Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä tänään on ilahduttanut sinua?

Vierailija
22.03.2020 |

Koetetaan edes yksi ketju saada aikaan tänään, jossa puhutaan hyvistä asioista. Palstalla kukkii aivan liikaa nyt haukkuminen, viha ja negatiivisuus, vaikka aivan valtion ylin johtokin vetoaa suomalaisiin positiivisuuden ja yhteishengen luomiseksi.

Minua ilahduttaa kaunis auringonpaiste ja ikkunalla kuikuileva kissani, joka tarkkailee kiihkeästi ulkona sirkuttavia pikkulintuja.

Aamupalalle paistamani foccacian rosmariininen tuoksu. Kävelylenkin odotus. Kummitytön hauska Whatsap-viesti.

Kommentit (412)

Vierailija
21/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa tallusti syliin niin, että nosti etutassut jaloilleni ja puski poskeani samalla kehräten. ♥ Hällä on hyvä olla, joten niin myös minulla.

PS. Ykkösen lapsen "tompu" oli ihana.

Eikös! En ole mikään fanaattinen kissaihminen, mutta tuo viime kesänä ostamani kissa on ehkä paras ikinä tekemäni ratkaisu. On hiukan alle vuoden ikäinen ja aika pentu vielä.

Aivan älyttömän mukava lemmikki. Välillä katti sinkoilee korvat luimussa pitkin huushollia, luulee vissiin metsästävänsä suurriistaa.

Ja välillä loikoo lötkönä kehräämässä sylissä.

Ap

Kissat osaa olla hassuja. Mulla on tällä hetkellä kaksi kissanpentua ja koiranpentu. Kissat tykkää painia sen verran rajusti, että itku tulee välillä. Kun koira kuulee kissan parkaisun se juoksee väliin ja erottaa riitapukarit toisistaan. Oikeen odottaa vieressä tomerana kunnes molemmat rauhoittuu.

Vierailija
22/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lukea uudelleen amerikkalaisen Rex Stoutin Nero Wolfe-kirjoja. Tosi hauskasti kirjoitettua tekstiä. Suosittelen kaikille dekkarien ystäville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa tallusti syliin niin, että nosti etutassut jaloilleni ja puski poskeani samalla kehräten. ♥ Hällä on hyvä olla, joten niin myös minulla.

Eikös! En ole mikään fanaattinen kissaihminen, mutta tuo viime kesänä ostamani kissa on ehkä paras ikinä tekemäni ratkaisu. On hiukan alle vuoden ikäinen ja aika pentu vielä.

Aivan älyttömän mukava lemmikki. Välillä katti sinkoilee korvat luimussa pitkin huushollia, luulee vissiin metsästävänsä suurriistaa.

Ap

Kissat osaa olla hassuja. Mulla on tällä hetkellä kaksi kissanpentua ja koiranpentu. Kissat tykkää painia sen verran rajusti, että itku tulee välillä. Kun koira kuulee kissan parkaisun se juoksee väliin ja erottaa riitapukarit toisistaan. Oikeen odottaa vieressä tomerana kunnes molemmat rauhoittuu.

Eikä! Aika hauskaa, miksiköhän se noin toimii... varmasti hauska näky. Hyvä, että toimii erotuomarina .

Ap

Vierailija
24/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulenkillä koiran kanssa havahduin huomaamaan, että en kuule ääntä, johon aivoni olivat jo turtuneet. Olen asunut lähes koko ikäni alueilla, joiden yli Helsinki-Vantaalle laskeutuvat lentokoneet lentävät. Vaikka en ole reagoinut lentokoneiden ääniin aiemminkaan, nyt huomasin hiljaisuuden. Hiljaisuus tuntui tosi hyvältä, vaikka lentomelu ei ole häirinnyt mua ennenkään. 

Oho, asutko Martsarissa? Asun itse Maltsussa. Joo, tuollaisiin ääniin turtuu kummasti. Sitten kun on vaikka kesällä mökillä, oikein aivot lepää siitä taustametelistä.

Ap

Vierailija
25/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ilahdutti että eiliseltä oli jäänyt paljon enemmän kaljaa kuin arvelin. Ei mitään kiirettä kauppaan. Iltaan mennessä haen kuitenkin lisää että pysyy edes jokin fiilis yllä.

M

Vierailija
26/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kylppärin vetolaatikosta avaamattoman kylpyvaahtopullon ja lojuin puoli tuntia kylvyssä nauttimassa! Välistä ammeen pesu vähän kyllästyttää ja mietin, oisko järkevää kantaa se sorttiin, mutta on se usein aika luksusta maata lämpimässä vaahtokylvyssä.

Vierailija
27/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ja suruista kärsinyt äiti oli tänään hyvällä mielellä. Oli saanut istutettua kukkia ja esitteli niitä.

Vierailija
28/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äidille ja hänellä oli kaikki hyvin. Oli mainiolla tuulellakin. Huojentavaa.

Vierailija
29/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi on tänään v-ttuillut sata vuotta vanhoista asioista.

Vierailija
30/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tärkeää, ettei tarvitse huolehtia iäkkäistä vanhemmista. Minulla on molemmat jo yhdeksänkymppisiå ja laitoshoidossa, koska ovat dementoituneita. Ei ole asiaa mennä katsomaan nyt, olisivat aika kaukanakin. Mutta pieni huoli on koko ajan.

Ap

Vierailija
31/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lenkillä parveekkeella.

Painoin ympyrää ku kakolan pihalla.

Vierailija
32/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lopultakin pääsee vauva-palstan spämmääjistä eroon.

Vierailija
33/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lykännyt päiviä siivoamista, mutta äsken sain tartuttua toimeen ja nyt on taas ihanan siistiä. Juon kahvia ja rentoudun.

Vierailija
34/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lykännyt päiviä siivoamista, mutta äsken sain tartuttua toimeen ja nyt on taas ihanan siistiä. Juon kahvia ja rentoudun.

Auts! Niin olen minäkin lykännyt. Hei, nyt taidan tarttua imurin varteen. Palataan asiaan myöhemmin, kiitos vinkistä ja kimmokkeesta!

Ap, joka siivoaa nyt, jatkakaa muut ketjua ja pliis tosiaan siis iloisissa merkeissä

Vierailija
35/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut laulaa. Täällä monta talitinttiä pitää yhteiskonserttia. Kuuluu alkuperäistä ti-ti-tyy:tä ja sitten muunnoksia siitä, kuten ti-ti-tyy-ti tai ti-ti-tyy-ti-ti tai tityy tityy tai tyy-ti-ti

Vierailija
36/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperoni oppi tänään uuden sanan. Tompu. Ok, ei ihan ole oikein se, mutta ymmärsimme kyllä, mitä hän tarkoittaa, koska samalla nauraa harvahampaisella suulla ja järsii tomaattia. Tompuhan se 😁

Minunkin taaperoni oppi uuden sanan järsiessään porkkanaa: Muu.

Onhan muu joku sana? 😂

Vierailija
37/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lenkillä parveekkeella.

Painoin ympyrää ku kakolan pihalla.

Jos asut Suomessa, voisit kait sentään luonnossakin juosta, kunhan pidät turvaetäisyyttä muihin?

Vierailija
38/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että anoppi oli klo 8 laittanut WA: ssa pari ihanaa viestiä, joissa kertoi arvostavansa minua naisena ja ihmisenä ja muuta kivaa henkilökohtaista, positiivista. Hän on todella kultainen ihminen.

Vierailija
39/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaperoni oppi tänään uuden sanan. Tompu. Ok, ei ihan ole oikein se, mutta ymmärsimme kyllä, mitä hän tarkoittaa, koska samalla nauraa harvahampaisella suulla ja järsii tomaattia. Tompuhan se 😁

Minunkin taaperoni oppi uuden sanan järsiessään porkkanaa: Muu.

Onhan muu joku sana? 😂

Mulle? Minä? Mä? 😍

Vierailija
40/412 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikä! Aika hauskaa, miksiköhän se noin toimii... varmasti hauska näky. Hyvä, että toimii erotuomarina .

Ap

Mietin syyksi sitä, että koira on ihan paras kaveri ikinä toisen kissan kanssa. Ne ei siis aluksi oikein tulleet toimeen (kissat eivät olleet koskaan nähneet koiraa eikä koira kissaa) kunnes toinen kissoista innostui leikkimään koiran kanssa jahtileikkiä. Siitä asti ne ovat olleet kuin paita ja peppu. Ehkä koira haluaa suojella ystäväänsä, mutta tekee sen silti nätisti myös toisen kissan kannalta. Ja kyllä hekin puskevat toisiaan ja nukkuvat vierekkäin.

Ihana kun kaikki kolme tulevat toimeen keskenään. ♥ Vaikka aluksi kyllä jännitti, että mitenköhän tässä käy niin loppujen lopuksi kaikki kääntyi hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme