Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitelytilanteet miehen kanssa

Neuvoton
21.03.2020 |

Olisiko jollain viisaammalla näkemystä tilanteeseen, kun mieheni kanssa riitelemme ja keskustelemme hyvin eri tavoilla. Riidat usein päättyvät niin, että mies huutaa ja on jättämässä minua.

Tällainen tilanne saattaa syntyä esimerkiksi, jos kyseenalaistan, miksi hän tarvitsee apuani töissään, koska pärjäisi hyvin itsekin ja minulla olisi omiakin juttuja hoidettavana. Hänellä on siis oma yritys ja työpaikalle voi vapaasti mennä milloin vain. Tällaisen kysyminen saattaa saada hänet haukkumaan minut hulluksi ja pilkkaamaan harrastuksiani. Hänen haukkuessa minua kerron, ettei kukaan ole koskaan puhunut minulle niin rumasti kuin hän puhuu. Tämä taas kääntyy hänen päässään niin, että kaikki muut ihmiset ovat häntä parempia ja en arvosta/auta häntä.

Jään tilanteessa seisomaan ja ihmettelemään, joskus itkemään, kun hän kiihtyi nollasta sataan yhtäkkiä, huutaa, heittelee tavaroita ja pyytää minua poistumaan. Yritän kertoa hänelle, että en halua erota, en halua muita miehiä ja voitaisiinko puhua asiasta. En kertakaikkiaan ymmärrä, miten hänelle pitäisi puhua. Riidan keskellä hän myös nostaa vanhoja asioita esille, jotka eivät häntä aiemmin ole häirinneet.

Riitelyjen päätteeksi saatan hämmentyneenä jäädä itkemään, koska olen vain todella yllättynyt hänen huutamisesta ja reaktiosta. Olen lamaantunut ja ihmettelen, mihin oikein voisin mennä, kun hän on pyytänyt minua poistumaan. Tällöin illalla mieleni ei tee mieli mennä hänen viereensä. Aamulla hän kuitenkin saattaa tulla halaamaan ja kertoo tarvitsevansa minua. Joskus hän myös haluaisi seksiä pian riidan jälkeen, mitä itse en voi ymmärtää yhtään, kun koen juuri tulleeni jätetyksi tai vähätellyksi monin tavoin.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? En haluaisi erota, ellei tosiaan mies sitä halua. Toivoisin, että suhde rauhoittuisi vielä. Riidat ovat alkaneet vasta yhteen muuttamisen myötä.

Voiko meillä vain olla täysin erilaiset tavat kommunikoida ja riidellä? Voiko joku todella riehua ja huutaa jättävänsä sinut, mutta pian leppyä ja kaikki on kuin ennenkin?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat meidän sanovan? Jokainen sinkkunainen sanoo sinulle, että olet hullu kun siedät tuollaista. Ja itsellä ei ainakaan riitä enää empatia naisia kohtaan, jotka vuorotellen panevat ja ottavat turpaansa miehiltä, ja tulevat sitten naisille itkemään, kun paneminen meni taas nyrkkitappeluksi. Jos se menee kerta toisensa jälkeen tuohon niin ainoa oikea ratkaisu on lopettaa paneminen / miesten tapailu. Niin olen itsekin tehnyt enkä ota turpaani keneltäkään, eikä kukaan minua itketä. 

Vierailija
62/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V**tu te ihmiset olette noissa  paskoissa suhteissa ja sitten siitä kärsii kaikki? Erotkaa. Olkaa sinkkuja. Ei ole pakko.

Juuri tämä. Jos suhteesta kantaa ulos pelkkää paskaa ja ongelma, niin se mies ei pahoiniptele vaan sinua vaan myös kaikkia verkostojasi. Miksi olet ukn kanssa? Hänen rahojensako takia vai? Käytä niitä maksulliseen terapiaan ja lopeta meidän siviilien kuppaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa. Et taida ymmärtää että se on narsisti ja henkistä väkivaltaa uhkaa sinua huutamalla ja haukkumalla.

Vierailija
64/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ITSE MENEE RIEHUMAAN MIEHEN TYÖPAIKALLE!

Kyllä on taas naiset niin uhreja, että. 

Luitko lainkaan aloitusta? AP ei ole mennyt työpaikalle, eikä halua tehdä miehen töitä hänen puolestaan.

Lue aloitus, ellet vieläkään ymmärrä, niin taitaa olla parasta siirtyä tältä palstalta peruskoulun äidinkielen pariin. 

Vierailija
65/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, en ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. Miksi olet tuollaisessa suhteessa jossa et ymmärrä kyseisen tulisen temperamentin omaavaa ihmistä?

Mun silmissä vaikutat tosi tunteettomalta ja kylmältä kun sulle ei näytä olevan väliä sillä mikä juuri sinulle on suhteessa hyvää ja mikä ei.

Vain toinen tulistuva voi ymmärtää toista tulistuvaa. Älä tuomitse vaikka et itse saa sellaisia tunteita, mutta mikä ihme sut saa pysymään ihmisen kanssa jota et ymmärrä nimeksikään? Kun itse haukut miehesi siitä ettei kukaan ole koskaan sanonut sinulle pahasti yms. Sinä todella lyttäät hänet omassa arvomaailmassasi alimpaan kastiin. Sekö ei ole henkistä väkivaltaa ihan siinä määrin samassa mitä miehesi tekee sulle? Sinä olet vain tuhannesti kierompi.

Lähde nyt ihmeessä tuosta suhteesta ja ota joku mies joka ei ole kiihtyvää sorttia. Sellainen sopii sinulle, ellet sitten ole joku sadisti ja nauti

Valitettavasti suurin osa miessuhteista etenee juuri näin. Alku on fantasiaa ja ihanuutta, vuosien saatossa miehestä kuoriutuu ensin verbaalisesti väkivaltainen ja mahdollisesti myös fyysisesti. Kun suhde perustuu panemiselle ja dynamiikka on epäselvä (ei ole selkää roolijakoa), ottavat apinavaistot vallan ja dominanssihierarkian mukaan vahvempi määrää kaapin paikan. Ylipäätään mikään panosuhde ei voi olla kovin sivistynyt, sillä paneminen kuuluu sille samalle aivoalueelle, kuin sotiminen, tappaminen, väkivalta ja vaikkapa toisten poikasten tappaminen. Jos mikään näistä kuuluu miehen harrastuksiin niin voi olla melkeinpä varma että häntä seuraa, eli muitakin ongelmia on. Eli kyllä, jos paneminen on miehelle tosi tärkeää, hän on retardi ja myös muilla tavoilla vaarallinen. Aluksi kun uuden siitettävän kiima on korkeimmillaan, saattavat mielihyvähormonit pitää tuota raivoapinaisuutta kurissa, mutta uutuudenviehätys ei kestä loputtomiin.

Vierailija
66/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteemme kesti yli neljä vuosikymmentä kunnes kuolema erotti. Koskaan emme riidelleet, huutaneet, itkettäneet toisiamme, eri mieltä toki osasimme olla. Miksi ap tuhlaat elämääsi, nosta kytkintä !

Vierailija
67/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon komenteluun ja käskyttelyyn tulee, olen itsekin törmännyt tuollaisiin tapauksiin, missä mies yrittää komentaa naista tekemään hänen puolestaan asioita, mutta vain hän nostaa palkkaa. Nainen nähdään jonain "pikku apulaisna" vaikka tällä olisi omakin työ ja ura, ja täten velvollisuus esimiestään kohtaan, eikä mies ole missään "asemassa" häntä kohtaan. Tällainen mies on sekä typerä että vaarallinen, sillä ei ymmärrä rationaalisia sopimuksia vaan toimii tuolta apinavaistotasolta.

Vierailija
68/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko harkinneet pariterapiassa käymistä? Eroatte, tai pysytte yhdessä, niin siitä voisi olla apua. 

Olemme siis olleet vasta vain pari vuotta yhdessä, olin ennen suhdetta pidempään yksin. Kovasti vain haluaisin saada tämän toimimaan, en haluaisi erota liian helposti. Ehdotinkin tuota pariterapiaa kerran riitelyn yhteydessä, jotta ymmärtäisimme toisiamme paremmin. Hän tyrmäsi ajatuksen älyttömänä, hänellä ei ole mielestään sellaiselle tarvetta.

-Neuvoton

Voi geesus, nainen. Jos mies ei näe, miten ongelmallista hänen käyttäytymisensä on, ei ole mitään toivoa paremmasta. 

Mä ilmoittaisin miehelle, että hänen riehumisensa pelottaa ja loukkaa sua, ja että den täytyy loppua. Heti. Kerrot, ettet aijo sietää sitä enää yhtään. Mies saa luvan lopettaa tällaisen käytöksen tänään, ei huomenna tai ylihuomenna. Et ole kenenkään nyrkkeilysäkki. Jos mies edelleen käyttäytyy kuten tähänkin asti, teet omat johtopäätelmäsi. Jos mä olisin sä, ilmoittaisin, että tämä suhde päättyy NYT. 

Olette olleet kaksi vuotta suhteessa, viimeistään tässä kohtaa viimeisetkin ihastumishormoonit on kadonneet, plus että mies sai sut koulkuunsa, joten nyt hän paljastaa todellisen luontonsa. Tähän asti hän on pystynyt esittämään muuta. 

Tällaiset ihmiset löytävät kiusattavakseen juuri sellaisen kumppanin, joka yrittää ja yrittää, ja haluaa nähdä kaikissa hyvää. Miksi? Koska joku muu olisi lempannut hänet jo mäelle. Ja syystä. 

Vierailija
69/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, en ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. Miksi olet tuollaisessa suhteessa jossa et ymmärrä kyseisen tulisen temperamentin omaavaa ihmistä?

Mun silmissä vaikutat tosi tunteettomalta ja kylmältä kun sulle ei näytä olevan väliä sillä mikä juuri sinulle on suhteessa hyvää ja mikä ei.

Vain toinen tulistuva voi ymmärtää toista tulistuvaa. Älä tuomitse vaikka et itse saa sellaisia tunteita, mutta mikä ihme sut saa pysymään ihmisen kanssa jota et ymmärrä nimeksikään? Kun itse haukut miehesi siitä ettei kukaan ole koskaan sanonut sinulle pahasti yms. Sinä todella lyttäät hänet omassa arvomaailmassasi alimpaan kastiin. Sekö ei ole henkistä väkivaltaa ihan siinä määrin samassa mitä miehesi tekee sulle? Sinä olet vain tuhannesti kierompi.

Lähde nyt ihmeessä tuosta suhteesta ja ota joku mies joka ei ole kiihtyvää sorttia. Sellainen sopii sinulle, ellet sitten ole joku sadisti ja nauti

Ai ei jätetä? Kyllä jätetään, ihan tosta vaan, jos käyttäytyy jatkuvasti väkivaltaisesti toista kohtaan. Mitään riehumista mistään syystä ei tarvitse jäädä katsomaan. 

Vierailija
70/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes lukenut tekstiä. Riitely ja huutaminen ei kuulu parisuhteeseen.

ITALIASSA

RAIKUU

HUUTOA

NAURUA

HUUTONAURUA

KARJUMISTA

TAVARAT SINKOILEE

EI SE NIIN HIRVEÄÄ OLE.

SUOMESSA MÖLLÖTETÄÄN HILJAA.

Vierailija
71/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK

Onko nämä nimen alkukirjaimen?

Mähän tunnen.

Ekku Korhonen

Vierailija
72/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset vastailevat tämän saman kirjoittajan paskaprovoihin? Toki osa vastauksista on aina hänen itsensä kirjoittamia.

Helposti tunnistettava kirjoitustyyli näissä aina, täysin mielikuvituksetonta.

Vierailija
73/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes lukenut tekstiä. Riitely ja huutaminen ei kuulu parisuhteeseen.

ITALIASSA

RAIKUU

HUUTOA

NAURUA

HUUTONAURUA

KARJUMISTA

TAVARAT SINKOILEE

EI SE NIIN HIRVEÄÄ OLE.

SUOMESSA MÖLLÖTETÄÄN HILJAA.

Karjuminen, tavaroiden heittely ja vastaavat ovat henkistä väkivaltaa jota kenenkään ei tarvitsr sietää.

Vierailija
74/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko harkinneet pariterapiassa käymistä? Eroatte, tai pysytte yhdessä, niin siitä voisi olla apua. 

Olemme siis olleet vasta vain pari vuotta yhdessä, olin ennen suhdetta pidempään yksin. Kovasti vain haluaisin saada tämän toimimaan, en haluaisi erota liian helposti. Ehdotinkin tuota pariterapiaa kerran riitelyn yhteydessä, jotta ymmärtäisimme toisiamme paremmin. Hän tyrmäsi ajatuksen älyttömänä, hänellä ei ole mielestään sellaiselle tarvetta.

-Neuvoton

Voi geesus, nainen. Jos mies ei näe, miten ongelmallista hänen käyttäytymisensä on, ei ole mitään toivoa paremmasta. 

Mä ilmoittaisin miehelle, että hänen riehumisensa pelottaa ja loukkaa sua, ja että den täytyy loppua. Heti. Kerrot, ettet aijo sietää sitä enää yhtään. Mies saa luvan lopettaa

Älä ruoki trollia, hölmö.

Vierailija
75/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ärsyyntynyt sinusta ja haluaa erota paitsi kun tarvitsee seksiä pehmeältä naiselta.  Menet hänen työpaikalleen vielä.  Miksi et eroa?  Ei kumpikaan tarvitse toisiaan  siinä määrin että pitäisi jatkaa. 

Vierailija
76/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit kuitenkin suhteesta ja sen tuomasta draamasta, se saa sinut tuntemaan itsesi tärkeäksi ja hormonisi hyrräävät, pelkohormonitkin ovat hormoneita. Pysy suhteessa niin kukaan ei joudu tuon uhriksi.

Vierailija
77/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ärsyyntynyt sinusta ja

haluaa erota,

paitsi kun tarvitsee seksiä

pehmeältä naiselta 0-2 minuuttia.

Rojut ränniin. 

IILIMATOJA LENTÄÄ 

Vierailija
78/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset vastailevat tämän saman kirjoittajan paskaprovoihin? Toki osa vastauksista on aina hänen itsensä kirjoittamia.

Sama hemmo sanaseppo (mies se  on) kirjoittaa ja vastailee eri kantilta juttuihinsa ja itse haluaa tätä kaaosta.

Helposti tunnistettava kirjoitustyyli näissä aina, täysin mielikuvituksetonta.

TOTTA

TÄYSIN TUNNISTETTAVAA

Vierailija
79/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteemme kesti yli neljä vuosikymmentä kunnes kuolema erotti. Koskaan emme riidelleet, huutaneet, itkettäneet toisiamme, eri mieltä toki osasimme olla. Miksi ap tuhlaat elämääsi, nosta kytkintä !

Istuitte katsomassa Uutisia ja Urheiluruutua. Jee.

Mahtoi olla kivaa 🤭

Vierailija
80/93 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän Oinas?

Ei. Oinas on vilkas ja suora. Ei tarvi arvuutellen ihmetellä.

Mutta

Rapu

Nouseva Skorppari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä