Miten tämä eristäytyminen auttaa? Ei virus katoa
minnekään. Ollaan kuukausi poissa ihmisten ilmoilta, mutta virushan vaan odottaa.
Kommentit (63)
Näitä on hauska katsoa. Olen nähnyt mikroskoopilla, miten oman vereni valkosolut tuhosivat veriplasmasta hiivaa. Hienoa elokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ihmettelen käsienpesuhysteriaa. Ne vastapestyt kädethän on taas yhtä likaiset kun seuraavan kerran koskee jotain. Joten tämän tarkoitus lienee lähinnä psykologinen massanrauhoitteluun. Käsien hinkkaaminen antanee samanlaista hallinnantunnetta kuin vessapaperin hamstraaminen.
Miten niin yhtä likaiset? Paikassa A on virus ja paikassa B ei. Olet käynyt paikassa A ja peset kätesi heti sen jälkeen. Sitten menet paikkaan B. Ne paikasta A saadut pöpöt pestiin pois. Miten kädet olisivat yhtä likaiset paikassa B, jossa ei ole pöpöjä? Tällä hetkellä oletetaan, että ihan joka paikassa sitä koronaa ei vielä ole.
Ja kuinka saavutat täydellisen steriiliyden siinä käsienpesuvaiheessa? Siinähän joudut kaiketi avata ainakin vessan oven ja vesihanan saastaisilla käsillä, ennen sitä varsinaista pesuvaihetta. Sitten taas sulkea se saastainen hana ja avata vessan ovi, kädet on taas viruksessa ja kuljetat sen myös paikkaan B.
Voit käydä vaikka ihan itse kokeilemassa, kosketko samaan ovenkahvaan kun menet vessaan ja kun tulet sieltä pois? Myös vesihanan voi yleensä avata alapuolelta ja sulkea painamalla yläpuolelta. Näin jää käytännössä aina "vain" toinen puoli ovesta, hanasta, tms. saastuneeksi ja näitä paikkoja tietenkin voi siivota useammin.
Tietenkin on eri kahva oven sisäpuolella, mutta joku muuhan potentiaalisesti tautinen sitäkin on kähminyt aiemmin, jos ei nyt siitä ikiomasta vessasta puhuta. Moni ihminen kun viettää päivän aikana kuitenkin aikansa kodin ulkopuolella, kotiäitinä viihtyviä mammoja lukuunottamatta ja käsittääkseni kehoitus pestä käsiä vähän väliä koskee heitäkin.
Vastasin jo enkä tullut edes ajatelleeksi, että jotkut edelleen käyttäisivät muitakin kuin kotinsa vessoja. Tosiaan... Itse jäin etätöihin jo pari viikkoa sitten, mutta työnantaja oli kuulemma hankkinut toimistolle käsidesiä vessan ulkopuolelle, että käsien pesun jälkeen kun on koskenut kahvaan (johon toki kaikki koskevat vasta pestyillä käsillä, koska sisäpuolinen), niin voi vielä lutrata käsidesillä.
Mitä se virus ulko-oven kahvassa haittaa? Sehän jää ulos, en koske siihen kotona ollessa. Suoraan vessaan ja käsipesulle, ennen kuin koskee muuta. Vessan ovi on aina auki kissojen takia, kun olen pois kotoa, joten vessan oveen ei tarvitse koskea sinne mennessä.