Millä perustein voidaan laatia m1-lähete?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ja psykiatrit saa kirjoittaa M1 lähetteen
Eli aika hepposin perustein, yhden ihmisen mielipiteellä
Siitä saa kuitenkin valittaa, eli jos joudut M1 lähetteellä pakkohtoitoon, on hyvä jos sinulla on tuttava joka tekee valituksen sairaalan ulkopuolelta
Yleensä eivät kai pidä kovin kauaa, mutta sitä onko ihmisiä vangittu pitkäksi aikaa perusteettomasti, ei kukaan valvo (=rikos)
Joo jos joutuu suljetulle osastolle, menettää kaikki ihmisoikeudet
Minä olen ollut suljetulla ja kyllä minulla on ollut oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa kuitenkin valittaa, eli jos joudut M1 lähetteellä pakkohtoitoon, on hyvä jos sinulla on tuttava joka tekee valituksen sairaalan ulkopuolelta
Yleensä eivät kai pidä kovin kauaa, mutta sitä onko ihmisiä vangittu pitkäksi aikaa perusteettomasti, ei kukaan valvo (=rikos)
Tötä minö tykkään nöhdä jotta huudot loppuisivat ja huudoista saataisiin kiinni samalla mitalla kuin mitä huudot ovat teettäneet. Oikeus ja kohtuus on siinä missä pahakin on ollut. Ns. Voit olla sellainen miten sinuakin ollaan kohdeltu. Tunteiden purkaus ei ole huutoa tai oikeutusta huudolle tunteen purkijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tötä minö tykkään nöhdä jotta huudot loppuisivat ja huudoista saataisiin kiinni samalla mitalla kuin mitä huudot ovat teettäneet. Oikeus ja kohtuus on siinä missä pahakin on ollut. Ns. Voit olla sellainen miten sinuakin ollaan kohdeltu. Tunteiden purkaus ei ole huutoa tai oikeutusta huudolle tunteen purkijalle.
? mitä sinä selität? Olen ollut m1 lähetteellä pöpilässä ja pakko-hoitoa jatkettiin. Minua ei sidottu mitenkään, minulle kerrottiin mitä lääkettä ja miksi annettiin. Sain nukkua omassa huoneessa ja sain käydä kaksi kertaa sairaanhoitajan kanssa kävelyllä JA sain joka päivä tavata lääkäriä. Minut pelasti m1 lähete.
Kaikki psykiatriset sairaalat tulisi ajaa alas.
Vierailija kirjoitti:
Kun on mielenterveydellisesti siinä pisteessä että on syytä epäillä että olisi vaaraksi itselleen tai muille. Eikä tahdo vapaaehtoisesti lähteä tutkimukseen/hoitoon.
Hah. Itse menin valittamaan työpaikkakiusaamisesta.
Istuin lääkärin huoneessa kesämekossani.
Mies ja lapsi odottelivat kotona. Ja lääkäri kirjaa M1 lähetteen!!
youtuubissa on näitä videoita joissa lääkäri hakee väkisin ihan normaalin naisen kotoa poliseiden kanssa. On sairaaksi mennyt lääkäreiden touhut.
Jotenkin todella vaikea uskoa, että joku vaan soittaa jonnekin ja keksii jostain jutut ja sitten mukamas lääkäri tulee poliisien kanssa tämän kotiin. Voihan se toki olla näin, mutta eiköhän ne lääkärit sitten huomaa siinä paikalla mitä asiakas puhuu. Että onko se normi settiä tai sekavaa settiä. Jos ei ole, niinpä enpä usko, että vievät silti pakko hoitoon.......
Itsemurhavaaran takia ollut siellä m1 lähetteellä, toinen lääkäri sen heti kumosi ja kysyi haluanko mennä kotiin, vai jäädä yöksi sinne. Jäin yöksi ja taas olivat lähetettä väsäämässä seuraavana päivänä. En ymmärrä miksi, koska jäin vapaaehtoisesti sinne.
Nyt minusta on tuo tieto jossain vissiin... aika ikävää jos vaikuttaa johonkin työhön, koska mä en täyttänyt niitä m1 kriteerejä. En ollut psykoottinen. En ollut sen vakavammin masentunut kuin nytkään. Ilmaisin tahtoni kuolla...
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin todella vaikea uskoa, että joku vaan soittaa jonnekin ja keksii jostain jutut ja sitten mukamas lääkäri tulee poliisien kanssa tämän kotiin. Voihan se toki olla näin, mutta eiköhän ne lääkärit sitten huomaa siinä paikalla mitä asiakas puhuu. Että onko se normi settiä tai sekavaa settiä. Jos ei ole, niinpä enpä usko, että vievät silti pakko hoitoon.......
Poliisi vie putkaan, jos sukulainen soittaa 112 apua itsetuhoiselle.
Vaikka se itsetuhoinen olisi ihan rauhallinen ja itsetuhoisuus johtuisi sua vastaan tehdyistä asioista, niin silti poliisi voi viedä putkaan miettimään tekosiaan. Eli ikävien asioiden uhri saa lisää ikävää osakseen ja menettää vielä enemmän toivoaan, kun taho jolta olisi tarkoitus pyytää apua, viekin putkaan kuin rikollisen. Se apu jää pyytämättä ja rikollinen on vapaa jatkamaan...
Ei tietysti kaikki itsetuhoiset joudu putkaan, mutta Espoossa näin 2017 syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
youtuubissa on näitä videoita joissa lääkäri hakee väkisin ihan normaalin naisen kotoa poliseiden kanssa. On sairaaksi mennyt lääkäreiden touhut.
Tarkoitatko videoita missä aikuinen nainen jättää hoidon kesken ja poliisia sekä lääkäriä on vastassa leikkirobotteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se itsetuhoinen olisi ihan rauhallinen ja itsetuhoisuus johtuisi sua vastaan tehdyistä asioista, niin silti poliisi voi viedä putkaan miettimään tekosiaan. Eli ikävien asioiden uhri saa lisää ikävää osakseen ja menettää vielä enemmän toivoaan, kun taho jolta olisi tarkoitus pyytää apua, viekin putkaan kuin rikollisen. Se apu jää pyytämättä ja rikollinen on vapaa jatkamaan...Ei tietysti kaikki itsetuhoiset joudu putkaan, mutta Espoossa näin 2017 syksyllä.
Minä kirjoitin naamakirjaan itsetuhoista viestiä ja sitten eräs henkilö soitti hätänumeroon. Luokseni tuli poliisit ja juteltiin siinä. Jäin kotia poliisit lähtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on mielenterveydellisesti siinä pisteessä että on syytä epäillä että olisi vaaraksi itselleen tai muille. Eikä tahdo vapaaehtoisesti lähteä tutkimukseen/hoitoon.
Istuin lääkärin huoneessa kesämekossani.Mies ja lapsi odottelivat kotona. Ja lääkäri kirjaa M1 lähetteen!!
Niin ja kyseessä oli helmikuun alku.
Mitä horisette. Itse olin suljetulla ja se pelasti elämäni. Siellä oli todella turvallista ja mukavaa. Sain käydä ulkona pitkillä kävelyillä hoitajien kanssa. Kerrottiin mitä lääkkeitä annetaan ja miksi. Ruoka oli hyvää ja keskustelut auttoivat. Todella hyvä kokemus, joka auttoi laittamaan elämäni kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Luitko tuon edellä olevan lainauksen? Aika monta lääkäriä siihen tapahtumaketjuun mahtuu. Lähettävä lääkäri (joka ei koskaan ole psykiatri), sairaalan lääkäri, tarkkailusta vastaava lääkäri ja sairaalan psykiatrisesta hoidosta vastaava ylilääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Mitä horisette. Itse olin suljetulla ja se pelasti elämäni. Siellä oli todella turvallista ja mukavaa. Sain käydä ulkona pitkillä kävelyillä hoitajien kanssa. Kerrottiin mitä lääkkeitä annetaan ja miksi. Ruoka oli hyvää ja keskustelut auttoivat. Todella hyvä kokemus, joka auttoi laittamaan elämäni kuntoon.
Juu en mä sano mitään pahaa suljetusta.
Jorvissa oli oikein mukavaa tammikuussa 2018.
Mutta olen edelleen vakavasti masrntunut johtuen traumasta, jonka sadisti aiheutti tekemällä mulle asioita mitä se ei ois saanut tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin lääkärin huoneessa kesämekossani.Mies ja lapsi odottelivat kotona. Ja lääkäri kirjaa M1 lähetteen!!
Nyt jätit jotain kertomatta...
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhavaaran takia ollut siellä m1 lähetteellä, toinen lääkäri sen heti kumosi ja kysyi haluanko mennä kotiin, vai jäädä yöksi sinne. Jäin yöksi ja taas olivat lähetettä väsäämässä seuraavana päivänä. En ymmärrä miksi, koska jäin vapaaehtoisesti sinne.
Nyt minusta on tuo tieto jossain vissiin... aika ikävää jos vaikuttaa johonkin työhön, koska mä en täyttänyt niitä m1 kriteerejä. En ollut psykoottinen. En ollut sen vakavammin masentunut kuin nytkään. Ilmaisin tahtoni kuolla...
Itsemurhavaarassa oleva potilas on ihan aiheellista lähettää M1-lähetteellä psykiatrialle, ellei suostu vapaaehtoisesti lähettämään. Niiden lähetteiden kanssa ollaan psykiatrian päässä hyvinkin tarkkoina, pitää rastit olla juuri oikeissa kohdissa, siinä saa kokenutkin terveyskeskuslääkäri olla tarkkana. Ilmeisesti sinun lähetteesi oli näiltä osin jotenkin puutteellinen ja siksi se kumottiin heti poliklinikalle päästyäsi.
Tyhmiä nuo viestien poistelijat! Siinä viestissä oli kirjoittamaani asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se itsetuhoinen olisi ihan rauhallinen ja itsetuhoisuus johtuisi sua vastaan tehdyistä asioista, niin silti poliisi voi viedä putkaan miettimään tekosiaan. Eli ikävien asioiden uhri saa lisää ikävää osakseen ja menettää vielä enemmän toivoaan, kun taho jolta olisi tarkoitus pyytää apua, viekin putkaan kuin rikollisen. Se apu jää pyytämättä ja rikollinen on vapaa jatkamaan...Ei tietysti kaikki itsetuhoiset joudu putkaan, mutta Espoossa näin 2017 syksyllä.
Minä kirjoitin naamakirjaan itsetuhoista viestiä ja sitten eräs henkilö soitti hätänumeroon. Luokseni tuli poliisit ja juteltiin siinä. Jäin kotia poliisit lähtivät.
Kuka jakaa facebookissa itsemurha-aikomuksensa =´D
Juu ei ole ollenkaan hoitoa vaan palkan nostoa tilipäivänä tuollainen. Potilaisiin tulee luoda turvallinen suhde jo on lähtökohtana kaikkeen.