Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessapaperin hamstraajat sittenkin oikeassa: Korona aiheuttaa ripulia!

Vierailija
21.03.2020 |

Koronaviruksen oireina on pidetty kuumetta, yskää, hengitysvaikeuksia, lihaskipuja, väsymystä sekä päänsärkyä. Sen sijaan nuhan ei ole ajateltu kuuluvan oireisiin. Tuoreen tutkimuksen mukaan ripuli ja muut ruoansulatusongelmat saattavat kuitenkin olla koronaviruksen ensimmäinen merkki monilla potilailla.

Lähde: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-selvittivat-vahemman-tunne…

Vieläköhän kaupoista saa vessapaperia vai onko kaikki jo loppu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, näköjään mulla on jo ollut lievä korona noilla oireilla. Altistus Keski-Euroopasta löytyy

Vierailija
2/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pyllyn voi myös pestä jos ei oo vessapaperia. Onhan meillä noi bidesuihkut ja aika monen pytty on kylppärissä missä on *rummunpärinää* SUIHKU. Jos vessapaperi sattuisi loppumaan kriittisellä hetkellä niin ei sitä kakkapyllyksi loppuiäkseen juuttuisi.

Vierailija
4/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vielä.

Sanopa muuta. Kaiken muun olisin vielä kestänyt mutta ripuli on liikaa!

Vierailija
5/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännön kokemuksesta voin kertoa, että tuossa hätätilanteessa käyttää mieluummin sitä käsisuihkua, kun joutuu jatkuvasti vessassa ravaamaan.

Vierailija
6/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua.

Minulla on ollut ripuli kolme päivää ja lisäksi yleisen väsynyt ja voimaton olo. Ja kurkku kipeä ja outo tunne rinnassa / keuhkojen alueella. Maha on kipeä ja on pahoinvointinen olo. Luulin tätä mahataudiksi. Olen kyllä ajatellut, että tämä ei ole ollut ihan tyypillinen mahatautikaan. En ole oksentanut eikä ole mitään kunnon vesiripulia. Vessassa on saanut juosta kuitenkin vähän väliä ja olen laihtunut muutaman kilon. Anteeksi nämä kuvailut, mutta ajattelin jos jollain olisi samoja kokemuksia. :D 

Tämä on nyt sitten varmaan korona. 

Vierailija
7/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pyllyn voi myös pestä jos ei oo vessapaperia. Onhan meillä noi bidesuihkut ja aika monen pytty on kylppärissä missä on *rummunpärinää* SUIHKU. Jos vessapaperi sattuisi loppumaan kriittisellä hetkellä niin ei sitä kakkapyllyksi loppuiäkseen juuttuisi.

Hys hys hiljaa! Suomesta loppuu vesi jos kaikki ryhtyy pesemään koronaripulin tahrimat pyllynsä puhtaiksi!

Vierailija
8/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.

Minulla on ollut ripuli kolme päivää ja lisäksi yleisen väsynyt ja voimaton olo. Ja kurkku kipeä ja outo tunne rinnassa / keuhkojen alueella. Maha on kipeä ja on pahoinvointinen olo. Luulin tätä mahataudiksi. Olen kyllä ajatellut, että tämä ei ole ollut ihan tyypillinen mahatautikaan. En ole oksentanut eikä ole mitään kunnon vesiripulia. Vessassa on saanut juosta kuitenkin vähän väliä ja olen laihtunut muutaman kilon. Anteeksi nämä kuvailut, mutta ajattelin jos jollain olisi samoja kokemuksia. :D 

Mulla on ollut vähän samankaltaista, mutta se meni mielestäni jo ohi. Jos oli korona, niin sitten pääsin helpolla. Mutta jotenkin musta tuntuu, että ei tainnut olla. :/

Vierailija
9/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.

Sairastat vaan nyt sitten rauhassa kotona. Menee varmaankin ohi, pääset suht koht helpolla ja saat vastustuskyvyn!

Vierailija
10/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.

Mulla on ollut vähän samankaltaista, mutta se meni mielestäni jo ohi. Jos oli korona, niin sitten pääsin helpolla. Mutta jotenkin musta tuntuu, että ei tainnut olla. :/

Olen lukenut, että korona voi olla niin lieväoireinen, ettei sitä edes huomaa sairastaneensa. Onko sinulla ollut kuumetta tai mitään flunssan oireita? Mulla ei ole mitään flunssaoireita, paitsi kurkkukipua, mutta ennen ripuloinnin alkua oli kuumeinen olo ilman kuumetta. Olen parantunut pari viikkoa sitten flunssasta ja tämä on alkanut nyt tällä viikolla.

Vierailija
11/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.klo

ihan samoilla oireilla ollu minäkii, liekösotkoronaa, kun eipä testeihin pääse

Vierailija
12/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on ripulia, on pysyttävä joka tapauksessa kotona, ja muistettava nesteytys, eli sama hoito kuin koronalla: kotikaranteeni, juo paljon vettä, älä levitä tautia muihin, muista hygienia ja pese kädet huolellisesti. Siinä viikon päästä olet varmaan jo kunnossa.

Vierailija
13/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.klo

ihan samoilla oireilla ollu minäkii, liekösotkoronaa, kun eipä testeihin pääse

No mihin sinä sitä testiä tarvitset? Hoida ripulisi ja koronasi kotona äläkä mene terveyskeskukseen turhaan levittämään tautia hoitajiin ja lääkäreihin ja muihin potilaisiin. Jos oireesi eivät vaadi tehohoitoa ja hengityskonetta, et tarvitse testiä eikä sillä ole mitään merkitystä, onko tautisi korona, flunssa vai ripuli. Vai kumman luulet tarvitsevan testejä enemmän: hoitohenkilökunnan jonka työpanosta tarvitaan joka päivä, vai harhaluuloisen ripulipotilaan joka voi hoitaa tautinsa ihan itse kotona?

Vierailija
14/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siltikään ymmärrä sitä vessapaperin varastointia, vaikka kuinka olis ripuli. Pesen normaalistikin bidee-suihkulla aina kakalla käynnin jälkeen+kuivaan pyyhkeeseen ja varsinkin ripulin kanssa sehän on aivan mahtava keksintö, kun perse vaan ärtyy ja pahimmillaan menee verille siitä paperilla hinkkaamisesta... Yksikin mummo osti kolme isoa säkillistä vessapaperia eilen mun kassalta ja viime viikolla kuulin, kun keski-ikäinen nainen selitti vanhalle äidilleen, että vessapaperia pitää nyt hamstrata siksi, että se voi oikeasti loppua kaupoista kokonaan niin mitäs sitten tehdään. Äly hoi älä jätä!

Vierailija
15/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.

Mullakin oli kolmen päivän lievä ripuli, jonka aikana myöskään ruoka ei maistunut ja sen jälkeen alkoi tosi lievät oudot tuntemukset keuhkoissa ja keuhkoputkessa, mutta ei mitään kipua, hengenahdistusta tai mitään muitakaan pahoja oireita. Olo oli jopa niin normaali ja pirteä, että treenasin kevyesti, vaikka välillä tuntuikin hengittäessä vähän jännältä.

Vierailija
16/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh hyh kakkapyllyt.

Vierailija
17/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen ummetus ja maha reagoi stressiin kovettumalla entisestään. Maha ollut löysä jo viikon. Välillä oksettavaa oloa ja nipistyksiä ylä- ja alavatsassa ja joidenkin sisäelinten kohdalla. Huimausta ja vähän kuin toinen sierain olisi jotenkin turvonnut mutta nenä ei vuoda. Samoin lapaluiden alla on ollut epämielyttävä tunne jo tuon viikon. Yleisvointi kuitenkin hyvä eikä kuumetta. Korostan että maha on ollut erittäin outo jo ajatellaan 15 vuoden aikaa niin tällainen se ei ole ollut aiemmin.

Mietin että mitä on? Mahatautia viimeksi 13 vuotta sitten.

Vierailija
18/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua.

Mullakin oli kolmen päivän lievä ripuli, jonka aikana myöskään ruoka ei maistunut ja sen jälkeen alkoi tosi lievät oudot tuntemukset keuhkoissa ja keuhkoputkessa, mutta ei mitään kipua, hengenahdistusta tai mitään muitakaan pahoja oireita. Olo oli jopa niin normaali ja pirteä, että treenasin kevyesti, vaikka välillä tuntuikin hengittäessä vähän jännältä.

Minkälaisia tuntemuksia sinulla oli keuhkoissa? Itselläni on outo, polttelevan kylmä tunne keuhkoissa ja keuhkoputkessa. Niin kuin siellä olisi jäävettä tai kuin olisi syönyt mentholpastillia. Se säteilee käsivarsiin ja takaraivoon, mutta mulla ei ole mitään kipua tai hengenahdistusta. Olen myös ihmetellyt pitkin viikkoa samaa kylmää poltetta suun ympärillä. Mulla närästää joskus, mutta en oikein osaa sanoa, onko tämä ihan samanlaista. 

Olen ollut yhteyksissä työterveyteen tällä viikolla. Nyt on kuulemma kaikkea flunssaa liikkeellä. Sain ohjeeksi ottaa uudestaan yhteyttä ensi viikolla, jos ei mene ohi. 

Vierailija
19/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin hirveä ripuli. Pepusta ruikkii ruskeaa kastiketta vähän väliä.

Vierailija
20/24 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitä vessapaperia valmistetaan edelleenkin 1-4 rullaa/suomalainen/vrk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan