Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko myöntää että mieheni lihominen on alkanut haitata minua

Vierailija
20.03.2020 |

En haluaisi myöntää tätä mutta kyllä, mieheni lihominen on alkanut häiritä minua. En koskaan ota miehelle puheeksi, pyydän toki mukaan kun itse lähden salille. Miten pääsen tästä yli, en tiennyt olevani näin pinnallinen ennen kuin olen itse tässä tilanteessa. Itse olen samannäköinen kuin suhteen alussa 3v sitten, mutta mies on lihonut yli 20kg. Kasvoista on hävinnyt sellainen tietty "särmä"ja maha pullottaa.

Voiko tässä oikein muuta tehdä kuin yrittää tutkailla itseään? Olin alkuaikoina tyytyväinen siihen, että oma mieheni oli tikissä kun monet kavereista valitti kuinka miestä ei saa koskaan liikkeelle yms. Nyt mä oon se joka valitan et mies vaa istuu sohvalla ja lihoo!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös puhua asiasta. Kyllä se on aika iso asia jos ei tunne fyysistä vetoa kumppaniin. Vaikea aihe, mutta jos et puhu niin ei mitään ainakaan tapahdu.

Vierailija
2/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakin lyhenee, koska hukkuu rasvakerroksen alle :( Kumma kun moni mies ei välitä! Itse miehenä pidän kunnostani huolta treenaamalla kuntosalilla lähes joka päivä, paitis nyt en tietenkään, koska corona. Olen yhä tikissä, vaikka ikää 50+. Toisaalta, ehkä kaikille eivät ole ulkoiset asiat ole tärkeitä. Mutta tietenkin tulee ongelma suhteessa, jos toista osapuolta haittaa asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sille on tullut jos se on yhtäkkiä lihonut? Siis jos on oikein kunnon tikissä ollut vielä pari vuotta sitten niin siinähän on pitänyt yhtäkkiä tulla hirveä muutos elämäntapoihin. Mistä se johtuu? Onko masentunut?

Vierailija
4/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi nyt ihan aluksi miettiä syytä siihen miksi mies on lihonut. Voiko taustalla olla väsymystä/masennusta? Aina ei läheinenkään huomaa ettei toinen voi niin hyvin, että jaksaisi huolehtia itsestään parhaalla tavalla.

Jos puhut asiasta miehesi kanssa, niin kannattaa lähestyä aihetta syyllistämättä.

Vierailija
5/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Vähän meinaa syödä kun ystäväni alkoi viime kesänä seurustella tosi urheilullisen miehen kanssa ja meillä urheilullisuus on muisto vain..

Vierailija
6/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun myös. Tuntuu kuitenkin pahalta erota tämän takia kun lapsiakin. Mutta harmittaa aina feikata sängyssä. Se on hirveä taakka kantaa.

Vierailija
7/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on voimaantunut,kehu ja tuo lisää kakkua.  se voi olla sinun syy kun et ole huomioinut,stressi ja lääkkeet myös lihottaa.

Vierailija
8/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi nyt ihan aluksi miettiä syytä siihen miksi mies on lihonut. Voiko taustalla olla väsymystä/masennusta? Aina ei läheinenkään huomaa ettei toinen voi niin hyvin, että jaksaisi huolehtia itsestään parhaalla tavalla.

Jos puhut asiasta miehesi kanssa, niin kannattaa lähestyä aihetta syyllistämättä.

Töissä paineita, olen yrittänyt jutella voisko työkuvioissa tehdä jtn muutoksia tai hakea uuteen työhön, tykkää kuitenkin nykyisestä työstä eikä halua sieltä pois. Ei omasta mielestään ole stressaantunut mut mun mielestä on. Ulkonäkö hänelle tosi herkkä asia joten tuntuisi tosi vaikealta hänelle todeta että oot muuten lihonut. Kyljissä on isot punaiset raskausarvet kun vatsa suht äkkiä venynyt niin paljon :/

Vierailija
9/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti on lihominen tapahtunut. Ymmärtäisin, jos olisi parinkymmenen vuoden aikana, kun ei ehkä ole aikaa enää käydä salilla ja kiinnostuksen kohteet saattaa muuttua. Ottaisin puheeksi miehen kanssa, mutta hyvässä hengessä tyyliin olisi kiva saada seuraksi tms. En mainitsisi fyysistä olemusta negatiivisesti.

Vierailija
10/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun myös. Tuntuu kuitenkin pahalta erota tämän takia kun lapsiakin. Mutta harmittaa aina feikata sängyssä. Se on hirveä taakka kantaa.

Sama tilanne. Lapsen takia on "pakko" olla. Ja tuntuisi typerältä "pelkän" lihomisen takia heittää suhde hukkaan. Seksi ei kiinnosta enää ollenkaan mulla, joudun aina olemaan päällä koska mies ei jaksa juuri mitään.. ja mies yrittää kysellä miksi ei ole haluja.. ei sit tajua kattoa peiliin

Vierailija
11/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kannattaa puhua, mutta jos ensin mietit lihomisen syitä, tuo on kuitenkin melko paljon. Mikä on muuttunut, jokin on kuitenkin.

Ja sitten ota asia kauniisto puheeksi, älä missään tapauksessa sano, ettei hän kiehdo tai vietätä vaan esim. terveyteen liittyvien seikkojen kautta, ylipaino on haitaksi moneen asiaan. 

Voi hyvin itse keksiä, mikä on muuttunut, työ, mieliala, syökö hän eri tavalla kuin ennen, onko lääkitystä ja jos sen keksit, voit sen asian kanssa lähestyä lihoamista.

Vierailija
12/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeesti on lihominen tapahtunut. Ymmärtäisin, jos olisi parinkymmenen vuoden aikana, kun ei ehkä ole aikaa enää käydä salilla ja kiinnostuksen kohteet saattaa muuttua. Ottaisin puheeksi miehen kanssa, mutta hyvässä hengessä tyyliin olisi kiva saada seuraksi tms. En mainitsisi fyysistä olemusta negatiivisesti.

Juuri tota olen yrittänyt. Vetoaa aina et on kiire tai johonkin tekosyyhyn. Just sillon muka jotain paikkaa kolottaa tai pitää rapata autoa tai mitä ikinä aina onkaan. Viimeksi lähti mukaan vajaa vuosi sitten :/

Ap

Vierailija
13/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et kuitenkaan ole huolissasi miehesi terveydestä, mielialasta, voinnista, miten hän asioita kokee tms. Eli et ole kiinnostunut hänestä ihmisenä, ainoastaan lihamöykkynä. Ehkä siinä syytä, miksi hän lihoaa.

Vierailija
14/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas esimerkki tämän palstan kaksinaismoraalista. Jos nainen sanoo, että miehen läskit ällöttää, niin tulee tukea ja hläpeukkua. Toisinpäin olevassa tilanteessa mies on pinnallinen sika. Naurettavaa.

Vierailija
15/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en ole mielestäni pinnallinen"

Kaikki naiset ovat. 

Vierailija
16/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Lapsen takia on "pakko" olla. Ja tuntuisi typerältä "pelkän" lihomisen takia heittää suhde hukkaan. Seksi ei kiinnosta enää ollenkaan mulla, joudun aina olemaan päällä koska mies ei jaksa juuri mitään.. ja mies yrittää kysellä miksi ei ole haluja.. ei sit tajua kattoa peiliin

Sama vika. Vaimo läskien määrä on tasaisesti noussut vuosien aikana. Ja sitten ihmettelee kun ei ole seksielämää...

Vierailija
17/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ap kun vanhenet ja mies alkaa ilmaista, että valuva naamasi ei oikein näytä kauniilta enää? Itse sanot näyttäväsi samalta kuin suhteen alussa, mutta näetköhän itseäsi niinkuin muut näkee?

Vierailija
18/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalin painon ylläpitämiseen ei tarvita mitään helvetin saleja.

Vierailija
19/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä älykäs ihminen sen huomaa, että toista haittaa ulkonäkö, vaikka yrittäisi tuoda asiaa esiin hyvässä hengessä ja terveysnäkökulma edellä... Varsinkin ap:n kohdalla kun joutuisi feikkaamaan että häntä ylipäätään kiinnostaa se terveysnäkökulma.

Vierailija
20/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa sanoisin miehelle jo syömisen yhteydessä, että nyt aloitetaan terveelliset elämäntavat ja jätetään rasvaiset ruoat pois. Seksin suhteen voit sanoa, että pelkäät, että mies saa sydänkohtauksen ja halut menevät sen takia, koska hakuat suojella häntä. Ilman puhumista ei asiat etene ja ero tulee ennemmin tai myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän