Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudattaako joku oikeasti noita "karanteenisuosituksia"?

Vierailija
19.03.2020 |

Helsingissä ainakin elämä jatkuu kuten ennenkin ja ihmisiä on kadut ja kaupat pullollaan. Luultavasti vielä enemmänkin kuin normaaliarkena, kun ollaan kaikki lomautettuina tai "etätöissä" ja muksut koulusta vapaalla.

Kommentit (239)

Vierailija
41/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kökin enimmäkseen kotona ja vanhempanikaan eivät uskalla enää näyttäytyä kylillä.

Vierailija
42/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä tunnette itsenne sairaaksi ja lähdette jonnekin markettiin, niin kai te ymmärrätte että teidän takianne voi kuolla ihmisiä?

Te jotka ajatte autoa, niin kai te ymmärrätte että teidän ajovirheenne takia voi kuolla ihmisiä? (Kukaan ei aja täysin virheettömästi.)

Jne. Jne.

Elämä on vaaroja täynnä. Pitäisikö kaikki riskit minimoida aina ja kaikkialla? Jos ei, miksi korona on poikkeus?

Koska korona on pandemia. Se tarttuu. Ymmärrätkö? Jos toheloit autolla ja vaarannat jonkun terveyden/hengen, se ei aiheuta etenevää ketjureaktiota, jonka seurauksena maailma on tilanteessa, jossa joka puolella maailmaa kolaroidaan ja kuollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin noudatan ja teen vähän enemmänkin kuin pyydetään. Olen nyt ollut koko viikon etätöissä mökillä enkä ole nähnyt toista ihmisolentoa maanantain jälkeen. Miksi en minimoisi riskiä kun muutenkin viihdyn täällä paremmin kuin kotona Vantaalla? Aion olla täällä toistaiseksi jos ei käsketä palaamaan työpaikalle. Kaupassakaan ei tarvitse käydä vielä ainakaan viikkoon, eli vaarallisia ihmiskontakteja ei ole näköpiirissä.

Aikani kuluu erinomaisesti. Päivät teen tietysti töitä, tosin pistäydyn välillä tauolla ulkona nauttimassa hiljaisuudesta ja rauhasta. Illat olen saunonut ja tehnyt kaikkea pientä, esimerkiksi pilkoin yhden tuulen kaataman ison männyt klapeiksi ja muutenkin siistin mökkimetsäni hirvi- / peuravahinkoja. Telkkaria en ole juurikaan avannut, yhdet uutiset katsoin, mutta pidän enemmän netistä löytyvistä tiivistetyistä yhteenvedoista.

Vierailija
44/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tämä nyt on? Tottakai monikin noudattaa. Toki minäkin kaupassa olen käynyt ja työpaikalta olen hakenut mappeja etätöitä varten. Mutta ei minulla tässä muuten mitään hätää ole. Teinienkään kanssa ei ole mitään ongelmaa, koska muutenkin he möllöttävät lähes kaiket illat pleikkarilla ja netflixiä katsellen. Edes urheiluharkkoja ei pidetä, joten mihin hekään menisivät. Ollaan kaikki kotona viihtyvää sorttia. Kai se on sitten vaikeaa niille, joiden on pakko koko ajan säntäillä eestaas. 

Vierailija
45/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän päin Helsinkiä ap on pyörinyt? Täällä keskusta-Kallio -akselilla on ainakin ollut huomattavasti vähemmän ihmisiä liikkeellä kuin normaalisti. Itse olen käynyt ainoastaan ruokakaupassa, muutoin pidän itseni kotona. En kuulu riskiryhmään, mutta sillä ei mielestäni ole tässä nyt merkitystä. Tämä on kaikkien yhteinen projekti.

N31, Helsinki.

Vierailija
46/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan kohtuullista, että suosituksia/määräyksiä noudattamattomat saisivat koronan, mutta eivät viattomat sivulliset.

Vierailija
47/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona etätöissä ja etäkoulussa koko perhe. Emme kyläile. Kaupassa käydään harvakseltaan. Ulkona lenkillä koiran kanssa, ei näy juuri ketään.

Vierailija
48/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä tunnette itsenne sairaaksi ja lähdette jonnekin markettiin, niin kai te ymmärrätte että teidän takianne voi kuolla ihmisiä?

Te jotka ajatte autoa, niin kai te ymmärrätte että teidän ajovirheenne takia voi kuolla ihmisiä? (Kukaan ei aja täysin virheettömästi.)

Jne. Jne.

Elämä on vaaroja täynnä. Pitäisikö kaikki riskit minimoida aina ja kaikkialla? Jos ei, miksi korona on poikkeus?

Koska korona on pandemia. Se tarttuu. Ymmärrätkö? Jos toheloit autolla ja vaarannat jonkun terveyden/hengen, se ei aiheuta etenevää ketjureaktiota, jonka seurauksena maailma on tilanteessa, jossa joka puolella maailmaa kolaroidaan ja kuollaan.

Puhumattakaan pyöräilijästä, joka toheloi ja toivottavasti vaarantaa vain oman henkensä.

Vierailija
49/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän päin Helsinkiä ap on pyörinyt? Täällä keskusta-Kallio -akselilla on ainakin ollut huomattavasti vähemmän ihmisiä liikkeellä kuin normaalisti. Itse olen käynyt ainoastaan ruokakaupassa, muutoin pidän itseni kotona. En kuulu riskiryhmään, mutta sillä ei mielestäni ole tässä nyt merkitystä. Tämä on kaikkien yhteinen projekti.

N31, Helsinki.

Ap pyörii trollitehtaassa....

Vierailija
50/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen riskiryhmään kuuluva, perussairaus. Itseäni tässä suojaan sillä aikaa kun muut eivät välitä pätkääkään, kiitti siitä, tampiot!

Sinä joudatkin kuolemaan kun sinulla ei ole mitään arvoa.

Ditto

Vierailija
51/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai noudatan. Kuka täysijärkinen ei noudata?

Terv. terve 29-vuotias, terveydenhuollossa töissä

Vierailija
52/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatan ja olen todennäköisesti riskiryhmää (ei ole virallista diagnoosia) ja samoin omat vanhemmat noudattaa vaikka toinen onkin vielä alle 70-vuotias.

Itse uskon että virus leviää ulkonakin ihan ilman kautta ja vaikka kuinka pitäisikin ihmisiin etäisyyttä. Siksi en edes harkitse lenkkeilyä vaan poljen kotona kuntopyörää ja jumppaan. 

Kotivara tuli hankittua jo helmikuun alussa.

Viruspisarat leijuvat ilmassa 3 tuntia.

Kai ne kulkevat ilmavirtausten mukana ilmanvaihdon ja tuulien mukana.

Vierailija
53/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä, kelle on tullut flunssa tai ovat altistuneet jotain kautta koronalle ja silti lähtevät itse kauppaan. Siis oikeasti, itse käväisevät kaupassa, koska kotona ei ole kotivaraa. Tietenkin ihmisillä saattaa olla hankala saada joku käymään puolesta kaupassa, mutta oikeasti, pitäisi vähän ennakoida. Ei voi tietää onko kyseessä korona jos sitä ei testata.

yrittävät kyllä vähentää menemisiään, mutta siinä kauppareissun aikana saavat jo tartutettua porukkaa.

Mekin ollaan ihmisiä...

No kohta sitten aloitetaan mittaamaan kuumetta kaupan ovella. Yleisön pyynnöstä.

T: Kaupan myyjä

Vierailija
54/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa sosiaaliset lääkärit ovat levittäneet oman tautinsa koko sairaalaan. Suomessa on onneksi juntteja lääkäreitä jolloin ehkä kuolemia on muutama vähemmän.

Vierailija
55/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ enkä kuulu riskiryhmiin.

En käy ollenkaan sosiaalisissa tilaisuuksissa, ml. pääasiassa perheellisten ystävien tapaaminen.

Kaupassa käyn, mutta pyrin käymään normaalia harvemmin. Käsihygieniasta pyrin pitämään hyvää huolta, ja käyn kaupassa vain myöhemmin illalla kun siellä on vähän porukkaa.

Lenkillä käyn normaalisti. Aika harvoin tulee ihmisiä vastaan, koska maaseutu ja metsäpolku.

Töistä osa on siirretty etätöiksi. Työpaikalla <10 henkilöä, ei asiakkaita.

Vierailija
56/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai noudatan. Lasten kanssa kotona. Lapset ulkoilevat tässä omassa pihassa, kavereita ei tule meille eikä lapset mene kavereille. Tämä on ehkä hankalin asia mistä joutuu koululaisen kanssa vääntämään ja perustelemaan miksi ei.

Kaupassa käydään kerran viikossa. Mies käy töissä , on työpaikka jossa ei voi etätyötä tehdä. Todennäköisesti hän myös kohta kotona jos lomauttavat. Kaikki menot on karsittu kyllä niin että vain pakolliset hoidetaan.

Vierailija
57/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meidän perheestä ei ole liikkunut perjantaista lähtien kotipihaa kauempana. Pärjätään todella pitkään näin.

Tauti taittuu ennen meitä.

Vierailija
58/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noudatetaan täällä Tanskassa. Lapset on kotona ja me vanhemmat molemmat etätöissä täällä kotona.

Ruokakaupassa käydään ja ulkoillaan. Pidetään etäisyyttä ihmisiin, pestään käsiä ja pääosin pysytään kotona.

Tyhmänkin luulis tajuavan, että muussa tapauksessa mennään tiukempiin toimiin ja ulkonaliikkumiskieltoon.

Ei olla riskiryhmää, eikä kellään ole oireita. Pidetään vaan huolta itsestämme ja muista. Mitä vähemmän ihmisiä, sitä vähemmän virus voi levitä ja kuolee pois, kun ei ole mihin tarttua.

Mä haluan, että se virus kuolee, en minä, mun perheeni tai kukaan muukaan ihminen. Uhreja on jo tarpeeksi.

Mä uskon, että jos kaikki ottais tosissaan, meillä vois olla virukseton kesä, mutta valitettavasti osa hilluu huoletta, eikä tajua, että se vaan pahentaa ja jatkaa tätä piinaa. :(

Vierailija
59/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko käydä töissä. Olen yksineläjä ja kotihiiri muuten.

Vierailija
60/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noudatetaan täällä Tanskassa. Lapset on kotona ja me vanhemmat molemmat etätöissä täällä kotona.

Ruokakaupassa käydään ja ulkoillaan. Pidetään etäisyyttä ihmisiin, pestään käsiä ja pääosin pysytään kotona.

Tyhmänkin luulis tajuavan, että muussa tapauksessa mennään tiukempiin toimiin ja ulkonaliikkumiskieltoon.

Ei olla riskiryhmää, eikä kellään ole oireita. Pidetään vaan huolta itsestämme ja muista. Mitä vähemmän ihmisiä, sitä vähemmän virus voi levitä ja kuolee pois, kun ei ole mihin tarttua.

Mä haluan, että se virus kuolee, en minä, mun perheeni tai kukaan muukaan ihminen. Uhreja on jo tarpeeksi.

Mä uskon, että jos kaikki ottais tosissaan, meillä vois olla virukseton kesä, mutta valitettavasti osa hilluu huoletta, eikä tajua, että se vaan pahentaa ja jatkaa tätä piinaa. :(

Tästä viruksen välttelystä täytyisi tehdä peli. Joku Pokemonin tapainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme