Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitelytilanteet miehen kanssa

Neuvoton
21.03.2020 |

Olisiko jollain viisaammalla näkemystä tilanteeseen, kun mieheni kanssa riitelemme ja keskustelemme hyvin eri tavoilla. Riidat usein päättyvät niin, että mies huutaa ja on jättämässä minua.

Tällainen tilanne saattaa syntyä esimerkiksi, jos kyseenalaistan, miksi hän tarvitsee apuani töissään, koska pärjäisi hyvin itsekin ja minulla olisi omiakin juttuja hoidettavana. Hänellä on siis oma yritys ja työpaikalle voi vapaasti mennä milloin vain. Tällaisen kysyminen saattaa saada hänet haukkumaan minut hulluksi ja pilkkaamaan harrastuksiani. Hänen haukkuessa minua kerron, ettei kukaan ole koskaan puhunut minulle niin rumasti kuin hän puhuu. Tämä taas kääntyy hänen päässään niin, että kaikki muut ihmiset ovat häntä parempia ja en arvosta/auta häntä.

Jään tilanteessa seisomaan ja ihmettelemään, joskus itkemään, kun hän kiihtyi nollasta sataan yhtäkkiä, huutaa, heittelee tavaroita ja pyytää minua poistumaan. Yritän kertoa hänelle, että en halua erota, en halua muita miehiä ja voitaisiinko puhua asiasta. En kertakaikkiaan ymmärrä, miten hänelle pitäisi puhua. Riidan keskellä hän myös nostaa vanhoja asioita esille, jotka eivät häntä aiemmin ole häirinneet.

Riitelyjen päätteeksi saatan hämmentyneenä jäädä itkemään, koska olen vain todella yllättynyt hänen huutamisesta ja reaktiosta. Olen lamaantunut ja ihmettelen, mihin oikein voisin mennä, kun hän on pyytänyt minua poistumaan. Tällöin illalla mieleni ei tee mieli mennä hänen viereensä. Aamulla hän kuitenkin saattaa tulla halaamaan ja kertoo tarvitsevansa minua. Joskus hän myös haluaisi seksiä pian riidan jälkeen, mitä itse en voi ymmärtää yhtään, kun koen juuri tulleeni jätetyksi tai vähätellyksi monin tavoin.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? En haluaisi erota, ellei tosiaan mies sitä halua. Toivoisin, että suhde rauhoittuisi vielä. Riidat ovat alkaneet vasta yhteen muuttamisen myötä.

Voiko meillä vain olla täysin erilaiset tavat kommunikoida ja riidellä? Voiko joku todella riehua ja huutaa jättävänsä sinut, mutta pian leppyä ja kaikki on kuin ennenkin?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja se toinen, jota huoriteltiin, JUOSKAA HETI! Ette voi muuttaa näitä ihmisiä ja hajotatte vain itsenne noissa suhteissa.

T. Narsististen vanhempien aikuinen lapsi

Vierailija
22/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haastaa riitaa miehen työpaikalla? Kukahan tässä on se narsisti? 

Vierailija
24/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes lukenut tekstiä. Riitely ja huutaminen ei kuulu parisuhteeseen.

Riitely on aivan normaalia parisuhteessa, ja sen voin tehdä rakentavasti. Ei ole olemassa kahden tasa-arvoisen ihmisen välistä suhdetta, jossa ei joskus riideltäisi. Olennaista on, miten riidellään ja miten riita sovitaan. Jos ihmisellä on persoonallisuushäiriö, sellainen tulee näkyviin lähisuhteessa juuri näissä tilanteissa. 

Vierailija
25/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos enkkutaso riittää, luepa kirja Why Does He Do That? Inside the Minds of Angry and Controlling Men. Suosittelen sitä jokaiselle naiselle luettavaksi. Sen voi lukea täältä PDF:nä ilmaiseksi ja ladata koneelle:

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that.pdf

Vierailija
26/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ITSE MENEE RIEHUMAAN MIEHEN TYÖPAIKALLE!

Kyllä on taas naiset niin uhreja, että. 

Vierailija
27/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole riitelyä vaan alistamista. Kohta et uskalla pitää enää rajojasi.

Tämä.

Rakentava riitely ei ikinä, ei koskaan, mene henkilökohtaisuuksiin.

Henkilökohtaisuuksiin ulottuva riitely tekee joka nimittelyn hetkellä enemmän ja syvempää juopaa osapuolien välille.

Vierailija
28/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut vastaavassa tilanteessa. Opin olemaan aina aikuinen, jotta en provosoi. Vaati ihan mieletöntä itsehillintää, jotta ei loukkaantunut tai suuttunut, jotta mies pysyi suht asiallisena.

Avioliitto kesti pitkään, ja siitä oli sekä hyviä että huonoja seurauksia.

Huonoa oli se, etten lopussa tuntenut omia tarpeitani.

Hyvää on se, että olen ihan sairaan hyvä neuvottelija nykyään.

Vierailija
29/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa lapsia. Mies laantuu sillä. Ihanan uroksen olet löytänyt. 

Vierailija
30/50 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset raukkaparkauhreja, vain mies riehuu! Kamalaa! 

Vierailija
31/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi tuollaista. Jos mies uhkaa jättämisellä, lähden. 

Vierailija
32/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja siis tunkee itsensä miehen yritykseen ja työpaikalle vittuilemaan?

Ja nainen on taas uhri? 

Missä niin sanotaan? Oli vain puhe, että työpaikalle voi mennä milloin vain - itse ymmärsin että mies itse voi niin tehdä. 

Vierailija
33/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ITSE MENEE RIEHUMAAN MIEHEN TYÖPAIKALLE!

Kyllä on taas naiset niin uhreja, että. 

Ja edelleen, luetun ymmärtäminen. Ei missään sanottu, että nainen menee miehen työpaikalle.

Vierailija
34/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haukkumaan minut hulluksi ja pilkkaamaan harrastuksiani".

Lopetat sen keppihevosharrastuksen, niin kaikki on taas hyvin.

Vierailija
35/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tämä,

toimiiko tuo teillä toisinpäin eli jos sinä tarvitset apua johonkin, niin voitko pyytää miestäsi auttamaan sinua ja tuleeko hän avuksi?

Entä, jos ja kun sinä autat miestäsi hänen työtehtävissään, niin saatko siitä jotain palkkaa, vai onko se kokonaisuudessaan hyväntekeväisyyttä sinulta hänen hyväkseen?

Jos avunanto on täysin yksipuolista, niin siihen sinun tulisi yrittää tehdä muutos - vaadi/halua sinäkin jotain -ihan rauhallisesti ja ystävällisesti pyytäen, keksi vaikka jotain, jos mitään todellista tarvetta ei heti ole näkyvissä.

Voisiko kyseeseen tulla molemminpuolinen avunanto, ihan tuosta vaan yhdellä kertaa se ei tule onnistumaan, mutta pikkuhiljaa puolisoa voisi totuttaa uuteen käytäntöön.

Vierailija
36/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. Miksi olet tuollaisessa suhteessa jossa et ymmärrä kyseisen tulisen temperamentin omaavaa ihmistä?

Mun silmissä vaikutat tosi tunteettomalta ja kylmältä kun sulle ei näytä olevan väliä sillä mikä juuri sinulle on suhteessa hyvää ja mikä ei.

Vain toinen tulistuva voi ymmärtää toista tulistuvaa. Älä tuomitse vaikka et itse saa sellaisia tunteita, mutta mikä ihme sut saa pysymään ihmisen kanssa jota et ymmärrä nimeksikään? Kun itse haukut miehesi siitä ettei kukaan ole koskaan sanonut sinulle pahasti yms. Sinä todella lyttäät hänet omassa arvomaailmassasi alimpaan kastiin. Sekö ei ole henkistä väkivaltaa ihan siinä määrin samassa mitä miehesi tekee sulle? Sinä olet vain tuhannesti kierompi.

Lähde nyt ihmeessä tuosta suhteesta ja ota joku mies joka ei ole kiihtyvää sorttia. Sellainen sopii sinulle, ellet sitten ole joku sadisti ja nauti kun saat miehesi raivostumaan ja tuntemaan itsensä entistä paskemmaksi.

Vierailija
37/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti tai epävakaa. Kokemusta on ensimmäisestä ja aikalailla tuollaista se on ollut.

Tämä. Narsisti. Tuota se oli. Tuo on alkua ja lopussa saat pelätä henkesi edestä. Usko minua, lähde.

Vierailija
38/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaja oinas kirjoitti:

Ilmiselvä epävakaa persoonallisuus häiriö. Oikein kouluesimerkki tuo nollasta sataan sekunnissa kiihtyminen. Luultavasti lisäksi myös narsistinen.

Olin epävakaan muijan kanssa vajaa puolivuotta ja jatkuvaa riitaa.

Sopu kesti max 2 päivää ja taas 5 päivää riidan selvittelyä ja erossa olemista. Tätä se oli koko suhteen ajan.

Teki miten vaan niin aina oltiin tyytymättömiä. Sellainen minä minä asenne ja kaikkien piti huomioida häntä ihan jatkuvasti jos meinasi pysyä väleissä.  Narsistinen epäväkaa kannattaa jättää välittömästi, eivät voi itselleen mitään eikä muutos ole mahdollinen.

Samoin. Tuo oli hyvinkin tuttua, että sopua max 2 päivää ja sitten taas kolmantena sai alkaa jännittää. Ja sitten taas riitaa.

Vierailija
39/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tämä,

toimiiko tuo teillä toisinpäin eli jos sinä tarvitset apua johonkin, niin voitko pyytää miestäsi auttamaan sinua ja tuleeko hän avuksi?

Entä, jos ja kun sinä autat miestäsi hänen työtehtävissään, niin saatko siitä jotain palkkaa, vai onko se kokonaisuudessaan hyväntekeväisyyttä sinulta hänen hyväkseen?

Jos avunanto on täysin yksipuolista, niin siihen sinun tulisi yrittää tehdä muutos - vaadi/halua sinäkin jotain -ihan rauhallisesti ja ystävällisesti pyytäen, keksi vaikka jotain, jos mitään todellista tarvetta ei heti ole näkyvissä.

Voisiko kyseeseen tulla molemminpuolinen avunanto, ihan tuosta vaan yhdellä kertaa se ei tule onnistumaan, mutta pikkuhiljaa puolisoa voisi totuttaa uuteen käytäntöön.

Miksi olet parisuhteessa? Miksi käyt miehesi työpaikalla?

Vierailija
40/50 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely kuuluu parisuhteeseen, mutta tosiaan niin, että se ei ole toisen alistamista / pilkkaamista. Käsitys siitä, että riitely ei kuuluisi parisuhteeseen on just sitä sairasta välttelevää kiintymyssuhdetta, mikä Suomessa vallitsee. Sitä, ettei saisi näyttää mitään tunteita. Mutta tämä ei siis kommentti ap:n tekstiin, vaan myöhempään kommenttiin.