Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen sanomaan "Ottaisin ennemmin koronan kuin joutuisin olemaan yksin"

Vierailija
19.03.2020 |

Siis oikeasti mikä? Mitä nyt en ymmärrä? Yksinollessahan nimenomaan pääsee rentoutumaan ja ihminen palautuu. Mikä siitä muka tekee niin kauheaa että joutuu olemaan viikon tai kuukauden yksin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa voi nyt larpata vanhusta, työtöntä, syrjäytynyttä tai mielenterveyskuntoutujaa ja miettiä miltä heistä jatkuva yksinäisyys tuntuu. Siihen päälle voivat nämä vielä alkaa itse syytää itselleen jatkuvaa kommentointia siitä, kuinka ovat saamatonta p*skaa, turhia ja sietäisi kuolla pois. Tätä voi sitten jatkaa pari kuukautta ja miettiä oikein tarkkaan, miltä tuntuu. Toisille tämä on ainoa olemassaolon muoto vuosikausia vastoin heidän tahtoaan.

Ehkäpä te kaikki, jotka ette olostanne nauti, ilmoittaudutte heti epidemian jälkeen mukaan ystävätoimintaan ja alatte tukea näitä yksinäisiä ihmisryhmiä sen jatkuvan urputtamisen ja haukkumisen sijaan.

Vierailija
22/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät palaudu yksin ollessaan, introvertit joo mutta ekstroverteille yksinolo on samanlaista kuin sukujuhlat introverteille : hetken aikaa kivaa mutta pidemmän päälle ahdistavaa.

Perusterveelle korona ei ole kuolemantuomio. Minäkin sairastaisin ennemmin sen kuin olisin erakkona pitkän aikaa. On mulla seuraa onneksi kun kissa, mies ja lapsi asuu täällä.

Nyt kuitenkin on jokaisen velvollisuus puristaa se pienikin murunen introverttiyttä itsestään ulos, sillä tämä aika vaatii sitä jos haluamme selviytyä tästä koronasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan haluaa kuol_la, mutta ei oman käden kautta? Ei ihan mahdoton ajatus omastakaan mielestä.

Vierailija
24/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton sinkku. Tai no on (oli) minulla poikaystävä, jolla kuitenkin on perhe eikä minua kaivata siihen kuvioon näinä aikoina.

Sosiaalisen etäisyyden aikana on nyt tullut päin näköä, että olen todella yksin tässä maailmassa. En varmasti ole ainoa ja tämä on tuskaa.

Et ole. Mutta meiän yksinäisten on parempi pitää suit kiinni ja pysyä hiljaa, sillä puhe yksinäisyydestä ja ystävien kaipuusta saa ihmisissä raibon pintaan.

Ei ei ei - älkää olko hiljaa vaikka jotkut teille nillittäisivät. Olen perheellinen enkä lainkaan yksinäinen mutta voin hyvin uskoa teidän tuskan. Yrittää saada kontakteja muihin vaikka nyt se vielä vaikeampaa on. Uskokaa että pääsette joskus ulos yksinäisyydesta, tsemppiä teille.