Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessapaperin hamstraajat sittenkin oikeassa: Korona aiheuttaa ripulia!

Vierailija
21.03.2020 |

Koronaviruksen oireina on pidetty kuumetta, yskää, hengitysvaikeuksia, lihaskipuja, väsymystä sekä päänsärkyä. Sen sijaan nuhan ei ole ajateltu kuuluvan oireisiin. Tuoreen tutkimuksen mukaan ripuli ja muut ruoansulatusongelmat saattavat kuitenkin olla koronaviruksen ensimmäinen merkki monilla potilailla.

Lähde: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-selvittivat-vahemman-tunne…

Vieläköhän kaupoista saa vessapaperia vai onko kaikki jo loppu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pyllyn voi myös pestä jos ei oo vessapaperia. Onhan meillä noi bidesuihkut ja aika monen pytty on kylppärissä missä on *rummunpärinää* SUIHKU. Jos vessapaperi sattuisi loppumaan kriittisellä hetkellä niin ei sitä kakkapyllyksi loppuiäkseen juuttuisi.

Totta, mun ystäväni oli taannoin useita viikkoja Turkin maaseudulla, eikä nähnyt yhtään vessapaperia siellä. Ainapeppu pestiin vedellä.

Vierailija
22/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.

Minulla on ollut ripuli kolme päivää ja lisäksi yleisen väsynyt ja voimaton olo. Ja kurkku kipeä ja outo tunne rinnassa / keuhkojen alueella. Maha on kipeä ja on pahoinvointinen olo. Luulin tätä mahataudiksi. Olen kyllä ajatellut, että tämä ei ole ollut ihan tyypillinen mahatautikaan. En ole oksentanut eikä ole mitään kunnon vesiripulia. Vessassa on saanut juosta kuitenkin vähän väliä ja olen laihtunut muutaman kilon. Anteeksi nämä kuvailut, mutta ajattelin jos jollain olisi samoja kokemuksia. :D 

Tämä on nyt sitten varmaan korona. 

Mullakin oli kolmen päivän lievä ripuli, jonka aikana myöskään ruoka ei maistunut ja sen jälkeen alkoi tosi lievät oudot tuntemukset keuhkoissa ja keuhkoputkessa, mutta ei mitään kipua, hengenahdistusta tai mitään muitakaan pahoja oireita. Olo oli jopa niin normaali ja pirteä, että treenasin kevyesti, vaikka välillä tuntuikin hengittäessä vähän jännältä.

Minkälaisia tuntemuksia sinulla oli keuhkoissa? Itselläni on outo, polttelevan kylmä tunne keuhkoissa ja keuhkoputkessa. Niin kuin siellä olisi jäävettä tai kuin olisi syönyt mentholpastillia. Se säteilee käsivarsiin ja takaraivoon, mutta mulla ei ole mitään kipua tai hengenahdistusta. Olen myös ihmetellyt pitkin viikkoa samaa kylmää poltetta suun ympärillä. Mulla närästää joskus, mutta en oikein osaa sanoa, onko tämä ihan samanlaista. 

Olen ollut yhteyksissä työterveyteen tällä viikolla. Nyt on kuulemma kaikkea flunssaa liikkeellä. Sain ohjeeksi ottaa uudestaan yhteyttä ensi viikolla, jos ei mene ohi. 

No mulla oli enemmän sellaista vähän kuin kutittelua ja välillä syvään hengittäessä tuntui tavallaan kuin olis joku lihasjumi kylkikuiden kohdalla. Myös sellainen tooodella lievä yskimisen tarve saattoi tulla silloin tällöin, kun hengitin sisään syvästi niin kutisi tuossa keuhkoputkessa, mutta ei tosiaan kuitenkaan tarvinnut yskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ripuli olla koronan ainoa oire?

Vierailija
24/24 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viisi päivää Milanosta palattuani hurja ripuli-oksennustauti. THL:lle ei kuitenkaan kukaan ole kertonut, että tämä voisi olla koronan oire, joten testeihin ei tietenkään pääse. No, onneksi pahin meni ohi parissa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi