Mikä saa ihmisen sanomaan "Ottaisin ennemmin koronan kuin joutuisin olemaan yksin"
Siis oikeasti mikä? Mitä nyt en ymmärrä? Yksinollessahan nimenomaan pääsee rentoutumaan ja ihminen palautuu. Mikä siitä muka tekee niin kauheaa että joutuu olemaan viikon tai kuukauden yksin?
Kommentit (24)
Mikäkö? Yhdellä sanalla, kusipäisyys. Kyseisenlaiset kommentit oksennetaan yleensä sinkkujen ja yksinäisten päälle. Korostetaan miten puhujan mielestä toiset on luusereita.
Eihän perusterveet kuole tautiin.
Narsisti tarvii että saa kiusata jotakuta. Mutta heidän vointinsa ei jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät palaudu yksin ollessaan, introvertit joo mutta ekstroverteille yksinolo on samanlaista kuin sukujuhlat introverteille : hetken aikaa kivaa mutta pidemmän päälle ahdistavaa.
Perusterveelle korona ei ole kuolemantuomio. Minäkin sairastaisin ennemmin sen kuin olisin erakkona pitkän aikaa. On mulla seuraa onneksi kun kissa, mies ja lapsi asuu täällä.
Minulla ei ole miestä eikä lasta, mutta onneksi on kissa joka pitää seuraa. Kaikilma ei sitäkäön. Naapurin pappa esimerkiksi höpötti jo alkaneensa nähdä pikku-ukkoja istuttuaan koko viikonlopun yksin sisällä.
Eivät pysty kohtaamaan omia ajatuksiaan. Pakko olla muita ihmisiä ympärillä, ettei tule tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät pysty kohtaamaan omia ajatuksiaan. Pakko olla muita ihmisiä ympärillä, ettei tule tyhjyyttä.
Niitä ajatuksia nimenomaan tahtoo jakaa ja pohdiskella toisten kanssa. Avartaa omaakin ajatusmaailmaa kummasti kun on useampi näkökulma.
Yksinäisyys.
Henkinen ahdistus on yleensä pahempaa kuin fyysinen, monessakin asiassa.
Jotkut ihmiset kokevat yksinäisyyden pelkästään ahdistavana ja tyhjänä, eikä palauttavana.
Tosin nyt on vielä helppo sanoa että tauti kävisi, kun ei tiedä miltä se tuntuu ja mihin se vakvimmillaan johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ajatuksia nimenomaan tahtoo jakaa ja pohdiskella toisten kanssa. Avartaa omaakin ajatusmaailmaa kummasti kun on useampi näkökulma.
Missä on näiden omien ongelmiensa valittajin selkäranka ja vastuu ottaa koppi omista ongelmistaa ja kerrankin tehdä itse jotain asioidensa eteen. Pahempi on ettei nämä narsistit tippaakaan välitä milta muista tuntuu heidän ainainen valotunsensa. Ei ne ongelmat meille muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tarvii että saa kiusata jotakuta. Mutta heidän vointinsa ei jaksa kiinnostaa.
KUKAAN ei voi tietää satavarmasti olevansa tarpeeksi perusterve ja nuori. Ja henkiinjäämistäkin on monenlaista. On sellaista, mistä ei jää toistaiseksi tiedossa olevia jälkiä (virushan saattaa jäädä elimistöön loppuiäksi ja aktivoitua myöhemmin - herpes, ruusu jne) ja sellaista, mistä jää elinvaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on näiden omien ongelmiensa valittajin selkäranka ja vastuu ottaa koppi omista ongelmistaa ja kerrankin tehdä itse jotain asioidensa eteen. Pahempi on ettei nämä narsistit tippaakaan välitä milta muista tuntuu heidän ainainen valotunsensa. Ei ne ongelmat meille muille kuulu.
Exä oli juuri tuollainen sika. Jatkuvasti piti olla valittamassa ja jakamassa murheita kuin olisin ollut enemmänkin joku terapeutti kuin puoliso. Ei kukaan perusterve normaali ihminen sellaista jaksa.
Mä ihmettelen samaa, koska aina sanotaan että ihmisen pitää tulla toimeen itsensä kanssa ja oppia olemaan itsekseen ennen kuin voi olla hyvä kumppani kenellekään. Eikö tässä yksinolossa ole nyt mahdollisuus ihan kaikille muuttua paremmaksi ihmiseksi ja kumppaniksi? Varsinkin kun karanteeni yksinolossa ei ole oikeasti mitään pahaa eikä se suurimmalla osalla tule edes kestämään loppuikää vaan on vain muutaman viikon/kuukauden vaihe elämässä. Onhan paljon niitäkin, jotka on jääneet yksinäiseksi ja eristetyksi normaaleista ihmissuhteista vasten tahtoaan eikä sille edes ole loppua näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinulla on kuitenkin kiva päivä ja saat elämääsi jotain positiivista kaiken pahan olon keskellä!
Sillä ei ole mitään tekemistä narsismin tai empatiakyvyttömyyden kanssa onko ekstrovertti vai introvertti ja paljonko kaipaa seuraa. Eikä täällä valitettu vaan vastailtiin kysymyksiin.
Tautisenahan sitä vasta joutuu eristyksiin kuitenkin. Sinänsä ei pätevä vaihtoehto tuo korona yksinäisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Tautisenahan sitä vasta joutuu eristyksiin kuitenkin. Sinänsä ei pätevä vaihtoehto tuo korona yksinäisyydelle.
Toson jos yltyy pahaksi niin skttenhä sitä vasta on ihmisten ympäröimänä teholla. Tuskin korona potilaita nyt jätetään eristyksiin kärsimäänsä ja kuolemaan kuumeeseen.
Olen lapseton sinkku. Tai no on (oli) minulla poikaystävä, jolla kuitenkin on perhe eikä minua kaivata siihen kuvioon näinä aikoina.
Sosiaalisen etäisyyden aikana on nyt tullut päin näköä, että olen todella yksin tässä maailmassa. En varmasti ole ainoa ja tämä on tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton sinkku. Tai no on (oli) minulla poikaystävä, jolla kuitenkin on perhe eikä minua kaivata siihen kuvioon näinä aikoina.
Sosiaalisen etäisyyden aikana on nyt tullut päin näköä, että olen todella yksin tässä maailmassa. En varmasti ole ainoa ja tämä on tuskaa.
Et ole. Mutta meiän yksinäisten on parempi pitää suit kiinni ja pysyä hiljaa, sillä puhe yksinäisyydestä ja ystävien kaipuusta saa ihmisissä raibon pintaan.
Yksinäisyys on itse asiassa todella vakava uhka ihmisen terveydelle ja hyvinvoinnille. Virikkeetön eristyksissä olo aiheuttaa pysyvän aivovaurion jo muutamassa kuukaudessa.
Korona sen sijaan ei ole kummoinen riski perusterveelle ja nuorelle. Ohjeiden uhmaaminen on törkeää piittamattomuutta muiden terveyttä kohtaan, mutta eivät ohjeet tarkoita, että kenenkään pitäisi kärsiä yksinäisyyttä.
Hän ei ole sairastanut influenssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUKAAN ei voi tietää satavarmasti olevansa tarpeeksi perusterve ja nuori. Ja henkiinjäämistäkin on monenlaista. On sellaista, mistä ei jää toistaiseksi tiedossa olevia jälkiä (virushan saattaa jäädä elimistöön loppuiäksi ja aktivoitua myöhemmin - herpes, ruusu jne) ja sellaista, mistä jää elinvaurioita.
Mitään ei voi tietää satavarmasti, kuten esimerkiksi sitä että elät oikeasti elämääsi etkä jotain huumeilla synnytettyä houreunta kamputsealaisella vankileirillä. Mä kuitenkin tiedän minkä ikäinen olen ja tiedän terveydentilani ihan riittävällä varmuudella hyväksi.
Muutkaan koronavirukset eivät jää elimistöön aiheuttamaan oireita, joten ei ole mitään syytä olettaa, että tämä tekisi niin. Keksit vaan mitä tahansa koska jostain syystä et voi sietää sitä, että muita ei pelota.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole sairastanut influenssaa.
Lähes kaikki aikuiset on sairastaneet influenssan, useimmat monta kertaa.
Kaikki eivät palaudu yksin ollessaan, introvertit joo mutta ekstroverteille yksinolo on samanlaista kuin sukujuhlat introverteille : hetken aikaa kivaa mutta pidemmän päälle ahdistavaa.
Perusterveelle korona ei ole kuolemantuomio. Minäkin sairastaisin ennemmin sen kuin olisin erakkona pitkän aikaa. On mulla seuraa onneksi kun kissa, mies ja lapsi asuu täällä.