Muistatko vielä chatit?
Logo Lehmä
Laittakaa Daim ohje nyt äkkiä.
Viive?
Onko Miika vai Tiitu valvojana?
Sonkajärven top 5 muijat?
Toimitusjohtaja, Toimitusjohtaja, Toimitusjohtaja, Toimitusjohtaja
Voitko olla mun palstasisko?
Turha syyllistää yh-äitejä. Ite oon kohta 14 vee ja toista odotan.
mä rakastan pikku gtä mä näin sen kerran yhel ostaril ja se katto mua
Juontaja käytätkö nahkahansikkaita?
Mun mielestä palohälytin on ihan turha. -MissSixty90.
tunteex kukaa markoo jostain itä suomesta. sil on mustat housut ja se ajaa vaalealla autolla....
Ostakaa aromipesä
itken... jätkä jätti 19 marraskuuta.. seuraavana päivänä ois tullu 1kk 2viikkoa täyteen :'(
Urheilullinen 54v 160kg mies Jämsästä etsii piukkaa 16-19v naista tälle illalle, laittakaas koodia tuleen.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisempia aikoja, jolloin kansa oli yhtenäisempi.
Jep, ei ollut niin keinotekoista kuin nyt. Kavereita nähtiin kasvotusten, perheen kanssa oltiin ruokapöydän äärellä. Itseään verrattiin lähinnä johonkin naapurin Maijaan tai Mattiin, eikä filtteröityyn instabeibeen. Citymarketista ja henkasta ostetut vaatteet riittivät ilman, että olit "köyhä". Tuolloin korkeintaan "kaikilla" piti olla Dakinen reppu, eikä älypuhelinta. Nykyään paineet ovat suuremmat, kaikilla "pitäisi" olla älypuhelin ja mielellään lippulaiva. Oma havainto on, että sitä älypuhelinta käyttävät harjoittavat kiuaaamista WhatsAppin, Instagramin yms. välityksellä. Se voi jopa piinata aamuyölläkin, tätä ovat lasteni kaverit kertoneet että jotakin aamuyölläkin piinattiin WhatsAppissa. Chattiajat olivat niin hyviä, eikä siellä ollut näin sairasta kiusaamiskulttuuria. No, moni vanhempi ei silloin olisi suvainnut, jos alaikäinen olisi törsännyt rahaa chatteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä Chat juontaja Nelli. Jotenkin tuli mieleen mukavan höpsähtänyt. Tämä on siis kehu. :D
Päivän piristys oli Nelli. :)
Kesäkahvila ja Nelli Kaunis ja hauska nainen, jolla juttua riitti muillekin jaettavaksi. Ei sellaista ärsyttävää tekopirteyttä kuten muilla juontajilla. Toinen hyvä oli Miika.
En muista kun en ole koskaan niitä käyttänyt.
2000-luku oli vielä yksinkertaista ja suht. tervettä aikaa. Ei tekoälyn luomuksia, ei instabeibejä, ei 24/7 tavoitettavissa olemista, ei massiivista nuorten pahoinvointia, ei ilmastoahdistusta, tylsyyttä siedettiin ja jos ei keksinyt mitään tekemistä, niin tv päälle ja sieltä parhaillaan tuli chat. Chatissa oli paljon asiallisempi keskustelukulttuuri, siellä ei omien muistikuvien mukaan ketään lynkattu, ei sensuroitu eriävistä näkemyksistä.
Banaanipiirakka, banaanipiirakka, Miika syö banaanipiirakkaa, nami nami nam
Muistan. Olin silloin parikymppinen ja sain ensimmäisen työpaikan. Se oli vuosi 2003. Onko chat-ajoista oikeasti yli 20 vuotta? Se oli vielä tervettä aikakautta ilman ylimääräisiä murhia ja stressiä. Jos joku olisi vuonna 2000 sanonut, että mies voi olla nainen, jos niin uskoo itse ja että sukupuolen voi vaihtaa ilmoituksella niin kyllä sellaisille olisi jo naurettu ja todettu, että et ole tosissasi.
Näistä pitää kertoa kymmenen vuoden päästä kulttuuriperintönä. On Veetit taatusti ihmeissään millaista oli olla 2000-luvun lapsi/nuori.
TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ TJ
Vierailija kirjoitti:
Pienemmillä kanavilla on vielä yön tunneilla chatteja mutta niihin ei enää kirjoittele kukaan. Teksti-tv:n puolella on pari aktiivista chattia mutta niihin kirjoittavat vain psykoosipotilat sekä romanit joiden aviomiehet ovat vankilassa.
AVA:lta tuli viimeiset chat-lähetykset varhain aamulla ja yömyöhään. Näkyi selvä suosion hiipuminen kun ihmiset ovat siirtyneet somen käyttäjiksi IG:n, FB:n, Tiktokin yms. myötä, joiden käyttäminen ei maksa mitään.
Katsooko nuoret enää telkkarista mitään? Tuntuu että kaikki vain tuijottaa niitä pieniä näyttöjään, jopa kavereiden kesken. Olin 2000-luvulla nuoreksi aikuiseksi varttunut ja silloin katsoin chatteja aamuyöllä tai aamukuudelta vapaa-ajalla tai varhain aamulla ennen töihin lähtöä aamupalaa ja kahvia nauttien. Tuli sitä yövuorosta kotiuduttakin avattua televisio, jolloin siellä chat pyöri ja juontajana oli Miika, Lara, Suvi-Ilona ja myöhemmin Krisu.
Vierailija kirjoitti:
Pesi someajan mennen tullen. Mielestäni oli jännää ja hauskaa tavata ihmisiä tietämättä miltä nämä näyttävät. Eikä siinä mitään riskiä ollut kun sopi tapaamiset julkiselle paikalle esim. kauppakeskuksen aulaan.
Kukaan ei tuntenut siihen aikaan filttereitä, jolloin ei vertailtu itseään johonkin instapimuun. Itseään verrattin lähinnä naapurin tai luokan Mattiin/Maijaan. Toisia tavattiin vielä face to face. Löysin oman kumppanini deitti-aiheisen chatin kautta, ja tapaaminen sovittiin kauppakeskuksen kahvilassa ja tavattiin vielä lisää, eikä oltu Tinder-käyttäjien tapaan ensimmäisenä antamassa p3rsettä ajan sijasta. Silloin vielä jonkinlainen seksuaalimoraali oli jäljellä, eikä vielä hirveämmin kohdannut näitä nykyisiä Tinder-miehiä, jotka heti haluavat täysin tuntemattoman naisen kanssa seksiä ja kysytään, että kait syöt pillereitä.
Tykkäsin siitä chätistä kun tuli telkkarista iltaisin(öisin?) joskus joulunaikaan, siinä oli avaruus ja semmoinen tosi rauhallinen musiikki ja ne ihmisten viestit ilmestyi sinne tähtinä(tähdenlentoina?), muistikuvat tosta on tosi haparat kun olin melkoisen nuoris silloin ja siitä on ikuisuus aikaa mutta joku tuontapainen kuitenkin.
Puhuva pää chätti ja se kun joku lähetti tj tj tj tj ja se sitten luki ne toimitusjohtaja toimitusjohtaja vaikka kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
juontaja onks sul sukkikset? tai nahkahousut?
Montahan kertaa tuota kysyttiin usealta naisjuontajalta? Juu ja näytä tissit vaikka eivät koskaan tulleet näkemään niitä. Kaikkeen sitä jotkut törsäsi rahaa nollarilla.
Vierailija kirjoitti:
Puhuva pää chätti ja se kun joku lähetti tj tj tj tj ja se sitten luki ne toimitusjohtaja toimitusjohtaja vaikka kuinka kauan.
Se olikin aika legendaarinen viesti. Ei ollut hetkeäkään, jolloin ei olisi kuullut puhuvan pään hokevan toimitusjohtajaa kymmeniä kertoja. Todella häiritsevää oli kun puhuva pää puhui välillä juontajan päälle, kun jotkut kakarat sinne niitä viestejä lähetti. Vanhemmat olivat mielissään jälkikasvunsa viestittelystä. Olisi nykyisille Veeteille aivan hirveää elää 2000-lukua, jolloin oli netin käyttöön rajoitukset ja oli jopa saldorajat puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin siitä chätistä kun tuli telkkarista iltaisin(öisin?) joskus joulunaikaan, siinä oli avaruus ja semmoinen tosi rauhallinen musiikki ja ne ihmisten viestit ilmestyi sinne tähtinä(tähdenlentoina?), muistikuvat tosta on tosi haparat kun olin melkoisen nuoris silloin ja siitä on ikuisuus aikaa mutta joku tuontapainen kuitenkin.
Minulle ei muistu tuollainen mieleen, mutta tellus-tietovisan muistan Yleltä. Se musiikki oli niin rauhoittava, että nukahti tai sitten harjoitin aamuyöllä aamujumppaa miettien tai arvaten kysymyksiin vastauksia. Nykynuoret googlettaisivat heti.
Nyt sieltä tv:stä tule klo 24 alkaen vain jotain uutisruutuja tai taustalla soi musiikkia ja ruudulla lukee jotain.
Kuka muistaa Late Night with Make & Mirkku? Kyllä siinä ihmetteli ihmisten lähettämiä viestejä. Toimitusjohtajaa joka toisessa lauseessa hoettiin ja sitten oli "syökää kanaa, syökää kanaa". Siihen perään saattoi vielä toimitusjohtajaa sanoa yhden kerran.
Se oli vielä aikaa, jolloin Nokia oli menestynyt yritys. Nyt se on muisto vain ja moni asia on mennyt päin peetä, kun nykylapset syntyvyät työttömään Suomeen vailla toivoa koulutuksesta ja töistä.
Päivän piristys oli Nelli. :)