Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sunnuntaiaamu, kuvaile Koronapäivän toimintaa!

Vierailija
22.03.2020 |

Aion nukkua vielä tunnin.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lapsen kanssa etsimässä pokemoneja lähitienoolta. Koko lähiö oli autio muutamaa koiranulkoiluttajaa lukuunottamatta. Päivälliseksi lihakeittoa, lihat on hautumassa ja ruisleipätaikina kohoamassa. Leppoisa sunnuntaiaamu.

Vierailija
22/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas uusia reseptejä eli lounaaksi borssikeittoa ja päivälliseksi osso bucoa.

Parhaimmat reseptit tallennetaan ja tehdään poikkeustilan jälkeenkin.

Eli päätimme poikkeustilan aikana tehdä lounaaksi ja päivälliseksi vain meiile uusia reseptejä. Arkena niin, että päivällistä lämmitetään seuraavan päivän lounaalla, ollaan siis etänä koulussa ja töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "päivystänyt" netissä ja tarkistanut koronatilastot.

Tein chart minderillä neulemallin ja kohta kaivetaan puikot ja langat esille.

Laskin kissat ulos.

Laitoin ruuat uuniin.

Kävin vaa'alla, mittasin verenpaineen.

Ulkona näyttää olevan todella kaunis ilma, mutta aika kylmä.

Tätä rataa.

Vierailija
24/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ideoita jakoon 😃

Meidän nuorimmainen ehdotti, että lauantaisin leivotaan ja uusilla netistä kaivetuilla resepteillä! Esikoinen ehdotti, että sunnuntaisin kokataan yhdessä jokin isompi uuniruoka, jota syödään myös ma-ti.

Ruokaa on kaapit täynnänsä, joten aineksia riittää ja kaupasta saa lisää.

Vierailija
25/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin joskus seitsemän jälkeen, selasin somea, katoin moniko on kommentoinu mun blogitekstejä ja mitä siellä on. Tarkoitus oli juosta lenkki aamusta aikaisin. Ehkä vois käydä juoksemassa sen tuolla kauempana tai sitten illalla joka on itselleni sopivin aika.

Tein pikakahvia ja söin pari palaa itsetehtyä leipää margariinilla. Laitoin syömiset yhteen appiin ylös kun yritän hallita painoa ja miksei tiputtaa pari kiloa.

Tänään varmaan muuten luen ja kokkaan taas kasvispastaa. Tuntuu, että on nälkä koko ajan kun ruoka on sitä samaa.

Vierailija
26/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri houkutteli avanto-uinnille. Oli niin järisyttävä kokemus eilen, että tänään uusiksi.

Sen jälkeen riittää energiaa pesuhuoneen jynssäämiseen putipuhtaaksi!

Vierailija
27/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kahdeksalta ja nyt lukenut ja syönyt aamiaista. Kohta töihin lomautuslappuja maanantaille valmistelemaan.

Vierailija
28/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja puuroa, aamujooga, Radio Suomen musiikkiohjelmat. Puolen päivän aikaan kävelylle ja sitten ruokaa laittamaan. Varmaan tulee vähän siivottua ja ilta menee tv:n parissa.

Vierailija
29/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin ja nyt pesen mattoja. Illalla valmistelen lasten koulupäivää.

Vierailija
30/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse ulos katu- ja siitepölyn vuoksi eli olen todella " karanteenissa". Lapset ulkoiluttaa koirat. Avaan taas tanssikoulun tunnin netistä ja tanssin ainakin salsaa. Ja laitan ruokaa, siinäpä se - aika tylsää kun ei pääse ulos. Mun viikon ainoat kotoa poistumiset oli kun kävin hakemassa kaupan noutopisteestä ruokaa.

Vierailija
31/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join aamukahvit ja söin aamupalan. Nyt pitäisi pistää sämpylätaikina kohoamaan jääkaappiin, edellisestä satsista on vielä yksi jäljellä. Iltapäivän vietän kuten eilenkin Yle Urheilun nostalgiaviikonlopun parissa. Eilen vei tehokkaasti ajatukset pois koronaepidemiasta hetkeksi

Vierailija
32/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 15 min sitten, juon kahvia kaurajuoman kera, luen tätä palstaa, käyn suihkussa myöhemmin, lähden tunnin lenkille iltapäivällä ja samalla koukkaan sukulaisten luona pikaisesti.

Vierailija
33/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse ulos katu- ja siitepölyn vuoksi eli olen todella " karanteenissa". Lapset ulkoiluttaa koirat. Avaan taas tanssikoulun tunnin netistä ja tanssin ainakin salsaa. Ja laitan ruokaa, siinäpä se - aika tylsää kun ei pääse ulos. Mun viikon ainoat kotoa poistumiset oli kun kävin hakemassa kaupan noutopisteestä ruokaa.

Minulla on myös nykyään keväisin katu- ja siitepölyn takia ulkona liikkuminen rajoitettua. Enimmäkseen olen liikkeellä vain sateella tai sen jälkeen, aurinkoisina päivinä olen jo vuosia viettänyt sisällä kun ulkona henkeä ahdistaa.

Vierailija
34/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesärenkaiden vaihtoon!

35/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin klo 4 ja join pari kuppia kahvia, surffailin netissä. Uudestaan nukkumaan ja ylös klo 9. Nyt on toiset aamukahvit juotu, kaurapuuro syöty ja Hesaria lueskelen. 

Ajattelin lähteä käymään kävelyllä, kun laiskottaa ja ahdistaa tämä tilanne. Sitten käsipyykkiä ja keittiön siivousta. Tv sivusilmällä koko päivän. 

Klo 15 ratsastustallille ja tunti 16-17. Suorilla kotiin ja vaan olemista. Saunan voisi lämmittää pitkästä aikaa (viimeksi kuukausia sitten). 

Tallilla ei ole enää lainkaan sosiaalista jutustelua. Mennään 30 min ennen tuntia, hevosen laitto, tunti ja tunnin jälkeen samantien pois. Vaatteita ei vaihdeta tallilla, vaan kengätkin vedän autossa. 

Vierailija
36/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kuudelta, mutta vetkuttelin sängyssä vielä puoli tuntia. Sitten alkoi kahvihammasta kolottaa siihen malliin, että nousin ylös ja laitoin aamiaista. Samalla kun söin selasin uutisia netistä. Seuraavaksi jatkoin eilistä pakastimen raivausta ja nyt se on jo loppusuoralla. Sulattaa en nyt voi, kun samalla lämpiäisi myös jääkaappi, jossa normaalia enemmän ruokaa sattuneista syistä. Kohta laitan lounasta tai siis lämmitän eilistä nakkikeittoa. Aikaa tappaakseni tulin katsomaan, mitä keskustelupalstoilla on menossa. Lounaan jälkeen vaihdan puhtaat lakanat sänkyyn. Sitten vain oleskelua ja lueskelua ja illansuussa sauna ja saunakahvit. Kauniita unia ja oman kullan kuvia!

Vierailija
37/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 7.1t siihen, kun kissa yritti haudata kakkapökälettään mattoon. Sillä jää välillä pökäle kiinni takakarvoihin ja se sitten tippuu minne tippuu.

Pesupuuhien jälkeen pyöräilimme miehen kanssa aamukahville luontoon nuotiopaikalle. Ei oltu ainoita mutta pidettiin muutaman metrin etäisyys paikalla olleeseen perheeseen. Liikkumassa näkyi vähintään 3 kertaa enemmän ihmisiä kuin normaalisti.

Nyt voisin lukea kirjaa.

38/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo seitsemältä, mutta en ole tehnyt juuri mitään vielä. Söin aamupalan kaikessa rauhassa. Nyt istun koneella, kuuntelen radiota ja olen juonut aamukahvit. Keitin kaksi kuppia ja sen juomiseen meni melkein kaksi tuntia. Tällainen hidas aamu. Muuten ohjelmaan kuuluu käsitöitä ja laiskottelua. Ruokakin on valmiina. Käyn ehkä kävelyllä jossain vaiheessa. 

Vierailija
39/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pyykkikoneellinen menossa talvivaatteita, kokkaan alakoululaisen kanssa.

Mies vaihtaa kesärenkaita yläkoululaisen kanssa.

Lukiolainen saa lukea huomisen kokeeseen.

Lounaan jälkeen porukalla pilkille (kaikilla on naskalit kaulassa).

Ulkosauna illalla.

Vierailija
40/54 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen pelillinen leipiä uunissa. Mies korjaa lapsen kanssa autoa. Teen ruuan ja syönnin jälkeen mies, minä ja yksi lapsista lähdetään tekemään kuorma polttopuita ja tuodaan traktori kotiin. Sitten saunaan. Illalla opiskelen yhden lapsen kanssa matematiikan kokeisiin.

Me ei olla käyty missään muiden ihmisten ilmoilla kuin pakolliset ruokakauppareissut. Pysykää nyt erossa muista ihmisistä että vältyttäisiin ulkonaliikkumiskielloilta ym ja saataisiin koronaa hillittyä!

Oksensin hieman suuhuni tätä lukiessani. Kuolen mieluummin koronaan, kuin kuunaan eläisin läpi tuollaista keskiluokkaista perhehelvettiä. 🤢