Auttakaa minua! Haluaisin myydä autoni pois, koska sen pitäminen vie hirveän osan kuukausituloista
Kaikki läheiseni sanovat, että pitäähän sulla nyt auto olla. Mielestäni ei olisi mikään pakko. Miten teidän perhe pärjää ilman autoa?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Pidin autoa ihan turhaan ja oli se kyllä kallis ostoskassi. Nyt tilaan ruoat kotiinkuljetuksena ja ei tarvitse miettiä kalliita vakuutuksia, remontteja ja huoltoja. Julkisilla on hyvät yhteydet ja auton voi myös vuokrata halutessaan.
Tätä ajatusta olen pyöritellyt mielessäni jo tovin. Hitsi, että on vaikea luopua autosta. Tarviin sitä niin vähän. Samalla rahalla vuikraa auton silloin tällöin. Oilisi autovuokraamokin 500 m päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin autoa ihan turhaan ja oli se kyllä kallis ostoskassi. Nyt tilaan ruoat kotiinkuljetuksena ja ei tarvitse miettiä kalliita vakuutuksia, remontteja ja huoltoja. Julkisilla on hyvät yhteydet ja auton voi myös vuokrata halutessaan.
Tätä ajatusta olen pyöritellyt mielessäni jo tovin. Hitsi, että on vaikea luopua autosta. Tarviin sitä niin vähän. Samalla rahalla vuikraa auton silloin tällöin. Oilisi autovuokraamokin 500 m päässä.
Eli voit vain kävellä autovuokraamoon ja vuokrata sieltä aina kulloisiinkin tarpeisiin soveltuvan auton. Jos sinun pitää kuskata huonekaluja kaupasta kotiin, vuokraat pakun. Jos kaveri järjestää juhannusbileet Hevonkuusen takametsässä, vuokraat maasturin. Jos tulee tarve käydä yksin jossain, mihin on tie perille, mutta ei julkista liikennettä, voit vuokrata tavallisen henkilöauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voit vain kävellä autovuokraamoon ja vuokrata sieltä aina kulloisiinkin tarpeisiin soveltuvan auton. Jos sinun pitää kuskata huonekaluja kaupasta kotiin, vuokraat pakun. Jos kaveri järjestää juhannusbileet Hevonkuusen takametsässä, vuokraat maasturin. Jos tulee tarve käydä yksin jossain, mihin on tie perille, mutta ei julkista liikennettä, voit vuokrata t
Vuokraamosta löytää todennäköisesti paremman auton millaisen itse olisi koskaan ostanut. Esim. siis automaattivaihteet, parkkitutkat jne. Ei mulla ainakaan ollut koskaan varaa tuollaisen hintaluokan autoon vaan ne oli niitä muutaman tonnin rutkuja joita sai koko ajan olla korjaamassakin.
Jos asuu kaupungissa auto on pelkkä hupipeli ja rahalle musta aukko. Laitat myyntiin nettiautoon järkevällä hinnalla.
Jobbareilla on se joku hetivex nettihuutokauppa ja sinne ei kannata myydä kun jobbarit yrittää saada ilmaiseksi.
Kun vaalien jälkee alkoi tulla näitä leikkauslistoja, myin asunnon ja auton. Muutin Aso-asuntoon ja kauppoihin on matkaa 200 metriä, bussipysäkille ei sitäkään. Nyt jää enemmän kuussa säästöön, vaikka en käy edes töissä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muu ajattelee, että alat sittem pummimaan kyytejä, niinkuin alatkin
Myin autoni enkä ole pummannut kyytejä. Käytän julkista, taksia tai vuokraan auton tarvittaessa. Todella harvoin tarvitsen autoa, joten olisi pitänyt myydä se auto jo pari vuotta aiemmin.
Suurin osa auton omistavista talouksista liikkuu jo muulla kuin sillä autolla, vai kulkeeko koko perhe sillä autolla. Näyttää olevan arkenakin autot parkissa lähiöissä. Suurimmassa osassa autotalouksia käytetään jo julkisia ja muita menopelejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu kaupungissa auto on pelkkä hupipeli ja rahalle musta aukko. Laitat myyntiin nettiautoon järkevällä hinnalla.
Jobbareilla on se joku hetivex nettihuutokauppa ja sinne ei kannata myydä kun jobbarit yrittää saada ilmaiseksi.
Minä myin autoliikeeseen vaikka tiesin saavani siitä vähemmän rahaa, mutta halusin vaan siitä eroon ilman ongelmia. En halunnut ottaa mitään riskiä, että sieltä löytyykin jotain ihmevikaa ja sitten asiaa puidaan jälkikäteen. Autoliike kuitenkin tarkasti sen auton ja se oli sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Muu ajattelee, että alat sittem pummimaan kyytejä, niinkuin alatkin
Eniten ärsyttää työttömät jotka yrittää pummia työtä ja vielä enemmän työntekijät jotka on niin röyhkeitä että yrittää pummia palkkaa!
t. Eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Perheelliselle auto on kyllä pakollinen jopa hesessä.
Entäs mäkissä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myin autoliikeeseen vaikka tiesin saavani siitä vähemmän rahaa, mutta halusin vaan siitä eroon ilman ongelmia. En halunnut ottaa mitään riskiä, että sieltä löytyykin jotain ihmevikaa ja sitten asiaa puidaan jälkikäteen. Autoliike kuitenkin tarkasti sen auton ja se oli sillä selvä.
Tyhmästi teit. Autoliike maksaa murto-osan mitä helposti saa myymällä nettiautossa itse.
Pitää vaan tehdä Trafin sivuilla se omistajansiirto ja voi tehdä kauppakirjan johon kirjoittaa viat. Ei voi jälkikäteen tulla inisemään.
Voihan sitä tarjota autoliikkeeseen niin saa kauppiaiden ostohinnan lisää siihen pari tonnia päälle niin saa sen kauppahinnan nettiautoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voit vain kävellä autovuokraamoon ja vuokrata sieltä aina kulloisiinkin tarpeisiin soveltuvan auton. Jos sinun pitää kuskata huonekaluja kaupasta kotiin, vuokraat pakun. Jos kaveri järjestää juhannusbileet Hevonkuusen takametsässä, vuokraat maasturin. Jos tulee tarve käydä yksin jossain, mihin on tie perille, mutta ei julkista liikennettä, voit vuokrata t
Suomessa on julkiset joka paikassa. Pakettiauton saa 10 euroa tunti vuokrattua.
Minkälaista apua sinä kuvittelet täältä saavasi? Myy auto pois ja thats it.
Oman autoni ostohinta 700e, katsastus vuodessa 80e, vakuutus täysillä bonuksilla jotain 150 luokkaa vuodessa, remontit ja huollot pääasiassa itse. Ainoa mikä ärsyttää on helsingin asukaspysäköinnin kalleus, mutta olenkin miettinyt muuttamista. Bensaa sen mitä ajelen, jonku 8-10tkm vuodessa.
En kyllä luopuisi autosta koskaan, vaikka kantakaupungissa asunkin. Elämä on niin paljon helpompaa ja mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista apua sinä kuvittelet täältä saavasi? Myy auto pois ja thats it.
Tämä. Mikä auto, vuosimalli ja hinta ?
Myy autosi. Kun tarve autolle tulee niin yhteiskäyttöauto vaikkapa gomore.fi
Toki jos maalla asut niin sitten voi olla haastavaa.
-Kylmis
"Tyhmästi teit. Autoliike maksaa murto-osan mitä helposti saa myymällä nettiautossa itse.
Pitää vaan tehdä Trafin sivuilla se omistajansiirto ja voi tehdä kauppakirjan johon kirjoittaa viat. Ei voi jälkikäteen tulla inisemään.
Voihan sitä tarjota autoliikkeeseen niin saa kauppiaiden ostohinnan lisää siihen pari tonnia päälle niin saa sen kauppahinnan nettiautoon."
En kadu yhtään! Olin niin onnellinen, että pääsin siitä autosta vaan eroon.
Etköhän sä ny ite läheisiäs paremmin tiedä tartteetko autoa vai et. Myy pois ja jos sitten tertteetki auton ni osta uus.
Mulla on auto vaikken nyt tartteekaan. Tuossa se pihassa seisoo mutten viitti myydä kun ei siitä nyt niin kuluja ole ja saattaa olla et tässä vielä joskua töihinki pääsee.
Ei perhe pärjää ilman autoa. Helsingissä ehkä teoriassa voisi kulkea julkisilla mutta kyllä vaikeaa on jos lapsia. Sinkku voi elää ilman autoa jotenkin.
Jos asuu Etelä-Helsingissä ja elämä koostuu parin neliökilometrin alueesta, niin mikäs siinä kai autottomana.
Itse kesämökillisenä en voisi kuvitellakaan elämää ilman autoa. Lisäksi olen tottunut asioimaan kehien isoissa mukavissa kauppakeskuksissa. Ei vähempää kiinnostaisi selvittää, miten niihinkin ja millä vaihdoilla jollain hikisellä bussilla pääsisi ja kauan siihen menisi. Istut odottamassa myöhässä olevaa jatkoyhteyttä jossain skutsissa räntäsateessa marraskuussa. Väreet menee niskassa. Menee ne jo kyllä siitäkin, että pitäisi kävellä 500m sohjossa odottamaan ratikkaa.
Hyvin usein siinä Hesburgerin autokaistalla tarvitaan autoa.