sen tulla postissa ja muuttaisin pois. Älä itseäsi riko roikkumalla semmoisessa suhteessa jossa olisit vain vakipano. Sinä anasaitset enemmän. Älä myöskään mieti sen enenmpää mitä se iloisuus tarkoittaa, se syö vaan mieenterveyttä. Miehesi haluaa eron ja käyttäytyy juuri niin. 

Tsemppiä! 

Minä en ikinä hakisi eroa jos mies haluaisi erota. Juurikin siksi että se on vaivalloista ja hakija maksaa kulut. Siinähän olisi naimisissa kanssani hamaan tappiin asti ja saisin vielä leskeneläkkeenkin, jos ei eroa haluavalle eron hakeminen maistu. Eikä pääsisi mieskään uusiin naimisiin.

Vierailija
36/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Miten sormijälkitunnistuksen saa auki miehen nukkuessa? Siihen kun tarvitaan se miehen sormi ja mies herää jos sormesta ottaa kiinni ja laittaa puhelinta vasten.

Sen voi varmistaa, ettei herää. Vaikkapa kemiallisesti. Sivusta, mutta omakohtaisesti koettuna.

Vierailija
37/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! 

Minä en ikinä hakisi eroa jos mies haluaisi erota. Juurikin siksi että se on vaivalloista ja hakija maksaa kulut. Siinähän olisi naimisissa kanssani hamaan tappiin asti ja saisin vielä leskeneläkkeenkin, jos ei eroa haluavalle eron hakeminen maistu. Eikä pääsisi mieskään uusiin naimisiin.

Pienestä se on kiinni toisilla tuo loppuelmän ja rakkauden määräytyminen, kun satasen oikeuskäsittelykuluissa nuukaillaan. Sivusta.

Vierailija
38/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kanssa, että oli iloinen kun SINÄ järjestelet sitä eroa etsimällä asuntoa ym. Että saa olla se "hyvä jätkä" niinkuin joku ylempänä sanoikin. 

Itse tuollaisessa tilanteessa luultavasti ottaisin todesta kämppisjutut, ja huolehtisin vain omista ja lasten asioista. Mies sais tehdä omat ruokansa (ja ostaa tarvikkeet) ja pyykätä vaatteensa ja tottakai muuttaisin toiseen huoneeseen nukkumaan, jos mahdollista. Mikään pano ei tosiaan kuulu kämppissuhteeseen. Miehesi on ääliö.

Vierailija
39/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää henkistä väkivaltaa, miehesi on sadisti. 

Miten voit haluta jatkaa tommoisen p-skiaisen kanssa? Eikö halveksunta jo vyöry yli kaiken muun tunteen?

Kiva tässä koronakriisin aikana kun koko perhe saa elää näin kivoissa tunnelmissa neljän seinän sisällä.

Vierailija
40/228 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia?

Teillähän on itse asiassa takana melko lyhyt liitto. Jos olette olleet yhdessä 15 vuotta ja lapset ovat jo teinejä, teillähän ei ole ollut kahdenkeskistä parisuhdeaikaa juuri ollenkaan.

Nyt on varmaankin miehellä kriisin paikka, kun lapset on isompia. Hän ehkä kokee, ettei tunne sinua tai itseään, eikä tiedä mitä haluaa. Varmaankin toivoo, että sinä puskisit kriisitilanteen johonkin päätökseen koska itse pelkää vastuunottoa.

Sinulle tilanne on hyvin epäreilu. Pariterapia ja yhdä myös yksilöterapia miehelle voisivat auttaa avaamaan solmuja.