Voi kunpa pääsisin karanteeniin
Ihan uupumuksen partaalla töissä ja muissa velvollisuuksissa. Tunnen suorastaan kateutta, kun luen näitä uutisotsikoita siitä kuinka ihmiset tylsistyvät kotona ja Netflix ylikuormittuu, ja kaikki otsikot tyyliin "Luppoaikaa? Kokeile näitä vinkkejä ajankuluksi!" jne... Kahden viikon karanteeni olisi minulle taivaan lahja. Kaksi viikkoa kotona "tylsistyen" olisi parasta mitä voin tässä hetkessä kuvitella... Jatkuvasti on pinna kireällä ja unet kärsii, aikaa itselle ei ole ollut aikoihin. No, ei auta kuin toivoa..
Kommentit (24)
työt loppu, rahaa ei tule mistä, kumpa pääsisin töihin!!!
Vierailija kirjoitti:
työt loppu, rahaa ei tule mistä, kumpa pääsisin töihin!!!
Eikö Kelasta saa?
En kadehtisi. Tulevaisuudessa työpaikat vie kaikki ne ihmiset, joilla on oikeasti staminaa ja kestävät tämän rynkytyksen. Ainakin itse ajattelin näin tehdä. Ja teenkin.
Mielenkiintoinen tilanne. Osa ihmisistä hukkuu töihin, osa taas tylsistyy, kun ei ole mitään tekemistä.
Itse hukun töihin. Olen siivooja. :(
Etätöissä tulee tehtyä pidempää päivää ihan vain että olisi ajankulua.
sesese kirjoitti:
Mielenkiintoinen tilanne. Osa ihmisistä hukkuu töihin, osa taas tylsistyy, kun ei ole mitään tekemistä.
Itse hukun töihin. Olen siivooja. :(
Olisitko mieluummin ilman töitä?
Itse terveydenhuollossa töissä ja olin myös jo vähän uupunut ennen tätä epidemiaa, vuorotyö ym... Nyt epidemian myötä tullut ihan hirveä härdelli töihin, joutunut tekemään ylitöitä, tuplavuoroja jne. Osa työkavereista joutunut flunssassa kotiin tai karanteeniin, se laittaa meidät jäljelle jäävät aika pulaan työmäärän kanssa. Olen ihan poikki. Ihan loppu.JA ennusteiden mukaan pahemmaksi tulee menemään ja paljon. Joka aamu herään väsyneenä, työpäivät venyy mutta ne nyt jaksaa puurtaa, sitten kotiin tullessa ei jaksa tehdä yhtään mitään, suunnilleen istun keittiön pöydässä ja tuijotan seinää. Koittaa parisuhdetta ja lemmikkejä pitää elossa siinä sivussa, hoitaa jotain ruokaa perheelle, lapset onneksi jo teinejä eivätkä tarvi sellaista intensiivistä huolenpitoa. Ei puhettakaan mistään vapaa-ajasta tai harrastuksista jne. Mies on samalla alalla ja ihan väsynyt myös. Vaikka minulla on korkea työmoraali niin kyllä tässä alkaa jo karanteenia toivoa. Tuntuu siltä että kaksi viikkoa menisi ihan vain nukkuen ja leväten.
jep.... toiset valittaa kun netflixistä jo kaikki katsottu eikä mitään tekemistä. itsellä viimeksi noin kolme viikkoa sitten ollut yksi sellainen päivä että oli aikaa istua alas ja katsoa tv:stä jotain. terveydenhuollossa minäkin töissä, + perheenäiti. Korona pistänyt työpaikan jo nyt sekaisin, pelolla odotan mitä tuleman pitää.
Irtisanoudu ja anna työsi sellaiselle, joka haluaa tehdä töitä. Niin helppoa se on. Pääset makaamaan sohvalle vaikka loppuelämäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudu ja anna työsi sellaiselle, joka haluaa tehdä töitä. Niin helppoa se on. Pääset makaamaan sohvalle vaikka loppuelämäksesi.
Oletko itse jossain työssä?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Olen. Enkä todellakaan kadehdi niitä, jotka makaavat päivät pitkät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Ei kukaan -kadehdi- työttömiä. Jos joku varastaisi lompakkoni, en kadehtisi varasta. Tunne olisi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei jaksa ylikuormitusta loputtomiin. Ei siinä kohtaa kohtaa ole kyse laiskuudesta tai siitä, että ei haluaisi tehdä töitä. Ylikuormitus joka jatkuu ja jatkuu tappaa sen halun tehdä töitä ihan keneltä vaan. Särähti korvaan tuo viestisi, sillä olen itse korkean työmoraalin omistava ahkera ihminen, joka niin vain itsekin koki työuupumuksen ja burnoutin. Psykologiassa työuupumus jaotellaan rakentuvaksi kolmesta ilmiöstä: uupumusasteinen väsymys, ammatillisen itsetunnon lasku ja kyynistyminen. Syyllistäminen ei auta uupunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Taidat salaisesti kadehtia, kun suhtautumisesi on noin kiukkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Ahaa. Pöllitään sinulta jotain ja katsotaan sitten sinun "kateutta".
ohis
Vierailija kirjoitti:
miten rinnastuu pöllimiseen?
Ei rinnastukaan, jos makoilee muttei maksata sitä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Kiukkuinen? Mistä moinen päätelmä?
sama.