Vaunujen osto.
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota käytettyjen vauvavaunuje ostossa? Minkämerkkiset ovat kestävät ja käytännölliset?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi käytettyjä kuin tutulta. Pitää olla 100% varma, että niitä ei ole säilytetty missään pihalla homehtumassa.
Ulkona voi olla myös kärpäsen kakkaa.
Pyörien kunto, laakerit ei saa lonksua eikä jumia. Muut näetkin jo kun otat silmän kouraan ja katsot.
Jarrujen pitää olla toimivat.
Vaunujen/rattaiden käytännöllisyys riippuu sinun tarpeistasi. Pitääkö saada pieneen tilaan säilöön tai autoon, tarvitseeko turvakaukaloa kiinnittää, kuljetaanko maanteillä taikka lumessa yms.
Suomalaisena kysyt käytetyistä vaunuista. Eräät saavat uudet vaunut, kun aikaisemmassa (uutena ostettu) on ollut tyttölapsi ja tulevaa poikalasta ei voi laittaa vaunuun, koska siinä on ollut tyttölapsi. Ja taas uudet vaunut. Ja suomalaiset hakevat käytettyjä vaunuja. On hienoa!
En ostaisi kakkaisia käytettyjä. Tarjouksesta uudet.
Että ne ovat puhtaat ja sisällä säilytetty.
Että mahtuu autoon ja oman talon hissiin jos sellainen on.
Käy katsomassa paikanpäällä ennen ostopäätöstä, ulkona säilytys tekee homepilkkuja tekstiileihin ne huomaa kyllä.
Emmaljunga, britax, cybex, bumbleride, ora, baby jogger on ainakin laadukkaita merkkejä
Mun sisko neuvo, että kannattaa käydä kattomassa liikkeessä vaunuja ja valita muutama hyväntuntuinen, sit kattoo ne käytettynä ja kokeilla miltä ne tuntuu käytettynä niin pystyy verrata vähän paremmin onko ne hyvässä kunnossa. Sit tietenkin on tärkeetä selvittää just missä vaunuja on säilytetty yms.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisena kysyt käytetyistä vaunuista. Eräät saavat uudet vaunut, kun aikaisemmassa (uutena ostettu) on ollut tyttölapsi ja tulevaa poikalasta ei voi laittaa vaunuun, koska siinä on ollut tyttölapsi. Ja taas uudet vaunut. Ja suomalaiset hakevat käytettyjä vaunuja. On hienoa!
Höpö höpö, monesti näkee ihan sellaista romukuntoista 20v vanhaa lahjoitus vaunua, mihin et varmasti itse omaa lastasi laittaisi.
Myös se on hyvä huomioida onko työntäjillä pituuseroa mikäli heitä on kaksi. Mulla ja miehellä eroa on yli 20cm joten hankittiin säätöaisalla olevat vaunut. Jossa se koko aisa liikkui eikä vain yläosa.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko neuvo, että kannattaa käydä kattomassa liikkeessä vaunuja ja valita muutama hyväntuntuinen, sit kattoo ne käytettynä ja kokeilla miltä ne tuntuu käytettynä niin pystyy verrata vähän paremmin onko ne hyvässä kunnossa. Sit tietenkin on tärkeetä selvittää just missä vaunuja on säilytetty yms.
Meillä muuten kävi hyvä tuuri. Laitoin toriin ilmoituksen et etitään hyviä yhdistelmävaunuja edullisesti. Meille toi sitten ovelle asti vanhempi pariskunta teutoniat joiden alkuperäinen hinta oli 1300€ ja myivät ne 380 eurolla. Kunto oli kuin uusi. Ne oli ollut mummola vaununa ja lapsi oli ollut kyydissä huikeat 2 kertaa.
Ne oli meillä kahdella lapsella käytössä jonka jälkeen ne oli vieläkin tosi hyvissä kunnossa ja myin ne kaverille 300 eurolla. Kaverilla ne oli käytössä myös useamman vuoden ennen kun antoi ne eteenpäin.
Ja jos joku tarttuu tohon miksi myytiin vaunut kaverille eikä annettu niin tarvittiin sillon rahaa ja kaveri itse ehdotti ostoa 400 eurolla, mut sanoin sillon ettei voi maksaa enempää kun mitä mekään maksettiin.
Kannattaa ainakin suosia enemmän muita kuin niitä ihme ilmarenkaita. Muistan kotiäiti aikoina kun niitä vähän väliä hajoili muilta.
En ostaisi käytettyjä kuin tutulta. Pitää olla 100% varma, että niitä ei ole säilytetty missään pihalla homehtumassa.