G: Mikä tänään on ilahduttanut sinua?
Koetetaan edes yksi ketju saada aikaan tänään, jossa puhutaan hyvistä asioista. Palstalla kukkii aivan liikaa nyt haukkuminen, viha ja negatiivisuus, vaikka aivan valtion ylin johtokin vetoaa suomalaisiin positiivisuuden ja yhteishengen luomiseksi.
Minua ilahduttaa kaunis auringonpaiste ja ikkunalla kuikuileva kissani, joka tarkkailee kiihkeästi ulkona sirkuttavia pikkulintuja.
Aamupalalle paistamani foccacian rosmariininen tuoksu. Kävelylenkin odotus. Kummitytön hauska Whatsap-viesti.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lenkillä parveekkeella.
Painoin ympyrää ku kakolan pihalla.
Jos asut Suomessa, voisit kait sentään luonnossakin juosta, kunhan pidät turvaetäisyyttä muihin?
Tarpeeton riski.
Lenkillä huomasin ilokseni muitakin normaaleja ihmisiä jotka liikkuu ulkona. Aurinko lämmitti ja lenkkipolut kansoitettu, ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulenkillä koiran kanssa havahduin huomaamaan, että en kuule ääntä, johon aivoni olivat jo turtuneet. Olen asunut lähes koko ikäni alueilla, joiden yli Helsinki-Vantaalle laskeutuvat lentokoneet lentävät. Vaikka en ole reagoinut lentokoneiden ääniin aiemminkaan, nyt huomasin hiljaisuuden. Hiljaisuus tuntui tosi hyvältä, vaikka lentomelu ei ole häirinnyt mua ennenkään.
Oho, asutko Martsarissa? Asun itse Maltsussa. Joo, tuollaisiin ääniin turtuu kummasti. Sitten kun on vaikka kesällä mökillä, oikein aivot lepää siitä taustametelistä.
Ap
Olen asunut Martsarissakin, mutta nyt asun Pähkinärinteessä.
Veljeni soitti ja kertoi, että saavat pitkään toivomansa vauvan vaimonsa kanssa. Tämä on ilahduttanut minua eilisestä lähtien. Kaivoin omia lapsuuden satukirjojani ja lasteni kirjoja valmiiksi, vien heille sitten, kun ehdin (juu, saavat olla laatikossa vähintään sen 2 vk, ettei pinnoilta tartu mitään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut Suomessa, voisit kait sentään luonnossakin juosta, kunhan pidät turvaetäisyyttä muihin?
Tarpeeton riski.
No eikä ole. Kuntoa ja mielenterveyttä kannattaa aina huoltaa. Jos sivuutat ihmiset vähintään parin metrin etäisyydeltä, etkä pysähdy juttelemaan, niin ei sulla ole mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeton riski.
No eikä ole. Kuntoa ja mielenterveyttä kannattaa aina huoltaa. Jos sivuutat ihmiset vähintään parin metrin etäisyydeltä, etkä pysähdy juttelemaan, niin ei sulla ole mitään hätää.
No nyt on puoli kämppää imuroitu ja pölyt pyyhitty.
Ei viitsitä nyt tätäkin ketjua muuttaa kinaksi siitä, mikä kunkin mielestä on riitävää varomista.
Thl ei ohjeista lopettamaan liikkumista, se on tärkeää jo peruskunnon ja vastustuskyvyn ylläpitämiseksikin. Ulkona saa liikkua, kun pitää turvallista etäisyyttä ja välttää väentungoksia.
Jos jollain on vakavia perussairauksia, ihan ok olla vielä sitäkin varovaisempi. Se on jokaisen oma valinta, kunhan ei sitten motkota muille, jotka pysyvät perussuosituksissa. Jos sinulla on tilaa parvekkeella juosta, juokse hyvä ihminen! Fyysinen rasitus on hyväksi terveelle ihmiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulenkillä koiran kanssa havahduin huomaamaan, että en kuule ääntä, johon aivoni olivat jo turtuneet. Olen asunut lähes koko ikäni alueilla, joiden yli Helsinki-Vantaalle laskeutuvat lentokoneet lentävät. Vaikka en ole reagoinut lentokoneiden ääniin aiemminkaan, nyt huomasin hiljaisuuden. Hiljaisuus tuntui tosi hyvältä, vaikka lentomelu ei ole häirinnyt mua ennenkään.
Oho, asutko Martsarissa? Asun itse Maltsussa. Joo, tuollaisiin ääniin turtuu kummasti. Sitten kun on vaikka kesällä mökillä, oikein aivot lepää siitä taustametelistä.
Ap
Olen asunut Martsarissakin, mutta nyt asun Pähkinärinteessä.
Juu, kyllähän sielläkin normioloissa kuuluu lentokoneiden ääntä. Meillä täällä oli enemmänkin mökää vielä 90-luvulla, nyt ovat lähestymisväylät siirtyneet hiukan pohjoisemmas.
Mutta muuta liikenteen ääntähän täällä kyllä piisaa. Paitsi tosiaan nyt on selvästi hiljaisempaa, siitä kelpaa nauttia vaikka pikkulintujen laulua kuunnellen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Veljeni soitti ja kertoi, että saavat pitkään toivomansa vauvan vaimonsa kanssa. Tämä on ilahduttanut minua eilisestä lähtien. Kaivoin omia lapsuuden satukirjojani ja lasteni kirjoja valmiiksi, vien heille sitten, kun ehdin (juu, saavat olla laatikossa vähintään sen 2 vk, ettei pinnoilta tartu mitään).
Mahtavaa! Onnea veljellesi ja vaimolleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Että rakastamme miesystäväni kanssa toisiamme vaikkemme nyt voikaan tavata <3
Lämmitävä viesti. Pieni kaipuukin on vain ihana tunne, kunhan ei tule kova ikävä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperoni oppi tänään uuden sanan. Tompu. Ok, ei ihan ole oikein se, mutta ymmärsimme kyllä, mitä hän tarkoittaa, koska samalla nauraa harvahampaisella suulla ja järsii tomaattia. Tompuhan se 😁
Minunkin taaperoni oppi uuden sanan järsiessään porkkanaa: Muu.
Onhan muu joku sana? 😂Mulle? Minä? Mä? 😍
-Otatko vielä muuta? Meillä vauveli toisti:- Muu, muu! kun halusi muuta ruokaa!
Vein iäkkäälle naapurille kaupasta ostoksia, tuli auttamisesta hyvä mieli. Kaksi kassia ruokaa ja juu sitä vessapaperiakin löytyi, hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperoni oppi tänään uuden sanan. Tompu. Ok, ei ihan ole oikein se, mutta ymmärsimme kyllä, mitä hän tarkoittaa, koska samalla nauraa harvahampaisella suulla ja järsii tomaattia. Tompuhan se 😁
Hyviä arvauksia kaikki. Pitäisi joskus tehdä se vauva-suomi-vauva sanakirja.
Ette muuten arvaa, mitä tarkoittaa rali-rali... ?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vein iäkkäälle naapurille kaupasta ostoksia, tuli auttamisesta hyvä mieli. Kaksi kassia ruokaa ja juu sitä vessapaperiakin löytyi, hih.
Hyvä sinä!
Löytyy sitä vessapaperia aina välillä, mutta yleensä yhtä ainoaa laatua. Se tietysti riittää, mutta vähän hassua, jos sitä vieläkin joku hamstraa.
Ap
Aikuinen poikani soitti pitkästä aikaa ja huolehti meidän vanhusten voinnista. Kehoitti tilaamaan netin kautta kotiin ruokaa, ettemme lähde kauppaan. Niin teemmekin. Hän on vähän jörrikkä, mutta rakkaus kuului sanojen välistä, vaikka hän puhuikin vain asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä!
Löytyy sitä vessapaperia aina välillä, mutta yleensä yhtä ainoaa laatua. Se tietysti riittää, mutta vähän hassua, jos sitä vieläkin joku hamstraa.
Ap
Mitä? Eikö kaikilla ole olkkarissa vessapaperipakkauksista rakennettua kiinanmuuria sisustuselementtinä?!!
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen poikani soitti pitkästä aikaa ja huolehti meidän vanhusten voinnista. Kehoitti tilaamaan netin kautta kotiin ruokaa, ettemme lähde kauppaan. Niin teemmekin. Hän on vähän jörrikkä, mutta rakkaus kuului sanojen välistä, vaikka hän puhuikin vain asiaa.
Ihana! Niin minunkin (vielä kotona asuva) parikymppinen esikoiseni tuossa sanoi, että ei hän omasta puolestaan olisi tartunnoista huolissaan, mutta entäs me? Halasin ja sanoin, että ollaan miehen kanssa vasta vähän yli viisikymppisiä ja perusterveitä, että meilläkään ei pitäisi olla mitään hätää, mutta kiitos huolenpidosta 😘
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä!
Ap
Mitä? Eikö kaikilla ole olkkarissa vessapaperipakkauksista rakennettua kiinanmuuria sisustuselementtinä?!!
😂Nyt repesin. Jep. Juuri sellainen niistä pitää rakentaa. Mahdollisimman näkösälle!
Ap
Osasin tehdä nettitilauksen kaupasta ja keskiviikkona se tuodaan oven taakse. Oppimisen iloa on suurta näin vanhanakin. Olen riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä arvauksia kaikki. Pitäisi joskus tehdä se vauva-suomi-vauva sanakirja.
Ette muuten arvaa, mitä tarkoittaa rali-rali... ?
Ap
Auto? Koliseva kuorma-auto?
Että rakastamme miesystäväni kanssa toisiamme vaikkemme nyt voikaan tavata <3