Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhempi ei suostu koronan takia tapaamaan lapsiaan

Vierailija
19.03.2020 |

Onko muilla vastaavaa, että etävanhempi ei koronan pelossa suostu toistaiseksi tapaamaan kouluikäisiä lapsiaan? Pelkää, että hän ja hänen uusperheensä , jossa lähes aikuiset lapset, altistuvat tartunnalle. Eivät ole riskiryhmää ja omat lapset ovat terveitä.
Hän perustelee päätöstään pettyneille lapsille (jotka odottivat vähän vaihtelua arkeen ja pääsyä omakotitalon pihalle ja isompiin neliöihin) sillä, että hallitus on määrännyt välttämään ”tarpeettomia kontakteja”. ”Olenko minä tarpeeton”, suree nyt lapsi.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä todellakaan ole hyvä idea tavata etävanhempaa nyt. Haloo. Meilläkin olisi se tilanne, että lapset tulisivat junalla. 4h junamatka. Kuulostaako järkevältä? Ei todellakaan.

Meillä isä hakee omalla autolla. Riski lapsia ajatellen ei kasva. Isän riski sairastua ainoastaan. Sekin riski pieni koska lapset olleet kotona ja terveitä.

Olet tainnut jättää lukematta uutiset siitä, miten tauti tarttuu ennen oireita?

Olen kyllä tietoinen asiasta. Isä kuitenkin lasten perhettä ja hän voi valita ottaako riskin tapaamalla terveitä lapsiaan vai ei.

Mitäpä jos se isä on saanut kassaneidiltä koronatartunnan siinä varttia ennen kuin hakee lapset luotasi? Oletko sinä valmis ottamaan lastesi puolesta tämän riskin, koska pidät isätapaamista tärkeämpänä kuin sitä että lapsesi ei kuolisi koronaan? Nyt ihan oikeasti jo valoja päälle!

Tartunta ei ole lähellekään sama asia kuin kuolema.

En koe, että tuollaisen pienen tartuntariskin vuoksi minulla olisi oikeus päättää, että lapset eivät saa isää tavata.

Voi luoja.

En pysty päättämään mikä ole. Valitse näistä

A) itsekäs

B) täysi imbesilli

C) muuten vain alhaisen älykkyysosamäärän omaava

Samat taitaa osua sinuun.

Niin kauan kuin sinä olet esim lastesi seurassa ja käyt kaupassa tai töissä sinulla ei ole varaa moralisoida.

Olen etätöissä ja lapseni myös kotona. Käyn kyllä kaupassa, mutta osaan pestä lapsia paremmin käsiäni ja ymmärrän olla räpeltämättä kaikkea.

Lapset ovat pahimpia taudin välittäjiä. Huomasi taas eilen kaupassa. Aikuiset kyllä kiertävät toisensa kaukaa, mutta ne lapset....

Voisit käyttää kuljetusta.

Ei kyllä porukan kannattaisi lapsia kauppaan päästää.

Miksi kuljetus on sen hygieenisempi kuin minä? 🤔

Koska tuotteet tuodaan ovelle etkä sinä käy kaupassa keräämässä itseesi viruksia.

Häh? Samalla tavalla se kotiovelle kuljettaja on voinut saada viruksen ja jättää sen muovikassiin kotioveni taakse.

Vierailija
102/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskatkaa niitä lapsianne isältä äidille ja taas takaisin, siinä välissä tietty uudet perheet ja exät ja nyxät kaikki iloisesti sekaisin.

Kun ei ymmärretä sitä, että jokainen kontakti on osa ketjua, jonka helposti voisi katkaista pysymällä kotona ja olemalla vain niiden kanssa, jotka asuvat saman katon alla.

Itse istun kotona koska ulos meneminen on kielletty, silti olen onnellinen etten joudu elämään Suomessa tuollaisen typeryyden keskellä.

Ei ole pakko tehdä lapsia kaikkien kanssa tai ottaa kumppania jolla lapsia. Ongelma ratkaistu.

En ole koskaan arvostellut av:lla ketään koko tämän kaksikymmenvuotisen av-historiani aikana, mutta nyt pitää avata sanainen arkku: jumalauta sä olet tyhmä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ruotsissa. Täällä vasta meni kotipaikkakuntani koulut kiinni eilen, torstaina. Päiväkodit auki edelleen. Työpaikat pyörii. Ne jotka pystyvät tekemään etätöitä tekevät kotoonta. Olen vähintään 50 ihmisenä kanssa tekemisissä, nokatuksin, vieläkin päivittäen, työmaallani. Toi apn kirjottama juttu ei ole vielä ajankohtainen täällä. Ei niistä vanhempain velvollisuuksista vielä päästä luistamaan täällä koronaa syyttäen.

Ero on suuri vaikka naapureita ollaan. Vanhainkoteihin on tällä viikolla tullut kielto mennä käymään. Henkilökohtainen mielipiteeni on se että molemmat vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan, asuvat yhdessä tai ei.

Vierailija
104/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne kaikille, ihan uusi mutta pakko selvitä. Pian tulee vielä ulkonaliikkumiskielto. Me emme ole poikkeus muistakaa se. Italiassa kuollut jo yli 3000 ja Kiinassa satojatuhansia epävirallisten lukujen mukaan. Meille tulee sitä kovemmat luvut mitä hitaammin ymmärretään tilanne.

Vierailija
105/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ruotsissa. Täällä vasta meni kotipaikkakuntani koulut kiinni eilen, torstaina. Päiväkodit auki edelleen. Työpaikat pyörii. Ne jotka pystyvät tekemään etätöitä tekevät kotoonta. Olen vähintään 50 ihmisenä kanssa tekemisissä, nokatuksin, vieläkin päivittäen, työmaallani. Toi apn kirjottama juttu ei ole vielä ajankohtainen täällä. Ei niistä vanhempain velvollisuuksista vielä päästä luistamaan täällä koronaa syyttäen.

Ero on suuri vaikka naapureita ollaan. Vanhainkoteihin on tällä viikolla tullut kielto mennä käymään. Henkilökohtainen mielipiteeni on se että molemmat vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan, asuvat yhdessä tai ei.

Ruotsi onkin coronaan valmistautumisen suhteen kehitysmaatasolla. En lähtisi sieltä päin esimerkkiä hakemaan.

Vanhemmat toki ovat yhdessä vastuussa, nyt se vastuu on vain jaettava eri tavalla ja keksittävä uusi tapa elää "yhdessä mutta erillään". Lähikontaktia muualla asuvaan ei missään tapauksessa.

Vierailija
106/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskatkaa niitä lapsianne isältä äidille ja taas takaisin, siinä välissä tietty uudet perheet ja exät ja nyxät kaikki iloisesti sekaisin.

Kun ei ymmärretä sitä, että jokainen kontakti on osa ketjua, jonka helposti voisi katkaista pysymällä kotona ja olemalla vain niiden kanssa, jotka asuvat saman katon alla.

Itse istun kotona koska ulos meneminen on kielletty, silti olen onnellinen etten joudu elämään Suomessa tuollaisen typeryyden keskellä.

Ei ole pakko tehdä lapsia kaikkien kanssa tai ottaa kumppania jolla lapsia. Ongelma ratkaistu.

En ole koskaan arvostellut av:lla ketään koko tämän kaksikymmenvuotisen av-historiani aikana, mutta nyt pitää avata sanainen arkku: jumalauta sä olet tyhmä!

Tyhmää on tehdä lapsia monen kanssa.

Vierailija
107/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla olekaan. Tyhmempää on ylimielisesti nostaa itsensä toisten yläpuolella.

Vierailija
108/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko siis että hölmöt muualla Euroopassa ihan kiusallaan ja huvikseen ottavat järeämmät aseet kuten ulkonaliikkumiskiellon käyttöön?

Vierailija
109/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin miehelle, että aikuiset lapsensa jotka asuvat omissa asunnoissaan (ovat vielä perheettömiä) eivät voi vierailla meille jos ovat kipeitä. Mielestäni en ole kohtuuton, koska meillä on 3 alaikäistä lasta.

Vierailija
110/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko yhtyä edelliseen.

Jumalauta sä olet tyhmä.

Totta munassa on tyhmää tehdä lapsia monen kanssa, mutta jos niin on jo päässyt käymään, on ihan miljoonasti tyhmempää, suorastaan idioottimaista, kuskata niitä lemmenhedelmiä nyt pitkin pitäjiä.

Vierailija
111/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhempi toimii nyt oikein, perustelut vain ovat väärät.

Vierailija
112/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta toisinpäin. Yksi tuttavani kuuluu useampaan riskiryhmään, eli pelkää tietysti koronaa. Etävanhempi oli vaatinut saada tyttärensä viikonlopuksi, vaikka tuttavani olisi halunnut tyttärensä kanssa pysytellä kotona. Etävanhempi oli sitten vielä jättänyt kertomatta, että hänen uusi tyttöystävänsä oli myös paikalla hänen asunnossaan, ja oli juuri tullut pahimmalta epidemia-alueelta. (On ulkomailla, ei Italiassa, mutta tyttis oli tullut tyyliin Milanosta.) Lapsi kertoi tämän palatessaan kotiin.

Tuli todella paha mieli tuttavani puolesta. Tuntuu melkein siltä, että etävanhempi haluaisi hänen kuolemaansa.

Vierailija
113/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla olekaan. Tyhmempää on ylimielisesti nostaa itsensä toisten yläpuolella.

Millä perusteella? En minä mitään nostele.

Vierailija
114/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin miehelle, että aikuiset lapsensa jotka asuvat omissa asunnoissaan (ovat vielä perheettömiä) eivät voi vierailla meille jos ovat kipeitä. Mielestäni en ole kohtuuton, koska meillä on 3 alaikäistä lasta.

Eri tilanne. Lapset ovat aikuisia. En minä tai miesystävänikään vieraile vanhemmilla. Alaikäiset lapset jotka asuvat kahta kotia ovat eri asia.

Vierailija
115/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee nyt käymään isällään, kun isä pyysi. Vielä on turvallista ja voi olla, että ei pitkään aikaan sitten viitsikään mennä, kun tauti leviää kunnolla tännekin ja päiväkoti-ikäinen naisystävän lapsi alkaa säännöllisesti asua siellä.

Vierailija
116/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri tilanne. Lapset ovat aikuisia. En minä tai miesystävänikään vieraile vanhemmilla. Alaikäiset lapset jotka asuvat kahta kotia ovat eri asia.

Alaikäiset lapset eivät ole eri asia.

Vierailija
117/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin etä kieltäytyi tapaamisista. Miten muilla? Onko tämä nyt yleistäkin? Mielestäni lapsen oikeus vanhempansa tapaamiseen ei ole hallituksenkaan linjaamaa tarpeetonta.

Mutta on kyllä ihan samaa, kontakteja jotka eivät ole välttämättömiä. Lapset ei saa traumoja tosiaankaan siitä, että on tällainen syy miksi tapaamiset ovat katkolla. Meilläkään miehen lapset eivät tule nyt meille. Katsotaan jatkossa, jos tämä kestää puoli vuotta, niin on kyllä liian pitkä aika olla tapaamatta. Mut nyt alkuvaiheessa perusteltua. Olemme skypettäneet lasten kanssa eikä heillä ole mitään hätää.  OIkeus vanhemman tapaamiseen ei kyllä ole mitenkään samalla viivalla kansallisen hätätilan ehkäisyssä. 

Vierailija
118/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katsoin noita kuvia Italiasta, missä armeijan kuorma-autot (30kpl) rahtasivat ruumiitta( joita tuli kahdessa päivässä lähemmäs tuhat) jonnekin säilöön. Siis tilanne on ihan maailmanloppu siellä. Tällä kontaktien välttämisellä yritetään välttää samanlainen maailmanloppu täällä meillä.  Vanhempien valtataistelut tai äitien epäreiluuden kokemukset, eivätkä edes lasten pettymykset paina tässä tilanteessa yhtään mitään. Kontaktit niin minimiin kuin mahdollista- jotta täällä ei tarvita armeijan apua ruumiiden kuskaukseen. Ja joo, tämä koskee ihan joka ikistä, ihan joka hetki. Ja tästä asiasta on vastuussa ihan joka ikinen, sinäkin. Ihan riippumatta siitä kuinka epistä se sun mielestä on. 

Vierailija
119/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me voidaan tietää kuinka paljon tartuntoja on missäkin, jos ja kun niistä ei testata kuin pieni osa? Kuka voi enää sanoa, ettei täälläpäin ole tartuntoja?

Vierailija
120/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen lasten äiti ainakin itse soitti ja kysyi onko järkevää että lapset tulisivat meille, kun pitäisi vältellä sosiaalisia kontakteja mahdollisuuksien mukaan. Sovittiin että katsotaan nyt tässä viikon verran, onko sieltä koulusta tullut mitään tauteja niille. Ongelmahan on sitten katsokaas siinäkin, kun ne lapset sitten taas meiltä lähtevät äitinsä luo, niin voivat sitten viedä sen tausin sinnekin. Vai pitäisikö lasten muuttaa tänne kylään tultuaan kokonaan meille, koska tuskin äitikään haluaa että meillä ollessaan lapset ovat saaneet jotain kautta taudin(vaikkapa sitä kautta että mieheni ja minä olemme sairaanhoidossa töissä) ja tuovat sen sitten sinne hänelle ja hänen miehelleen? Voimme kuitenkin hakea terveitä lapsia vaikka ulkoilemaan, niin kontaktia on vähemmän, mutta nähdään kuitenkin.

Lapsihan kyllä ymmärtää, kun hänelle asian selittää, varsinkin jos on jo kouluikäinen, mutta jos äitinä ap hahluat että lapset oikein itkevät isänsä perään, ja käyttää koronankin vain tilaisuutena lyödä kiilaa lasten ja isänsä väliin, niin se on toki sinun oikeutesi, mutta huonoa äitiyttä se kuitenkin on, muista se.

Tässä järkevä kommentti!

Tärkeäähän, että tässä tilanteessa mahdollisimman moni pysyy terveenä. Mikä järki on siinä, että ne lapset tartuttaa SEKÄ ISÄN ETTÄ ÄIDIN?! Kuka niitä lapsia sitten hoitaa, kun molemmat vanhemmista kovassa kuumeessa. Tai vastaavasti se ETÄVANHEMPI VOI MYÖS TARTUTTAA LAPSEN, etenkin jos kyseessä työssäkäyvä vanhempi, joka ei pysty etätöihin.

Nyt jokaisen perheen pitää pysyä kaksi viikkoa kotona ilman muita lähikontakteja, jotta näkee, onko kukaan saanut tartuntaa (suurin todennäköisyys niillä lapsilla, koska koulu). Taudin itämisaika siis on pitkä! Tämän jälkeen voi miettiä näkemistä etävanhemman kanssa vaikka ulkoilun merkeissä.

ELI IHMISET: PYSYKÄÄ NYT KOTONA!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi