Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mielellä nyt, kun huomenna jatkuu taas kotikoulu?

Vierailija
22.03.2020 |

?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan välillä jotain positiivistakin palautetta kaiken tän negan joukkoon. Viime viikko sai minut äitinä arvostamaan opettajien työtä yhä enemmän. Kiitokset kaikille Suomen opettajille, kun huolehditte meidän kullanmuruistamme myös näinä vaikeina aikoina. Teette erittäin tärkeätä työtä. Ihanaa oli saada myös opettajalta henkilökohtaista viestiä, jossa hän kannusti lastani ja sanoi ikävöivänsä tätä. Kyllä meillä on loisto-opettajat.

Näin on. Totta joka sana! Myös lapseni ikävöi opettajaansa, ja siitä olen vain iloinen, en mustasukkainen. Lapseni osaa kiintyä ja ilmaista sen.

Vierailija
62/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa , kun lapset menevät huomenna kouluun saa katsella

rauhassa elokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaa Beeee Ceeee, kissa kävelee... Kuulostaa kivalta.

Vierailija
64/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkoulun rehtori kertoi Wilmaviestissään, miten ikävöi oppilaitaan... En usko, että oppilailla on ikävä...

Ja juu, on ihan jees tän etäkoulun jatkuminen, 7 ja 9 luokkalaiset ovat mukana tunneilla eikä nytkään niitä tarvi paapoa.

Vierailija
65/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sujuu, ekaluokkalainen tekee tehtävät, jotka opettaja laittaa heti aamulla wilmaan. Toki minä kerron tehtävät lapselle mutta ohjausta hän ei juurikaan tarvitse. Ihmettelen mitä tekevät kaiket päivät koulussa kun esim matikan tehtävänä ollut aukeama oli perjantaina tehty 10 minuutissa.

Matematiikassa saattaa välkympi oppilas tehdä kolme aukeamaa oppitunnilla. Hän oppii tällä tavalla hyväksi mekaaniseksi laskijaksi. Hän ei välttämättä kuitenkaan ymmärrä, mitä eri asiat tarkoittavat, eikö osaa soveltaa oppimaansa. 10:n oppilaalla saattaa mennä sormi suuhun, kun pitäisi käsityötunnilla mitata laudasta 20 cm ja metallimitan asteikko on millimetreissä. Hyvä opettaja tekee tunneilla muutakin kuin laittaa oppilaat tekemään kirjan tehtäviä.

Matematiikka on paljon muutakin kuin mekaanista laskemista. Esittämäsi tilanne voisi hyvin olla matematiikan kirjan tehtävänä.

t. matikan ope

Vierailija
66/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan välillä jotain positiivistakin palautetta kaiken tän negan joukkoon. Viime viikko sai minut äitinä arvostamaan opettajien työtä yhä enemmän. Kiitokset kaikille Suomen opettajille, kun huolehditte meidän kullanmuruistamme myös näinä vaikeina aikoina. Teette erittäin tärkeätä työtä. Ihanaa oli saada myös opettajalta henkilökohtaista viestiä, jossa hän kannusti lastani ja sanoi ikävöivänsä tätä. Kyllä meillä on loisto-opettajat.

Kaikille? En ole kiittämässä lapseni opettajaa siitä ettei opeta. Kiusaamiseenkaan ei koulussa puuttunut joten se huolenpitokin vähän arvelluttava väite.

Vierailija
67/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sujuu, ekaluokkalainen tekee tehtävät, jotka opettaja laittaa heti aamulla wilmaan. Toki minä kerron tehtävät lapselle mutta ohjausta hän ei juurikaan tarvitse. Ihmettelen mitä tekevät kaiket päivät koulussa kun esim matikan tehtävänä ollut aukeama oli perjantaina tehty 10 minuutissa.

Lapsellani on jotain keskittymisvaikeuksia. Olen vasta nyt huomannut miten pahasta ongelmasta onkaan kyse. Koulussa saattaa matikassa mennä vain puolisivua eteenpäin ja nyt kun koko päivän kotona etenee kuin vettä vain.

Läksyt nyt muutenkin mennyt aina hyvin mutta se mitä vauhtia on nämä päivät mennyt on aivan huima verrattuna mitä ennen oli.

Luokka ei ole iso, vähän reilu 20 oppilasta.

Viime vuonna jo koitin keskustella luokan opettajan kanssa tästä kun ongelma vain hänen luokassaan, ei kotona eikä tukiopetuksessa. Hän ei suostunut vastaamaan.

Joillekin lapsille on aivan mahdotonta keskittyä, kun ympärillä on liikaa ärsykkeitä. Lapsesi luokassa niitä on yli 20, eli kaikki luokkakaverit. Kun ärsykkeet poistetaan ympäriltä, eli oppilas on pienessä ryhmässä, pystyy lapsi keskittymään. Lapsesi saa varmasti adhd diagnoosin, jos vain haluat tutkituttaa hänet. Saattaisi olla lapsesi pelastus, koska sitten hän saisi koulussakin enemmän tukea ongelmiinsa.

En lähde lapselleni mitään diagnoosia hakemaan etenkin nyt kun olen huomannut miten nopea hän oikeasti on oppimaan. Ongelma kun on ainostaan omassa luokassa eikä lapsen elämässä muuten.

Vierailija
68/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on jotain keskittymisvaikeuksia. Olen vasta nyt huomannut miten pahasta ongelmasta onkaan kyse. Koulussa saattaa matikassa mennä vain puolisivua eteenpäin ja nyt kun koko päivän kotona etenee kuin vettä vain.

Läksyt nyt muutenkin mennyt aina hyvin mutta se mitä vauhtia on nämä päivät mennyt on aivan huima verrattuna mitä ennen oli.

Luokka ei ole iso, vähän reilu 20 oppilasta.

Viime vuonna jo koitin keskustella luokan opettajan kanssa tästä kun ongelma vain hänen luokassaan, ei kotona eikä tukiopetuksessa. Hän ei suostunut vastaamaan.

Joillekin lapsille on aivan mahdotonta keskittyä, kun ympärillä on liikaa ärsykkeitä. Lapsesi luokassa niitä on yli 20, eli kaikki luokkakaverit. Kun ärsykkeet poistetaan ympäriltä, eli oppilas on pienessä ryhmässä, pystyy lapsi keskittymään. Lapsesi saa varmasti adhd diagnoosin, jos vain haluat tutkituttaa hänet. Saattaisi olla lapsesi pelastus, koska sitten hän saisi koulussakin enemmän tukea ongelmiinsa.

Ei mun lasta ärsytetä. Hän on kaikkien kaveri.

Ei tuossa puhuttu mitään ärsyttämisestä vaan ärsykkeistä. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
69/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole KOTIKOULUA, vaan ETÄOPISKELUA. Ymmärtäkää ero, ihmiset.

Vierailija
70/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rankkaa, mutta sujuu joten kuten. Lukiolaisen puolesta olen hivenen huolissani. Ei ymmärrä vielä, että nyt pitäisi todellakin lukea paljon kotona. Alakoululaista taas joutuu paljon auttamaan. Kahden yläkoululaisen kanssa on vähän helpompaa. Toivittavasti tautiriski helpottaa ja pääsemme taas normaaliin, viimeistään ensi syksynä.

Arvostan perinteistä koulua todella paljon ja olen todella tyytyväinen, kun voimme palata normaaliin tästä etäkoulusta.

Vierailija
71/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiolainen opiskeli viime viikolla aamusta iltaan.

Vierailija
72/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se, että lapsi käy tavallista koulua, tuntuu nyt luksusajatukselta. Milloin mahtaa jatkua sellaisena. Ja miten käy kevään todistusten? Tämä kotikouluhan tulee jatkumaan kevään loppuun aivan tuosta vain.

Vierailija
73/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskittymisongelmainen ekaluokkalainen. Oppimisessa sinänsä ei ongelmia, mutta meluisassa luokassa ei ole oikein pystynyt tekemään mitään. Kotona tehtävät sujuvat paljon nopeammin. Voisin jatkossakin pitää hänet vaikka päivän viikossa kotiopetuksessa.

Vierailija
74/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oikeasti ärsyttää nämä vanhemmat, joiden asenne on: "Yhyy, minulla on kotona yksi tai kaksi lasta, eivätkä he yhtään tottele, mutta koulun pitää kyllä pitää heidät kurissa ja saada tekemään hommat mallikkaasti."

Minulla on siellä koulussa tavallisesti vastuullani vähintään parikymmentä lasta näiden parin lapsen lisäksi. Pidän kyllä heidät kurissa ja hommat hoidetaan, mutta se on ihan järkyttävää vääntöä näiden lasten kanssa, joille ei ole asetettu kotona rajoja.

Vanhemmilla on lisäksi paljon enemmän keinoja käytettävissä, kuin opettajalla. Vanhemmat voivat hyvin helposti rajoittaa ruutuaikaa, kun hommat eivät suju, luvata mukavia palkintoja, kun hommat sujuvat, yms, yms. Opettajilla keinoina on lähinnä kasvatuskeskusteluun tai jälki-istuntoon määrääminen.

Nyt olisi hyvä hetki lepsujen vanhempien vähän ryhdistäytyä, eikä pakoilla vastuuta lähettämällä lapset minun hoivaani.

T. Ope

Ammatinvalintakysymys. Älä kitise siellä. Naurettavaa tämä opettajien jatkuva valitus samalla kun kaupan, tarhan ja sairaanhoidon henkilökunnalle jatkuvasti hoetaan että itsepä sinne töihin meni.

Eikö lapsesi osaa opiskella etänä? Auta. Opettajalla saattaa olla 20 oppilasta . Lapsi tekee koulutehtävät ja ellei osaa niin soittaa opettajalle tai sinä autat sopivassa kohtaa jos oot kotona. Myönteinen asenne niin koulukin sujuu.

Vierailija
75/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tykkään, mutta en tykkää siitä, että opettajat kerää lasten numeroita ja aikovat soitella. Haluaisin rauhan kotona opiskeluun.

76/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi sana HYI!

hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!

Vierailija
77/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten tykkään, mutta en tykkää siitä, että opettajat kerää lasten numeroita ja aikovat soitella. Haluaisin rauhan kotona opiskeluun.

Erikoista touhua.

Vierailija
78/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin menee. Jopa niin hyvin, että olen ajatellut tehdä tästä pysyvän käytännön. Koulussa menee vain turhaan aikaa hukkaan, kun odotellaan, että niiden viiden inkluusio-oppilaan pelleilytuokio loppuu. Koulussa 6 tuntia vastaa kotiopetuksessa yhtä tuntia.

Tää on niin totta.

Vierailija
79/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin menee. Jopa niin hyvin, että olen ajatellut tehdä tästä pysyvän käytännön. Koulussa menee vain turhaan aikaa hukkaan, kun odotellaan, että niiden viiden inkluusio-oppilaan pelleilytuokio loppuu. Koulussa 6 tuntia vastaa kotiopetuksessa yhtä tuntia.

Mä oon erityislapsen vanhempana myös kironnut inkluusion syvimpään hel*ettiin. Ystäväni joka on opettajana, kertoi, että verrattuna kymmenen vuoden takaiseen, on "tehokasta" opetusaikaa alle puolet nykyisin. Suurin osa ajasta menee muutaman oppilaan rauhoittamiseen, riitojen selvittelyyn ja kaikkeen muuhun sellaiseen. Erkkaoppilaat siirrettiin tavallisiin luokkiin, mutta samalla henkilöstömäärällä jatkettiin tavallisissa kouluissa, vaikka tukea luvattiin lisätä. Moni avustaja sai kenkää samalla.

Oma lapseni ei ole näitä riehujia, vaan hyvin arka. Hän tarvitsisi lukemiseensa paljon tukea, mutta ei läytännössä saa tätä kuin yhden tunnin viikossa erityisopettajalta ja lisäksi yhden tunnin tukiopetusta. Muuten hän on aivan tuuliajolla. 28 oppilaan luokassa on vaikea pärjätä, kun siellä on noin 20 oppilasta koko ajan suuna päänä.

Onko Lukulumo tuttu?

Kannattaa tutustua, jospa siitä olisi iloa ja hyötyä lapselle: https://www.iltoppiminen.fi/uutiset/lukulumo-avautuu-kaikille/

Vierailija
80/133 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatku. Meidän pojat menee huomenna kouluun. En kestä tätä tilannetta enään. Toinen on tokalla ja toinen kolmannella. En saa heitä tekeen mitään kotona, "koska ei me olla koulussa".

Täh? Olisiko syytä hakeutua sossun piiriin?

Huostaanottoko tässä auttaisi?