Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satunnaisesti näppylöitä naamassa vielä nelikymppisenä. Onko ne hormoneista johtuvia vai epäsopivista hoitotuotteista

Vierailija
01.11.2023 |

Mistä tuon erottaa, vai mistään? Nytkin on kaksi näppyä naamassa, ihan eri puolilla. Onneksi nämä on pinnallisia. Leuassa on punainen laikku muistona parin kk takaisesta tulivuoresta joka muodostui ihon alle. Ne kestää aina ikuisuuden parantua. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet alkamassa.

Vierailija
2/15 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma naama jäi pysyvään teini-ikään. Luulin jo että ei tuosta kuunpinnasta enää mitään aikuisen ihmisen ihoa saa aikaiseksi. Kokeilin varmaan tuhatta eri tuotetta ja ei mitään eroa. Kuukausi sitten aloin puhdistamaan ihon pelkällä jojobaöljyllä oil cleansing-metodilla. Viimeksi kai 11-vuotiaana on ollut näin hyvä iho.

Kannattaa kokeilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaihdevuodet alkamassa.

Voihan se tietysti olla mahdollista tuokin. Kävin juuri kyllä gynellä muiden vaivojen vuoksi ja kysäisin esivaihdevuosien mahdollisuudesta niihin mutta ei se pitänyt asiaa kovin todennäköisenä. 

Vierailija
4/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotuotteet voi testata olemalla käyttämättä mitään paitsi vettä iholle kuukauden ajan ja katsoa onko vaikutusta. Vähitellen sitten palauttaa hoitotuotteita takaksin.

Joskus voi tulla näppyjä jos on allerginen jollekin ruoka-aineelle.

Maskin käyttäminen aiheuttaa myös joillekin näppyjä iholle, samoin ihon jatkuva tai liiallinen käsittely (myös hoitaminen).

Vierailija
5/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle levitettävillä hoitotuotteilla on vain pieni merkitys, iho kasvaa sisältäpäin. Jos elimistö ei käy puhtaasti, se näkyy esimerkiksi iho-ongelmina kuten aknena. Syö hyviä rasvoja ja juo vettä. Sinkkiä ja b-ryhmän vitamiineja lisäravinteena sekä tietysti c-vitamiinia. Älä syö sokeria tai roskaruokaa.

Vierailija
6/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ilmeisesti näppyjä vakavan b2-vitamiinin puutoksen takia. Graatereita ja arpia monessa kohtaa. Hävettää mennä ulos. 

Silmät kuivuu päähän. Olen ollut mielialalääkitty lähes puolet elämästäni. Nyt aloitin vitamiinilisän.  Jos auttaisi nyt edes tuohon iho-ongelmaan. 

Vierailija
7/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on ilmeisesti näppyjä vakavan b2-vitamiinin puutoksen takia. Graatereita ja arpia monessa kohtaa. Hävettää mennä ulos. 

Silmät kuivuu päähän. Olen ollut mielialalääkitty lähes puolet elämästäni. Nyt aloitin vitamiinilisän.  Jos auttaisi nyt edes tuohon iho-ongelmaan. 

Aloitin eilen B2-vitamiinin ja moneen vuoteen näin unta eilen. Värikäs ja selkeä. Tapahtumia paljon, puhetta, sanoja ja yksityiskohtia. 

Vierailija
8/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aloitin eilen B2-vitamiinin ja moneen vuoteen näin unta eilen. Värikäs ja selkeä. Tapahtumia paljon, puhetta, sanoja ja yksityiskohtia. 

Kävin aamulla suihkussa. Suihkutin pitkään ihoa ja rasvasin 3 kertaa(!). Laitoin antibioottivoidetta. Nyt lepään hetken ja kuulostelen, miltä olo tuntuu. 

Vierailija
9/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi, jolla on aina ollut näppyläinen iho. On siinä se hyvä puoli, että ei ole kuiva iho tai ihottumia, mutta finnit kyllästyttää. Mulla parhaiten toimii hellävarainen puhdistusmaito kerran päivässä ja rasvaus jollain kevyehköllä tuotteella tarvittaessa (ei siis edes joka päivä). Mm. kuukautiset saavat silti helposti ihon kukkimaan.

Vierailija
10/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut finninen iho 9-vuotiaasta asti käytännössä tauotta, olen nyt 50. 18-vuotiaana puhkesi karmea inflammatorinen kystinen akne, johon isotretinoiniinia pitkään, silti jäi arpia. Sen jälkeen satunnaisia pieniä näppyjä, 1-5 per päivä. Välillä enemmän. En stressaa niistä yhtään, niin kauan kun ei tule noita paiseita mitä nuorena. En ole KOSKAAN huomannut mitään vaikutusta ruokavaliolla, suklaalla, kahvilla, stressillä, unen määrällä, kuukautiskierron vaiheella, raskauksilla, pre-menopaussilla, puhdistusaineilla, kosmetiikalla, urheilulla, ilmastolla, auringolla, MILLÄÄN. Uskokaa pois että kaikki on kokeiltu. Geeniperimä sieltä vain puskee näitä pikku näppyjä, mutta onneksi ei runsain määrin. 

Vierailija
11/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

B-vitamiinit toimivat yhdessä. Kannattaa valita vahva moni b-vitamiinivalmiste jossa on kaikki tai lähes kaikki b-ryhmän vitamiinit.

Vierailija
12/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaihdevuodet alkamassa.

Aika pitkään ne sitten kestää. Minulla räjähti iho joskus vähän yli kolmekymppisenä kun lopetin e-pillereiden käytön. Siihen asti olin teini-iänkin selvinnyt ilman mitään iho-ongelmia. Nyt yli neljäkymppisenä iho pysyy jonkinlaisessa kuosissa kun jälleen palasin hormonaaliseen ehkäisyyn, mutta silti tulee noita yksittäisiä finnejä yksi tai muutamia joka kuukausi. Ihan selvästi hormonitoiminaan liittyväisiä siis. 

Vierailija
13/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteyttä finneillä ja alkavilla vaihdevuosilla? 

Ikä 44v. Vuosi sitten alkoi tulemaan isoja finnejä aina menkkojen yhteydessä, ei ole aiemmin ollut. Gynet ultraamalla sitä meiltä ettei olisi vielä alkamassa. Nyy ekaa kertaa kiertoväli pitkähkö eikä vieläkään menkkoja näy. Olen jo alkanut todella ajattelemaan, että kohta vaihdevuodet alkaa tai nämä on selkeitä ensioireita. 

Vierailija
15/15 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee huonoista monivitamiineista. Ikää +40. Muutoin iho tosi hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän