Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko myöntää että mieheni lihominen on alkanut haitata minua

Vierailija
20.03.2020 |

En haluaisi myöntää tätä mutta kyllä, mieheni lihominen on alkanut häiritä minua. En koskaan ota miehelle puheeksi, pyydän toki mukaan kun itse lähden salille. Miten pääsen tästä yli, en tiennyt olevani näin pinnallinen ennen kuin olen itse tässä tilanteessa. Itse olen samannäköinen kuin suhteen alussa 3v sitten, mutta mies on lihonut yli 20kg. Kasvoista on hävinnyt sellainen tietty "särmä"ja maha pullottaa.

Voiko tässä oikein muuta tehdä kuin yrittää tutkailla itseään? Olin alkuaikoina tyytyväinen siihen, että oma mieheni oli tikissä kun monet kavereista valitti kuinka miestä ei saa koskaan liikkeelle yms. Nyt mä oon se joka valitan et mies vaa istuu sohvalla ja lihoo!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et kuitenkaan ole huolissasi miehesi terveydestä, mielialasta, voinnista, miten hän asioita kokee tms. Eli et ole kiinnostunut hänestä ihmisenä, ainoastaan lihamöykkynä. Ehkä siinä syytä, miksi hän lihoaa.

Tottakai olen! En vaan oo saanut sitä asiaa ratkaistua joten pitääkö mun vaan hyväksyä asia sit.. vertaistukea tulin lähinnä täältä hakemaan ja jos jollain ois antaa neuvoja.

Tai jos jonkun mies tai miksei nainenkin olisi ollut samassa tilanteessa ja päässyt yli, niin mitä voi tehdä?

Yhdessä vaiheessa mies vetosi et on kuulema niin paljon kotitöitä et ei voi lähteä, sit aloin tekee kaiken mahdollisen valmiiksi et pääsee salille heti ruoan jälkeen. No sit onkin sitä autonrappausta tai kaverin kans piti nähä tai jotain yhtäkkiä.. tuntuu et mitä tässä sit ITE vois tehä? Haluan ihan aidosti kuulla kyllä jos ois selkeitä vinkkejä mikä vois toimia. Miten estän mieheltä ne tekosyyt?

Joku masennus tms voisi kyllä olla taustalla mut tuntuu kyllä vaikealta asialta itsellekin miten sitä pitäisi sitten lähestyä.

Ap

Vierailija
22/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän ollut koko elämänsä tikissä ja nyt yhtäkkiä lihonut? Vai oliko se hänen tikissä olonsa hetken huumaa ja kuntoiluinnostus loppui lyhyeen kun sai parisuhteen ja mukavan elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies lihoi myös suhteemme aikana vähintään tuon verran ja ehdimme olla yhdessä sen pari vuotta. Tavatessamme oli timmi, suhteen lopussa oli jo selvästi mahaa ja olemus muutenkin pöhöttynyt, kyllähän se häiritsi. Olen aina pitänyt hoikista miehistä mutta silti ajattelin, etten ole niin pinnallinen että rakastuttuani lisäkilot haittaisivat. Haittasivat kuitenkin ja yritin juurikin hienovaraisesti tuoda asiaa esille, en koskaan piikittelemällä olemuksestaan. Hänen kummatkin vanhempansa olivat ylipainoisia ja diabeetikoita, joten lähestyin häntä terveyssyiden kautta. Olin kyllä tosissani huolissani siitä, miten nopea lihominen etenkin noilla geeneillä vaikuttaisi hänen terveyteensä. Kerroin hänelle että olen huomannut muutoksen elintavoissaan huonompaan suuntaan ja olen huolissani, kun vanhempansakin sairastavat diabetesta. Liikunta ja itsestään huolehtiminen alkoi kuitenkin kiinnostaa vasta pari kuukautta ennen kuin pistin poikki kun mies jäi kiinni pettämisestä.

Vierailija
24/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"en ole mielestäni pinnallinen"

Kaikki naiset ovat. 

Kaikki ihmiset ovat, jos pinnallisuuden määritelmä on haluta miellyttävä kumppani.

Vierailija
25/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et kuitenkaan ole huolissasi miehesi terveydestä, mielialasta, voinnista, miten hän asioita kokee tms. Eli et ole kiinnostunut hänestä ihmisenä, ainoastaan lihamöykkynä. Ehkä siinä syytä, miksi hän lihoaa.

Tottakai olen! En vaan oo saanut sitä asiaa ratkaistua joten pitääkö mun vaan hyväksyä asia sit.. vertaistukea tulin lähinnä täältä hakemaan ja jos jollain ois antaa neuvoja.

Tai jos jonkun mies tai miksei nainenkin olisi ollut samassa tilanteessa ja päässyt yli, niin mitä voi tehdä?

Yhdessä vaiheessa mies vetosi et on kuulema niin paljon kotitöitä et ei voi lähteä, sit aloin tekee kaiken mahdollisen valmiiksi et pääsee salille heti ruoan jälkeen. No sit onkin sitä autonrappausta tai kaverin kans piti nähä tai jotain yhtäkkiä.. tuntuu et mitä tässä sit ITE vois tehä? Haluan ihan aidosti kuulla kyllä jos ois selkeitä vinkkejä mikä vois toimia. Miten estän mieheltä ne tekosyyt?

Joku masennus tms voisi kyllä olla taustalla mut tuntuu kyllä vaikealta asialta itsellekin miten sitä pitäisi sitten lähestyä.

Ap

Voisitteko mennä esim pariterapiaan sillä varjolla et haluat parantaa teidän suhdetta yms ja selvitellä sillä tavalla matalalla kynnyksellä miten miehellä menee? Kuulostaa et hänellä on nyt jotain meneillään ja siihen on kumppanille vähän liian helppo sanoa et voi hyvin vaikka ei voisikaan.

Vierailija
26/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki läskit ämmätkin saa heivata ilman omantunnontuskia. 

Vierailija
27/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytä se lih.ava sika.

Vierailija
28/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas esimerkki tämän palstan kaksinaismoraalista. Jos nainen sanoo, että miehen läskit ällöttää, niin tulee tukea ja hläpeukkua. Toisinpäin olevassa tilanteessa mies on pinnallinen sika. Naurettavaa.

Tämä palsta on paikka minne naiset tulevat hakemaan tukea toisilta naisilta. Palstalla palstan tavalla ja jos ei miellytä niin palstalta pois.

Vierailija
29/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä palstaa kyllä suuresti. Jos miehen vaimo on lihonnut, on syy aina miehen. Näin päin kehotetaan sinne lenkille, minne vaimoa ei todellakaan saa yrittää houkutella.

Aloitus on muuten ihan asiallinen. Apna yrittäisin itse sysää nuo ulkonäköasiat nyt hetkeksi sivuun ja ottaa selvää, onko miehellä henkisesti kaikki hyvin (ei ole jos noin paljon lihoaa lyhyessä ajassa).

Vierailija
30/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen sun miehes unenlaatu ja rytmi on? Täälä on moni juuri maininnut stressin ja mielialan, mietin vaan että olisiko näissä jotain hajua. Onko miehesi ollut alakuloinen tai muuten masentuneen oloinen? Jos mainitset kuitenkin hänelle asiasta, mainitse se sellaisella tavalla, kuin itse haluaisit kuulla jos olisit siinä tilanteessa.

Vierailija
31/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei pidä pinnallinen olla, mutta miehelle ei seiso, jos se lihoo, joten liikettä, vaikka sitten tilaat kuntopyörän tai juoksumaton nyt koronan ajaksi!

Vierailija
32/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas esimerkki tämän palstan kaksinaismoraalista. Jos nainen sanoo, että miehen läskit ällöttää, niin tulee tukea ja hläpeukkua. Toisinpäin olevassa tilanteessa mies on pinnallinen sika. Naurettavaa.

Tämä palsta on paikka minne naiset tulevat hakemaan tukea toisilta naisilta. Palstalla palstan tavalla ja jos ei miellytä niin palstalta pois.

Eli toisen sukupuolen voi haukkua pohjamutiin, koska naiset tässä nyt tukevat toisiaan? Sovinisteja olisivat jos miehet puhuisivat samalla tavalla.

Eikö teidän suvaitsevaisten pitäisi olla kaikkien puolella ja nimenomaisesti olla erottelematta ketään eri ryhmiin?

Vierailija
33/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ap kun vanhenet ja mies alkaa ilmaista, että valuva naamasi ei oikein näytä kauniilta enää? Itse sanot näyttäväsi samalta kuin suhteen alussa, mutta näetköhän itseäsi niinkuin muut näkee?

Saattaa tulla sinulle yllätyksenä mutta kyllä sen miehenkin kasvot valuu ikääntymisen seurauksena.

Tollo!

Vierailija
34/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on silti ns. tappelukunnossa niin ei se ylipaino kyllä haittaa vaan päinvastoin.

Tärkeintä on että myllytys toimii eikä se että näyttää kiiltokuvapojulle.

Vierailija
35/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeuttaa loputtoman kaksinaismoralisminne? -eri 

Vierailija
36/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tosta kaksinaismoralismista tehdä kiinnostuneet oman ketjun, kiitos.

Ap

Vierailija
37/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen sun miehes unenlaatu ja rytmi on? Täälä on moni juuri maininnut stressin ja mielialan, mietin vaan että olisiko näissä jotain hajua. Onko miehesi ollut alakuloinen tai muuten masentuneen oloinen? Jos mainitset kuitenkin hänelle asiasta, mainitse se sellaisella tavalla, kuin itse haluaisit kuulla jos olisit siinä tilanteessa.

Mitä ajattelet et unesta kysyminen voisi auttaa tai mihin voisi johtaa? Kyllähän tollasista arjessa tulee juteltua ja on kehunut et nukkuu nyt paremmin kuin ennen. Ennen nukkui 5-6 tuntia kun treenasi, nyt nukkuu varmaan 6-7 tuntia. joku burnout vois myös olla koska ennen oli niin tehokas ja jakso tehä kaikkea ja nyt on eri meininki. Jos on palanut loppuun. Eihän sellaisesta kyllä pian toivuta.

Ja joku kysyi onko aina ollut tikissä, niin käsittääkseni kyllä. Tulee myös urheilullisesta perheestä, pelannut jääkiekkoakin nuorempana ja veljensä pelaa joukkueessa edelleen. Miestä ei vaan liikunta tunnu kiinnostavan enää ollenkaan joten siksi salistakin puhuin. Eri asia jos kyseessä olisi ollut mies joka ei koskaan ole edes liikkunut.

Ap

Vierailija
38/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen ne entiset jääkiekkoilijat tai muut urheilijat, joiden ruokahalu pysyy samana vaikka liikunnan lopettaa. Mutta aika vaikea mennä aikuisen ihmisen ruokamääriä rajoittamaan jos ei itse näe ongelmaa.

Vierailija
39/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipäs tule yllätyksenä, että av:lla saa kyllä miehiä tällä tavoin haukkua ja kritisoida mutta auta armias jos mies ei olisi ollut tyytyväinen naiseensa.

Vierailija
40/54 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko tosta kaksinaismoralismista tehdä kiinnostuneet oman ketjun, kiitos.

Ap

No sinun pinnallisuutta tulee analysoida monelta eri kantilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä