Auttakaa minua! Haluaisin myydä autoni pois, koska sen pitäminen vie hirveän osan kuukausituloista
Kaikki läheiseni sanovat, että pitäähän sulla nyt auto olla. Mielestäni ei olisi mikään pakko. Miten teidän perhe pärjää ilman autoa?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin autoa ihan turhaan ja oli se kyllä kallis ostoskassi. Nyt tilaan ruoat kotiinkuljetuksena ja ei tarvitse miettiä kalliita vakuutuksia, remontteja ja huoltoja. Julkisilla on hyvät yhteydet ja auton voi myös vuokrata halutessaan.
Tätä ajatusta olen pyöritellyt mielessäni jo tovin. Hitsi, että on vaikea luopua autosta. Tarviin sitä niin vähän. Samalla rahalla vuikraa auton silloin tällöin. Oilisi autovuokraamokin 500 m päässä.
Fakta vaan on että silloin kkun sinä tarvitset (vuokra-)autoa eli parhaimman lomasesongin aikana tai juhlapyhinä samoja vuokra-autoja tarvitsee aika moni muukin. Ja hinnat pomppaa järkyttäviksi. Suurin osa autovuokrafirmoista myy eioota tai niillä on pelkästään joku valtava paku jäljellä. Hintaa 1850e/vkl.
Ihanaa kun voi valita lomansa perinteisten loma-aikojen ulkopuolella näin aikuisten lasten vanhempana. Aikansa kutakin, nyt on vapaus monen muunkin asian suhteen :)
Näillä pohjatiedoilla sanoisin että sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko myyt auton tai sitten et myy.
Mitä auttamista tässä nyt on, tarvitsetko kyytiä vai mitä? Voit ihan vapaasti myydä autosi tarvitsematta kysyä siihen lupaa keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Oh hoh, minkälainen auto oikein on kysymyksessä.
ystäväni ostaa 1000-1500€ hintaisia autoja joka 5:des vuosi.
vaatimuksena on että kuluttaa bensiiniä hyvin vähän.
Hän oli suurissa vaikeuksissa ennen kuin siirtyi itämaisiin autoihin, näin hän pääsi ongelmistaan.
Euroopan merkkiset autot tuottivat suurta puutetta ja kurjuutta , lisäksi kulku oli vaikeaa koska aina jotain vikaa. Nyt hän on ystävilleen katkera koska eivät saaneet häntä vakuutettua aiemmin idän ihmeellisten kulkuvälineiden käyttäjäksi. Asian ymmärtää vallan hyvin kun on 75 vuotta taistellut Europpalaisella autolla. Nyt hänellä menee tosi hyvin vaimokin on tyytyväinen kun rahat riittävät ja pappakin osallistuu elintarvikekustannuksiin, ennen rahat menivät autoihin ja niiden korjauksiin.
Suomessa asuu nyt yksi todella onnellinen vanuspari.
Oåimme tästä Toosi tarinasta yhden asian, Auto on vain läjä rautaa
Selevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilussa on se kiva, että voi mennä ja tulla miten haluaa aikatauluista riippumatta. Jos haluan kesällä lähteä kruisailemaan pitkin maaseudun kauniita maisemia ilman mitään varsinaista päämäärää, niin voin tehdä tämän. Jos menen jonnekin, mutta keksinkin, että haluan matkalla käydä katsomassa sitä tai tätä, niin autolla voin tehdä tämän.
En oikein henkilökohtaisesti ymmärrä sosialistujulkisten puolustajia, koska niillä ei ikinä saa tuota vapautta.
Tuon voi tehdä myös vuokra-autolla. Joskus vuokraan auton kesällä hieman pitemmäksi aikaa eikä se paljon maksa.
Sulla ei oikeasti ole mitään käsitystä vuokrahinnoista. Googlettele huvikses mitä maksaa auton vuokraaminen kesäksi. Älä valitse halvinta vaihtoehtoa koska niitä ei ole. Katos kun aika moni muukin haluaa auton kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilussa on se kiva, että voi mennä ja tulla miten haluaa aikatauluista riippumatta. Jos haluan kesällä lähteä kruisailemaan pitkin maaseudun kauniita maisemia ilman mitään varsinaista päämäärää, niin voin tehdä tämän. Jos menen jonnekin, mutta keksinkin, että haluan matkalla käydä katsomassa sitä tai tätä, niin autolla voin tehdä tämän.
En oikein henkilökohtaisesti ymmärrä sosialistujulkisten puolustajia, koska niillä ei ikinä saa tuota vapautta.
Tuon voi tehdä myös vuokra-autolla. Joskus vuokraan auton kesällä hieman pitemmäksi aikaa eikä se paljon maksa.
En mikä vuokraa autoa sen takia, että suunnittelen lähteväni ajelemaan päättömästi. Nämä menoideat voivat tulla mieleen ihan milloin vain ja koska vain ja silloin voin mennä.
Esimerkiksi nyt olen juonut aamukahvini ja suoltanut tänne riittävästi diipadaapaa. Olen tässä ohessa katsonut kivan kohteen, minne aion kohta Autollani vapaasti suunnistaa. Kun olen käynyt siellä, niin ajattelin ehkä ajaa jonnekin syömään vielä Autollani. En tiedä mahdollista ruokapaikkaa, mutta voin miettiä sitä matkalla ja mennä mihin parhaaksi näen Autollani.
Sinä voit miettiä päivän aikana sitä, että mitä vapauksia auto voi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
"Tyhmästi teit. Autoliike maksaa murto-osan mitä helposti saa myymällä nettiautossa itse.
Pitää vaan tehdä Trafin sivuilla se omistajansiirto ja voi tehdä kauppakirjan johon kirjoittaa viat. Ei voi jälkikäteen tulla inisemään.
Voihan sitä tarjota autoliikkeeseen niin saa kauppiaiden ostohinnan lisää siihen pari tonnia päälle niin saa sen kauppahinnan nettiautoon."
En kadu yhtään! Olin niin onnellinen, että pääsin siitä autosta vaan eroon.
Autottomuuteen tottuu ja siinä on etunsa. Vähenee kaiken maailman pakolliset maksut. Hevoseton mies on huoleton mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu Etelä-Helsingissä ja elämä koostuu parin neliökilometrin alueesta, niin mikäs siinä kai autottomana.
Itse kesämökillisenä en voisi kuvitellakaan elämää ilman autoa. Lisäksi olen tottunut asioimaan kehien isoissa mukavissa kauppakeskuksissa. Ei vähempää kiinnostaisi selvittää, miten niihinkin ja millä vaihdoilla jollain hikisellä bussilla pääsisi ja kauan siihen menisi. Istut odottamassa myöhässä olevaa jatkoyhteyttä jossain skutsissa räntäsateessa marraskuussa. Väreet menee niskassa. Menee ne jo kyllä siitäkin, että pitäisi kävellä 500m sohjossa odottamaan ratikkaa.
Tilaan nykyään kaiken kotiin enkä halua viettää aikaa kauppakeskuksissa. Riittää, kun kodin vieressä on hyvät ulkoilumaastot ja töihin pääsee kätevästi julkisilla. Tällainen täydellinen yhdistelmä on onneksi löytynyt. 
Sillä autolla voisit liikkua ja ulkoilla paljon vapaammin ympäri maata. Siihen lähimetsään kyllästyy lopulta, kun siellä tarpeeksi montaa kertaa käy.
Jos asuu Helsingissä täytyy ottaa huomioon sekin ettei sitä lähimetsää pian ole. Vihreät haluaa rakentaa lähiluonnon täyteen tiiviitä ja korkeita taloja = slummeja sekä räjäyttää luonnonkalliot maantäytteeksi ja pikaratikan alta.
Auton tarve riippuu missä asut ja mihin pitää päästä kulkemaan. Onko kodin ja esim. työpaikan välillä hyvät joukkoliikenneyhteydet?
Mikä auto sulla mahtaa olla jos se vie suuren osan palkasta? Mutta itsehän tiedät tarvitsetko autoa vai et, miksi kuuntelet muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei oikeasti ole mitään käsitystä vuokrahinnoista. Googlettele huvikses mitä maksaa auton vuokraaminen kesäksi. Älä valitse halvinta vaihtoehtoa koska niitä ei ole. Katos kun aika moni muukin haluaa auton kesä
Nykyään on myös minileasing vaihtoehtoja.
Mulla oli auto 20 vuotta enkä ole kaivannut, kun lopulta tajusin etten oikeastaan autoa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu Etelä-Helsingissä ja elämä koostuu parin neliökilometrin alueesta, niin mikäs siinä kai autottomana.
Itse kesämökillisenä en voisi kuvitellakaan elämää ilman autoa. Lisäksi olen tottunut asioimaan kehien isoissa mukavissa kauppakeskuksissa. Ei vähempää kiinnostaisi selvittää, miten niihinkin ja millä vaihdoilla jollain hikisellä bussilla pääsisi ja kauan siihen menisi. Istut odottamassa myöhässä olevaa jatkoyhteyttä jossain skutsissa räntäsateessa marraskuussa. Väreet menee niskassa. Menee ne jo kyllä siitäkin, että pitäisi kävellä 500m sohjossa odottamaan ratikkaa.
Kesämökki ei ole kuin buumereilla ja rikkailla. Niilläkin siellä käydään niin vähän että halvemmaksi tulisi käydä lomamatkoilla. Mökki on kallis turhake.
Sepä juuri. Miksi ihmeessä ostaisin mökin pal
Monesti myös mökkeilevät matkustelevat ihan yhtä paljon. Toki se "trävellääminen" voi olla sinulle valinta ja elämäntapa. Sitä voi toki tehdä siitä huolimatta, vaikka mökki/maapaikka olisikin, jossa vaikka kesäkaudet pitkälti asuisi. Eivät nämä ole mitään varsinaisia toisensa poissulkevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin tuon kruisailun ja maisemien katsomisen voi tehdä polkupyörällä lähiympäristössä samalla palaa rasvaa. Ei siihen autoa tarvita.
Ei ole enää varaa pitää autoa. Vuosi sitten otin sen pois liikennekäytöstä, ja siitä lähtien olen kävellyt ja kesällä myös pyöräillyt kaikki matkat. Sinä aikana olen laihtunut kymmeniä kiloja.
Meidän perhe ei pärjäisi ilman kahta autoa. Julkisia ei kulje ja eri aikaan mennään töihin jos ei toisella ole etäpäivä ettei tarvitse lähteä. Mutta miksi kuuntelet muita, jos itse olet sitä mieltä ettet autoa tarvitse. Ota pari viikkoa, laita auto seisontaan ja kiellä itseltäsi auton käyttö. Sittenhän näet. Ja miksi sulla on liian kallis auto?
Mitä tapahtuu Suomen autokaupassa? Asiantuntija: Todella poikkeuksellista
Käytettyjen autojen kysyntä nousi lokakuussa parhaisiin lukemiinsa vuosikausiin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e4cda0d6-47ab-44b4-bd97-342a30f6…
Auto on välttämätön alueilla, joissa ei julkinen liikenne pelaa. Omassa autossa on myös yksityisyyttä eri tavalla kun julkisissa. Monenlaista liikkujaa (diplomaattisesti ilmaistuna) pk-seudulla julkisissa näinä päivinä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin tuon kruisailun ja maisemien katsomisen voi tehdä polkupyörällä lähiympäristössä samalla palaa rasvaa. Ei siihen autoa tarvita.
Tätäkin toki tulee kyllä tehtyä, mutta sen lisäksi voin tehdä myös tuota mainitsemaani asiaa aivan missä tahansa. Ei sillä pyörällä yhtä kauas pääse tai jaksa polkea. Eli ei tuo väite "yhtä hyvästä" pidä paikkaansa.
Epäilen väitettäsi, koska mm. täällä periferiassa ei kulje julkisia juuri ollenkaan ja taksitkin ovat kaikonneet kaupunkeihin päivystysvelvollisuuden poistuttua, edes Kela-taksia ei välttämättä saa. Lisäksi välimatkat ovat pitkiä ja siksi autoa tarvitaan töissä käymiseen ja osa myös töiden tekemiseen.