Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittelija, mitäs nyt aiot tehdä kun taikaseinä on ehtynyt ;) -Zinccis

Vierailija
20.03.2020 |

Oletko jo katsellut röitä ?

Zinc

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja varmaan sijoittajien suuri enemmistö käy töissä ja sijoittaa palkastaan, eikä vain elä pääomatuloilla. Siksi toisekseen taikaseinä ei suinkaan ole ehtynyt vaan kurssien lasku on oiva paikka tehdä rahaa. Myydään kalliilla ja ostetaan sitten halvalla takaisin. Kyllähän sinäkin sen ymmärrät. 😊

Vierailija
2/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKP teki juuri 750 miljardin noston taikaseinästä. Olen odotellut Orpon kommenttia asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Minä ja varmaan sijoittajien suuri enemmistö käy töissä ja sijoittaa palkastaan, eikä vain elä pääomatuloilla. Siksi toisekseen taikaseinä ei suinkaan ole ehtynyt vaan kurssien lasku on oiva paikka tehdä rahaa. Myydään kalliilla ja ostetaan sitten halvalla takaisin. Kyllähän sinäkin sen ymmärrät. 😊

Tämäpä juuri. Plussalla ollaan ihan tukevasti.

Vierailija
4/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä "taikaseinää"(?) tarvita kun nyt on tilillä rahaa 400 000e. Kun on taas minun mielestäni oikea aika niin kasataan uusi salkku ja elämä jatkuu niinkuin ennenkin. Tuskin kuolen nälkään kuitenkaan. Koronaan voin kuolla toki mutta toivottavasti en. Terveys tässä nyt on kuitenkin tärkeintä kun sitä ei saa rahallakaan loppupeleissä.

Vierailija
5/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viimeksi sä itse olet töissä käynyt? Sähän asut tällä palstalla.

Vierailija
6/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se taikaseinä juuri ole nyt siellä odottamassa nousua kun ne ovat laskeneet rajusti?

Tuo tukipaketti saa kurssit nousuun.

Vierailija
7/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään kalliilla ja ostetaan halvalla -strategia ei ole koskaan toiminut pitkässä juoksussa...

Vierailija
8/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sijoitan tylsästi "kaiken aikaa" vain lisää. Rahoille ei ole muuta käyttöä. Ei myöskään tappioille vaihtoehtoiskohteita. Olen siis valmis sijoittamaan tänään 1000 euroa vaikka tietäisin että sen arvo on ensi viikolla 500 euroa. Koska en tarvitse tuota 500 euroa yhtään mihinkään.

Vierailija
9/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt onko Ttuo zinkkis lintu vai kala mutta pesukestävä ä ä l i ö hän onkin. Piensijoittajat ovat maksaneet 35% veroa pennosillaan saamistaan voitoista ja näitä tappioita vähennellään pitkään eli zinkkiksen taikaseinä se tässä ehtyy jos mikä.

Vierailija
10/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydään kalliilla ja ostetaan halvalla -strategia ei ole koskaan toiminut pitkässä juoksussa...

Ajatusten suoli

Vierailija
11/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään suosittele veivaamaan yhtenään edestakaisin. Minä ostin indeksirahastoni viisi vuotta sitten ja myin sen viime vuoden lopulla. Nyt katselen sopivaa hetkeä ostaa se takaisin. Sitten taas odotellaan seuraavaa nousukauden huippua vuosia. Lopuksi myyn sen huipulla ennen eläkeikää ja alan tuhlaamaan.

Vierailija
12/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska viimeksi sä itse olet töissä käynyt? Sähän asut tällä palstalla.

En ole Zinccis, huomautan vain ohiksena, että joidenkin työ on sellaista, että palstalla voi luuhailla päivät pitkät siinä ohessa.

Vierailija
13/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7? Miten niin ei toimi? Jos siinä onnistuu niin toimii kuin junan vessa ennen vanhaan. Mekin tavikset olemme eläneet sijoittamisella viimeiset 10 vuotta. Ostimme esim. Sampoa 20e ja myimme 45e. Ei ollut ihan pohjat eikä ihan huippu mutta hyvä voitto kuitenkin. Ja välissä saimme hyvät osingot monena vuonna. Nytkin myimme heti kaikki pois kun alkoi rytistä. Uusia ostoja ei ole vielä tehty eikä tehdä. Odotellaan.

Vierailija
14/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt onko Ttuo zinkkis lintu vai kala mutta pesukestävä ä ä l i ö hän onkin. Piensijoittajat ovat maksaneet 35% veroa pennosillaan saamistaan voitoista ja näitä tappioita vähennellään pitkään eli zinkkiksen taikaseinä se tässä ehtyy jos mikä.

Monella piensijoittajalla, kuten itsellänikin on kapitalisaatiosopimus, eli kansankielellä vakuutuskuori, jolloin verot maksetaan vasta, kun koko alkupääoman jälkeen aletaan nostaa voittoja ulos kuoresta, eli käytännössä ei koskaan. Sinäkin voit sellaisen pankista hommata.

Vierailija
15/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella piensijoittajalla, kuten itsellänikin on kapitalisaatiosopimus, eli kansankielellä vakuutuskuori, jolloin verot maksetaan vasta, kun koko alkupääoman jälkeen aletaan nostaa voittoja ulos kuoresta, eli käytännössä ei koskaan. Sinäkin voit sellaisen pankista hommata.

Rakas trolli, tiedät ihan hyvin että tämä ei ole enää mahdollista. Ja kaptalisaatiosopimukset ovat kalliita ja jäykkiä piensijoittajien näkökulmasta.

Vierailija
16/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun kelalta loppuu rahat? Mieti zinkkis sitä.

Vierailija
17/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instapankki nosti talletuskorkoa 19.3 (0,90%). Vetääkö ihmiset rahojaan pois? Miksi? Eivätkö he usko että Norjan valtiolla olisi varoja turvata tallettajan saamiset?

Pikavippifirmoille voi käydä huonosti. Luulen että moni menee konkurssiin, kun ihmiset ei kykene maksamaan velkojaan.

Vierailija
18/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka moni köyhäksi itsensä luokitteleva oikeasti ei ymmärrä miten yhteiskunta rahoittaa palvelunsa. Ja ymmärtääkö edes sitä että mistä asioista joutuisi luopumaan jos yhteiskunta lopettaisi rahoittamisen.

Vierailija
19/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhthän tässä vasta sijoitellaankin. Vuorotellen shortataan ja sitten taas ostetaan. Kahdessa viikossa olen tuplannut 100 000 euron alkupääoman daytradingilla. Suosittelen muillekin, tekee hyvää asuntolainan lyhennyksille jos on sellaista joutunut ottamaan.

Vierailija
20/21 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas trolli, tiedät ihan hyvin että tämä ei ole enää mahdollista. Ja kaptalisaatiosopimukset ovat kalliita ja jäykkiä piensijoittajien näkökulmasta.

Miten niin ei ole mahdollista? Ei minulle ainakaan ole pankista tullut ilmoitusta, että se olisi purettu. Eikä se minusta ole sen enempää kallis kuin jäykkäkään. Onko sinulla jotain perusteita väitteellesi? Viisastun asian suhteen mielelläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi