Sunnuntaiaamu, kuvaile Koronapäivän toimintaa!
Kommentit (54)
Heräilin, kävin suihkussa, keitin teetä ja siihen vähän hunajaa. Katselin sitten uutisia netistä ja tännekin eksyin jossain vaiheessa.
Voi kun olisinkin nukkunut.
Aamupalat syöty. Kahvia juotu 4 kuppia.
Sitten aloitetaan päivän puuhastelut ja kaupassa käynnit. Voisi pestä tänään lattiat ja tehdä asioita mitä pitäis tehdä.
Zinc
No mitään suunniteltua ei tälle päivälle tietenkään ole. Aamupiirrettyjä vielä katsotaan ja mietin mitä tekis. Puistoissa, pihalla ja metsissä on lapsiperheitä, joten ehkä mekin mennään joukon jatkoksi. Ei täällä sisälläkään voi istua 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää mennä duuniin miettimään miten firma pyörii ensi viikolla. Siellä ei oo muita ja Tj on etänä. Että konkurssi vai voidaanko vielä jatkaa.
Tsemppiä sulle, omat murheet tuntuvat mitättömiltä tämän rinnalla.
Heräsin kello 7:45 koska muassa on joku vika ja oon herännyt kahdeksan aikaan ilman kelloa nyt 2 viikkoa. Kohta lähden käymään lähikaupassa katsomassa joko sieltä saa ruokaa vai vieläkö ihmiset on perseestä. Sen jälkeen sit vois siivoilla ja imuroida.
Olen töissä, kuten aina viikonloppuisin. Eikä muutosta ole tulossa.
Toinen pelillinen leipiä uunissa. Mies korjaa lapsen kanssa autoa. Teen ruuan ja syönnin jälkeen mies, minä ja yksi lapsista lähdetään tekemään kuorma polttopuita ja tuodaan traktori kotiin. Sitten saunaan. Illalla opiskelen yhden lapsen kanssa matematiikan kokeisiin.
Me ei olla käyty missään muiden ihmisten ilmoilla kuin pakolliset ruokakauppareissut. Pysykää nyt erossa muista ihmisistä että vältyttäisiin ulkonaliikkumiskielloilta ym ja saataisiin koronaa hillittyä!
Keitin just kahvia, herättiin 8.30 toisen lapsen kanssa, toinen vielä nukkuu. Katsotaan piirettyjä, ennen lounasta suunniteltiin että mennään leikkipuistoon.
Muut nukkuu vielä. Pyykinpesua ja pientä siivoilua ohjelmassa. Teini laittaa ruuan, koska on kotitalouden läksynä. Käydään kävelyllä (asutaan maalla) ja ehkä vähän jo pihahommia. Tuijotetaan omilta laitteilta ohjelmia ja illaksi ajattelin käydä hakemassa paikallisesta pizzeriasta pizzaa. Ja valmistaudutaan huomiseen etäpäivään virittämällä pelit ja vehkeet kuntoon ettei aamulla tarvitse taas etsiä kuulokkeita tai valittaa jonkun akun loppuneen (kolme koululaista ja kaksi aikuista).
Aamupala syöty, lähdetään pitkälle pyörälenkille eväät mukana. Iltapäivällä leivotaan, taikinat nousemassa jääkaapissa. Sitten sauna.
Lapset nukkuu vielä ja me aikuiset aamukahvilla.
Lähdetään kohta ostaan kaupasta tuoretuotteita ja sitten kokkaillaan yhdessä.
Illalla Netflixiä ja paljuilua.
Naapurien kanssa lähdetään metsälenkille. Loppupäivä ruuanlaittoa, siivousta, lepäilyä ja huomiseen etäopiskeluun/työhön valmistautumista.
Kahvitauolla töissä. Muu perhe taitaa vielä nukkua. Illalla vien ruokaostoksia vanhemmilleni ja vaihdan pihalla niiden kanssa kuulumiset.
Intoverttina ihmisenä ei juuri ole vaikuttanut elämääni. Teen etätöitä muutenkin ja käyn harvoin kaupoissa ym. Aamupala, siivoilua, käsitöitä, telkkaria. Ruuanvalmistus, ulkoilua, pelaamista ja nukkumaan.
Porukalla mettään, puuhommiin. Sen jälkeen saunotaan. Sauna lämpenee poikkeusaikana joka ilta, takaa paremmat unet.
Vaatekaapit siivottu, huomenna työmatkalla viedään säkit uffille.
Seuraavaksi siivotaan sisäkatot, ovet jne.
Illemmalla ulos poreammeeseen hyvän soittolistan ja limujen kera.
Me taidamme laiskotella tämän päivän. Siinä lomassa kokkaamme ja nautimme eilen kunnolla siivotusta kodista. Lukiolainen valmistautuu huomiseen kokeeseen. Metsässä aiomme käydä ja ehkä pyörälenkilläkin..
Kävin kävelyllä. Lähikaupan edustalla kaksi autoa ja joku menossa sisään, muuten täysin autiota. Ei ketään tullut vastaan kadulla. Yhden ihmisen näin.
Mun pitää mennä duuniin miettimään miten firma pyörii ensi viikolla. Siellä ei oo muita ja Tj on etänä. Että konkurssi vai voidaanko vielä jatkaa.