Miltä tuntuu asua maailman onnellisemmassa kaupungissa, joka kohtaa eristetään?
Tuo kaupunki on siis Helsinki. Ensimmäinen sija 181 kaupungin joukosta, viimeinen oli Afganistanin Kabul. Ja Uusimaa eristetään kohta muusta Suomesta.
Kommentit (17)
Ei väliä. Ei ole muutenkaan asiaa täältä muualle.
Tietysti se henkisesti ketuttaa. Mitään konkreettista syytä minulla ei ole ollut moneen vuoteen poistua alueelta. Elämä ei siis siitä kiellosta muutu.
No en muista milloin olisin viimeksi Uudeltamaalta poistunut. Syksyllä olin Turussa eli silloin viimeksi.
Ramppaako ap useinkin oman maakuntansa ulkopuolella?
Asuisinpa Uudellamaalla. Nyt ei sitten pääse edes käymään siellä.
Älä sössötä tuota eristypaskaasi, ääliö.
Antaa viruksen riehua rauhassa Uudellamaalla.
Kainuun Prikaati tulee rynkkyjen kanssa vahtimaan, ettei etelän vetelät pääse ulos.
Hus ja uusimaa, jossa tartuntoja. Siihen kuuluu paljon muutakin kuin vain Helsinki!
Onko se oikeesti todettu maailman onnellisimmaksi?
Olihan Espoossakin koronatapauksia
Ei vaikuta minun arkeen mitenkään. Olen jo nyt karanteenissa neljän seinän sisällä, enkä ole mikään ulkoliikuntaihminen tai sosiaalinen tapaus muutenkaan. Minne täältä nyt pitäisi päästä? Hyvä vaan että tulee lisää rajoituksia. Jos kauppaan pääsisi vaikka edes kerta viikkoon, ja apteekkiin samoin, niin se riittäisi mulle. Ja laittakaa nyt ne koulut kokonaan täällä kiinni, kyllä 1-luokkalaisetkin pärjää kotona hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No en muista milloin olisin viimeksi Uudeltamaalta poistunut. Syksyllä olin Turussa eli silloin viimeksi.
Ramppaako ap useinkin oman maakuntansa ulkopuolella?
Pari kertaa kuussa käyn vanhan äitini luona hoitamassa välttämättömiä asiota.
Ap
Ei haittaa. Asun aivan Helsingin ulkorajalla jossa pääsen helposti pienen kadun yli livahtamaan metsään ja kallioille missä yleensä saa haahuilla aika rauhassa. Vaikka tulisi ulkonaliikkumikielto niin tuskin siellä kukaan tulisi pidättämään. Omalla pikku kuistilla ja pihalla kukkii jo krookukset. Mikäs ollessa.
Työt tosin kävi vähiin mutta pienellä vatautumisella jonkin aikaa pärjää.
Jumalan turvaten.
Olisi ihanaa kun kehäkolmosen sisään suljettaisiin nyt siellä olevat ja m A mut.
Me pohjoisen väki katkaistaisiin vesivoimasähköt omaan käyttöön, etelä tekisi omansa. Ruoat yms. kuljettaisimne laivoilla pohjoisen satamiin ja Tampereelle päälentokenttä. Lakkaisimme tukemasta oopperaa yms. turhuuksia, keräisimme verot itsellemme. Oi, se olisi ihana ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeesti todettu maailman onnellisimmaksi?
Hesari tänään 21.3.2020 sivu B6. Samassa uutisessa todettiin Suomi kolmannen kerran maailman onnellisimmaksi maaksi. Kyse on siis YK:n onnellisuusraportista, "The World Happiness Report".
"Raportti listaa myös maailman onnellisimmat kaupungit.
Tässäkin listauksessa Suomi loisti, sillä Helsinki oli 186 kaupungista sijalla 1. Helsingin pisteluku oli aavistuksen koko Suomen keskiarvoa suurempi, 7 828.
Helsingin jälkeen onnellisimmaksi tuntevia asukkaita löytyy Tanskan Aarhusista ja Uuden Seelannin Wellingtonista.
Listan viimeisellä sijalla on Afganistanin Kabul."
Jos ihmiset toimii järkevästi, niin eristystä ei tule ..
Pakkohan eristys tehtävä. Pääsiäslomat lähestyy joten meillä on aikapommi käsissä silloin. Eli eristys tehtävä heti