Mitä olet tehnyt päästäksesi pois riskiryhmästä?
Oletko lopettanut tupakoinnin? Oletko laihduttanut ja muutenkin alkanut laittaa itseäsi kuntoon? Vai etkö usko vieläkään ja jatkat röökaamista sekä sokerin mussuttamista kuten tähänkin asti?
Kommentit (49)
Juon juuri kylmän huurteista olutta, ap.
Kunnostaan huolehtiminen kannattaa aina. Ei kannata odotella epidemioita, pitäisi olla päivänselvä asia muutenkin.
Nyt jo alkaisi rajusti laihduttamaan, niin olisiko se parempi vai huonompi koronan kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo alkaisi rajusti laihduttamaan, niin olisiko se parempi vai huonompi koronan kannalta?
Parempi, siis jos on syytä laihduttaa.
Mä lopetin mun lääkityksen, joka teki mut riskiryhmäläiseksi. Nyt oon sitten sairauden takia täällä osastolla terveydenhuoltoa kuormittamassa.
(no en oikeesti, mut AP vois vähän parantaa kysymystensä tasoa)
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin mun lääkityksen, joka teki mut riskiryhmäläiseksi. Nyt oon sitten sairauden takia täällä osastolla terveydenhuoltoa kuormittamassa.
Pakkohan ei ole kommentoida jos ei kysymyksen asettelu miellytä, kyllä tuosta normaalijärjellä varustetulle idea selviää. Viisastelusta ei ole mitään iloa kenellekään. Ari-Pekka.
Olen nuorentunut ja lopettanut krooniset sairastelut. Helppoa, kun vain viitsii ottaa itseä niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ei ole kommentoida jos ei kysymyksen asettelu miellytä, kyllä tuosta normaalijärjellä varustetulle idea selviää. Viisastelusta ei ole mitään iloa kenellekään. Ari-Pekka.
Viisasteleva mukaälykäs aloitus samaa sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisasteleva mukaälykäs aloitus samaa sarjaa.
Eikö mielensäpahoittaja ymmärrä sarkasmia? Antti-Petteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi sinänsä, että kuntoilupaikat on suljettu eikä juoksulenkit vammasta johtuen onnistu. Kelit on kyllä hyvät pyöräilyyn joten pitänee alkaa polkemaan muutaman kymmenen kilometrin lenkkejä aamuisin. Harmi vaan kun siitepölykausikin puskee päälle. Meihin hyväkuntoisiinhan ainakaan tuon koronan ei pitäisi purra. En tosn ole ollut minkäänlaisessa flunssassakaan ainakaan yli viiteen vuoteen. Kannattaa pitää kunnostaan huolta niin vastustuskyky on myös kunnossa. Tässä tilanteessa luulisi tyhmemmänkin sen ymmärtävän.
Korona ei katso sinun kuntoasi millään tavalla. Voit sairastua aivan samalla tavalla kuin huonokuntoisempi henkilö, korona on hyvin raju tauti sitten kun se iskee kunnolla päälle.
Mihin tämä näkemys perustuu? Julkisuudessa olevat tiedot on täsmälleen päinvastaisia ja korona on hyväkuntoiselle käytännössä vaaraton. Toki tartunnan soi saada siinä missä muutkin mutta se ei välttämättä puhkea sairaudeksi ja jos puhkeaa niin seuraukset ei ole vakavat. Itselleni ainakin on merkitystä sillä, että jos tuon tartunnan saa niin kuoleeko siihen vai ei. Ei ole tainnut olla hyväkuntoisten kuolintapauksia tilastoituna yhtään koko maailmassa.
Tietääkseni kuolleiden hyvä-tai huonokuntoisuudesta ei ole mitään mainintaa kuolleisuustilastoissa. Italiassa on täysin perusterveitä, oletettavasti normaalikuntoisia parikymppisiä hengityskoneessa.
Tietääkseni esität mielipiteitäsi selvittämättä asiaa mitenkään. Italian terveysviranomaiset ovat nimenomaan ilmoittaneet että yli 99 % kuolleista ovat olleet riskiryhmiin kuuluvia.
Niin, kuolleista. Italiassa on parikymppisiä, perusterveitä, oletettavasti hyväkuntoisia henkilöitä hengityskoneessa. 2/3 teholla olevista kuolee. Tuo yksi kirjoittajahan väitti, ettei korona iske tai jos iskee niin hyvin lievänä, jos henkilö on hyväkuntoinen. Tämä ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorentunut ja lopettanut krooniset sairastelut. Helppoa, kun vain viitsii ottaa itseä niskasta kiinni.
Itse tein tämän saman, tapahtui kun laihdutin 18 kg läskiä pois korpasta ja lopetin tupakoinnin sekä sokerin syömisen. Ei enää diabetestä, verenpainetta eikä uniongelmia. Peilikuva näyttää todellakin vähintään viisi vuotta nuoremmalta ja olo on todella hyvä ja energinen. Hampaatkaan ei ole enää tervan kellastamat rustot. Suosittelen muillekin. Eikä tarvitse jännittää koronaviruksia.
Lopetin reumalääkityksen (Humira), joka teki musta riskiryhmäläisen. Ja tein tämän siis ihan oikeasti. Pyrin välttämään kaikkia ihmiskontakteja, mutta kerran viikossa on pakko käydä kaupassa ja silloin on olemassa tartuntariski.
Huuto netistä en vielä löytäny hyviä vähänkäytettyjä keuhkoja, mutta jatketaan etsintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi sinänsä, että kuntoilupaikat on suljettu eikä juoksulenkit vammasta johtuen onnistu. Kelit on kyllä hyvät pyöräilyyn joten pitänee alkaa polkemaan muutaman kymmenen kilometrin lenkkejä aamuisin. Harmi vaan kun siitepölykausikin puskee päälle. Meihin hyväkuntoisiinhan ainakaan tuon koronan ei pitäisi purra. En tosn ole ollut minkäänlaisessa flunssassakaan ainakaan yli viiteen vuoteen. Kannattaa pitää kunnostaan huolta niin vastustuskyky on myös kunnossa. Tässä tilanteessa luulisi tyhmemmänkin sen ymmärtävän.
Korona ei katso sinun kuntoasi millään tavalla. Voit sairastua aivan samalla tavalla kuin huonokuntoisempi henkilö, korona on hyvin raju tauti sitten kun se iskee kunnolla päälle.
Mihin tämä näkemys perustuu? Julkisuudessa olevat tiedot on täsmälleen päinvastaisia ja korona on hyväkuntoiselle käytännössä vaaraton. Toki tartunnan soi saada siinä missä muutkin mutta se ei välttämättä puhkea sairaudeksi ja jos puhkeaa niin seuraukset ei ole vakavat. Itselleni ainakin on merkitystä sillä, että jos tuon tartunnan saa niin kuoleeko siihen vai ei. Ei ole tainnut olla hyväkuntoisten kuolintapauksia tilastoituna yhtään koko maailmassa.
Tietääkseni kuolleiden hyvä-tai huonokuntoisuudesta ei ole mitään mainintaa kuolleisuustilastoissa. Italiassa on täysin perusterveitä, oletettavasti normaalikuntoisia parikymppisiä hengityskoneessa.
Tietääkseni esität mielipiteitäsi selvittämättä asiaa mitenkään. Italian terveysviranomaiset ovat nimenomaan ilmoittaneet että yli 99 % kuolleista ovat olleet riskiryhmiin kuuluvia.
Niin, kuolleista. Italiassa on parikymppisiä, perusterveitä, oletettavasti hyväkuntoisia henkilöitä hengityskoneessa. 2/3 teholla olevista kuolee. Tuo yksi kirjoittajahan väitti, ettei korona iske tai jos iskee niin hyvin lievänä, jos henkilö on hyväkuntoinen. Tämä ei pidä paikkaansa.
Ainakin suomen terveysviranomaisten ja hoitohenkilökunnan mukaan tauti on lievä tai oireeton hyväkuntoisilla. Mikä siis on lähteesi kun väität päinvastaista?
Olen sisäisesti marinoinut itseäni alkoholilla, pian ei ole mistään viruksista tai bakteereista mitään haittaa.
Olen kääntänyt kellon kulkemaan takaperin nopeutetusti, että nuorenen.
Mä kans otin ja parannuin ykköstyypin diabeteksestä ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta!
Mulla on noin 6kg ylipainoa ja aika huono kunto. Olen alkanut liikkua enemmän ja tavoitteena nimenomaan hengästyminen. Olen astmaatikko.
Mulla on synnynnäinen sydänvika ja mietin just että pitäiskö suolata pumppu ja ripustaa räystään alle kuivumaan, niin ois yks riski vähemmän, eiku...