siis kyllä noi pelkosektiomammat ovat itsekkäitä!!!!
minäminäminä!!!! MINÄ tahdon sektion ja mahdollisimman aikasin etten vaan joudu kokemaan yhtään kivuliasta supparia!! jos lähtee syntymään ennen sektioo niin MINÄ sidon jalat yhteen!
MINÄ en suostu edes keskustelemaan peloistani, MINÄ vaikka itken ja huudan ja vaadin sektiota! MINÄ en välitä siitä, että vauvan paras olisi pysyä kohdussa mahdollisimman lähelle laskettua aikaa, MINÄ ihmettelen miksi sektio tehdään vasta rv39!!
joo, kaksplussalla oli pitkä keskustelu aiheesta, ja noin se suunnilleen meni. sektioon vaan, ja päätös asiasta tietenkin mieluiten vaikka ennen raskautta. ja jos ei saa niin tietenkin uhkaillaan abortilla.
jos ei viitsi vauvansa parasta ajatellen edes keskustelemaan peloistaan ja yrittää päästä niistä eroon, ei kyllä anna kuvaa hyvästä äidistä..
Kommentit (44)
Mutta suuri osa näistä pelkosektion saajista tuntuu olevan vain mukavuuden halusia ja itsekkäitä. Eivät edes yritä ajatella avoimesti ja vaihtoehtoja.
Esimerkiksi näitä joilla on ensimmäinen synnytys mennyt pieleen niin ymmärrän hyvin. Varsinkin jos lantio on ahdas. Mutta onko se sitten edes enää pelkosektio jos on aiheellista olettaa ettei vauva mahdu alakautta?
Minulla toinen synnytys oli todella kivulias ja kätilö saamaton. En saanut kivunlievitystä vaikka olisi ollut aikaa ja se minulle luvattiin heti tullessa.
Luultavasti menen pelkopolille jos kolmatta lasta alan odottamaan. En kuitenkaan saadakseni sektion vaan saadakseni rohkaisua alatite synnytykseen ja merkinnän papereihin. Jos vaikka kätilöt ensi kerralla sitten kuuntelisivat minua.
Kertokaapa minulle huuhaan sijaan nyt faktoja - kuinka vaarallinen sektio vs. alatiesynnytys?
Sektiot lisääntyy koko ajan ja nyt naiset ovat alkaneet todella uhmakkaiksi. Neuvoloissa kuulemma tulevat äidit uhkaavat tehdä abortin, jos ei saa sektiota ja joku tässä ketjussa jo kirjoittikin, että oli tullut itsetuhoisia ajatuksia ja tekoja, jotta saisi sektion.
Ehkä jo 10 vuoden kuluttua Suomessa puolet synnytyksistä on sektioita. Ehdottomasti olen sektion kannalla, jos ensimmäinen synnytys on mennyt pieleen ja kokemus on ollut kauhea, mutta mielestäni ensisynnyttäjän tulisi kohdata pelot. Suuri osa kuitenkin pelkää sitä kipua vaikka väittävät toisin. Kipuun on keinot. Aika harva alatiesynnyttäjä on kuitenkin sitä mieltä ettei enää synnyttäisi alakautta.
... ja ystävien lisäksi ammattiauttajia. Toivokaamme toisillemme hyvääm, niin kuin toivomme itsellemmekin!
Vierailija: